پیام خوزستان

آخرين مطالب

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان خبر داد:

بهره‌برداری از کمپ نگهداری معتادان متجاهر خوزستان تا پایان سال اجتماعی

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به روند اجرای ماده 16 و ایجاد کمپ و اردوگاه نگهداری معتادان متجاهر با رویکرد کار و درمان در استان از بهره برداری این اردوگاه تا قبل از پایان سال خبر داد.
به گزارش ایسنا - منطقه خوزستان، محمدصادق کریمی کیا در جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی خوزستان که امشب (28 بهمن ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به اجرای برنامه های مختلف در حوزه اجتماعی در سال جاری، اظهار کرد: متأسفانه تورم شدید و شوک اقتصادی که به کشور وارد شده است، کار را در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی در کل کشور سخت تر کرده است که امیدواریم با همت بیشتر و برنامه ریزی دقیق تر، شرایط اجتماعی و فرهنگی بهتری برای شهروندان فراهم کنیم.
وی با اشاره به احداث کمپ و اردوگاه نگهداری معتادان متجاهر با رویکرد کار و درمان، افزود: این مرکز به همت سپاه پاسداران، استانداری خوزستان و وزارت کشور در استان خوزستان به صورت پایلوت در حال فعالیت است. با این وجود، ورود سپاه پاسداران به حوزه آسیب های اجتماعی، از دیگر دستگاه ها سلب مسئولیت نمی کند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در اهواز وجود دارد، بحث جمع آوری معتادان متجاهر است. این برنامه ها همه مقطعی بود و مکانی برای نگهداری این افراد وجود نداشت.
کریمی کیا در خصوص روند اجرای ماده 16 (کمپ و اردوگاه نگهداری معتادان متجاهر با رویکرد کار و درمان) بیان کرد: احتمالا تا قبل از پایان سال این مرکز آماده بهره برداری شود.
وی گفت: اگر مرکزی تنها برای نگهداری معتادان متجاهر داشته باشیم، چیزی شبیه هتلینگ می شود اما آنچه در تبریز مشاهده کردیم بحث فعالیت این افراد بود که از نظر ذهنی نسبت به وابستگی به مواد مخدر دور می شدند و اشتغالی نیز به عنوان منبع درآمد کسب می کردند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری ادامه داد: انتظار داریم مرکز فنی و حرفه ای خوزستان واحدهای اشتغالزایی را برای این افراد مهیا کند و بار را از دوش شهرداری اهواز برداریم. در این جهت باید اداراتی از جمله بهزیستی، فنی و حرفه ای و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز وظایف خود را در این مرکز انجام دهند.
کریمی کیا با اشاره به ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی، گفت: تعداد این افراد در شهر زیاد نیست اما وجود این افراد در شهر مناظر شهری را خراب می کند. وجود یک زن معتاد متجاهر در شهر آسیب بسیار بیشتری نسبت به وجود یک مرد معتاد متجاهر در شهر دارد. تا زمانی که شرایط نگهداری زنان معتاد متجاهر فراهم شود، مرکز "تی سی" همچنان به فعالیت خود ادامه دهد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به برگزاری سمینار مسئولیت های اجتماعی در 9 اسفندماه، بیان کرد: امیدواریم برگزاری این سیمنار موجب شود در حوزه مدیریت مسائل اجتماعی و فرهنگی خوزستان منبعی به کمک بگیریم. در این سمینار از تجربیات کشورهای توسعه یافته در این زمینه استفاده می کنیم و هم تکالیفی که صنایع باید در خوزستان انجام دهند، مشخص می شود. هیچ شرکتی نمی تواند خودش را از مسئولیت های اجتماعی مبرا کند.
وی با اشاره به برگزاری استارت آپ کارآفرینی اجتماعی نیز گفت: در قالب تفاهم نامه ای بین وزارت کشور، شورای اجتماعی و دانشگاه شهید چمران اهواز استارت آپ کارآفرینی اجتماعی به نمایندگی چند استان در بهار آینده در اهواز برگزار می شود.
به گزارش ایسنا، در ادامه سیده فرانک موسوی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان، در خصوص مرکز ماده 16 و احداث کمپ اردوگاه نگهداری معتادان متجاهر خوزستان، اظهار کرد: در این طرح نمی توانیم زنان معتاد متجاهر را نادیده بگیریم.
وی افزود: بخش اعظمی از افراد حاضر در کمپ ترک اعتیاد بانوان را زنان معتاد متجاهر تشکیل می دهند. همچنین معتادانی که در مرکز "تی سی" در حال ترک هستند، همین معتادان متجاهر هستند بنابراین به دلیل اینکه مرکز ماده 16 ویژه بانوان وجود ندارد باید اعتبار شورای اجتماعی را به سمت یکی از این مراکز سوق دهیم تا فعلا زنان معتادان متجاهر را ساماندهی کنیم.
موسوی بیان کرد: مرکز ماده 16 حجم کار بزرگی را می طلبد که قطعا زیرساخت آن را سپاه پاسدران ایجاد می کند اما پشتیبانی های دیگر را دستگاه های ذی ربط انجام دهند. اگر همه پای کار نیایند ممکن است مرکز ما نیز مانند استان های دیگر موفق نشود.
به گزارش ایسنا، در ادامه نادر ایگدر، معاون اداره کل زندان های خوزستان، اظهار کرد: بحث احداث مرکز ماده 16 خوب است اما اگر درمان معتادان خوب انجام نشود و همراهان پای کار نیایند، آب در هاون کوبیدنی بیش نیست.
وی افزود: وجود این معتادان متجاهر جامعه را دچار آسیب جدی می کند ولی تجربه نشان داده است که می شود این افراد را درمان کرد تا به مسیر درست زندگی برگردند.
ایگدر بیان کرد: جدای از بحث درمان و اصلاح رفتاری، نگهداری این افراد مشکلات زیادی دارد که باید در این زمینه کمک شود.
به گزارش ایسنا، در ادامه عبدالنبی سواعدی، مدیرکل فنی و حرفه ای خوزستان، اظهار کرد: در اجرای طرح "سرباز ماهر" تجربه خوبی کسب کردیم. در سال جاری بیش از 6000 سرباز را تحت آموزش قرار دادیم.
وی در خصوص مرکز نگهداری معتادان متجاهر نیز تصریح کرد: به محض اینکه مرکز ماده 16 جانمایی شود از همه ظرفیت ها جهت کمک استفاده می کنیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/108466/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

وزیر احمدی نژاد با 73 هزار رأی در مجلس ماندگار شد /نوش آبادی شکست خورد، خزائی راهی بهارستان شد /نمایندگان رامهرمز و پیله سوار مشخص شدند

توازن قوا به نفع مقاومت فلسطین تغییر کرده است

امیرحسین نظری منتخب مردم رامشیر و رامهرمز شد

نتایج انتخابات در پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز، میانه، رامهرمز و رامشیر اعلام شد

سعدون زاده به مجلس بازگشت | مولوی در کرسی نمایندگی آبادان ابقا شد

ترکیب نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس دوازدهم کامل شد

مهمترین چالش‌های نشر کودک و نوجوان/جریان نقد ادبی کتاب‌های کودک محدود است!

نتایج رسمی سه حوزه خرم آباد و چگینی، ملایر و آبادان اعلام شدند + فیلم

بازدید معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از غرفه شرکت لوله‌سازی اهواز

بازدید مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از غرفه شرکت لوله سازی اهواز

سند روایت حماس از طوفان الاقصی

ترکیب نمایندگان استان مازندران در مجلس دوازدهم کامل شد

آخرین وضعیت اجرای پروژه چهارخطه محور اهواز- مسجدسلیمان

منتخب جدید رامهرمز و رامشیر در مجلس معرفی شد

برترین گل‌های نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا

نتایج غیرمنتظره در انتخابات دور دوم مجلس در تبریز

ترکیب نمایندگان استان اردبیل در مجلس دوازدهم کامل شد

ترکیب نمایندگان استان همدان در مجلس دوازدهم کامل شد

نتایج حوزه‌های آبادان، ملایر، خرم‌آباد و چگینی اعلام شد

بررسی ارزیابی خسارت کشاورزان بیمه شده خوزستانی

دبیر ستاد انتخابات خوزستان:شمارش آرا در حوزه‌های انتخابیه خوزستان در حال انجام است

منتخبان مردم آبادان در مجلس مشخص شدند

سیمونه اینزاگی: من هم در تمرینات مصدوم شدم

رتبه دوم از بایرن مونیخ گرفته شد

ترکیب نمایندگان استان لرستان در مجلس دوازدهم کامل شد

اعلام نتایج اولیه انتخابات دور دوم مجلس دوازدهم در تهران

نتایج نهایی آبادان، ملایر و خرم آباد و چگنی اعلام شد

شاهکار مدیریتی رضاییان در اهواز؛ فاجعه دو میلیون دلاری در فولاد!

نتایج نهایی انتخابات در آبادان، ملایر ، خرم آباد و چگنی اعلام شد

اعلام نتایج قطعی انتخابات دور دوم مجلس در استان‌های خوزستان، فارس، همدان و لرستان + جدول

نتایج رسمی انتخابات در 3 حوزه انتخابیه آبادان، ملایر و خرم آباد

آغار فینال لیگ برتر گلف

تلاش فولادخوزستان برای نایب قهرمانی لیگ برتر فوتبال نوجوانان

(تصاویر) گرده‌افشانی درختان نخل خرما در آبادان

برطرف شدن مشکل زمین جابجایی کارخانه کربن اهواز

نتیجه حوزه انتخابیه آبادان اعلام شد

نتیجه‌ حوزه انتخابیه آبادان اعلام شد

درخواست جود بلینگام از میکا ریچاردز برای عمل به قول خود در دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا

پائولو دیبالا بهترین بازیکن ماه آوریل 2024

استقبال بدرقه و بزرگ از بازی مهم

آخرین خبرها از شمارش آرا در دور دوم انتخابات مجلس؛ با نتایج همراه ما باشید

نتایج نهایی انتخابات آبادان، ملایر، خرم آباد و چگینی اعلام شد

سعدون زاده به مجلس بازگشت /مولوی در کرسی نمایندگی آبادان ابقا شد /اخبار غیررسمی انتخابات مجلس دوازدهم

گل پنجم اینتر توسط تورام در دقیقه 84

گل چهارم اینتر توسط لائوتارو مارتینز در دقیقه 80

آذری: هیچ مدیریتی در چینش هواداران صورت نگرفت

هوادار با ایده هجومی به مصاف پرسپولیس می‌رود

خلاصه بازی الاتحاد 0 - الاتفاق 5

آذری: واگذاری سهام را به فال نیک می گیرم

روایت تسنیم از پیشتازان انتخابات دور دوم مجلس دوازدهم در تهران