پیام خوزستان

آخرين مطالب

وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ 1200 میلیارد برای بازسازی آزادی شهرستان ها

وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ 1200 میلیارد برای بازسازی آزادی
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه اصلاح اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی در دستورکار قرار گرفته است، گفت: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد.
به گزارش ایسنا، کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در برنامه قهرمان ایران که با حضور جامعه ورزش کشور و جمعی از ورزشکاران و قهرمانان کشور در سالن‌ همایش‌های صدا و سیما برگزار شد با اشاره به اینکه آرزوی دیرینه کشور یعنی خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با حمایت دولت به ثمر نشست، اظهار کرد: از ظرفیت قهرمانان باید در راستای اشاعه ورزش در سطح کشور استفاده کنیم.
وی افزود: در سال 1402 در 70 رشته ورزشی 954 مدال آور توانستند در رشته‌های مختلف ورزشی برای کشور افتخار آفرینی کنند و پرچم ایران را به اهتزار آورند و به زودی مراسم تجلیل از این قهرمانان با حضور رییس جمهور برگزار می‌شود و پاداش آن‌ها را تقدیم خواهیم کرد.
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه مجموعه ورزش کشور در یک حرکت هماهنگ این افتخارات را کسب کردند، گفت: نه تنها قصد داریم وضعیت فعلی را حفظ کنیم بلکه برخی اقدامات تحولی را در دستورکار قرار داده‌ایم و در چند محور فعالیت‌ها را آغاز کرده‌ایم و جلسه شورای عالی کشور را در وزارت ورزش برگزار کردیم و یکی از مشکلات ما در بخش زیرساخت‌ها نیمه تمام ماندن برخی پروژه‌های ورزشی است که از دهه 80 روی دست ورزش کشور باقی مانده و 3428 پروژه شناسایی شده و قرار است پروژه جدیدی آغاز نشود تا این پروژها به بهره‌برداری برسد و بالغ بر 7000 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه‌ها در نظر گرفته شده است.
هاشمی با اشاره به ازسازی مجموعه ورزشگاه آزادی، سالن 12 هزار نفری، مجموعه سالن‌ها و استخر قهرمانی ورزشگاه آزادی، اعلام کرد: 1200 میلیارد تومان برای بازسازی ورزشگاه بزرگ آزادی منظور شد تا مشکلات آن برطرف شود. همچنین مجموعه بین‌المللی ورزشی در تهران مدنظر قرار گرفت و به موقع این موضوع اطلاع‌رسانی می‌شود و با فعالیت پیمانکاران داخلی و خارجی مجموعه ورزشی درخور کشور را خواهیم داشت تا بتوانیم به خوبی در بخش رویدادهای ورزشی میزبانی، کنیم.
وی افزود: طرح آمایش ورزش سرزمین کشور ابلاغ و قرار شد ظرف مدت 4 ماه آماده شود و عدالت ورزشی با اجرای این طرح آمایش را شاهد خواهیم بود.
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه یکی از موضوعات مهمی که مقام معظم رهبری و رییس جمهوری بر آن تاکید دارند، حل مشکل ورزشکاران و قهرمانان است که در دستورکار قرار گرفته، عنوان کرد: تمام مطالبات قهرمانان در سال 1400 و 1401 را پرداخت کردیم و طی دو هفته آینده نیز پاداش ورزشکاران پرداخت می‌شود. علاوه بر این طرح سرباز قهرمان در قانون پیش بینی شده و تمامی مراحل خود را طی کرده است،
هاشمی با اشاره به اینکه احداث شهرک مدال‌آوران در دستورکار دولت قرار گرفته است، گفت: دیگر اقدام خوب مجلس، اصلاح ساختار و اساسنامه صندوق قهرمانان و پیشکسوتان بود و مستمری‌ها افزایش یافت. همچنین اصلاح حکمرانی و حرکت به سوی حکمرانی مطلوب در بخش ورزش کشور مدنظر قرار گرفته است و ناوگان تجهیزاتی فدراسیون‌ها را بعد از 20 سال مدنظر قرار خواهیم داد.
وی با بیان اینکه تمرکززدایی از مرکز و انتقال میزبانی‌های ورزشی به سایر شهرهای کشور در دستورکار قرار دارد، اظهار کرد: اصلاح اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی دیگر مورد مهم و باید هر فدراسیون اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد و این مسئله دستورکار وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته است تا بتوانیم اختیارات بیشتری به فدراسیون‌های ورزشی بدهیم.
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در برنامه هفتم تدوین آیین نامه حق پخش تلویزیونی مدنظر قرار گرفته است، گفت: این آیین نامه به تصویب هیات وزیران خواهد رسید تا مشکل ورزش کشور حل شود.
هاشمی ادامه داد: موضوع دیگر فیرپلی مالی است در دستورکار وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته تا فدراسیون‌هایی نظیر فوتبال، والیبال، بسکتبال و ... که لیگ حرفه‌ای دارند بر اساس فیرپلی مالی فعالیت کنند.
وی با اشاره به برنامه ملی پیشرفت، خاطرنشان کرد: محور اصلی این برنامه توسعه ورزش همگانی است و به عنوان موضوع اصلی دنبال می‌شود و امیدواریم بیش از 50 درصد جامعه از طریق ورزش به سلامت خود کمک کنند.
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در بخش ورزش حرفه‌ای نیز نظام جامع باشگاه‌داری به اتمام رسیده و در دستور صحن مجلس قرار گرفته است، گفت: خیلی از مشکلات و مسائل ورزش کشور از این طریق حل می‌شود و باید بدانیم 34 هزار باشگاه ورزشی در سطح کشور داریم که می‌تواند در تولید شغل به ورزش کشور کمک کند. همچنین امیدواریم نظام تخصصی مشاغل ورزشی را نهادینه کنیم و این دسته از اقدامات را در دستورکار قرار داده‌ایم و امیدواریم شاهد رشد ورزش کشور در مناطق مختلف کشور باشیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/856711/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پول حرام در راه حرام خرج می شه!

نگرش متفاوت مرگ!

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان و وزیر خارجه مصر؛ تلاش برای ارتقای روابط دوجانبه

عکسی از تیپ عجیب خلخالی در میدان جنگ

سِمت دقیق همسر رئیسی مشخص شد

دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا

(تصاویر) گردهمایی زائران حج تمتع در استادیوم 12 هزار نفری آزادی

خودداری شهروندان از نزدیک شدن به رودخانه ها در اهواز

گردهمایی بزرگ حجاج در استادیوم آزادی ‌/ بایدها ‌و نبایدهای حجاج

خوزستان لرزید

بارش باران سیل آسا و آبگرفتگی معابر در بندر امام خمینی(ره) + فیلم

سامانه بارشی جدید در راه جنوب غرب خوزستان

واکنش کاردار ایران به سخنان وزیر دفاع انگلیس

‌رودخانه دز طغیان کرد + فیلم

حامیان آزادی زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگد مال می کنند

بارش شدید باران همراه با طوفان در بهبهان + فیلم

اتفاقی کم نظیر در سینمای ایران؛ اکران خصوصی مست عشق برای بزرگان فرهنگ و ادب و هنر ایران زمین

پیشرفت مراحل تولید سلمان فارسی از 60 درصد عبور کرد

بدون اینک بهش بگه براش زن بابا آورده

تصویر روز ناسا: پیش‌بینی وضع هوا در سیاره فراخورشیدی «اسطرلاب»

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی carina در آسمان نیمکره جنوبی

سقوط 7 دکل فشار قوی برق، مسیر آبادان-ماهشهر را مسدود کرد

برای بیست و پنجمین بار می‌گویم، از لیورپول نپرسید

قربانی در بازی سرنوشت‌ساز در سقوط

جنجال داوری؛ گلی که آرسنال خورد درست بود!

زندگی را زندگی کنید!

مهاجری: بعضی وزرا از حضور در دولت پشیمان هستند

نشست سران سازمان همکاری اسلامی با حضور امیرعبداللهیان آغاز شد

دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه اندونزی در بانجول

دستور وزیر ورزش به تاج برای ارائه گزارش تخلفات در ورزشگاه آزادی

بارش باران در شهر صفی‌آباد

انتقال تلفات نظامیان اسرائیلی در غزه به بیمارستان با 5 بالگرد

شهروندان از تردد و توقف در حریم رودخانه ها خودداری کنند

دانشجویان در آمریکا و اروپا بیداری افکار عمومی را رقم زدند

سفر همزمان رئیس سیا و هیاتی از حماس به قاهره

آماده باش تیم‌های عملیاتی نیشکر برای مقابله با آبگرفتگی

زیرش یک ساختمان مسکونی در اهواز

ریزش یک ساختمان مسکونی در اهواز

زلزله خوزستان را لرزاند

عکس قدیمی از بازیگر معروف و برادرزاده‌اش

ماجرای سیلی خوردن بازیگر زن از سام درخشانی

دو واکنش متفاوت به یک سوال آزاردهنده

اندازه ای که ماه را میبینیم تقریبا نیم درجه است!

تیم بسکتبال آینده سازان قهرمان نوجوانان جام باشگاه های خوزستان شد

سقوط دکل برق در جاده آبادان-ماهشهر

مهربان: جعفرپور هدف بزرگی دارد

انتقاد تند مدیر سپاهان از هواداران زن و مرد پرسپولیس!

قدردانی باشگاه استقلال از حضور هواداران در تمرین

کشف 800 مگاوات ماینر غیرمجاز؛ ممنوعیت تبلیغ کولرهای گازی در کشور

نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها مشهود است