پیام خوزستان

آخرين مطالب

تکمیل پل ولایت اهواز مرهون عنایت و دستور رهبری بود اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - اهواز - فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب کشور گفت: پل ولایت اهواز از میان پادگان سپاه می گذرد و پس از درخواست شهرداری برای ساخت پل نامه نگاری بسیاری توسط فرماندهی قرارگاه نیروی زمینی و ستادکل سپاه صورت گرفت در نهایت مقام معظم رهبری با عنایت خود مجوز ساخت پل را صادر کردند.
به گزارش ایرنا سردار سرتیپ احمد خادم سیدالشهدا روز یکشنبه در آیین افتتاح بلوار شهیدان خادم الشهدا و پل ولایت ضمن گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: برای تکمیل این پروژه تمام مسئولان از جمله استاندار و شهردار اهواز پیگیر بودند.
وی با اشاره به سنگین بودن پروژه پل ولایت افزود: برای ساخت این پل کوه شکافته شد و بیش از 630 هزار مترمکعب از کوه خاکبرداری شده است.
خادم سیدالشهدا با بیان اینکه این پل 45 متر از سطح دریا ارتفاع دارد خاطرنشان کرد: برای این پروژه هفت هزار مترمکعب سنگ کاری و 11 هزار مترمکعب زیرسازی شده است.
وی افزود: ساخت این پل موجب میلیاردها ریال صرفه جویی اقتصادی ، سوخت و کاهش بار ترافیکی شده است، ضمن آنکه تردد از این پل سبب رفاه شهروندان اهوازی خواهد شد.
**استاندار خوزستان:پیگیر پرداخت حق آلایندگی صنایع به شهرداری های خوزستان هستیم
استاندار خوزستان با اشاره به اینکه پیگیر پرداخت حق آلایندگی صنایع به شهرداری ها هستیم گفت: باید با یک برنامه ریزی صحیح سهم شهرداری ها از حق آلایندگی پرداخت شود تا این منابع صرف توسعه شهری و زیرساخت های عمرانی شود.
غلامرضا شریعتی در آیین افتتاح پل ولایت اهواز اظهار داشت: در حال حاضر محاسبه حق عوارض براساس یک درصد از میزان تولید نفت است که درآمد بسیار خوبی برای شهرداری ها محسوب می شود، به طور نمونه در سال 93 برای کل استان مبلغ هشت هزار میلیارد ریال حق آلایندگی در نظر گرفته شده که این رقم جدا از جرایم است.
وی ادامه داد: حق آلایندگی 2 شرکت نفتی مارون و کارون سه هزار و 500 میلیارد ریال در سال 93 است که بخش عمده ای از آن متعلق به شهرداری اهواز می باشد که پیش از این مغفول مانده بود.
استاندار خوزستان در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: پروژه پل ولایت ضمن تسهیل رفت و آمد شهروندان سبب خارج شدن برخی نقاط شهر اهواز از بن بست و خلق ثروت درآنها خواهد شد زیرا این پل جز پروژه های زیرساختی محسوب می شود.
وی خاطر نشان کرد: در ساخت پل ولایت علاوه بر اقدامات اجرایی، هماهنگی های بسیاری نیز صورت گرفت زیرا قانع کردن مرکز پایگاه نیروی زمینی نیروهای مسلح برای عبور یک پل از پادگان سپاه کار ساده ای نیست.
شریعتی صمیمانه از عنایت رهبری برای موافقت با ساخت این پل قدردانی کرد و افزود: حساسیت سپاه در این خصوص کاملا قابل درک است زیرا نهادی که وظیفه پاسداری از مرزهای کشور را بر عهده دارد باید ضرایب بالای امنیتی را رعایت کند.
وی با اشاره به اینکه پل ولایت سبب ایجاد توازن بهتر در شهر اهواز می شود گفت: اگرچه توسعه وضع موجود و رفع نواقص وظیفه ما مسئولان است اما درعین حال موظف به توسعه عدالت محور نیز هستیم.
شریعتی یادآور شد: شهرداری از عدم پرداخت عوارض توسط ساکنان برخی مناطق اهواز گلایه مند است و درواقع ساکنان 2 منطقه در شهر عوارض خود را پرداخت می کنند درحالی که باید با ارائه راهکارهایی به دنبال ایجاد رونق اقتصادی و در نهایت پرداخت عوارض در سایر نقاط هم باشیم.
وی با بیان اینکه توسعه عدالت محور شهر، درآمدهای شهرداری را تضمین می کند افزود: اهواز باید از هر لحاظ استانداردهای لازم برای یک کلانشهر از جمله سیمای مناسب را پیدا کند.
استاندار خوزستان ساخت جاده ساحلی اهواز به سمت ملاثانی را از دیگر پروژه های در دست اجرا عنوان کرد و گفت: شهرداری اهواز در این خصوص اقدامات خوبی انجام داده است و شهرداری ملاثانی کار را آغاز کرده اما لازم است شهرداری ویس و شیبان همکاری بیشتری داشته باشند زیرا این پروژه در بحث پدافند غیر عامل، توسعه فضای سبز و گردشگری اهمیت بسیاری دارد.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: درحالی که دشمنان برای ضربه زدن به کشور ایران درحال برنامه ریزی هستند ما چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن می گیریم.
استاندار خوزستان گفت: بهترین راه شکرگذاری از خداوند به جهت توجه ویژه به نظام جمهوری اسلامی خدمتگزاری به مردم است، این مردم در طول چهل سال گذشته هزینه های بسیاری بابت استقلال طلبی داده اند تا برای سرنوشت آنهابه جای درب های بسته کشورهای خارجی، در تهران تصمیم گیری شود.
وی گفت: در چهار دهه گذشته دشمن از هیچ دسیسه ای برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی غافل نشده است، اگرچه در این سال ها ما مسئولان مرتکب خطاهایی نیز شده ایم اما با رهنمودهای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در مسیر درست حرکت می کنیم و به لطف پروردگار همانند گذشته از روزهای سخت عبور خواهیم کرد.
شریعتی گفت: اختلاف سلیقه و انتقاد سازنده است و سبب اصلاح امور می شود اما باید از نزاع و تفرقه پرهیز کرد زیرا راه به جایی نمی بریم.
** اهواز نیازمند خدمات رسانی بیشتر
همچنین رییس شورای شهر اهواز در این آیین اظهار داشت: در کلانشهر اهواز پروژه های بزرگ و مهمی کلنگ زنی شده و یا به بهره برداری رسیده اند اما این شهر به خدمات رسانی بهتری نیاز دارد.
عبدالزهرا سنواتی ادامه داد: اعضای شورای شهر عزم خود را برای بهبود شرایط استان جمع کرده اند اگرچه این خدمات برای مردم اهواز کم است، در کنار توجه به پروژه های بزرگ نباید از اقدامات کوچک همچون آسفالت خیابان و رفع چاله های سطح شهر غافل شد.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود به تحریم های ظالمانه غرب علیه ایران اشاره کرد و گفت: اگرچه در طول 40 سال گذشته همواره شاهد ظلم و بی عدالتی علیه ایران بودیم اما در راه توسعه و پیشرفت کشور لحظه ای از پا ننشستیم.
وی افزود: اگرچه بسیاری از کشورها با سیاه نمایی درحال کمرنگ کردن دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند اما شاهدیم که سرعت رشد علمی ایران 11 برابر میانگین جهانی است.
با راه اندازی پل ولایت 280 هزار ساعت زمان سفر در سال کاهش می یابد.
9887/6068

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/107612/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یک بی‌احتیاطی و رویاهایی که بر باد رفت

پوچتینو: به شکست 5-0 نیاز داشتیم!

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

جای آزمون را یک ایرانی پُر می‌کند

ناگفته‌های مربی سابق استقلال از دربی حذفی‌

تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

حمله موشکی سنگین حزب الله به مرگلیوت

66 کیلوگرم مواد مخدر در اندیمشک کشف شد

طرح ملی زراعت چوب در لالی اجرا شد

برخلاف ادعای نتانیاهو، ما به پیروزی نزدیک نیستیم!

گل تماشایی سینا اسدبیگی در تمرین پرسپولیس

مشکلات ساپینتو و فتح‌الله‌زاده بر سر دفتر کمپ حجازی

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

موشک‌های مقاومت کریات شمونه را در تاریکی فرو برد

دام شیادان سایبری تحت عنوان فروش سوالات کنکور

قطعی برق در مناطقی از فلسطین اشغالی بر اثر حملات مقاومت لبنان

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی

نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!

تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو

کشته شدن نظامی صهیونیست در شمال غزه

بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان

غرس ٣٥٠ اصله درخت مثمر زیتون به شکرانه تحقق وعده صادق

اراده مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان برای پیروزی فلسطین و جایگزینی نظامی عادلانه در جهان قطعاً محقق خواهد شد

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

لبیک اردنی‌ها به دعوت سخنگوی گردان‌های قسام

دبل کاستیانوس، گل دوم لاتزیو به یوونتوس

گل دوم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 52

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

گل سوم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 57

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

چه کسی می داند...

جهانگیری: در سال 84 که دولت را به احمدی‌نژاد تحویل دادیم خودروسازی ایران از ترکیه و چین جلوتر بود

درگوشی حرف زدن میرسلیم و بادامچیان در یک مراسم سیاسی

تظاهرات مردم اردن در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی+ فیلم

بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال

دشمن برای موضوع حجاب برنامه داشته و نباید بدون برنامه مقابل این دشمن هنجارشکن قرار بگیریم

8 مصدوم در پی 3 حادثه آتش‌سوزی در اهواز