پیام خوزستان

آخرين مطالب

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول:

امنیت و عزت مردم با قدرت پاسداری می شود سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - دزفول - سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با اشاره به وقایع روز گذشته درخصوص تابلوی ورودی دزفول از سمت اندیمشک گفت: امنیت و عزت مردم با اقتدار و قدرت پاسداری می شود.
محمد حیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سابقه نصب تابلوی دزفول - اندیمشک به سال 1359 و زمانی که اندیمشک به شهر تبدیل شد برمی گردد و در این سال ها اختلافاتی بین این 2 شهر درخصوص محل دقیق مرز وجود داشته است.
وی با بیان اینکه تقسیمات کشوری و مرز جغرافیایی بین شهرها توسط وزارت کشور تعیین می شود، گفت: تعیین مرز دزفول و اندیمشک نیز باید توسط وزارت کشور انجام شود که این کار نیازمند بررسی های میدانی و مطالعاتی فنی است.
رئیس شورای تامین شهرستان دزفول افزود: استانداران و فرمانداران به دلیل لحاظ کردن مسایل محلی حق ورود به این موضوع را ندارند ضمن اینکه هیچ شخص حقیقی و حقوقی نمی تواند در تقسیمات کشوری تصمیم گیری کند.
وی با بیان اینکه تصمیمات مسئولان محلی درخصوص تقسیمات کشوری فاقد اعتبار حقوقی است، اظهار داشت: تصمیمات و پیشنهادات وزارت کشور درخصوص تقسیمات کشوری باید به تصویب هیات وزیران برسند و پس از تصویب و تایید هیات وزیران نقشه ها تهیه شوند تا بعد از آن کارشناسان تقسیمات کشوری مصوبات را اجرا کنند.
وی افزود: مطالعات مرز دزفول و اندیمشک به دلیل اختلافات موجود توسط معاون سیاسی استاندار خوزستان انجام شده ولی هنوز برای ارسال به وزارت کشور تصویب نشده است.
** دلیل تصویب نشدن مرز دزفول و اندیمشک
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با بیان اینکه در تقسیمات کشوری اصل تراضی مهم است، گفت: دزفول مرز کارشناسی تعیین شده با اندیمشک را قبول دارد ولی اندیمشک از این مصوبه ناراضی است به همین دلیل مصوبه هنوز به وزارت کشور ارسال نشده است.
وی افزود: طبق نظر شورای تامین استان خوزستان مقرر شده بود نصب تابلوی ورودی دزفول با توجه به تنش های احتمالی با نظر و هماهنگی شورای تامین انجام شود.
** تابلوی دزفول بدون هماهنگی با رئیس شورای تامین دزفول نصب شد
حیدری گفت: اردیبهشت ماه امسال تابلوی ورودی دزفول از سمت اندیمشک بر اثر توفان سقوط کرد که طبق قواعد و عرف باید دوباره نصب می شد.
وی افزود: با توجه به احتمال تنش های اجتماعی نصب تابلو باید با هدف در نظر گرفتن تدابیر اجتماعی و امنیتی با هماهنگی نماینده عالی دولت و رئیس شورای تامین شهرستان انجام می شد ولی متاسفانه شهردار دزفول بدون اطلاع رسانی و هماهنگی با بنده اقدام به نصب تابلو کرد که واکنش هایی به دنبال داشت.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول ضمن انتقاد از این اقدام بدون هماهنگی شهرداری دزفول اظهار داشت: بنده به عنوان رئیس شورای تامین خبر نصب تابلو را از مسئولان خارج شهرستان دزفول دریافت کردم که در همان دقایق اولیه تدابیر و دستورات امنیتی، اجتماعی، انتظامی، ترافیکی و خدماتی اندیشیده شد و مسئولان ذیربط و اعضای شورای تامین در محل حضور یافتند.
وی بیان کرد: ساعت 10 صبح دیروز سه شنبه نشست شورای تامین شهرستان دزفول برگزار و مسئولیت های انتظامی، سیاسی، امنیتی و اطلاعاتی تقسیم شد و کمبودها و نیازهای خدمات انتظامی نیز از طریق استان درخواست و تامین شدند.
حیدری با بیان اینکه نشست شورای تامین استان خوزستان با درخواست بنده با حضور مسئولان امنیتی دزفول و اندیمشک در شوش برگزار شد، افزود: 2 نشست شورای تامین شهرستان دزفول و مدیریت بحران نیز برگزار و با معتمدان و روحانیون برای برقراری آرامش و خونسردی مردم در 2 شهرستان صحبت شد.
وی اضافه کرد: هماهنگی های سیاسی در سطح استان و شهرستان های دزفول و اندیمشک برای مدیریت بحران و کاهش صدمات احتمالی و خسارت های جانی و مالی انجام شد.
رئیس شورای تامین دزفول گفت: پس از برگزاری نشست شورای تامین استان خوزستان، مسئولان شورای تامین شهرستان دزفول از محل نصب تابلو بازدید کردند که به دلیل نبود فضای مناسب امنیتی و سنگ پراکنی برخی افراد امکان صحبت با معترضان وجود نداشت.
وی افزود: پس از آن افراد معترض اقدام به پائین کشیدن تابلوی ورودی دزفول کردند.
** تعیین مرز دزفول - اندیمشک از طریق قانونی در دست پیگیری است
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با اشاره به اینکه شهردار دزفول پس از نصب تابلو برای شرکت در یک همایش به بندرعباس سفر کرده است، گفت: نصب بدون هماهنگی با مسئولان امنیتی شهرستان اقدام سنجیده ای نبود.
وی با بیان اینکه باید از راه قانون به موضوع مرز دزفول و اندیمشک ورود کرد، افزود: با تلاش نیروهای امنیتی استان و شهرستان اعتراضات بدور از تلفات انسانی و خسارت قابل توجه پایان یافت ولی نیروهای امنیتی افرادی را که موجبات برهم زدن نظم عمومی شهرستان می شوند را به دستگاه قضایی معرفی خواهند کرد.
رئیس شورای تامین شهرستان دزفول اظهار داشت: انتظار مردم دزفول از دستگاه قضایی این است که در چارچوب قانون با مخلان نظم برخورد شود ضمن اینکه دستگاه های نظارتی و حاکمیتی نیز باید به تخلف افرادی که مقدمات این بحران را فراهم کرده اند، رسیدگی کنند.
وی از مردم دزفول خواست آرامش خود را حفظ کنند و اطمینان داشته باشند نماینده عالی دولت در این شهرستان تمام تلاش خود را برای استیفای حق آنها از مجاری قانونی خواهد داشت.
حیدری به مردم دزفول توصیه کرد توجهی به شایعات و فضاسازی تبلیغاتی نداشته باشند و همچنان در خط مقدم جبهه دفاع از امنیت کشور و ارزش های انقلاب گام بردارند و به دشمن اجازه موج سواری ندهند زیرا به مصلحت کشور و شهرستان نیست.
وی افزود: امروز دشمنان از موشک بالستیک دزفول هراس دارند و نباید با اختلافات ناخواسته و ناآگاهانه زمینه سوء استفاده رسانه های مغرض آنها را فراهم کنیم.
** دستگاه قضایی با قانون شکنان برخورد خواهد کرد
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول گفت: به طور قطع دست توانای دستگاه قضایی با مسببان و محرکان به صورت قاطع در چارچوب قانون برخورد خواهد کرد.
وی از مردم تقاضا کرد ضمن حفظ آرامش از تجمع خودداری کنند زیرا دشمن از این تجمعات غیرقانونی سوء استفاده خواهد کرد.
حیدری ضمن تقدیر از تلاش نیروهای امنیتی و فرماندهان نیروهای مسلح استان خوزستان در جهت بازگردانی امنیت به شهرستان دزفول گفت: مردم دزفول و اندیمشک از گذشته های دور تاکنون زندگی مشترکی داشته اند و با رسوم و علائق تاریخی مشترک در کنار هم بوده اند.
وی افزود: این شهروندان در دوران دفاع مقدس با دشمن مشترک مبارزه کرده اند، در دوران انقلاب و دفاع از حرم نیز با هم بوده اند و خون جوانان این 2 شهر در یک سنگر ریخته شده است.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول اظهار داشت: مردم دزفول و اندیمشک هیچ اختلافی با هم ندارند و در آینده نیز در پرتو رهنمودهای مقام معظم رهبری و سیاست های عالی نظام برای اعتلای نظام اسلامی و توسعه همه جانبه استان تلاش خواهند کرد و امید دشمنان را به یاس تبدیل خواهند کرد.
تابلوی ورودی شهر دزفول از سمت اندیمشک بامداد سه شنبه توسط شهرداری دزفول نصب شد که اعتراضاتی به همراه داشت و در نهایت به پایین کشیدن تابلو ختم شد.
7278/3022

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/109973/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

جلوگیری از سوزاندن بقایای گیاهی کاه و کلش در گتوند

حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می کند

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

خوشحالی هواداران اینتر پس از کسب بیستمین قهرمانی در لیگ

جزئیات کشف سکه‌های دوره اشکانی از یک مسافر قطار

حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

تن هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست

آقای کلوپ لیگ را در گودیسون پارک از دست دادی!

نایب رئیس بارسا تأیید کرد؛ ژاوی می‌ماند

خنده های یورگن کلوپ پس از گل دوم اورتون به لیورپول

سخت‌ترین بازیکنانی که مقابل خسرو قرار گرفتند

استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش رژیم صهیونیستی

لحظه هدف قرار دادن پناهگاه صهیونیست‌ها توسط حزب‌الله |ببینید

تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی

خلاصه بازی اورتون 2 - لیورپول 0

گل دوم منچستریونایتد توسط فرناندز از روی نقطه پنالتی در دقیقه 61

احمدی: تیمی خواهیم ساخت که در آسیا مدعی باشد

گل چهارم منچستریونایتد توسط هویلون در دقیقه 86

گل سوم منچستریونایتد توسط فرناندز در دقیقه 81

نتانیاهو از پیگرد قضایی و سیاسی پس از جنگ می‌ترسد

اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

تمجید دل‌پیرو از بلینگام؛ جود استثنایی است

امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند

گل دوم اورتون به لیورپول توسط دومنیک کالورت لوین در دقیقه 58

احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

ثبت صادرات 6 میلیارد دلاری در خوزستان

آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول

95 درصد روستاهای خوزستان از اینترنت بهره‌مند هستند

رفع ابهامات حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب قراردادها

بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های جنوب غرب خوزستان

دور دوم انتخابات مجلس در آبادان الکترونیکی برگزار می‌شود

جزئیات دیدار یحیی السنوار با رهبران حماس روی زمین

پیش‌بینی وزش باد در اغلب مناطق خوزستان

پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند

جمالپور: حق کشتی فرنگی خوزستان داشتن 2 مربی در المپیک است

اجرای طرح کشت چوب در 300 هزار هکتار از اراضی خوزستان

بیش از 370 هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد

استاندار: عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت