پیام خوزستان

آخرين مطالب

استاندار خوزستان:

لزوم کمک به 205 معلم آسیب‌دیده در سیل/50 مدرسه نیاز به بازسازی کامل دارند علمي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - استاندار خوزستان گفت: از آموزش و پرورش انتظار داریم در کنار اقدامات خود برای دانش‌آموزان، کمک به 205 معلم آسیب دیده در بحث سیل را نیز در دستور کار خود قرار دهد.
به گزارش ایسنا - منطقه خوزستان، غلامرضا شریعتی در شورای آموزش و پرورش خوزستان که امروز (چهارشنبه، 18 اردیبهشت‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: مشکلات سیل و مسائل مربوط به آن بر کسی پوشیده نیست. در سیل همه اقشار و دستگاه‌های مختلف و مردم دست به دست هم دادند و تاکنون توانستند آن را مدیریت کنند، البته هنوز در برخی مناطق، ما درگیری‌هایی داریم.
وی افزود: روستاهای جنوب اهواز نیز به تدریج در حال خارج شدن از آبگرفتگی هستند. در حوضه کرخه نیز با توجه به اینکه توانسته‌ایم خروجی آب را در دو روز گذشته کاهش دهیم امیدوارم شرایط بهتر شود. با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در روزهای آتی، بیشتر مناطق ما از زیر آب خارج می‌شوند. از دستگاه‌های اجرایی می‌خواهم مانند زمان سیل تمام امکانات را مجددا بسیج کنند تا زمین‌های مردم از زیر آب خارج شوند و شرایط را برای کشت تابستانه آماده کنند.
استاندار خوزستان تصریح کرد: آموزش و پرورش یکی از دستگاه‌هایی بود که در حوزه امدادی بسیار به ما کمک کرد. در این حوزه 114 مدرسه ما در خوزستان آسیب دیدند که حدود 50 مدرسه نیاز به بازسازی کامل دارند. در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز، خیرین پذیرفتند که 210 میلیارد تومان را برای ساخت مدارس کل کشور تقبل کنند.
شریعتی ادامه داد: وزارت نفت نیز قرار است بازسازی و تعمیر مدارس و خانه‌های بهداشتی را که در حوزه مناطق نفت‌خیز هستند، بر عهده بگیرد. با این حساب به جز شوش و شعیبیه شوشتر بقیه مناطق ما شامل این تصمیم وزارت نفت می‌شود. همچنین خیرین مدرسه‌ساز خوزستانی آمادگی کمک به این حوزه را دارند.
وی تصریح کرد: در خصوص جبران عقب‌ماندگی آموزشی دانش‌آموزان، آموزش و پرورش به سرعت به این حوزه وارد شد و برای دانش‌آموزان کلاس‌های کنکوری و کلاس‌های جبرانی در نظر گرفت. از آموزش و پرورش انتظار داریم در کنار کمک‌هایی که می‌شود، کمک به 205 معلم آسیب دیده در بحث سیل را نیز در دستور کار خود قرار دهد.
استاندار خوزستان گفت: بعد از هشت سال جنگ تحمیلی دیگر تا این حد جلوه یک ملت را در یک بحران در کشور ندیده بودیم. همه ما نگران آسیب به سرمایه اجتماعی کشور بودیم. یکی از دستاوردها و برکات سیل بالا بردن سرمایه اجتماعی ما بود. مردم همه در کنار هم بودند و بدون چشم‌داشتی مساله‌ای جز کمک به هموطن را نداشتند و دوباره بر یکپارچگی و تمامیت ارضی کشور تاکید کردند.
شریعتی ادامه داد: افرادی که آمدند، در کنار سیل‌زدگان شرایط سختی را تحمل کردند. حضور جوانان نیز در این حوزه چشم‌گیر بود که با این کار نشان دادند جوانان امروزی ما هیچ کم و کسری را از جوانانی که هشت سال جنگ را اداره کردند، ندارند. این جوانان آمدند تا برای کشور و دین خود ایستادگی کرده و از آن دفاع کنند. این جوانان بار دیگر نشان دادند خوزستان را وطن دوم خود می‌دانند.
وی افزود: همه مردم به خصوص جوانان در این سیل نمره عالی گرفتند و نشان دادند که این جوانان برای کشور خود هر خودگذشتگی را انجام می‌دهند. سیاست دولت در کل کشور پاسداشت کرامت انسانی و برقراری عدالت اجتماعی است؛ به کسانی که مدام دم از مسائل قومیتی و تبعیض می‌زنند متذکر می‌شوم که اقداماتی را که در جهت اصلاح و بهبود شرایط انجام می‌شود، نیز در نظر بگیرند. در همه بخش‌ها به خصوص آموزش و پرورش، طرح‌هایی اجرا شده است تا عدالت اجتماعی را گسترش دهد.
استاندار خوزستان ادامه داد: طرح شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل و اختصاص بورس تحصیلی به دانش‌آموزان از جمله این طرح‌ها بوده است. یک‌هزار و 250 نفر برای دریافت بورس تحصیلی شرایط لازم را کسب کردند. این بورس به دانش‌آموزان مناطق روستایی، عشایری و ... با ضریب محرومیت 6 تا 9 اختصاص داده شده است.
شریعتی گفت: این بورس در ایجاد انگیزه برای دانش‌اموان تاثیر زیادی دارد و همچنین رابطه مستقیمی با پیشرفت تحصیلی آن‌ها دارد که به دانش‌آموزان مقطع اول و متوسطه اختصاص داده شده است. براساس اطلاعات به دست آمده میانگین نمرات این دانش‌آموزان 84 صدم ارتقا پیدا کرده است. امیدواریم که این بورس تحصیلی در سال‌های آینده در خوزستان ادامه پیدا کند. هر چه زودتر باید نتایج آن مشخص شود و تعداد بورس‌شوندگان نیز باید در سال‌های آینده افزایش پیدا کند.
وی در خصوص خسارات ناشی از سیل به حوزه کشاورزی گفت: در خرید محصولات کشاورزی از سال گذشته عقب‌تر نیستیم. با وجود اینکه بخش قابل ملاحظه‌ای از تولیدات ما آسیب دیده‌اند، در موارد مختلفی مانند گندم، کلزا و چغندر میزان تولید ما از سال گذشته بالاتر است؛ چرا که مقدار تولید در هکتار و بهره‌وری بالاتر رفته است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/118090/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

