پیام خوزستان

آخرين مطالب

عضو شورای شهر اهواز:

تنها راه تکمیل مترو اهواز، تجدید نظر دولت در فاینانس است اجتماعی

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - عضو شورای شهر اهواز تنها راه حل تکمیل پروژه مترو اهواز تجدید نظر دولت در فاینانس این پروژه دانست و گفت: برای تکمیل متروی اهواز باید مانند دیگر پروژه‌های قطار شهری کشور، از سوی دولت اعتبار لازم در نظر گرفته شود.
به گزارش ایسنا - منطقه خوزستان، رحیم کعب‌عمیر در نشست خبری که امروز (19 مردادماه) به مناسبت روز خبرنگار در سالن جلسات شورای شهر اهواز برگزار شد، با اشاره به مشکلات موجود در خصوص بحث اتوبوسرانی، اظهار کرد: برخی از مشکلات اتوبوسرانی داخلی و بخشی از آنها خارج از دست ما است. در برنامه پنجم و ششم توسعه مقرر بود دولت یک‌سوم هزینه بلیط اتوبوس را پرداخت کند که متاسفانه دولت از سال 93 تا 96 سهم خود را پرداخت نکرده است.
عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: در سال 96 و 97، 50 دستگاه اتوبوس وارد ناوگان شهر اهواز شد که دولت 9 درصد از 13 درصد سود آن را پرداخت می‌کند و مابقی آن بر عهده شهرداری است.
کعب‌عمیر تصریح کرد: سیستم حمل و نقل شهر مخصوصا اتوبوسرانی در کل دنیا، سیستمهای سوبسیدخور هستند و درآمدزا نیستند و منافع عامه را تامین می‌کنند که باید این موضوع در اهواز هم رعایت شود. شهردار نیز باید نگاه ویژه‌ای به اتوبوسرانی و سیستم حمل و نقل داشته باشد و منابع مالی را تزریق کند تا بتوانیم اتوبوس‌ها را ساماندهی کنیم.
وی ادامه داد: زمانی که وارد شورای شهر اهواز شدیم، حدود 170 دستگاه اتوبوس در شهر اهواز فعال بود که با تلاش به 225 دستگاه اتوبوس رسید اما اکنون به تدریج تعداد دستگاه‌های اتوبوس در کف خیابان به حدود 140 دستگاه رسیده است.
عضو شورای شهر اهواز با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف اتوبوس‌های توقیف شده در اهواز تصریح کرد: با توجه به اینکه اتوبوس تولید نمی‌شود و حتی اگر تولید شود، قیمت بالایی دارد و پرداخت این هزینه‌ها از عهده شهرداری خارج است، با استاندار خوزستان در خصوص تعیین تکلیف اتوبوس‌های توقیف شده مکاتبه کردیم تا با اعتیار 26 میلیارد تومان، 70 تا 80 دستگاه اتوبوس از اتوبوس‌های توقیف شده را تعمیر کنیم. همچنین بیش از 70 اتوبوس، کولر ندارند که جهت تعمیر آنها دچار محدودیت منابع مالی هستیم.
کعب‌عمیر با اشاره به وضعیت تاکسی‌های شهر اهواز گفت: در اهواز حدود 1800 تاکسی وجود دارد که 500 تاکسی از این تعداد فرسوده هستند. در بحث جایگزینی خودروهای فرسوده باید بانک‌ها و ستاد ساماندهی مدیریت سوخت کمک کنند که متاسفانه ناهماهنگی بین آنها مشکلاتی ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: در شهر اهواز یک هزار و 500 مسافربر شخصی ساماندهی شده است اما با توجه به اینکه تعداد زیادی مسافربر شخصی در سطح شهر اهواز فعال هستند، برای ساماندهی خودروهای شخصی نیازمند همکاری دستگاه‌های دیگر مانند پلیس راهور، نیروی انتظامی و قوه قضاییه هستیم و شهرداری به تنهایی قادر به ساماندهی این خودروها نیست. همچنین در زمینه نظارت بر نرخ تاکسی‌ها، تعداد بازرسان ما کم است و این امر را قبول داریم.
عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: در حال حاضر جهت نظارت بر نرخ اتوبوس‌ها سامانه AVL و AFC با طرح هوشمندسازی ناوگان تاکسیرانی نصب شده و کارت‌ها مکانیزه شده‌اند. همچنین این سامانه به صورت آزمایشی روی 60 تا 70 تاکسی نصب شده است که مقرر شده مسافربرهای شخصی نیز تحت پوشش این سامانه قرار بگیرند. حتی خودروهای سرویس مدارس نیز جزو این برنامه قرار گرفته‌اند.
کعب‌عمیر در خصوص روند اجرای پروژه مترو اهواز، گفت: تنها راه تکمیل پروژه مترو اهواز این است که دولت در امر فاینانس تجدیدنظر کند و مانند دیگر پروژه‌های قطار شهری کشور، اعتباری برای مترو اهواز در نظر گرفته شود تا بتوانیم کاری کنیم. در غیر این صورت نتیجه‌ای نمی‌گیریم. 
وی ادامه داد: پرونده اختلاف شهرداری و شرکت کیسون پیمانکار پروژه مترو اهواز نیز در کمیته‌ای فنی در وزارت کشور در حال پیگیری است که باید رأی آن صادر شود.
عضو شورای شهر اهواز در خصوص فعالیت‌های فرهنگی در اهواز عنوان کرد: ما به عنوان متولی شهر، زمین‌های شهر اهواز را در اختیار نداریم. بخش عمده‌ای از زمین‌ها در اختیار شرکت نفت، اداره مسکن و شهرسازی و ستاد فرمان امام و دیگر ادارات هستند. ما علاقمند هستیم در زمینه فرهنگی کار کنیم اما زمین در دست نداریم. سال گذشته و امسال در منطقه علی‌آباد برنامه‌ای جهت ایجاد یک زمین ورزشی داشتیم اما نتوانستیم حتی یک متر زمین از نفت بگیریم.
وی گفت: متاسفانه اولویت اول شرکت نفت، نفت است نه انسان‌های اهواز که این موضع جای تاسف دارد. اولویت باید انسان‌محور باشد نه نفت محور. اکنون مشاهده می‌کنیم که آنها اولویت اول را خطوط لوله‌های نفت می‌دانند و حتی مسیر خروجی از شهرک نفت به فرودگاه را به بهانه اینکه چاه‌ها امنیت لازم را ندارند، بسته‌اند.
کعب‌عمیر در خصوص بحث‌های فرهنگی عنوان کرد: امام رضا(ع) در سفر خود در منزلی در جنب آرامگاه علی‌بن‌مهزیار مستقر شدند و به مدت یک ماه در منطقه عامری اهواز زندگی کردند اما میراث فرهنگی و ارشاد و مدیران استانی و کشوری این موضوع را بررسی نکرده‌اند در حالی که این منطقه می‌تواند یکی از نقاط گردشگری مذهبی اهواز باشد.
وی با انتقاد از عملکرد معاونت فرهنگی شهرداری اهواز گفت: معاونت فرهنگی شهرداری اهواز امسال در دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه(س)، حتی یک مراسم نمادین در منطقه عامری شهر اهواز برگزار نکردند. همچنین در بازدیدهایی که داشتیم مشاهده کردیم که مسجدی به نام مسجد شیخ نبهان در منطقه عامری وجود دارد که آخرین بازسازی آن به قرن 11 هجری به عبارتی به 340 سال پیش برمی گردد در حالی که این مسجد باید جزو میراث‌های ما باید باشد و نباید مهجور بماند.
عضو شورای شهر اهواز بیان کرد: منطقه عامری می‌تواند به عنوان گذر فرهنگی، به منطقه گردشگری مذهبی تبدیل شود. اگر در استان‌های دیگر چنین مکانی وجود داشت حتما از ظرفیت‌های آن استفاده می‌کردند اما در اهواز حتی حرم علی‌ابن‌مهزیار فراموش شده است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/130370/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است

ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد

داستانک/ انسان های بازنده

عشق زندگی می بخشد

معاون اجرایی ارتش: هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد

گزارش علی باقری از نشست اعضای بریکس

گزارش صداوسیما از اجلاس امنیتی کشورهای عضو شانگهای با حضور وزیر دفاع

مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است

در خط مقدم؛ روایتی از دیدار کارگران با رهبر انقلاب

رئیس جمهور: به رغم تهدیدها و تحریم‌ها می‌توان ایران را کشوری پیشرفته و فناور نامید

آصفری: آژانس گزارش صادقانه بدهد تا اعتماد ایران را جلب کند

نمازی: برای دور کردن خطرها از کشور باید مردم را با نظام همراه‌تر کنیم

به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟

هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا

آزادی 6 مرزبان ایرانی از طالبان (+عکس)

نوه نلسون ماندلا: اراده فلسطینی‌ها الهام بخش ماست

توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان

آزادی 63 پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان

کنکوری های اروند در حال رقابت با یکدیگر

سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند

طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد

جای خالی ستاره‌ آلومینیوم در جام حذفی (عکس)

لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان

انجام 10 عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه

چهره ها/ محمدرضا گلزار تماشاگر بازی لیکرز در بسکتبال NBA

چهره‌ها/ جدیدترین تصویر از فرهاد مجیدی و پسرش در امارات

عاقبت شوخی با «ناهید» خانم

سیلی عروس به گوش تازه داماد

از اولش هم از شوهرت بدم می اومد

«لوران کانته» فیلمساز فرانسوی برنده نخل طلا و سزار درگذشت

تو زندگی منو نابود کردی

آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

توضیحات رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره نحوه واگذاری سرخابی‌ها

نمایش درخشان دو دروازه‌بان پیکان مقابل مس

ادامه حیات، دغدغه دولت برای واگذاری سرخابی‌ها

پیام وزیر ورزش به‌ مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

شوک بزرگ به دنیای کشتی؛ پایان عصر تیلور - یزدانی

گزارشگری هادی عامل در جام تختی

زمین چمن باشگاه ذوالجناح در انتظار لیگ ملی

راز لگد تاریخی کلینزمن؛ مقابل تراپاتونی گریه کردم!

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار

آیا می‌توان اقتصادی به آفریقا سفر کرد؟

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

اظهارات وزیر کشور درخصوص دور دوم انتخابات مجلس

فرمانده سپاه با خانواده شهید حاجی‌رحیمی دیدار و گفت‌وگو کرد

رئوفیان: هر کس رئیس مجلس شود شورای وحدت با او همکاری می‌کند

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

مصباحی مقدم: دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند