پیام خوزستان

آخرين مطالب

بهترین و جذاب‌ترین سریال‌های جنگی تمام دوران فرهنگی

بهترین و جذاب‌ترین سریال‌های جنگی تمام دوران
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - روزیاتو / داستان های جنگی توانایی بی نظیری در جذب مخاطب دارند. چه از طریق کتاب‌های تاریخی و چه از طریق فیلم‌های هالیوود روایت شوند، آن‌ها هم درگیری های استراتژیک بزرگ‌تر و هم کوچک‌ترین لحظات انسانی را به بهترین شکل ممکن بررسی می‌کنند.
اما شاید قدرتمندترین رسانه برای آوردن نبردها و اثرات ویرانگر شخصی درگیری های نظامی همیشه تلویزیون بوده است. در طول دهه‌ها، برخی از سریال‌های تلویزیونی واقعاً متمایز توانسته اند واقعیت آشفته، پیچیده و عمیقاً تکان‌دهنده جنگ را از پشت خطوط دشمن و همچنین سنگرهای تاریک آشکار نمایند.
این سریال های تلویزیونی از طریق داستان‌های درهم تنیده شخصیت‌های قابل درک و سختی‌های باورنکردنی که با آن‌ها روبرو بودند، ما را کاملاً در داستان تفکر برانگیز خود غرق می‌کنند. این ژانر به وضوح حاوی محصولات زیادی است. سریال های جنگی، از تصویرسازی های بی‌نظیر از جنگ گرفته تا ماجراجویی‌های شیک‌تر و دیوانه‌کننده‌تر، کنش هیجان‌انگیز جنگ را با احساسات خالصانه ای برای قهرمانان کشته شده متعادل می‌کند. و تنها به همین دلیل، تلویزیون رسانه مهمی است که شکوه و فداکاری افراد واقعی را حفظ می کند. در اینجا 20 مورد از بهترین سریال های تلویزیونی جنگی در تمام دوران را به شما معرفی خواهیم کرد.

پیام خوزستان


20- World on Fire (2019-2023)
این سریال بی نقص ساخت بی‌بی‌سی که در طول جنگ جهانی دوم روایت می شود، سرنوشت در هم تنیده مردم عادی سراسر اروپا را دنبال می‌کند، در حالی که درگیری‌های بیرون از دیوارهای این کشورها تشدید می‌شود. فصل اول، در حالی که حول محور پنج شخصیت چند وجهی از کشورهای بریتانیا، لهستان، فرانسه، آلمان و ایالات متحده است، رویدادهایی مانند نبرد ریور پلیت و نبرد بریتانیا را پوشش می دهد، در حالی که فصل دوم به جنبش مقاومت علیه نازی ها بازمی گردد.
با تمرکز بر این که جنگ تا چه اندازه زندگی انسان ها را تغییر می دهد، World on Fire در دو فصل درخشان ساخته شده است. از دریچه نگاه شخصیت هایی قابل درک، که پیچیده، دارای نقص و کاملاً بررسی شده هستند، این سریال نگاهی اجمالی به ناامیدی گسترده ای که در بحبوحه این جنگ جهانی به وجود آمد، می پردازد. بازی های مسحورکننده بازیگرانی مانند جونا هاوئر کینگ، شان بین، لزلی منویل، مارک بونار و غیره، شما را در دوره تاریکی از تاریخ معاصر غوطه ور می کند. به طور کلی، توجه این سریال به جزئیات و روایت‌های عمیقاً تأثیرگذارش، آن را به یک سریال ضروری برای طرفداران ژانر تاریخی و جنگی تبدیل می‌کند.

پیام خوزستان


19- John Adams (2008)
پل جیاماتی، لورا لینی و سارا پولی در این مینی سریال درام برنده جوایز متعددی ایفای نقش می کنند. این سریال تاریخی داستان جذاب یکی از پدران بنیانگذار آمریکا را با جزئیات دقیق تاریخی روایت می کند. از مشارکت او در کشتار بوستون به عنوان وکیل مدافع برای سربازان تا اعلامیه استقلال و انتخاب نهایی او به عنوان دومین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، این سریال سفر سیاسی باورنکردنی جان آدامز را دنبال می کند. جان آدامز که در طی هفت اپیزود روشنگرانه خود هفت دهه را پوشش می دهد، نقش راهنمای شما در مورد اواخر قرن هیجدهم را ایفا کرده و نشان می دهد که چه تلاش ها و رویدادهایی ایالات متحده را شکل داده است.
جیاماتی در نقش شخصیت اصلی، بازی درخشانی از خود ارائه می‌دهد، و بازیگران نقش های مکمل نیز بازی هایی به همان کیفیت از ظرافت و تعهد را ارائه می‌کنند. لوکیشن‌های خیره‌کننده و فیلم‌برداری جذاب، نیز بر کیفیت سریال افزوده و سختی های این دوره انقلابی را به تصویر می‌کشند. جان آدامز نه تنها مورد تحسین منتقدان قرار گرفت بلکه چندین جایزه Primetime Emmy را نیز دریافت کرد.

پیام خوزستان


18- Catch-22 (2019)
Catch-22 که از رمانی به همین نام در سال 1961 نوشته جوزف هلر اقتباس شده است، نگاهی طنز آمیز اما تاریک به جنگ جهانی دوم از نگاه سرباز جوانی به نام یوساریان را ارائه می دهد. او به عنوان عضو یک اسکادران بمب افکن ایالات متحده، به دلیل تعداد ماموریت هایی که باید برای آنها پرواز کند، احساس می کند که زندگی اش در خطر است. یوساریان که مصمم است در ماموریت های بمباران خطرناک بیشتری شرکت نکند، به استفاده از قانون بوروکراتیک Catch-22 متوسل می شود که می گوید یک سرباز می تواند به دلیل جنون یا جنون ناشی از جنگ، از خدمت مرخص شود.
سریال جنگی Catch-22 یک سریال کوتاه شش قسمتی با بازی کریستوفر ابوت، کایل چندلر، هیو لوری و جورج کلونی است، در حالی که کلونی کارگردانی مشترک آن را نیز بر عهده داشته است. این سریال هم کمدی سیاه و هم تراژدی جنگ را با نگاهی استثنایی به تصویر می کشد. کارگردانی کلونی بی عیب و نقص است زیرا او بازی های دقیقی را از بقیه بازیگران می گیرد و به بینندگان کمک می کند تا بفهمند که جان سالم به در بردن از سختی ها و بیرحمی های جنگ چقدر می تواند دیوانه کننده باشد. سرعت دیوانه‌وار روایت باعث بهتر شدن تجربه تماشای این سریال شده و به ایجاد یک تفسیر تاریک ضد نظام مستقر کمک می‌کند.

پیام خوزستان


17- The Liberator (2020)
تنها درام جنگی انیمیشنی این لیست، The Liberator است که در طول جنگ جهانی دوم روایت می شود. این سریال داستان ناگفته و در عین حال مهم نیروهای متفقین را در حالی که از ایتالیا گذشته و وارد آلمان نازی می شوند، روایت می کند. هنگ 157 پیاده نظام، به فرماندهی افسر ارتش ایالات متحده، فلیکس اسپارکس، نقشی کلیدی در این مأموریت داشت. عزم آنها برای جان سالم به در بردن از آن نبردهای هولناک و از بین بردن هیتلر به هر قیمتی، باعث شد این هنگ تا بیش از 500 روز بی وقفه درگیر نبرد باشند.
با افزودن یک بُعد کاملاً جدید به سریال های جنگ از طریق ورود انیمیشن به این ژانر، The Liberator خشونت جنگ را به روش‌های خاصی به تصویر می‌کشد که حتی اکشن زنده نیز نمی‌تواند از پس آن بربیاید. هر فریم، هر چند از نظر داستانی کلیشه ای باشد، از لحاظ صحت تاریخی با دقت به تصویر کشیده شده و کاملاً قابل درک است. انیمیشن چشم نواز این سریال باعث می شود که عدم انسجام در روایت به چشم نیاید و راه را برای وسعت جاه طلبانه این ژانر به منظور پرداختن به داستان های جدی برای مخاطبان بزرگسال هموار می کند. منتقدان سریال The Liberator را به عنوان مثالی ایده‌آل از اهمیت بازنگری در داستان‌های جنگ جهانی دوم می‌دانند.