جلوگیری از سوزاندن بقایای گیاهی کاه و کلش در گتوند

حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می کند

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

خوشحالی هواداران اینتر پس از کسب بیستمین قهرمانی در لیگ

جزئیات کشف سکه‌های دوره اشکانی از یک مسافر قطار

حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

تن هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست

آقای کلوپ لیگ را در گودیسون پارک از دست دادی!

نایب رئیس بارسا تأیید کرد؛ ژاوی می‌ماند

خنده های یورگن کلوپ پس از گل دوم اورتون به لیورپول

سخت‌ترین بازیکنانی که مقابل خسرو قرار گرفتند

استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش رژیم صهیونیستی

لحظه هدف قرار دادن پناهگاه صهیونیست‌ها توسط حزب‌الله |ببینید

تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی

خلاصه بازی اورتون 2 - لیورپول 0

گل دوم منچستریونایتد توسط فرناندز از روی نقطه پنالتی در دقیقه 61

احمدی: تیمی خواهیم ساخت که در آسیا مدعی باشد

گل چهارم منچستریونایتد توسط هویلون در دقیقه 86

گل سوم منچستریونایتد توسط فرناندز در دقیقه 81

نتانیاهو از پیگرد قضایی و سیاسی پس از جنگ می‌ترسد

اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

تمجید دل‌پیرو از بلینگام؛ جود استثنایی است

امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند

گل دوم اورتون به لیورپول توسط دومنیک کالورت لوین در دقیقه 58

احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

رئیسی پایتخت سریلانکا را به مقصد تهران ترک کرد

ثبت صادرات 6 میلیارد دلاری در خوزستان

آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول

95 درصد روستاهای خوزستان از اینترنت بهره‌مند هستند

رفع ابهامات حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب قراردادها

بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های جنوب غرب خوزستان

دور دوم انتخابات مجلس در آبادان الکترونیکی برگزار می‌شود

جزئیات دیدار یحیی السنوار با رهبران حماس روی زمین

پیش‌بینی وزش باد در اغلب مناطق خوزستان

پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند

جمالپور: حق کشتی فرنگی خوزستان داشتن 2 مربی در المپیک است

اجرای طرح کشت چوب در 300 هزار هکتار از اراضی خوزستان

بیش از 370 هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد

استاندار: عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت