پیام خوزستان

آخرين مطالب

بازسازی مناطق سیل زده خوزستان 60 درصد پیشرفت داشته است سياسي

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - اهواز - سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گفت: دولت مصمم به بازسازی کامل مناطق سیل زده خوزستان است و تا کنون کار بازسازی مناطق یاد شده 60 درصد پیشرفت داشته است.

به گزارش ایرنا کیامرث حاجی زاده شنبه در نشست بررسی جذب تسهیلات و اعتبارات بلاعوض کشاورزی و مسکونی مناطق سیل‌زده در اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان اظهار داشت: در سیل اخیر خوزستان تا اواخر اردیبهشت ماه سال جاری همچنان مشغول تخلیه آب از روستاها بودیم و امکان آغاز بازسازی در آن شرایط وجود نداشت.
وی گفت: اما در فاصله کمی پس از آن به رغم وجود تنگناهای مالی، کمبود اعتبارات، عدم فروش نفت، اعمال تحریم های ظالمانه و جنگ تمام عیار اقتصادی کار بازسازی آغاز شد و با این همه ما شاهد پیشرفت 50 تا 60 درصدی در بسیاری از مناطق سیل زده هستیم.
وی با اشاره به وجود بحران‌ها و مشکلات خاص استان خوزستان بیان کرد: در سیل اخیر بیش از 42 میلیارد متر مکعب آب وارد استان شد که حجم بسیار زیادی است و با این وجود هنوز با مشکل آب شرب رو به رو هستیم و در برخی شهرها تنش آبی وجود دارد.
سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری با اشاره به آغاز هفته دولت بیان کرد: در هفته دولت باید همه فعالیت‌های دولت گفته شود و در کنار آن به آسیب شناسی نقاط ضعف بپردازیم و هر جا قصوری وجو داشته است از مردم عذر خواهی کنیم.
حاجی زاده اظهار داشت: ما به عنوان فزرندان این مرز و بوم نباید اجازه دهیم جدایی میان مردم و مسئولان ایجاد شود و در هفته دولت ضمن پذیرش کاستی ها و کمبودها خدمات نظام را ارایه دهیم.
اقدامات نظام را فدای دعواهای جناحی نکنیم
وی با بیان این که اگر نقدی به دولت وجود دارد این نقد باید منصفانه و به دور از هر گونه غرض ورزی باشد گفت: نباید زحمات و تلاش های نظام را فدای دعوای‌های شخصی و جناحی کنیم و اگر قصد نقد کردن دولت را داریم باید این نقد کارشناسی باشد.
حاجی زاده ادامه داد: در هفته دولت باید واقعیت ها نمایش داده شوند در ارایه آنها دچار غلو نشویم یا چیزهایی خارج از قاعده و اصول ارایه ندهیم چراکه مردم بصیر هستند و خودشان در همه صحنه ها حضور دارند.
وی گفت: امروزه نیز مردم عادی به واسطه رشد فناوری، ارتباطات، اطلاعات و فضای مجازی از ما جلوتر هستند لذا ضرورت دارد آن چیزی که واقعی است به مردم گفته شود و بپذیریم آنجایی که اقدامات کافی نبوده نقصی وجود داشته است.
وی با اشاره به هشدار سیل پیش رو بیان کرد: در هفته های اخیر کارگروه مقابله با سیل در مدیریت بحران استانداری خوزستان برگزار شد که بر اساس تخمین‌های هواشناسی میزان بارش ها در پاییز و زمستان نرمال و در فروردین 99 ترسالی است و از آنجایی که سیل بندها در سیل اخیر آسیب دیده اند یا تخریب شدند لذا وضعیت استان در سال جاری و فرودین آینده با سال گذشته متفاوت تر خواهد بود و هنوز نیز اعتباری برای ترمیم سیل بندها اختصاص داده نشده است.
سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری ادامه داد: بانک‌ها در بحث پرداخت خسارت‎ها به جد پیگیر باشند و به این امر سرعت بخشی کنند، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا کنون کارنامه خوبی در حوزه بازسازی در مناطق سیل زده از خود بر جای گذاشته است انتظار می رود در حوزه بازسازی مناطق زلزله زده مسجدسلیمان نیز این اهتمام را در برنامه داشته باشند.
رشد 2.5 برابری کشت تابستانه خوزستان در مقایسه با پارسال
رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به وضعیت بازسازی و ترمیم سیل بندها به صورت موقت و خروج آب از اراضی کشاورزی گفت: به رغم زیر آب رفتن حدود 214 هزار هکتار از اراضی زیر کشت در سیلاب فروردین 98، با خروج آب از اراضی به منظور کشت تابستانه، تاکنون حدود 171 هزار هکتار زیر کشت رفته است که در مقایسه با سال قبل حدود 2.5 برابر افزایش داشته است.
کیخسرو چنگلوایی با اشاره به وضعیت پرونده های خسارت بخش کشاورزی توضیح داد: 23 هزار و 497 پرونده در کمیته شهرستان ها تایید شد که همین تعداد نیز در سامانه ثبت شدند، سه هزار و 300 پرونده نیز از سوی پژوهشگاه فضایی تایید شدند که تسهیلات پرداختی به پرونده های تاییدی 95 میلیارد ریال و تسهیلات بلاعوض نیز 347 میلیارد ریال است.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان با اشاره به خسارات وارده به منازل مسکونی و زیرساخت ها در سیل اخیر بیان کرد: تعداد 19 هزار و 100 واحد مشمول خسارت شده اند که با آغاز ارزیابی‌های واحدهای آسیب دیده ستادهای معین شامل استانهای البرز، تهران، فارس، کرمان و هرمزگان در شهرستانها مستقر و در حال فعالیت زیر نظر ستاد بازسازی هستند.
تعمیر 11 هزار واحد مسکونی سیل زده
مسعود انصاریان بیان کرد: از 19 هزار و 100 واحد دچار آسیب توسط سیل در خوزستان 15 هزار و 600 واحد تعمیری و سه هزار و 500 واحد احداثی بودند که کار تعمیر 13 هزار شروع شده و تاکنون 11 هزار واحد تعمیری تمام شده است.
وی با اشاره به میزان تسهیلات بیان کرد: 15 هزار واحد مسکونی معرفی به بانک شدند که از این تعداد 12 هزار و 500 واحد به عقد قرارداد رسیدند.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: 15 هزار تن سیمان از محل بنیاد مستضعفان (اهدایی مقام معظم رهبری) و 2 هزار و 200 تن آهن آلات جهت بازسازی واحدهای مسکونی تخریب شده و تعمیر واحدهای خسارت دیده نیز برای بازسازی در اختیار ما قرار داده شده است.
به گزارش ایرنا در جریان وقوع سیلاب اخیر در خوزستان که با طغیان رودخانه‌های کرخه، دز و کارون از روزهای آغازین فروردین شروع شد، خساراتی به زمین های کشاورزی، واحدهای مسکونی، و زیرساخت های چندین شهرستان حاشیه این رودخانه ها وارد شد.
7164/6064

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/131192/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گل علیرضا رفیع پور به بحرین در جام ملت‌های فوتسال آسیا (ایران 1-1 بحرین)

آب‌های جنوب از فردا مواج و متلاطم می‌شود

دلیل حرکت جنجالی دانیال اسماعیلی‌فر در آبادان

آمار جالب مهاجم استقلال خوزستان: آسو تایم!

ضرر سنگین ستاره لژیونر پس از طلاق از همسرش!

این عروس و دامادم که همیشه خدا باهم قهرن!

تو رفاقت آدم فروش نباشیم

می تونی با خانواده ای که باهاشون اختلاف داری راحت کنار بیای؟

سکانس جنجالی افعی تهران درباره مهرجویی

سکانس دیدنی اعلام نتایج کنکور در سریال سه در چهار

جسم فلزی مرموز در کالیفرنیا، زباله فضایی بود

جمجمه بزرگ‌ترین شکارچی تاریخ کشف شد

قتل خونین 2 برادر به دست فرزندانشان و فامیل در اهواز

کشف جسد پسر جوان در عین 2 اهواز / علت مرگ چه بود؟

ادامه روند کاهشی قیمت انواع سکه؛ دلار به کانال 64 هزار تومان برگشت

جزییات پیشنهاد افزایش 35درصدی حق مسکن کارگران

تعمیر تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه با روش‌های نو

زخمی شدن 9 نظامی صهیونیست در درگیری‌های اردوگاه نور شمس

اجرای پایلوت طرح بازنگری خطوط تاکسیرانی

پیامدهای کوتاه مدت پاسخ سخت ایران به رژیم صهیونیستی

شهر مشراگه خوزستان پزشک عمومی ندارد

حملات حزب الله لبنان به چند پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی

اختصاص اعتبارات ویژه برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام دربستان آباد

ایلان ماسک با ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا مخالفت کرد

تا قیامت منتظرت میمونم

مردم دختر ترشیده رو هم اینجوری شوهر نمیدن!

زن‌ها وفا نمی‌بینند که بی‌وفایی می‌کنند

بین مال دنیا و نورالدین همه دنیا رو انتخاب کردن!

جواد تشکری مدیر رادیو اربعین شد

درس بزرگ معادی به پسرش در «افعی تهران»

اینجا، یک میلیارد کیلومتر دورتر از زمین، حیات زنده می‌ماند!

مشکل 50 ساله بازنشستگان حل شد

پیگیر بازگشت به‌کار کارگران تعدیل شده کاغذ پارس هستیم

مرگ مغزی دختر 19 ساله حین عمل زیبایی در یک مرکز غیرمجاز خوزستان

قتل راننده تاکسی ترکیه ای به دست مسافر ایرانی

زباله گردها دختر تهرانی را دزدیدند

ماجرای دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

برقراری ثبات نسبی در بازار ارز

مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران: 2.8 میلیارد دلار ارز در نخستین ماه سال 1403 تامین شد

آثار منفی کاهش تولید پالایشگاه‌های نفت بر ارزش صادرات روسیه

2 ضربه مهلک حزب الله به اشغالگران

ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس برگزار می‌شود

خرید بیش از 160 هزار تن گندم در خوزستان

برگزاری مسابقات پرس سینه قهرمانی و انتخابی خوزستان

مقاومت سدیروت را با راکت هدف قرار داد

پیش‌بینی برداشت بیش از 75 هزار تن گندم از مزارع بهبهان

بیش از 230 پروانه بهره‌برداری صنعتی در خوزستان صادر شد

2600 واحد مسکونی برای معلمان خوزستانی احداث می‌شود

اشعار و کلام شاعران و ادیبان میراث ماندگار نسل‌های آینده است