پیام خوزستان


16- Generation War (2013)
سربازان و جانبازان از بدو تولد چنین عناوینی نداشته اند، بلکه روزگاری انسان هایی کاملاً معمولی بوده اند. آن ها انسان هایی معمولی با زندگی روزمره و دوستانی بوده اند که شادی ها و غم هایشان را با آنها تقسیم می کردند. سریال جنگی Generation War یک مینی سریال آلمانی است که داستان پنج دوست را دنبال می کند که در آغاز جنگ جهانی دوم مسیرهای متفاوتی را در پیش می گیرند. با به قدرت رسیدن هیتلر، دو سرباز ورماخت، یک خواننده آینده دار، یک پرستار جنگی و یک خیاط یهودی عهد می کنند که پس از سال ها دوباره با هم ملاقات کنند. با این حال، هنگامی که زندگی آنها تحت تأثیر جنگ قرار می گیرد، برای زنده ماندن در این دنیای در حال تغییر با مشکل مواجه می شوند
سریال Generation War که به شدت محسوس و بسیار احساسات برانگیز است، پرتره‌ای از مردم معمولی آلمان دوران حکومت نازی ها می‌سازد، اما در این روند، هرگز از دُز جنایات جنگی رخ داده کم نمی‌کند. این سریال جنگی، از طریق داستان های در هم تنیده شده، بینندگان را مستقیماً در موجی از بی رحمی و چالش های دوران جنگ فرو می برد. Generation War به دلیل داستان کمتر قضاوت آمیزش در مورد جنگ جهانی دوم و همچنین به تصویر کشیدن جریان مقاومت لهستان، جنجال های زیادی در پی داشت. با این حال، این سریال همچنان یکی از گزینه هایی است که علاقمندان به سریال های جنگی باید در لیست تماشای خود داشته باشند.

پیام خوزستان


15- Holocaust (1978)
یک سریال کوتاه چهار قسمتی با بازی مایکل موریارتی، مریل استریپ و بلانش بیکر، سریال هولوکاست تجربیات غم انگیز خانواده های یهودی در دهه 1940 در آلمان و لهستان را مستند می کند. پس از اینکه نازی ها شروع به نسل کشی سیستماتیکشان کردند، دو خانواده، یکی یهودی، در آلمان نازی درگیر تبعیض می شوند و یکی از آنها باید با وحشت اردوگاه هیا مرگ روبرو شود. در همین حال، اریک دورف به عنوان یک نازی به درجات بالای حزب می رسد. سریال جنگی و تاریخی هولوکاست که در سال 1987 منتشر شد، تحولی عظیم در تلویزیون به ارمغان آورد. هدف این بود که نسل جدیدتر را در مورد یک رویداد بزرگ در تاریخ جهان و از طریق یک دیدگاه صادقانه و تزلزل ناپذیر آموزش دهد. آنچه منتشر شد به وعده خود عمل کرده، از هیچ جزئیاتی دریغ نکرد و هر اقدام غیرانسانی را با واقع گرایی ترسناکی به تصویر کشید.

پیام خوزستان


14- The Man in the High Castle (2015-2019)
یک شاهکار تخیلی و واقعاً تامل برانگیز، سریال The Man in the High Castle سعی می کند واقعیتی جایگزین را به تصویر بکشد – یک تاریخ دیستوپیایی که در آن قدرت های محور در جنگ جهانی دوم پیروز شده و بر ایالات متحده حکومت می کنند، کشوری که اکنون به سه بخش تقسیم شده بود، که دو بخش آن تحت کنترل ژاپنی ها و آلمانی های نازی است و یک منطقه حائل بین آن دو قرار دارد. با این حال، زمانی که فیلم‌هایی که واقعیتی متفاوت از جنگ و احتمال شکست ژاپن را نشان می‌دهند، بارقه ای از امید شکل می گیرد، در حالی که یک زن متوجه واقعیت ماجرا شده و برای مقاومت برنامه ریزی می کند.
سریال The Man in the High Castle بر اساس رمانی به همین نام اثر فیلیپ کی دیک در سال 1962 ساخته شده و در چهار فصل جذاب روایت می شود. این سریال که بسیار چند لایه است، بحث‌هایی را در مورد پروپاگاندا، معنای فاشیسم، و ایده‌ای کلی در مورد اینکه اگر تاریخ طور دیگری رقم می خورد آینده ما چگونه می بود، بر می انگیزد. دنیاسازیی هوشمندانه و ابزارهای روایی مبتکرانه این سریال بینندگان را از ابتدا تا انتها در حال حدس زدن نگه می دارد. بازی های ستاره‌ای از بازیگرانی مانند روفوس سیول، الکسا داوالوس، لوک کلینتنک و دیگران اصالت و جذابیت را به این سناریوهای «چه می شد اگر» می‌آورد که این سریال را به سریالی متفاوت و برجسته در ژانر جنگی و تاریخی تبدیل می کند.

پیام خوزستان


13- Rome (2005-2007)
Rome یک محصول مشترک بین المللی تماشایی ساخته شده توسط بی بی سی 2 و اچ بی او است. داستان این سریال تاریخی در قرن اول قبل از میلاد اتفاق می‌افتد و جنگ‌های قدرت بین رهبران مذهبی و احزاب سیاسی را در زمانی که جمهوری روم در حال گذار به امپراتوری روم بود، به تصویر می کشد. داستان از نگاه لوسیوس ورنوس و تایتوس پولو، دو سرباز معمولی روایت می‌شود که شاهد ظهور و پیش رفتن سزار به سمت دیکتاتوری و همچنین به قدرت رسیدن اکتاویان آگوستوس هستند. سریال Rome که در مقیاسی شگفت‌انگیز و باشکوه تولید شده است، دارای لوکیشن های دلپذیر، لباس‌های با دقت تاریخی بالا، و سکانس‌های نبرد باشکوه است تا روم باستان را روی پرده تلویزیون به شکلی خیره کننده بازسازی کند.
شخصیت‌های پیچیده توسط یک فهرست بی نقص از بازیگران که کوین مک‌کید، ری استیونسون و پولی واکر از آن جمله اند به تصویر کشیده می شوند. آنها نقش مردم آن دوران را با واقعیتی تکان دهنده بازی می کنند و داستان را به چیزی تبدیل می کنند که به یک اندازه آموزشی و سرگرم کننده است. به طور کلی، سریال Rome پتانسیل تلویزیون برای درک تاریخ را نشان داد.

پیام خوزستان


12- Valley of Tears (2020)
دره اشک ها یک مینی سریال فوق العاده پرتنش اسرائیلی است که نبردهای رخ داده در جنگ یوم کیپور و آسیب های روانی ناشی از آن را از طریق تجربیات سربازان جوان به تصویر می کشد. داستان این سریال در اکتبر 1973، در مقدس ترین روز تقویم یهودی روایت می شود، زمانی که مصر و سوریه حمله ای ناگهانی به اسرائیل را آغاز کرده و با حملات هوایی و تهاجمی که اسرائیل را به مرز سقوط نزدیک ساخت، باعث غافلگیر شدن سیاستمداران، نظامیان و مردم اسرائیل شدند.
سریال جنگی دره اشک ها که در طی 10 اپیزود پرتنش روایت می شود، توانایی متمایزی برای انتقال بینندگان به هرج و مرج جنگ را دارد. از آنجا که این سریال بر ترس سربازان جوانی تمرکز دارد که به تازگی دوران نوجوانی و پسرانگی را پشت سر گذاشته اند، احساسات شدیدی در سریال وجود دارد. با وجود اینکه روایت این سریال دراماتیزه شده است، خالق آن، یارون زیلبرمن با استفاده از نظرات کهنه سربازان جنگ، برای دقت و صحت تاریخی سریال خود تلاش زیادی کرده است. اگرچه این سریال به دلیل یک سری عدم دقت تاریخی مورد انتقاد قرار گرفت، اما همچنان یک سریال مهم و تاثیرگذار است که نگاهی لازم و کمتر دیده شده به یک دوره تاریخی بسیار مهم در روابط اسرائیل و اعراب می اندازد.

