پیام خوزستان

آخرين مطالب

گرامی‌داشت روز خوزستان در نمایشگاه کتاب تهران فرهنگی

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان- محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در این آیین گفت: در سال گذشته حدود یک هزار و ٢٠٠ عنوان کتاب توسط نویسندگان بومی و محلی خوزستان در حوزه‌های مختلف از جمله کتاب‌های ادبی، شعر، تاریخ، فرهنگ، هنر و سایر حوزه‌ها نوشته شده است. 

وی با بیان این که درمورد قومیت‌های مختلف کتاب‌های بسیاری نوشته شد افزود: تنوع و تعداد کتاب‌های چاپ شده نشان می‌دهد که استان خوزستان در زمینه کتابت و نویسندگی ظرفیت بسیار بالایی دارد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب استان در سال گذشته ادامه داد: در نمایشگاه کتاب خوزستان بیش از یک میلیارد و ٤٠٠ میلیون تومان کتاب فروخته شد که نشان از اهمیت و جایگاه ویژه کتاب و کتابخوانی در میان مردم این استان دارد. 

همچنین معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری روز خوزستان در نمایشگاه کتاب تهران جلوه‌ای از قدردانی و حق‌شناسی مردم ایران و مدیران ملی از این استان است. 


عبدالهادی فقهی‌زاده با بیان این که خوزستان خواستگاه عالمان بسیار بزرگی در تاریخ بوده است افزود: علامه شیخ شوشتری و آیت‌الله بهبهانی از جمله این عالمان بزرگ هستند. برخی از دانشمندان خوزستانی در حوزه‌های مختلف علمی و فناوری خدمات بسیاری به کشور کرده‌اند. 

وی خاطرنشان کرد: صدها سینماگر، هنرمندان مختلف و اهالی موسیقی محلی و کشوری اهل خوزستان هستند و در این استان رشد کرده‌اند. 

فقهی‌زاده اظهار کرد: برگزاری روز خوزستان در نمایشگاه کتاب تهران جلوه‌ای از قدردانی و حق‌شناسی مردم ایران و مدیران ملی از این استان است.    
  
استاندار خوزستان نیز بر تشکیل کارگروه‌های فرهنگی توسط اهالی فرهنگ و هنر استان به منظور تقویت روحیه و ایجاد نشاط و امید در آسیب‌دیدگان در سیل تاکید کرد. 


غلامرضا شریعتی اظهار کرد: با این که بیش از ١٥ میلیارد متر مکعب آب وارد استان شد اما توانستیم شرایط را مدیریت کرده و میزان خسارات را به حداقل برسانیم. 

وی با بیان این که شرایط استان به حالت عادی برگشته است افزود: کمیته‌هایی جهت برآورد و پرداخت خسارت وارده به برخی سیل‌زدگان تشکیل شده و تمامی این خسارات پرداخت خواهد شد. 

استاندار خوزستان با بیان این که بعد از بحران سیل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان باید با انجام فعالیت‌های فرهنگی به زنان و کودکانی که در این سیل آسیب‌های روحی دیدند کمک کنند تا شرایط به حالت عادی برگردد تاکید کرد: از نخبگان فرهنگی و هنری، اهالی فرهنگ و رسانه و همچنین متخصصان امور اجتماعی انتظار داریم گروه‌هایی را در جهت کمک‌رسانی به نقاط آسیب‌پذیر و روستایی تشکیل دهند. 

شریعتی از تلاش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در برگزاری روز خوزستان در نمایشگاه کتاب تهران قدردانی کرد و گفت: برگزاری این روز می‌تواند ظرفیت‌ها و توانایی‌های خوزستان را به بهترین شکل معرفی کند و باید قدردان برگزارکنندگان این مهم باشیم. 

همچنین دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: خواستگاه بسیاری از دانشمندان، علما، رزمندگان، نویسندگان، شعرا، فیلمسازان و بسیاری از شخصیت‌های علمی و فرهنگی کشور خوزستان است. 


سید محمدرضا موالی‌زاده یادآوری کرد: اقوام مختلف با لهجه‌های گوناگون به زیبایی هر چه تمام‌تر در کنار یکدیگر و در خوزستان زندگی می‌کنند و ارتباطات عمیق عاطفی دارند. این موضوع را می‌توان یکی از جاذبه‌های این استان دانست. 

او با اشاره به این که خوزستان مهد علم است افزود: توجه به کتاب در میان مردم خوزستان و همچنین وجود دانشگاه جندی شاپور و شهید چمران نشان دهنده ظرفیت بالای علمی جوانان این است. 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اظهار این که خوزستان پایتخت دفاع مقدس است ادامه داد: شهدای بسیاری از این سرزمین عروج کردند و حماسه‌ای که در شهرهای این استان خلق شد در تاریخ ماندگار بوده و خلق حماسه یکی از ویژگی‌های ممتاز خوزستان است. 

وی با بیان این که خوزستان قطب عمده پزشکی، فرهنگی و ورزشی در کشور است گفت: خواستگاه بسیاری از دانشمندان، علما، رزمندگان، نویسندگان، شعرا، فیلمسازان و بسیاری از شخصیت‌هایی که در عرصه ایثار، مقاومت، فرهنگ، هنر، ادب، اندیشه، رسانه، سازندگی و خدمت به مردم نام آور هستند، خوزستان است. 
موالی‌زاده با اشاره تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش فرهنگ کتابخوانی گفت: در صورت رشد فرهنگ کتابخوانی سرمایه اجتماعی کشور افزایش پیدا می‌کند. 
  
نماینده مردم شریف اهواز، حمیدیه، کارون و باوی هم در یین گرامیداشت روز خوزستان در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: توسعه فرهنگی خوزستان با تشویق جوانان به کتاب و کتابخوابی رقم خواهد خورد. 


علی ساری بیان کرد: بر خلاف سایر استان‌ها، خوزستان در این چند روز هنوز درگیر سیل بوده و نیازمند نگاه و توجه ویژه هم از نظر تخصیص بودجه و هم از نظر تامین نیازهای ضروری و مهم برای سیل‌زدگان است.
 
وی به ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی خوزستان اشاره کرد و افزود: خوزستان ظرفیت‌های اقتصادی، کشاورزی و صنعتی بسیاری دارد و باید بعد از فروکش کردن سیل و عمق آب به بهترین شکل استفاده شود. 

ساری با بیان این که وضعیت استان و کلانشهر اهواز در حال عادی شدن است تصریح کرد: دولت و مجلس به صورت جدی به دنبال جبران خسارات وارده به سیل زدگان هستند. 

نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که جوانان و نوجوانان جذب کتابخانه‌های عمومی شوند گفت: باید پله‌پله با جوانان، نوجوانان و دانش‌آموزان کار شود تا به نتیجه مطلوب برسیم و شاهد ارتقای فرهنگ مطالعه در استان باشیم.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/117277/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مربی گل‌گهر و رقم زدن یک لحظه عجیب دیگر!

اصلانیان: تیم‌های پایین جدول پیش باخته برابر پرسپولیس هستند

آشتیانی: صنعت نفت بعد از دریافت گل اول متلاشی شد/ شانس قهرمانی پرسپولیس زیاد است

توالت هوشمند 1٫5 میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد

خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان در هفته بیست و چهارم

کمالوند: باخت برابر پرسپولیس را به گردن می‌گیرم/ برای بقای صنعت نفت در لیگ ناامید نیستیم

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

ترکش‌های باخت سنگین نفت آبادان برابر پرسپولیس؛ کسر 10 درصد از قرارداد!

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس (عکس)

سرمربی صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم!

دیدگاه دولت و مجلس سرمایه‌داری است؛ مشکلات کارفرما و نوسان قیمت دلار چه ربطی به کارگر دارد؟

کمالوند: فدراسیون فوتبال و کمیته داوران پاسخگو باشند

سرمربی پرسپولیس: نتیجه 3 بر صفر عالی است/ کارمان را انجام دادیم

پرسپولیس باز هم گل مردود زد؟ | کارشناسی صحنه‌های جنجالی نفت آبادان و پرسپولیس

کارشناسی داوری گل اول و پنالتی پرسپولیس در آبادان

عالیشاه: محکوم به برد بودیم/ مصدومیت؟ چیز خاصی نیست

اوزونیدیس: استقلال خوزستان فقط یک موقعیت گلزنی داشت! / فیلم

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می کنیم!

مصدومیت من مسئله خاصی نیست

امید عالیشاه: مصدومیت؟ چیز خاصی نیست

روایت تلویزیون اسرائیل از پنج ماموریت برای مقابله با ایران و مقاومت

انفجار کپسول گاز در شادگان مصدوم برجای گذاشت

هفت عملیات ضدصهیونیستی حزب الله لبنان در شمال فلسطین اشغالی

موشک‌های مقاومت الجلیل علیا را در خاموشی فرو برد

باخت مقابل پرسپولیس را گردن می‌گیرم/ خاک عالم بر سر ما!

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

فکر نمی‌کنم مصدومیتم جدی باشد/ محکوم به برد برابر صنعت نفت بودیم

چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟

هفته بیست و چهارم لیگ برتر| پرسپولیس در آبادان از استقلال سبقت گرفت/نفت به سقوط نزدیک‌تر شد

باخت صنعت نفت آبادان با نتیجه صفر-سه مقابل پرسپولیس تهران

معجزه استقلال خوزستان در سیرجان؛ 2گل بعداز 90

صدرنشینی سرخ‌ها با سوزاندن «نفت»/ پرسپولیس منتظر لغزش استقلال

پورموسوی: ریسک کردیم و جواب گرفتیم

آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان / صدر تا اطلاع ثانوی سرخ

باخت صنعت نفت آبادان با نتیجه صفر- 3 مقابل پرسپولیس تهران

آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان/ صدر جدول تا اطلاع ثانوی قرمز شد

صدر تا اطلاع ثانوی سرخ شد

آمار پرسپولیس برابر نفت آبادان؛ نرخ امید گل، مثل همیشه بالا! + عکس

آتش‌بازی قرمز پوشان در آبادان

خلاصه بازی نفت‌آبادان 0-3 پرسپولیس (لیگ برتر ایران - 1402/03)

دشت سه امتیازی سرخ‌ها در آبادان/ پرسپولیس موقتا صدرنشین شد

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

اوزونیدیس: حریف‌مان فقط یک شوت و یک موقعیت داشت!

خلاصه بازی صنعت نفت آبادان 0 - پرسپولیس 3

(ویدئو) خلاصه بازی صنعت نفت آبادان 0 - پرسپولیس 3

حال و روز گل‌گهری‌ها پس از دو دقیقه جنون‌آور!

برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد/ بازیکنانم عالی کار کردند

جنجال در آبادان: نمی‌خواهیم اوسمار حرف بزند!

کاپیتان خوزستانی‌ها مرد بازی‌های خاص!

پنج ماموریت اسرائیل برای مقابله با ایران و مقاومت