پیام خوزستان

آخرين مطالب

قول استاندار برای افزایش سرانه ورزش خوزستان ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - استاندار خوزستان با بیان این‌که قول می‌دهیم سرانه ورزش استان را افزایش دهیم، گفت: هدف این است که نگذاریم استعدادهای ورزشی‌مان به دلیل نبود امکانات از بین بروند.
به گزارش ایسنا - منطقه خوزستان، غلامرضا شریعتی در مراسم اهدا تجهیزات ورزشی به مدارس مناطق کم‌برخوردار استان که امروز در اهواز برگزار شد، اظهارکرد: خدا را شاکرم که این توفیق را پیدا کردیم تا بتوانیم قدم کوچکی در راستای تجهیز مدارس مناطق کم‌برخوردار استان برداریم. هدف این است که به شما دانش‌آموزان عزیزان نشان دهیم که به فکرتان هستیم و تلاش می‌کنیم شرایط را برای زندگی و تحصیل شما بهتر کنیم.
وی ادامه داد: در فاز نخست این اقدام قرار است، 400 مدرسه در مناطق کم‌برخوردار استان به وسایل ورزشی مجهز شوند تا دانش‌آموزان بتوانند در کنار تربیت روح، روان و تعلیم به تربیت جسم نیز بپردازید. امیدوارم تمام شما دانش‌آموزان، ورزشکار، آماده و با نشاط باشید و برای هر چه بهتر درس خواندن و موثر واقع شدن برای آینده استان و کشور آماده شوید.
استاندار خوزستان خطاب به دانش‌آموزان دختر حاضر در این مراسم، گفت: اگر خدای ناکرده جسم شما دانش‌آموزان آماده نباشد، آنگاه ممکن است در آینده در زمینه وظایفی که یک مادر بر عهده آن خواهد بود، دچار مشکل شوید که آن موقع مقصر این موضوع ما هستیم زیرا نتوانستیم شرایط لازم را برای شما فراهم کنیم. شما باید یک بدن سالم و ورزیده داشته باشید تا بتوانید وظایف‌تان را به خوبی انجام دهید و ما هم وظیفه داریم تمام توان‌مان را به کار بگیریم تا شما به درستی این مسیر را طی کنید.
وی افزود: خدا را شکر اکنون توانستیم از اعتبارات موجود، 400 مدرسه مناطق کم‌ برخوردار را به وسایل ورزشی تجهیز کنیم. در مجموع 980 مدرسه در مناطق کم‌برخوردار وجود دارند که باید به وسایل ورزشی مجهز شوند که تلاش می‌شود مابقی مدارس نیز تا پایان سال یا سال 98 مجهز شوند که آن موقع می‌توانیم خوشحال باشیم. قول می‌دهیم تمام توان‌مان را برای انجام این کار به کار گیریم تا موجبات خوشحالی شما دانش‌آموزان را فراهم کنیم.
شریعتی عنوان کرد: تلاش‌مان را کرده‌ایم تا به امر ورزش استان و زیرساخت‌های آن توجه ویژه داشته باشیم البته با توجه به استعدادهای ورزشی چه در بخش دختران و چه در بخش پسران، واقعا زیرساخت‌های ورزشی ما مناسب نیست و همین باعث می‌شود استعدادها و پتانسیل‌های ما به هدر بروند. به همین دلیل در دو سه سال اخیر تلاش کرده‌ایم که این موضوع را جبران کنیم. در این زمینه نیز سالن‌های بسیاری به افتتاح رسیده‌اند و سالن‌هایی هم مورد بازسازی قرار گرفتند. اکنون نیز تمام همت‌مان این است که این زیرساخت‌ها بییشتر از این شوند و اکنون پروژه‌های بسیاری در دست اقدام هستند.
وی گفت: همچنین قول می‌دهیم سرانه ورزشی را بیشتر کنیم و نگذاریم استعدادهای ورزشی‌مان به دلیل نبود امکانات از بین برود. تلکید من به مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان و مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز این بوده است که ابتدا باید تجهیزات ورزشی را برای بخش دختران فراهم کنند زیرا به دلیل مسائل فرهنگی، آقایان امکان ورزش کردن در شرایط مختلف را دارند ولی این شرایط برای دختران فراهم نیست، ضمن این‌که دختران در آینده به دلیل مسوولیت‌هایی که بر عهده آن‌ها است، حتما نیاز به یک جسم سالم‌تر دارند و در غیر این صورت آسیب بیشتری را متحمل خواهند بود اما متاسفانه به دلیل این‌که جامعه مردسالاری داشته‌ایم به این امر توجه نشده است، در حالی که در میادین بین‌المللی مختلف نیز دختران ما بسیار نقش‌آفرینی می‌کنند. حتی دختران در تحصیل و کنکور پیشتاز از آقایان بوده‌اند و باید تلاش کنیم فضا را برای دختران فراهم کنیم.
استاندار خوزستان ادامه داد: ‌عقب‌ماندگی‌ها و غفلت‌هایی بوده است که باید جبران شوند و قول می‌دهیم که حتما این کار انجام شود. من به مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان نیز تاکید کردم که ورزش بانوان یک اصل است و نباید فراموش شود و حتما باید شرایط و فضا برای این بخش ایجاد شود.
وی گفت: در گذشته آموزش و پرورش استان حتی یک سانتی‌متر فضای ورزشی آبی هم نداشت اما اکنون قرار است هشت استخر در استان که چهار استخر در اهواز و چهار استخر در چهار شهرستان دیگر است برای آموزش و پرورش ساخته شود. اولین استخر در اهواز به افتتاح رسید و دومی استخر نیز طی 10 روز آینده آماده افتتاح خواهد شد. همچنین سومین استخر طی یکی دو ماه آینده آماده افتتاح خواهد شد و چهارمین استخر هم آماده بهره‌برداری خواهد شد، ضمن این‌که قول می‌دهیم به ساخت چهار استخر بسنده نکنیم.
شریعتی افزود: تمام مناطق آموزش و پرورش اهواز حداقل برای دختران یک استخر می‌خواهد و تلاش می‌کنیم چهار استخر دیگر ساخته شود که بتوانیم هر کدام از استخرها را به صورت مجزا در اختیار دختران و پسران قرار دهیم. اولویت این موضوع نیز با بخش دختران است. همچنین به تدریج سرانه ورزش آبی آموزش و پرورش را توسعه دهیم زیرا آموزش ورزش شنا توصیه پیامبر اکرم(ص) بوده است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/110111/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خانواده اسیران صهیونیست پنجشنبه به خیابان‌های تل‌آویو می‌آیند

رئیسی: صهیونیست ها خطا کنند، معنای پاسخ واقعی ایران را خواهند دید

حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه

رهایی گروگان 12 ساله ‌از دست آدم‌ربا در آبادان

حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به 33 هزار و 843 نفر رسید

برداشت بیش از 50 هزار تن گندم از مزارع خوزستان

پوستر جالب گل گهر برای مصاف با استقلال خوزستان؛ فوتبال روی فرش ایرانی + عکس

حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به 33 هزار و 843 تن رسید

آزادی 140 زندانی محکوم مالی در فارس

محدودیت ترافیکی جدید روز ارتش در اهواز اعلام شد

رهایی نوجوان 12 ساله از چنگال آدم‌ربا در آبادان

محکومیت قاچاقچی ماینر در سردشت

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

مسیر تولید در صنعت نفت از ایجاد اوضاع مطلوب برای کارکنان می‌گذرد

بار اصلی تحقق شعار سال بر دوش صنعت نفت است

وزارت نفت اثر تحریم‌ها در تولید و صادرات نفت را کم کرد/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم

رئیسی: صهیونیست‌ها و حامیان‌شان در صورت ارتکاب اشتباه معنای پاسخ واقعی ایران را درخواهند یافت

حمله حزب‌الله لبنان به پایگاه اشغالگران/ زخمی شدن 3 صهیونیست در حمله پهپادی مقاومت

یک محکوم به قصاص در شادگان از چوبه‌دار رهایی یافت

مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در خوزستان

چغندرکاران خوزستانی زودتر محصول خود را برداشت کنند

رئیس‌جمهور: صهیونیست‌ها و حامیان‌شان در صورت ارتکاب اشتباه، معنای پاسخ واقعی ایران را درخواهند یافت

کشف سیگار و تنباکوی قاچاق در خرمشهر

حدود 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات خودمالکی در خوزستان پرداخت شد

کشف مواد افیونی در بهبهان

زخمی شدن 3 اسرائیلی در حمله یک پهپاد لبنانی

طاق‌بستان برای هموفیلی‌ها قرمز شد

افزایش دما در آبادان و خرمشهر

صهیونیست‌ها در صورت ارتکاب هر اشتباهی معنای پاسخ واقعی ایران را خواهند یافت

اقدامات جمهوری اسلامی در اسرائیل سبب آزادی قدس خواهد شد

حسینیه تکیه تاریخی مسجد یری پایین شهر زنجان مرمت می‌شود

استفاده از توان دانش‌بنیان‌های ایرانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان

صادق خلخالی در فروردین 58: زمانی می‌خواستیم جنازه‌ی منحوس پهلوی را آتش بزنیم/ اعدام هویدا یک عمل انقلابی بود

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

تولید نفت شیل آمریکا در ماه مه افزایش می‌یابد

تمایل اوپک برای عضویت جمهوری نامیبیا

معرفی آثار راه‌یافته به مرحله رقابتی جشنواره ملی تئاتر ایثار

تعمیر دو عدد شیر پروانه‌ای ٩٠٠ م. م توسط اکیپ‌های شبکه توزیع آبفا اهواز

رهایی گروگان 12 ساله از دست آدم‌ربا در آبادان

ادامه تجمع‌های مردمی در خوزستان در حمایت از تحقق وعده صادق+فیلم

صهیونیست‌ها و حامیان‌شان در صورت ارتکاب اشتباه معنای پاسخ واقعی ایران را درخواهند یافت

زخمی شدن 3 صهیونیست در حمله حزب الله لبنان

نوسانات نرخ ارز نفعی برای دولت ها ندارد/ ضمانت بانکی جایگزین مالیات تولیدکنندگان

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

تأکید رئیسی بر مقابله بی‌امان با قاچاق سوخت

جاده گچساران به زیدون و دیلم برای 12 ساعت مسدود می شود

اجرای طرح ورزش و مردم در خوزستان

اتمسفر زهره نشتی دارد

پیگیری تاریکی تونل بخش قارون دزپارت و وقوع حواث تلخ +فیلم

رئیسی: لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است