پیام خوزستان

آخرين مطالب

وزیر کار : طرح های اشتغالزا حمایت می شوند اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - اندیمشک- وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت:هر طرحی که به اشتغال و کار آفرینی منجر شود مورد حمایت جدی قرار می گیرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا محمد شریعتمداری پنجشنبه در آئین آغاز ساخت پتروشیمی اندیمشک افزود: پرداخت وام های خود اشتغالی در گذشته موجب اشتغال نشد اما اینبار این تسهیلات کنترل می شوند تا به اشتغال واقعی و پایدار برسند.
وی بیان کرد:شرایط کنونی جامعه اسلامی با دوران قبل از انقلاب قابل قیاس نیست و ما در بخش های مختلف به جهش بسیار خوبی رسیده ایم.
وی به تشریح وضعیت کشور قبل از انقلاب پرداخت و بیان کرد: در زمان شروع انقلاب یک مرکز درمانی بیمارستانی در کشور وجود داشت که امروز در 370 نقطه کشور مرکز درمانی داریم و بیش از 80 بیمارستان و تعداد زیادی درمانگاه تخصصی در کشور فعال هستند.
شریعتمداری گفت:قبل از انقلاب 6 میلیون نفر از پشتیباتی تامین اجتماعی بهره مند بودند که این رقم به بیش از 42 میلیون نفر رسیده است .پوشش بیمه ای در ایران پس از انقلاب رشد غیرقابل انکاری داشته است.
وی با اشاره به شرایط بیمه روستایی و صندوق بیمه روستائیان و عشایر گفت:این صندوق یک میلیون و 800 هزار نفر تحت پوشش دارد و چهارهزار نفر از روستاییان از مزایای بازنشستگی این بیمه برخوردار شده اند.
وی خاطرنشان کرد:همه این امور خدمات بسیار بزرگی هستند که بعد از انقلاب انجام شده است و امروز می بینیم در ابعاد مختلف فرزندان این کشور به رشد و بالندگی رسیده اند.
وی در بخش دیگری بر ضرورت مهارت آموزی تاکید کرد و گفت:عمده مشکل بیکاری در جامعه به علت عدم برخورداری از مهارت است ، بیکاران ما مهارت کافی ندارند که باید به این مهم توجه شود.
وی در ادامه با اشاره به فشارهای دشمن گفت:دشمن فکر می کند با فشار ، توازن در جامعه را برهم زده و نارضایتی عمومی ایجاد خواهد کرد اما ملت ما با درک شرایط فعلی ، در برابر دشمنان ایستادگی می کند.
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برای تسریع در اجرای طرح های مختلف تلاش می شود با اشاره به موقعیت شهرستان اندیمشک گفت:مردم اندیمشک در دوران دفاع مقدس با وجود بمباران شدید سنگر دفاع از کیان اسلامی را ترک نکردند.
شریعتمداری افزود:این مردم حق بزرگی بر گردن مسوولان دارند و در اندیمشک همدلی و همراهی ارزشمندی بین مسئولان، امام جمعه ، نیروهای مسلح ، قوه قضاییه و قوه مجریه و نماینده مجلس شاهد هستیم .
وی برای تحقق طرح های مختلف در منطقه قول مساعد داد.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و نماینده اندیمشک نیز گفت:شهرستان اندیمشک در یک شرایط و موقعیت جغرافیایی خاصی که همه نعمت ها را دارد قرار دارد ،سدهای کرخه ، دز ، بالارود ، وجود ریل و جاده و زمین حاصلخیر و سایر پتانسیل های این شهرستان موجب تمایز این منطقه شده است.
فریدون حسنوند افزود:به دلایل مختلف هنوز اندیمشک به جایگاه شایسته خود نرسیده است.
وی افزود: مدافعان حرم اندیمشک در نبل و الزهرا حماسه آفریدند و مردم این شهرستان علیرغم وجود بسیاری از مشکلات به سربازی رهبر خود و انقلاب افتخار کرده و همه ما وحدت را رمز پیروزی می دانیم.
حسنوند با تاکید بر ساخت پتروشیمی اندیمشک گفت:پیگیری برای این پروژه از سال گذشته آغاز شد و این پروژه حداقل 500 میلیون دلار به لحاظ ارزی نیاز دارد.
حسنوند تصریح کرد:در بخش زیرساخت ها اقدام های خوبی برای پروژه انجام شده است و تسریع در اجرای این پروژه مطالبه مردم اندیمشک است.
نماینده اندیمشک با اشاره به انجام بخشی از گام های اولیه طرح پتروشیمی افزود:با توجه به تجربه ای که داشتیم ،ابتدا کار را شروع کرده و چند گام به جلو رفتیم و امروز عملیات اجرایی رسمی این پروژه آغاز شد.
حسنوند گفت:ظرف 10 روز آینده نیز با حضور یکی از دولتمردان عملیات اجرایی پتروشیمی دوم اندیمشک آغاز می شود.
وی به بیان برخی نیازهای مردم اندیمشک پرداخت و بیان کرد: بیمارستان خوبی در اندیمشک وجود ندارد و مردم این شهرستان از وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی انتظار دارند تا یک کلینیک یا پلی کلینیک در یکی از مناطق این شهرستان ساخته شود.
وی گفت:در اندیمشک از همان روزهای اول بحث مشاغل خانگی جدی گرفته شد اما در زمینه وام مشاغل روستایی نیاز به حمایت داریم.
استاندار خوزستان هم گفت:پتانسیل های استان خوزستان بسیار زیاد است که باید از این ظرفیت ها در بخش های کشاورزی ، صنعت و سایر حوزه ها استفاده کرد.
غلامرضا شریعتی با بیان اینکه در سال آینده چند پروژه بزرگ در خوزستان افتتاح می شود پالایشگاه بزرگ بید بلند 2 خلیج فارس با سه و دو دهم میلیارد دلار ، پتروشیمی مسجد سلیمان 850 میلیون یورو و فولاد رومینا در دزفول با 100میلیون یورو و 330 میلیارد تومان را از جمله این طرح ها عنوان کرد.
شریعتی افزود:امیدواریم در اواخر سال 98 کارخانه فولاد شهیدجهان آرا در خرمشهر با 300 میلیون یورو مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی بیان کرد:شمال خوزستان وضعیت برق ناپایداری دارد و اگر بنا باشد سرمایه گذاری و تولید باشد اولین موضوع تولید برق است. اندیمشک ، دزفول و سایر شهرستان هایی که در آنها سرمایه گذاری می شود نیازمند تاسیس و ساخت نیروگاه هستند .
وی گفت: نیروگاه 500 مگاواتی در حال ساخت است اما کم است ساخت نیروگاه دوم که مقرر شده توسط سازمان بازنشستگی ساخته شود باید هر چه زودتر شروع شود.
فرماندار اندیمشک هم با اشاره به اجرای طرح های مختلف در این شهرستان گفت:اجرای این طرح های بزرگ اقتصادی موجب حل بخشی از معضل بیکاری در شهرستان می شود.
پیمان جهانگیری افزود:استفاده بهینه از ظرفیت های اقتصادی شهرستان برای رسیدن به اشتغال پایدار از اولیت های مسئولین اندیمشک است.
به گزارش ایرنا برای ساخت پتروشیمی اندیمشک در فاز نخست 500 میلیون دلار سرمایه گذاری می شود. ایجاد زنجیره ای از گاز طبیعی متان از اهداف این طرح می باشد.
این طرح در فاز نخست ظرفیت تولید 200 هزار تن را دارد و با توسعه آن در فازهای بعدی به بیش از یک میلیون تن در سال خواهد رسید.
ایجاد منطقه اقتصادی ویژه انرژی با هدف تولید محصولات متنوع پتروشیمی و صنایع دستی پایین دستی از دیگر اهداف این طرح اقتصادی است.
27 مترمکعب در ساعت آب برای این طرح نیاز است که از رودخانه کرخه تامین می شود.
شهرستان اندیمشک در شمال استان خوزستان قرار گرفته است.
7281/6068

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/109979/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

راهپیمایی مردم یزد در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق

تداوم پایداری جو در خوزستان

یادواره شهدای کنسولگری دمشق و شهید حجازی در شهرستان لنده

نایب قهرمانی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بانوان کشور

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

حملات موشکی مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی

کارگاه تولید نوشیدنی‌های گیاهی در آبادان

شناسایی بازار‌های جهانی برای صادرات آبزیان از خوزستان

حرکت منشوری دانیال اسماعیلی فر پس از گلزنی به نفت آبادان + فیلم

اطلاعیه قطع گاز در قلعه چنان

گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار شهید سید محمد حجازی در خوی

پیام تبریک مدیرکل تجسمی برای مسعود نجابتی «چهره سال هنر انقلاب»

اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

بازدید مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از سکونتگاه های غیر رسمی بهبهان

سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان

انتقاد از بی قانونی در نظام مهندسی اهواز

رشد چشمگیر گرما در اروند

از روبوتاکسی تا مریخ؛ نگاهی به بدترین پیش‌بینی‌ها و وعده‌های ایلان ماسک در 15 سال اخیر

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

تساوی گل گهر سیرجان و استقلال خوزستان در لیگ برتر فوتبال

بهره‌برداری از 6 طرح ورزشی و آموزشی در اندیمشک

مخالفت مجمع تشخیص مصلحت با بندی از برنامه هفتم توسعه

برج آزادی تهران به مناسبت روز هموفیلی «قرمز» شد

تجلیل از دست اندرکاران رادیو مقاومت

تصویر روز ناسا؛ روبه‌روی NGC 1232

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

فروش نفت ایران به بالاترین سطح 6 سال گذشته رسیده است

قرارداد برداشت داده‌های لرزه‌نگاری دشت مغان امضا شد

سرنگونی 100 جنگنده پیشرفته؛ افتخاری از پدافند هوایی ایران + فیلم

سومین سالگرد شهادت سردار سید محمد حجازی در کرمان

مدل تلسکوپ فضایی جیمز وب با اندازه واقعی به نمایش در می‌آید

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

پیش بینی هواشناسی هرمزگان جمعه 31 فروردین

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

اوقات شرعی سی و یکم فروردین ماه به افق آبادان و خرمشهر

مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد

شرکت فولاد خوزستان در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت!

صعود موقت سرخ‌ها به صدر جدول / عزم جدی استقلال خوزستان برای بقا

مرمت خط انتقال آب محله سنگفرش شوشتر

تشییع جانباز شهید کلیوند عباسی در اهواز

گشایش دومین نمایشگاه نقاشی کُنار، درخت زندگی در دزفول

برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان

ابطال یا تأخیر پروازهای تعدادی از فرودگاه‌های کشور تا ساعت 10 صبح

دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی