پیام خوزستان

آخرين مطالب

آئین نماز جمعه در نقاط مختلف خوزستان اقامه شد سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - اهواز - آئین عبادی سیاسی نماز جمعه در نخستین جمعه از اسفند ماه 1397 در نقاط مختلف استان خوزستان برگزار شد.
**ظرفیت جوانان در تمامی حوزه ها تحول آفرین است
امام جمعه آبادان گفت: جوانان ایران اسلامی در بخش های مختلف دارای ظرفیت های فراوانی هستند که می توانند در تمامی حوزه ها تحول آفرین باشد.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی ابرهیمی پور در خطبه دوم نماز جمعه آبادان اظهار داشت: ایران اسلامی دارای جوانان فعال، پرتلاش و فداکار است که می توانند کشور را حفظ کنند.
وی افزود: وجود انبوه جوانان انقلابی، فداکار و از جان گذشته در کشور که در تمام عرصه ها آماده و مهیا هستند و اگر احساس کنند به حضور آنها نیاز است، پا به عرصه میدان می گذارند.
خطیب جمعه آبادان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به موضوع علم و پژوهش نیز تاکید فراوانی داشته اند و برای توجه به این حوزه باید به مواردی از جمله ظرفیت علمی ایران در سایه اسلام در تاریخ توجه کرد و ایران در تاریخ خود در کنار کشورهای بزرگ در حوزه علمی و تمدنی بوده است.
حجت الاسلام ابراهیمی پور ولادت حضرت زهرا(س) را نیز تبریک گفت و افزود: ایشان برای پدر مهربان و ارزشمند خود بهترین فرزند، برای همسرشان بهترین و فداکارترین همسر و کامل ترین مادر برای فرزندان خود به ویژه حسنین بودند.
وی نامگذاری سالروز تولدحضرت زهرا (س) به عنوان روز زن را نیز گرامی داشت و گفت: در جامعه اسلامی ما مردان و زنان تحت تاثیر شخصیت مادر هستند زیرا مادر ستون فقرات تربیت در کانون گرم خانواده است.
امام جمعه آبادان با اشاره به گرانی قیمت ها در بازار گفت: قیمت ها با حقوق ها همخوانی ندارد، با قیمت های فعلی در بازار قشر پایین و حتی متوسط جامعه توانایی خرید را ندارند.
خطیب جمعه آبادان افزود: اگر بناست گرانی در بازار شکل گیرد باید شاهد افزایش حقوق در جامعه باشیم.
حجت الاسلام ابراهیمی پور با تقدیر از آیت الله جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: آیت الله جزایری برای این استان زحمات زیادی چه در زمان مقابله با رژیم شاهنشاهی، مقابله با وهابیون، مقابله با فتنه گران و هشت سال دفاع مقدس کشیدند.
**امام جمعه خرمشهر از کم کاری دستگاههای نظارتی انتقاد کرد
امام جمعه خرمشهر از ضعیف عمل کردن دستگاههای نظارتی انتقاد کرد و گفت: دستگاههای نظارتی باید به طور جدی و قاطع بر رفتار و عملکردها دستگاه ها نظارت کنند.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدعبدالنبی موسوی فر در آیین عبادی سیاسی جمعه این هفته در مسجد جامع خرمشهر اظهار داشت: باید مسئولان دستگاههای اجرایی و مدیران ناکارآمد از مسیر کنار رفته و از مردم به خاطر خسارت های وارده عذر خواهی کنند.
وی با اشاره به راه کارهای برون رفت از مسایل و مشکلات اقتصادی گفت: در راهکار اول اینکه هیچ مطالبه ای نکنیم و سکوت اختیار کنیم و سوء مدیریت افزایش یابد ، راهکار دوم استعفاء و استیضاح است.
حجت الاسلام موسوی فر با بیان اینکه حدود 90 درصد مردم از نابسامانی اقتصادی کشور ناراضی هستند، گفت: مقام معظم رهبری بر کنار گذاشتن زندگی اشرافی تاکید کرده و در بیانیه اخیر نیز به عنوان گام دوم فراروی امت اسلام به این موضوع تاکید کردند.
امام جمعه خرمشهر در بخش دیگری با اشاره به استعفای آیت الله جزایری علت کناره گیری ایشان را عذرشرعی بیان کرد و گفت: آیت الله جزایری به عنوان لنگرگاهی برای استان توفان زده خوزستان در همه زمینه های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی موفق عمل کرده است.
وی شخصیت معنوی و ایمان قوی آیت الله جزایری را بی نظیر دانست و گفت: ایشان در جایگاه حساس و کلیدی نزدیک به نیم قرن مشغول به خدمت به نظام و مردم بود و خدمات ایشان بر هیچ کس پوشیده نیست.
حجت الاسلام موسوی فر، تاسیس حوزه علمیه ، تقویت تمام مدارس در سراسر استان را از اقدامات آیت الله جزایری برشمرد.
**امام جمعه ماهشهر از وضعیت ناامنی در این شهرستان انتقاد کرد
امام جمعه بندرماهشهر گفت: برای تامین امینت در شهرستان بندرماهشهر نیازمند تلاش های شبانه روزی برادران بسیج، نیروی انتظامی و پاسدار هستیم چرا که وضعیت امنیت در این شهرستان با شرایط مطلوب فاصله دارد.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی در خطبه های این هفته نماز جمعه بندرماهشهر در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به مسائل امنیتی شهرستان اظهار داشت: تامین امنیت از مهم ترین مطالبات مردم است که خواسته ای به حقی است؛ در حال حاضر وضعیت امنیت در شهرستان بندرماهشهر مقداری با شرایط ایده آل فاصله دارد، بخشی از این مسائل امنیتی از جمله مشاجره به طور عام به مسائل فرهنگی بستگی دارد، اما بخشی دیگر نیز به دلیل احساس امنیت از سوی سارقان و اشرار است که به راحتی با حمل سلاح گرم اقدام به سرقت می کنند.
وی ادامه داد: آثار منفی روانی این حوادث در جامعه بیش از زیان مالی مسئله است، با وجود تلاش های ماموران نیروی انتظامی، با شرایط مطلوب فاصله داریم، اخیرا ماموران بسیج نیز به مسئله ورود کرده اند و طبق گزارش واصله مقداری از آمار سرقت ها کاهش پیدا کرده است، امیدواریم این تلاش ها مقطعی نباشد و همواره ماموران بسیج در کنار ماموران نیروی انتظامی باشند.
امام جمعه بندرماهشهر خاطرنشان کرد: اجر و ثواب این اقدامات کمتر از نماز نیست، چرا که نماز یک عبادت فردی است اما این اقدام یک عبادت اجتماعی است، انتظار داریم برادران نیروی انتظامی، پاسدار و بسیج شبانه روز برای حفظ امنیت تلاش کنند و عرصه را بر بدخواهان تنگ کنند، این نا امنی ها و سرقت ها علل و ریشه های زیادی دارد، بیکاری و اعتیاد عمده ترین این علل هستند، نباید اجازه دهیم مردم در شهر خود احساس نا امنی کنند.
حجت الاسلام غبیشاوی در بخش دیگری از صحبت های خود به برگزاری اجلاس ورشو در اروپا اشاره کرد و گفت: در این اجلاس شاهد رسوایی بدخواهان نظام بودیم، همواره پشت پرده آمریکا و اروپا صهیونیست ها بودند و به آنها خط می دهند، باوجود اینکه ممکن است در موارد متعددی اختلاف داشته باشند اما در رابطه با دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران متفق هستند، البته در این اجلاس در مواردی باهم اختلاف داشتند.
وی افزود: در این اجلاس تلاش های زیادی برای اعلام مخالفت با نظام اسلامی ایران انجام شد که این نشانه اضمحلال و شکست سیاست های استکبار در خاورمیانه است، زمانی که شکوه اتحاد مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه امسال را دیدند، با این اقدامات سعی در جبران شکست ها و ضعف های خود در قبال ملت ایران دارند.
خطیب جمعه بندرماهشهر در ادامه در فراز دیگری از خطبه ها به موضوع کناره گیری آیت الله موسوی جزایری از امامت جمعه اهواز و نمایندگی ولی فقیه در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: این اقدام آیت الله جزایری همان طور که خود در خطبه های اخیر نماز جمعه اهواز اشاره کردند به علت کهولت سن و بیماری بود، مجاهدت های این عالم بزرگوار زبانزد خاص و عام است.
**امام جمعه شوش: خوزستان تمام ظرفیت های لازم برای حل مشکل بیکاری را دارد
امام جمعه شوش گفت: اگر مردم بخواهند ومسولان همت کنند امکاناتی که در این استان وجود دارد مانند پول،زمین،کشاورزی وصنعت برای حل مشکل بیکاری کافی است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمد امام در آئین این هفته نماز جمعه شوش با اشاره به سفر وزیر تعاون ،کار ورفاه اجتماعی به شهرستان شوش از مسولان این شهرستان خواست مشکلات جامعه کارگری این شهرستان را حل کنند.
وی گفت: عده ای از این تنگ نظری ها ، سنگ اندازی ها و مانع تراشی ها که بیشتر به صورت عمدی است و نمی خواهند فرصت های شغلی در شهرهایی نظیر شوش ایجاد شود دست بردارند.
وی افزود: معضل اشتغال در خود استان قابل حل است اگر گره در امر اشتغال ایجاد نکنند ، سرمایه گذار به اندازه کافی داریم ، سرمایه گذاران استان خوزستان و سایر استان ها با شوق و رغبت جلو می آیند اما مسئولین دست رد به سینه آنها می زنند و تا این معضل را حل نکنیم مشکل بیکاری روز به روز بدتر می شود .
7280/9858/7100/ 7104/6068

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/109966/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان

نامزد دور دوم انتخابات: شفافیت مجلس قبل مورد نقد است/ در کشور حکمرانی رسانه‌ای درستی نداریم

افشاگری فلاحت‌پیشه درباره یک کلاهبرداری بزرگ؛ ماجرای دریافت غرامت جنگی از عراق

مراسم استقبال رسمی از رئیس‌جمهور ایران در سریلانکا

پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان

بالا رفتن پرچم ایران در جزیره سیلان سریلانکا

جزئیات رایزنی‌های چهار گزینه ریاست مجلس دوازدهم با منتخبین

ابراز احساسات مردم سریلانکا از حضور رئیسی در کشورشان

مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول

محل میزبانی استقلال‌ملاثانی از سپاهان مشخص شد

سردبیر الاخبار: پاسخ تنبیهی ایران بخشی از نبرد جاری علیه صهیونیست‌ها بود

9 رتبه برتر جشنواره سفیران سلامت برای دانش‌آموزان خوزستانی

«وعده‌ صادق» روح تازه‌ای به رزمندگان مقاومت دمید

پروژه فیبر نوری در خوزستان ظرف 4 ماه به پایان می‌رسد

تغییر ورزشگاه بازی استقلال ملاثانی-سپاهان با نظر شورای تأمین

ضروت تسریع در اجرای پروژه فیبرنوری در خوزستان

گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است

لغو سیزدهمین جلسه شورای شهر اهواز با موضوع برکناری شهردار

کارگاه "راهبرد حقوقی و هماهنگی برای آزادی فلسطین" در استانبول برگزار شد

آتش سوزی یک مدرسه دخترانه در اهواز + جزییات

فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد/ تحقق ترافیک 10 میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال

کشف 73 سکه عتیقه در ایستگاه راه آهن اندیمشک

نکات اساسی سخنرانی «ابوعبیده» از نگاه عبدالباری عطوان

گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است

آزادی فردی و اجتماعی باید مطابق شریعت باشد

یکی از 4 سنگرِ اهواز در زمان جنگ از بین رفت

جلسه شورای اسلامی اهواز برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد!

لیلا زارع: نباید در زمینه فیلمسازی فقط به جشنواره‌های دولتی اکتفا کرد

بازهم سلمان برای کارهای سخت انتخاب شد!

روایت زهره حمیدی از روزهای سخت سرطان؛ از تلویزیون و وزارت ارشاد دلخورم

همه‌جا پای یک ژن در میان است؛ حتی در لذت از موسیقی!

توسعه نیشکر به یاری صنعت نفت ‌آمد/ گاز بیو دی‌اکسیدکربن جایگزین نیتروژن می‌شود

باید یک سیلی پای گوش لیائو خواباند!

بودجه روسیه برمبنای نفت 65 دلاری تنظیم می‌شود

تأکید ایران و پاکستان بر اهمیت همکاری در حوزه انرژی ازجمله خط لوله گازی آی‌پی

دلیل انصراف نامزد‌های جایزه قلم آمریکا چه بود؟

ربیعی: از تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان خواهش می‌کنم مدتی تصمیم نگیرید

فارن‌پالسی: بایدن با تحریم نفتی ایران به دام نمایندگان افراطی نیفتد

پاسخ معنادار سعید حجاریان به یک منتقد نااُمید در توئیتر

نامزد دور دوم انتخابات: شفافیت مجلس قبل مورد نقد است

تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان

اتوبوس اخراجی‌های گوگل

احتمال رگبار و رعد و برق در برخی مناطق خوزستان

بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان

حذف بیش از 3 تن مرغ غیر قابل مصرف از چرخه مصرف انسانی

گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست

لیبرمن به مقامات صهیونیست: به خانه‌تان بازگردید

تاکید سخنگوی گردان‌های طولکرم بر ادامه مقاومت

زهره حمیدی ازوضعیت پس از سرطان گفت/انسان دیگری شدم و حالم خوب است

افشاگری صهیونیست ها از کارشکنی نتانیاهو در مسیر تبادل اسرا