پیام خوزستان

آخرين مطالب

رئیس پلیس راه خوزستان عنوان کرد:

واژگونی، پرتعدادترین تصادفات خوزستان / افزایش 10 درصدی تصادفات خسارتی گفتگو

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - رئیس پلیس راه خوزستان با بیان اینکه بیشترین تصادفات خوزستان از نوع واژگونی است، گفت: بیشترین عامل این تصادفات خستگی، خواب‌آلودگی، علت عدم توجه به جلو و عدم رعایت سرعت مطمئنه است که این موارد ارتباط زیادی به جاده ندارند هر چند ایمنی جاده در تصادفات تأثیرگذار است.
سرهنگ رضا دولتشاهی در گفت‌وگو یی با اشاره به وضعیت تصادفات در دو ماهه سال جاری اظهار کرد: بر اساس گزارش پزشکی قانونی، تعداد تصادفات فوتی فروردین‌ماه و اردیبهشت‌ماه سال جاری نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است؛ هر چند در فروردین‌ماه تصادفات فوتی افزایش داشت اما به دلیل کاهش تصادفات در ماه بعد تقریبا وضعیت ثابت مانده و تغییر نکرده است. 
کاهش تصادفات فوتی و افزایش تصادفات خسارتی
وی با اشاره به اجرای طرح نوروزی از 25 اسفندماه تا 15 فروردین‌ماه، افزود: با اجرای طرح نوروزی، تصادفات فوتی نسبت به سال گذشته 10 درصد و تصادفات جرحی 5 درصد کاهش یافته است اما در این مدت تصادفات خسارتی نسبت به سال گذشته حدود 10 درصد افزایش داشت. 
رئیس پلیس راه خوزستان گفت: خوزستان از نظر تعداد جانباختگان تصادف ششمین تا هفتمین استان کشور است اما امسال از نظر کاهش جانباختگان تصادف جایگاه خوبی به دست آورده‌ایم. 
وی افزود: البته این کاهش رضایت‌بخش نیست زیرا آمار جانباختگان تصادف از نظر عددی همچنان بالاست اما به دلیل اینکه تعداد جانباختگان تصادفات در بیشتر استان‌ها افزایشی بوده، به نوعی وضعیت در خوزستان کنترل شده است. 
اهواز – اندیمشک، پرتصادف‌ترین جاده خوزستان
دولتشاهی عنوان کرد: پرتصادف‌ترین جاده خوزستان، محور اهواز - اندیمشک است یعنی بیشترین تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی در این محور رخ می‌دهد؛ تقریبا به صورت کم و بیش هر سال این محور جزو پرتصادف‌ترین محورها است. 
رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به دلایل پرتصادف بودن محور اهواز - اندیمشک، بیان کرد: بیشترین تصادفات در 30 کیلومتری اهواز رخ می‌دهند زیرا کسانی که در این محور به خوزستان و مخصوصاً اهواز سفر می‌کنند، زمانی که احساس می‌کنند به شهر نزدیک شده‌اند استراحت کافی نمی‌کنند و همین امر موجب شده بیشترین واژگونی‌ها و فوتی‌ها در 30 کیلومتری اهواز رخ دهد. 
وی ادامه داد: همچنین وجود درخت‌ها در اطراف جاده و وسط مسیر باعث شده رانندگان دیده کافی نداشته باشند. روستاییان و کشاورزان نیز در مسیر تردد می‌کنند و این امر موجب شده تصادفات زیادی در این محور رخ دهد.
دولتشاهی گفت: مورد دیگری که موجب شده این محور پرتصادف باشد، وجود دوربرگردان‌های غیراستانداردی است که توسط مردم و به صورت خاکی از وسط درخت‌ها ایجاد شده‌اند. عامل دیگر وجود شیب‌های شیروانی در اطراف جاده است زیرا شیبهای این مسیر تند است و اگر رانندگان به دلیل خواب‌آلودگی یا به هر صورتی از جاده منحرف و خارج شده و خودرو واژگون شود، راننده و سرنشینان فوت می‌کنند. 
وی افزود: عامل دیگر، یکنواخت بودن و نداشتن محرک بصری جاده است؛ محور اهواز - اندیمشک یکی از محورهای خسته‌کننده محسوب می‌شود و هر کسی در این مسیر تردد کند این احساس را خواهد داشت. از طرفی به دلیل نبود توجیه اقتصادی، کمتر اماکن رفاهی بین‌راهی در این مسیر وجود دارد. البته گرمای هوا نیز در این زمینه تاثیرگذار است. 
کدام محورهای خوزستان حادثه‌خیزند؟
رئیس پلیس راه خوزستان با اشاره به محورهای حادثه‌خیز استان، گفت: محور ایذه - دهدز، بهبهان - رامهرمز و امیدیه به دیلم جزو محورهای حادثه‌خیز هستند اما محورهای پرتصادف نیستند. 
دولتشاهی با اشاره به تاثیر ایمنی جاده‌ها در تصادفات، گفت: محور ایذه - دهدز یکی از حادثه‌خیزترین محورهای خوزستان است اما تصادفات این محور نسبت به محور اهواز - اندیمشک یا اهواز - آبادان کمتر است زیرا مردم هنگام تردد از این مسیر به دلیل هندسی نبودن، کم‌عرض بودن و شلوغی جاده نکات ایمنی را رعایت می‌کنند و سرعت کمتری دارند بنابراین حتی اگر تصادفاتی در این محور رخ دهد، خسارتی هستند و میزان خسارات تصادف هم کم است. 
وی بیان کرد: برخی مسیرها مانند اهواز - اندیمشک یا اهواز - آبادان ایمنی لازم را دارند اما پرتصادف هستند بنابراین بیشترین عامل تصادفات در این محورها، انسانی است. 
واژگونی، بیشترین تصادفات خوزستان
رئیس پلیس راه خوزستان ادامه داد: در چند روز اخیر بیشترین تصادفات مربوط به واژگونی‌ها بوده به طوری که بیش از 50 درصد از تصادفات واژگونی بوده است. بیشترین عامل این تصادفات خستگی، خواب آلودگی، علت عدم توجه به جلو و عدم رعایت سرعت مطمئنه است که این موارد ارتباط زیادی به جاده ندارند هر چند ایمنی جاده در تصادفات تأثیرگذار است. 
وی با اشاره به وجود 12 دوربین کنترل سرعت در محورهای خوزستان، بیان کرد: خوزستان از ضعیف‌ترین استان‌ها از نظر داشتن دوربین کنترل سرعت است. در استان‌های دیگر، تعداد دوربین‌های کنترل سرعت به 100 تا 200 دوربین می‌رسد در حالی که در خوزستان تنها 12 دوربین نصب شده است. 
دولتشاهی ادامه داد: اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تعدادی دوربین کنترل سرعت خریداری کرده‌ است اما به دلیل اینکه زیرساخت‌ها و بسترهای لازم فراهم نشده تاکنون این دوربین‌ها نصب نشده‌اند اما قول داده شده که تا پایان نیمه اول امسال دوربین‌های خوزستان به 100 دوربین برسد.
راه‌های اصلی خوزستان دوربن کنترل سرعت ندارند
وی ادامه داد: 16 هزار و 888 کیلومتر جاده در خوزستان وجود دارد که 3 تا 4 هزار کیلومتر از این جاده‌ها، راه‌های اصلی هستند و قطعاً باید به دوربین کنترل سرعت مجهز شوند. بنابراین حتی اگر دوربین‌های کنترل سرعت به 100 دوربین برسد، قطعا جوابگو نیست اما اگر این 100 دوربین راه‌اندازی شوند تاثیر زیادی در کنترل سرعت در جاده‌ها خواهند داشت. 
رئیس پلیس راه خوزستان ادامه داد: اصلی‌ترین عامل تصادفات سرعت غیرمجاز است؛ حتی اگر عامل تصادفات خستگی یا خواب‌آلودگی باشد، سرعت غیرمجاز تشدیدکننده تصادفات است. امیدواریم با رسیدن دوربین کنترل سرعت به 100 دوربین بتوانیم سرعت‌های غیرمجاز را کنترل کنیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/123552/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

امیر آشتیانی برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع شانگهای به قزاقستان سفر کرد

زهره الهیان: از اقدام پلیس برای اجرای طرح «نور» حمایت می‌کنیم

سخنگوی دولت روحانی: وقتی خودتان تیک آبی و خاکستری می‌گیرید، بستن فضای مجازی چه خاصیتی دارد؟

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم

خاطره شنیده نشده از حاج قاسم

قدردانی از مقام شامخ شهید حسن طهرانی مقدم

آزادی 2 زندانی جرایم غیرعمد به همت اهالی رسانه

اختصاص 60 میلیارد تومان به توسعه گردشگری شادگان

بازداشت بیش از 100 دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی

آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر

وضعیت «نارنجی» هوا در خرمشهر

پیش‌بینی افزایش دما و گرد و خاک برای خوزستان

نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید

سلنا گومز در پشت صحنه یک سریال کمدی

نگاهی به آنونس سریال دوپینگ

فحش کم آورد!

بررسی ابعاد مختلف سریال «جنگل آسفالت»

هفتمین «پاتوق فیلم کوتاه» برگزار می‌شود

وقتی که یک عطسه باعث بهمن می شود

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

پیش‌بینی افزایش دما و گردوخاک برای خوزستان

هوای یک شهر خوزستان برای گروه‌های حساس ناسالم شد

دستگیری عامل قدرت‌نمایی با سلاح شکاری در درمانگاه قدیم دارخوین شادگان

10 مدافع برتر تاریخ فوتبال

نشانه‌گیری اتفاقی اما بسیار دقیق فران تورس در پایان ال‌کلاسیکو

مطهری: تراکتور همیشه مدعی بوده

هدف ما حضور مهدی الفتی در فینال المپیک است

تشکیل دوباره کمیته انضباطی برای حواشی لیگ برتر بسکتبال

واکنش رنگرز به رقابت حساس گرایی و اسماعیلی

سیتسیپاس: نادال در زمین بی‌رحم است

شانس ایران برای تصاحب یک طلا و 3 برنز

بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

سروده علیرضا قزوه در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب

میرسلیم: رئیسی در فرصت باقی‌مانده تدبیر مناسبی نیندیشد، همه ما ضرر می‌بینیم

قالیباف: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد، مجلس برنامه می‌دهد

نوه امام خمینی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود

مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو بر گردن مخترع ایرانی

بازگشت به کار کارگران اخراجی شرکت پارس طبیعت سلولز گروه صنایع کاغذ پارس

بازدید استاندار خوزستان از هلدینگ کشاورزی در دزفول

بارندگی منجر به کندی حرکت در برخی مسیرهای اصلی مشهد شده است

رییس دانشگاه شاهد خبر داد: بورسیه برای دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت

بازیگران شبکه نمایش خانگی را ستاره‌باران کردند

کل کل نون خ ها در آخرین لحظات عمرشان

داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند

غول باستانی که کوسه‌های سفید امروزی را کوتوله می‌کند!

لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟

راه‌اندازی شرکت تولید خودروی نیسان در خرمشهر