پیام خوزستان

آخرين مطالب

در چهارمین جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده مطرح شد؛

رحمانی فضلی: اولویت اول دولت ساخت مسکن سیل زدگان است سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - تهران- وزیر کشور با تاکید بر سرعت بخشی به خدمات رسانی به سیل زدگان گفت: اولویت نخست دولت بحث تامین و ساخت مسکن سیل زدگان است که حتما باید تا شب عید ساخته شود.

«عبدالرضا رحمانی فضلی» روز دوشنبه در چهارمین جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده که با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و استانداران مناطق سیل زده برگزار شد، بیان کرد: رئیس جمهوری در موضوع نوسازی مناطق سیل زده تا آخر سال فرصت دادند این کار انجام شود یعنی تا شب عید سیل زدگان در خانه‌های خودشان باشند.
وی ادامه داد: البته الان به دلیل نبود تأمین مالی به موقع از طریق بانک‌ها و خزانه از برنامه زمان بندی عقب هستیم اما باید باقی مانده سال را با سرعت جبران شود.
فرمانده قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده گفت: ما به طور قطع از شما شب نوروز خانه‌های ساخته شده را می‌خواهیم؛ دستگاه‌های متولی و دستگاه‌های مشارکتی هم باید وظایفشان را انجام دهند چرا که زمان بندی ما تغییر نخواهد کرد.
رحمانی فضلی در ادامه افزود: در موضوع جبران خسارت‌ها، پرداخت خسارت‌های کشاورزی در اولویت است که البته منابع خوب تأمین شده، و وزارت جهاد کشاورزی هم از تأمین منابع اولیه ابراز رضایت داشتند ولی در مسیر پرداخت‌ها از طریق خزانه یا بانک و محل تسهیلات دچار مشکل شدیم که انتظار است سریع دوستان انجام دهند.
** برای تحویل مسکن موقت 25 روز وقت داریم
وزیر کشور با بیان اینکه اولویت نخست ما بحث مسکن است گفت: رئیس جمهوری مسکن موقت را 2 ماه وقت دادند. از این 2 ماه اکنون 25 روز وقت داریم و در پایان این زمان دیگر نباید شاهد مسکن موقت باشیم و همه مردم در مناطق سیل زده باید در خانه‌های خودشان باشند و باید کمک کنیم تعمیرات مسکن نیز به سرعت انجام شود.
وی خطاب به نمایندگان دستگاه‌های اجرایی افزود: رئیس جمهوری در موضوع نوسازی هم تا شب نوروز وقت دادند، الان هرچقدر به خاطر تأمین نشدن مالی بانک‌ها و خزانه عقب است، باید باقیمانده سال به سرعت جبران کند. شب نوروز (پایان سال 98) خانه‌های ساخته شده در مناطق سیل زده را از شما می‌خواهیم.
وزیر کشور گفت: دستگاه‌های متولی و مشارکت کننده باید وظایف خود را به سرعت انجام دهند، زیرا زمان بندی ما در تعمیر و ساخت خانه‌های تخریب شده در سیلاب تغییر نخواهد کرد، کندی ابتدای کار را با گلایه مندی پذیرفتیم، اما توقع ما این است که کار در زمانبندی تعیین شده صورت گیرد.
وی ادامه داد: در برخی مناطق مانند لرستان، با سرمای زودرس روبه رو می‌شویم و یا در برخی مناطق خوزستان هم اکنون کشت تابستانه داریم، که کشاورز یک ضرر دیگر هم می‌دهد که کشت تابستانه‌اش انجام نمی‌شود.
رحمانی فضلی با اشاره به توصیه و تاکید رهبر معظم انقلاب و اختیاراتی که رئیس جمهوری به وی داده، بیان کرد: قرار شده فرآیندها و مسیرهای اداری را کوتاه و اولویت‌ها را تعیین کنیم. اگر قرارباشد در قرارگاه این تصمیمات گرفته شود، اما بانک‌ها یا خزانه و یا دستگاه‌های دیگر کار خود را انجام دهند پس چه نیازی به برپایی قرارگاه بوده است؟ اقتضای قرارگاه این است که ما مسیر روندها و فرآیندهای کاری را کوتاه و سرعت کار را بالاببریم تا فعالیت‌ها سریع‌تر انجام شود.
وزیر کشور از همه دستگاه‌هایی که در خدمت رسانی در مناطق سیل زده به موقع و سریع عمل کردند تشکر کرد و افزود: در این جلسه گلایه مندی خود را از دستگاه‌هایی که قول دادند ولی انجام نداده‌اند، اعلام می‌کنم و انتظار دارم که به سرعت کوتاهی‌ها را جبران کنند تا در جلسه بعدی آنها نیز جزو دستگاه‌هایی باشند که از آنها تقدیر می‌شود.
** برخی دستگاه‌های بخشی، پیگیری لازم را نکرده‌اند
وی با اشاره به وظایف دستگاه‌های بخشی در مساله سیل نیز بیان کرد: دستگاه‌های بخشی مانند وزارت جهاد کشاورزی یا وزارت نیرو و راه و شهرسازی خودشان باید به طور مستقل امور مربوطه را پیگیری کنند؛ برخی از گزارش‌ها حاکی است که برخی دستگاه‌های بخشی پیگیری لازم را نکرده‌اند؛ شاید توقع داشته‌اند ستاد همه این کارها را انجام دهد؛ ستاد وجود خارجی مستقل ندارد، بلکه یک نهاد هماهنگ کننده، تصمیم گیر و ناظر است.
رحمانی فضلی با اشاره به ایمن سازی دیوارهای ساحلی رودخانه و مسیل‌ها هم گفت: این اقدام لازم نیست و خودم به آقای تابش (رئیس بنیاد مسکن) گفته‌ام که زیر بار این موضوع نرود و اجازه دهد دستگاه مربوطه این کار را انجام دهد؛ حال که با دلسوزی وارد این کار شده‌اند باید وی را تشویق کرده و دستگاه‌های متولی برای کمک وارد شوند.
وی خاطرنشان کرد: متولی دیوار ساحلی و یا مسائل زیرساختی مشخص است و بنا نیست حل همه مشکلات را به عهده بنیاد مسکن بگذاریم؛ اکنون که بنیاد مسکن این اقدامات را داوطلبانه انجام می‌دهد از دستگاه‌های اجرایی هم توقع کمک داریم.
فرمانده قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده یادآور شد: مساله بعدی در خسارت‌ها بحث معیشت است که به خوبی انجام شده و رضایت مندی کامل وجود دارد و بقیه امور مربوط به بحث زیرساخت‌ها است، در زیرساخت‌ها باید دستگاه‌های اجرایی بیشتر تلاش کنند. منابع معلوم شده است و هم از طریق جابجایی ردیف‌ها، هم از طریق تسهیلات و هم از مسیر منابع صندوق توسعه تأمین می‌شود.
رحمانی فضلی گفت: در جابجایی ردیف‌ها، سازمان برنامه و بودجه باید این کار را انجام دهد. در این راستا برخی ردیف‌های استانی با اولویت سیل باشد و متناظر آن باید برای ردیف‌های ملی هم این اتفاق افتد.
وی افزود: بنیاد مستضعفان هم از همان ابتدا بحث تأمین سیمان را قبول کرده و در این زمینه مشکلی نداشتیم.
** آب از 89 درصد زمین‌های کشاورزی مناطق سیل زده خارج شده است
وی با بیان اینکه 89 درصد یعنی 330 تا 40 هزار هکتار آب از زمین‌های کشاورزی در مناطق سیل زده که زیرآب بوده خارج شده، گفت: آماده سازی زمین‌های کشاورزی از مواردی است که حتماً در اولویت زیرساخت‌ها است که باید انجام شود.
وزیر کشور افزود: کانال‌های سیل در استان‌های سیل زده به ویژه در استان‌های خوزستان و گلستان باید مورد توجه قرار گیرد که البته در استان‌های دیگر هم نباید مورد غفلت قرار بگیرد ضمن اینکه برآوردهای ما برای همه 24 استان است.
وی به بحث ارزیابی‌های خسارت‌ها اشاره کرد و گفت: از طریق عکس‌های ماهواره‌ای به دقت می‌توانیم میزان خسارت‌ها را تعیین کنیم؛ وزارت جهاد کشاورزی و بقیه دستگاه‌ها هم موظف هستند در این مساله کمک کنند.
رحمانی فضلی همچنین به خسارت‌های وارد شده به واحدهای صنفی و تولیدی اشاره کرد و افزود: در این خصوص برآوردهایی شده است که البته به آنها تسهیلات بدون عوض نخواهیم داد، چرا که قرار بوده است که همه واحدهای صنفی و تولیدی بیمه باشند.
** آماده هستیم 10 هزار رأس دام در اختیار دامداران خسارت دیده قرار دهیم
رحمانی فضلی در ادامه به بحث دام‌های تلف شده در سیل اشاره کرد و گفت: آمادگی داریم که 10 هزار رأس دام کمک کنیم که تاکنون سه هزار و 600 رأس در اختیار دامداران قرار داده‌ایم. استانداران باید با هماهنگی ستاد اعلام کنند که چه افراد دیگری آسیب دیدند، که به آنها هم دام واگذار کنیم.
وی با اشاره به تشکیل کارگروه مستقل اشتغالزایی در مناطق سیل زده بیان کرد: در مناطق سیل زده چه در قالب تسهیلات و تأمین انتظارات، و چه در قالب سایر کمک‌های خدماتی به استان‌ها ابلاغ کردیم و هم در سطح ملی این کار را انجام می‌دهیم و کارگروه مربوطه به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور این موضوع را پیگیری می‌کند.
** مدارس آسیب دیده تا پیش از آغاز سال تحصیلی باید تعمیر و بازسازی شود
وزیر کشور ادامه داد: موضوع بازسازی مدارس جزو مسائلی بوده که در اولویت است؛ البته هم خیرین و هم دولت فعالیت‌های خوبی انجام داده‌اند، ولی از الان تا اول مهر سه ماه وقت داریم و همه باید تلاش کنیم که در این مدت مدارس آسیب دیده را تعمیر و بازسازی کنیم.
در این نشست همچنین استانداران مناطق سیل زده و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی عضو قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده، گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه‌های تدوین شده تا پایان امسال درباره تعمیر و بازسازی منازل آسیب دیده از سیل، ساخت مسکن، تسهیلات ارائه شده و تأمین وسایل و لوازم خانگی در استان‌های سیل زده، بازسازی دیواره‌ها و امن سازی رودخانه‌ها و آماده سازی زمین‌های کشاورزی خسارت دیده در سیل فروردین ٩٨ ارائه کردند.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/123345/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مربی گل‌گهر و رقم زدن یک لحظه عجیب دیگر!

اصلانیان: تیم‌های پایین جدول پیش باخته برابر پرسپولیس هستند

آشتیانی: صنعت نفت بعد از دریافت گل اول متلاشی شد/ شانس قهرمانی پرسپولیس زیاد است

توالت هوشمند 1٫5 میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد

خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان در هفته بیست و چهارم

کمالوند: باخت برابر پرسپولیس را به گردن می‌گیرم/ برای بقای صنعت نفت در لیگ ناامید نیستیم

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

ترکش‌های باخت سنگین نفت آبادان برابر پرسپولیس؛ کسر 10 درصد از قرارداد!

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس (عکس)

سرمربی صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم!

دیدگاه دولت و مجلس سرمایه‌داری است؛ مشکلات کارفرما و نوسان قیمت دلار چه ربطی به کارگر دارد؟

کمالوند: فدراسیون فوتبال و کمیته داوران پاسخگو باشند

سرمربی پرسپولیس: نتیجه 3 بر صفر عالی است/ کارمان را انجام دادیم

پرسپولیس باز هم گل مردود زد؟ | کارشناسی صحنه‌های جنجالی نفت آبادان و پرسپولیس

کارشناسی داوری گل اول و پنالتی پرسپولیس در آبادان

عالیشاه: محکوم به برد بودیم/ مصدومیت؟ چیز خاصی نیست

اوزونیدیس: استقلال خوزستان فقط یک موقعیت گلزنی داشت! / فیلم

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می کنیم!

مصدومیت من مسئله خاصی نیست

امید عالیشاه: مصدومیت؟ چیز خاصی نیست

روایت تلویزیون اسرائیل از پنج ماموریت برای مقابله با ایران و مقاومت

انفجار کپسول گاز در شادگان مصدوم برجای گذاشت

هفت عملیات ضدصهیونیستی حزب الله لبنان در شمال فلسطین اشغالی

موشک‌های مقاومت الجلیل علیا را در خاموشی فرو برد

باخت مقابل پرسپولیس را گردن می‌گیرم/ خاک عالم بر سر ما!

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

فکر نمی‌کنم مصدومیتم جدی باشد/ محکوم به برد برابر صنعت نفت بودیم

چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟

هفته بیست و چهارم لیگ برتر| پرسپولیس در آبادان از استقلال سبقت گرفت/نفت به سقوط نزدیک‌تر شد

باخت صنعت نفت آبادان با نتیجه صفر-سه مقابل پرسپولیس تهران

معجزه استقلال خوزستان در سیرجان؛ 2گل بعداز 90

صدرنشینی سرخ‌ها با سوزاندن «نفت»/ پرسپولیس منتظر لغزش استقلال

پورموسوی: ریسک کردیم و جواب گرفتیم

آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان / صدر تا اطلاع ثانوی سرخ

باخت صنعت نفت آبادان با نتیجه صفر- 3 مقابل پرسپولیس تهران

آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان/ صدر جدول تا اطلاع ثانوی قرمز شد

صدر تا اطلاع ثانوی سرخ شد

آمار پرسپولیس برابر نفت آبادان؛ نرخ امید گل، مثل همیشه بالا! + عکس

آتش‌بازی قرمز پوشان در آبادان

خلاصه بازی نفت‌آبادان 0-3 پرسپولیس (لیگ برتر ایران - 1402/03)

دشت سه امتیازی سرخ‌ها در آبادان/ پرسپولیس موقتا صدرنشین شد

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

اوزونیدیس: حریف‌مان فقط یک شوت و یک موقعیت داشت!

خلاصه بازی صنعت نفت آبادان 0 - پرسپولیس 3

(ویدئو) خلاصه بازی صنعت نفت آبادان 0 - پرسپولیس 3

حال و روز گل‌گهری‌ها پس از دو دقیقه جنون‌آور!

برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد/ بازیکنانم عالی کار کردند

جنجال در آبادان: نمی‌خواهیم اوسمار حرف بزند!

کاپیتان خوزستانی‌ها مرد بازی‌های خاص!

پنج ماموریت اسرائیل برای مقابله با ایران و مقاومت