پیام خوزستان

آخرين مطالب

با برگزاری نشست چهارشنبه های گردشگری دزفول؛

اهداف جشنواره 100 روز با رودخانه دز تبیین شد سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - دزفول- با برگزاری سومین نشست عمومی چهارشنبه های گردشگری دزفول از سوی مجمع فعالان گردشگری این شهرستان، اهداف برگزاری سومین جشنواره 100 روز با رودخانه دز تبیین شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول شامگاه چهارشنبه در سومین نشست عمومی چهارشنبه‌های گردشگری دزفول که با حضور مردم و فعالان عرصه گردشگری، با محوریت جشنواره 100 روز با رودخانه دز در خانه تاریخی سوزنگر برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره 100 روز با رودخانه دز امسال برای سومین بار متوالی با همت فعالان گردشگری و محیط زیستی شهرستان از 27 خرداد آغاز شده و تا دوم مهرماه ادامه دارد.
مصطفی استاد چینی گر افزود: معرفی رودخانه دز در سطح ملی، ارتقای وضعیت زیست محیطی این رودخانه، ایجاد فرصت مناسب برای بهره برداری بهینه از رودخانه در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و محیط زیستی و انتقال مفاهیم، اطلاعات و افزایش آگاهی توده مردم در جهت حفظ و حراست از رودخانه دز از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره صد روز با رود دز است.
وی، رودخانه دز را شاه رگ حیاتی شمال خوزستان و پایه تمدنی دزفول برشمرد و عنوان کرد: رودخانه دز نقش و تأثیر زیادی در کیفیت آب رودخانه کارون بزرگ دارد ضمن اینکه این رودخانه در مسیری که وارد خوزستان و دزفول می‌شود از اقلیم‌های جلگه‌ای و کوهستانی گذر می‌کند و حین عبور زیست گاه‌های متنوعی از جمله جنگل‌های زاگرس با پوشش بلوط، جنگل‌های نیمه گرمسیری زاویه‌ها و عباس آباد و پارک ملی دز که زیستگاه گوزن زرد ایرانی و لاک‌پشت فراتی است را به وجود می‌آورد.
رئیس اداره محیط زیست دزفول با اشاره به نقش رودخانه دز در حوزه کشاورزی، اقتصاد و مسائل زیست محیطی این شهرستان ادامه داد: واقعیت این است که اگر از این موهبت الهی به نحو مطلوب استفاده نشود در آینده دچار مشکلات زیست محیطی و بهداشتی فراوانی خواهیم شد.
استاد چینی گر ، افزایش جمعیت دزفول طی سال‌های اخیر، افزایش بهره برداری از رودخانه دز، انتقال آب از سرشاخه‌های این رودخانه، آلودگی‌های ناشی از ورود فاضلاب، پساب و زهاب را از جدی ترین تهدیدها برای حیات رودخانه دز برشمرد و گفت: همه مردم و متولیان باید به عنوان پاکبان و دزبان از این رودخانه ارزشمند حراست و نگهداری کنند و این مهم زمانی محقق می‌شود که عموم مردم اطلاعات و آگاهی خود در خصوص موارد زیست محیطی را افزایش دهند.
مهدی دباغ، عضو مجمع فعالان گردشگری شهرستان دزفول نیز در این همایش اظهار کرد: مجمع فعالان گردشگری دزفول متشکل از فعالان صنعت گردشگری شهرستان و علاقه مندان به این حوزه بالغ بر یک سال است که تشکیل شده و هدف آن علاوه بر معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری دزفول، آگاه سازی مردم نسبت به ظرفیت‌های شهرستان و مطالبه گری از مسئولان امر برای رفع مشکلات، موانع و توسعه حوزه گردشگری شهرستان است.
وی، رویکرد چهارشنبه‌های گردشگری را شناخت و استفاده از ظرفیت‌های موجود و به وجود آوردن فرصت‌های جدید در حوزه گردشگری دزفول برشمرد و افزود: برگزاری برنامه شب‌های فرهنگی، گردشگری دزفول در آذرماه هر سال، حضور فعال و منسجم در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران در بهمن ماه سال 97، ایجاد و حفظ انسجام و اتحاد در بین حوزه‌های مختلف گردشگری در سطح شهرستان، برگزاری جشنواره نوروزگاه 98و برگزاری جشنواره ملی رود دز از جمله اقدامات این مجمع طی این یک سال بوده است.
دباغ با بیان اینکه برنامه چهارشنبه‌های گردشگری دزفول از سه ماه پیش با همت این مجمع آغاز شده و مقرر شده در یکی از چهارشنبه‌های هر ماه برگزار شود، گفت: این مراسم که موضوعات مطرح شده در آن طی هر نشست متفاوت خواهد بود در واقع یک نشست عمومی با حضور فعالان و علاقه مندان به حوزه گردشگری می‌باشد که تلاش در راستای توسعه گردشگری دزفول، آشنایی بیش از پیش مردم نسبت به توانمندی‌های شهرستان در حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری و اهتمام در راستای صیانت از میراث فرهنگی شهرستان از جمله اهداف اصلی آن است.
عضو مجمع فعالان گردشگری دزفول در ادامه عنوان کرد: اگر مردم توانمندی‌ها و ظرفیت‌های شهرستان را بیش از گذشته بشناسند بهترین معرف برای حضور گردشگران خواهند بود و تلاش ما این است با برگزاری چنین برنامه‌هایی علاوه بر افزایش اطلاعات و آگاهی مردم آنها را در زمینه توسعه حوزه گردشگری شهرستان مشارکت دهیم.
به گزارش خبرنگار مهر ، سخنرانی در خصوص قسمت‌های مختلف و ظرفیت‌های رودخانه دز از گذشته تاکنون و سرودن شعر با گویش دزفولی از دیگر آیتم‌های سومین نشست عمومی چهارشنبه‌های گردشگری شهرستان دزفول بود.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/126090/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

وقتی کارگردان مشهور قلیان چاق می‌کرد

لباس عروسی لاکچری بر تن خانم بازیگر

بنسو سورال: بعد از «مست عشق» هر نقشی را قبول نمی‌کنم

کروز کنترلی که فقط ماشین ارسطو عامل داره!

فروش بالای فیلم‌ها دستاورد سینماگران است نه دولتمردان

معرفی داوران جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی

چهره بازیگر سریال «پایتخت» در 50 سالگی

«مارال»؛ روایت دختری 15 ساله که مجبور به ازدواج است

متلک بانمک سریال «نون خ» به قیمت طلا

اکران آنلاین «آخرین تولد» با بازی الناز شاکردوست

مهران رجبی رازی که خیلی‌ها دنبالش بودند را فاش کرد!

وقتی مثل عمه جونت به آشپزی علاقه نداری!

بوسه امیر جعفری بر پیشانی همسرش در یک سریال

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت

جزئیات اولین حراج سکه در سال جدید/ 7218 سکه فروخته شد

طلای جهانی از ترس تنش صعودی شد

زورآزمایی در بازار سکه و طلا؛ تقلای دلار برای رسیدن به کانال 66 هزار تومانی

252 کیلو شمش طلا معامله شد

افت یکدست قیمت ها در بازار سکه؛ دلار به کانال 66 هزار تومان بازگشت

طلای جهانی دوباره از جا برخاست

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

تابلوی طلا و سکه یکدست سبز پوش شد؛ دلار در سودای رسیدن به کانال بالاتر

طلای جهانی از رکورد فاصله می‌گیرد؟

سقوط سهام آسیا

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی Orion

هوای 2 شهر خوزستان در وضعیت «قرمز» قرار گرفت

(عکس) استایل متفاوت همسر روزبه چشمی و مهرداد محمدی در ورزشگاه آزادی

ناپایداری جوی در پاره‌ای از نقاط هرمزگان، 1 اردیبهشت

امیرعبداللهیان: سلاح‌های مورد استفاده در اصفهان، شبیه اسباب‌بازی بود

مصدومیت 4 کودک در پی تصادف رانندگی در آبادان

حوزه مقاومت اقتدار امت اسلامی را به رخ جهانیان کشید/ عملیات «وعده صادق» را باید زنگ وحدت و اتحاد جهان اسلام دانست

حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی

مطالعه جدید؛ ژن‌های قدرت می‌توانند از ما در برابر بیماری و مرگ زودرس محافظت کنند

رفتارهای دولت سیزدهم در حوزه اقتصاد با ادعاهایش کاملا متناقض است

مصوبه مزد 1403 مطابق ماده 41 قانون کار نیست

ماجرای صدای انفجار مهیب در گناوه چه بود؟

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان

سهم 41 درصدی ابرپروژه‌های نفتی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی دولت سیزدهم

جوی پایدار در آبادان و خرمشهر

عضو کارگزاران: ثابت شد که اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است

حمله هوایی به پایگاه الحشد الشعبی در عراق/ حمله تلافی‌جویانه مقاومت عراق به ایلات اشغالی

اوقات شرعی یکم اردیبهشت ماه به افق آبادان و خرمشهر

به یک هدف مهم در ایلات اشغالی حمله کردیم

تصادف موتورسیکلت 2 جوان را به کام مرگ کشاند

احتمال بارش های پراکنده در مناطق مرتفع هرمزگان

ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟ | ما می‌توانیم حیفا و تل آویو را بزنیم اما ... | اظهارات امیرعبداللهیان درباره سلاح‌های مورد استفاده اسرائیل در اصفهان

پاسخ سریع مقاومت اسلامی عراق به تجاوز اسرائیل به مقر الحشد الشعبی