پیام خوزستان


11- Generation Kill (2008)
یک تریلر پرتعلیق سیاسی که در سال 2008 از شبکه HBO پخش شد، نسل کشتار ، تهاجم سال 2003 به عراق را از نو به تصویر می کشد. شخصیت‌های اصلی سریال اعضای گردان شناسایی یکم تفنگداران دریایی ایالات متحده و همچنین ایوان رایت، یک گزارشگر جنگی مستقر در محل هستند که در سرتاسر سریال با نام «رولینگ استون» شناخته می‌شوند. با شعله‌ور شدن تنش‌ها در میان مردانی که برای مبارزه استخدام شده‌اند، تصمیم‌های لحظه ای آنها زندگی هایی را به خطر می‌اندازد و آنها برای کسب احترام در بین خودشان با یکدیگر رقابت می کنند.
این سریال جنگی به خوبی توانسته آدرنالین، روزمرگی و هرج و مرج میدان نبرد را از پایین ترین سطح به تصویر بکشد، و این همان چیزی است که این سریال را چنین سرگرم کننده و جذاب ساخته است. این سریال که به‌خاطر بازی‌های بی‌نقص بازیگرانش (لی ترگسن در نقش رایت و الکساندر اسکارشگارد و جیمز رانسون در نقش سربازان) شناخته می‌شود، همچنین دارای طنز خشکی است که به مقابله با تروما کمک می‌کند. همچنین سریال Generation Kill برنده یک سری جوایز امی شد و به دلیل اصالت تکان دهنده و داستان سرایی شفاف خود مورد تحسین منتقدان قرار گرفت

پیام خوزستان


10- Strike Back (2010-2020)
یک سریال جاسوسی هشت فصلی و اکشن، Strikes Back درباره جان پورتر، یک سرباز نیروهای ویژه بریتانیایی است که به دلیل حفظ جان یک کودک مرتبط با تروریست ها از خدمت اخراج می شود. هفت سال بعد، او را برای کار بر روی یک پرونده مهم که مربوط به همان پسری است که او را زنده گذاشته بود، اسعد، فرا خوانده می شود. از ردیابی رهبران طالبان گرفته تا نفوذ به این ارگان تروریستی سازمان یافته، هر فصل Strike Back (که عنوان متفاوتی نیز دارد) چیزهای تکان دهنده و غیرمتعارفی برای ارائه دارد.
یک روایت ماجراجویانه پرسرعت که ترکیبی از بهترین عناصر فرنچایزهای اکشن دوست داشتنی مانند Bourne و Mission: Impossible و همچنین سریال های هیجان انگیزی مانند Jack Ryan و 24 است، سریال جنگی Strike Back در طی هشت فصل هیجان انگیز خود برداشتی واقع گرایانه از ماموریت های مخفی ارائه می دهد. از درگیری های مسلحانه بزرگ و پرتنش گرفته تا تعقیب و گریز با ماشین در سراسر جهان، کارگردانی استادانه و توجه به جزئیات باعث می شود هر صحنه ای از آن شبیه چیزی باشد که در تیتر اصلی رسانه ها دیده می شود. فیلیپ وینچستر و سالیوان استپلتون تا زمانی که جایگزین شدند، مهره های اصلی سریال بودند.

پیام خوزستان


9- Masters of the Air (2024)
Masters of the Air بر اساس کتابی به همین نام اثر دونالد ال. میلر در سال 2007، یک مینی سریال درام جنگی تازه است که داستان حماسی گروه صدم بمب افکن در طول جنگ جهانی دوم را روایت می کند. از اعزام پرسنل جوان یگان هشتم بمب افکن نیروی هوایی تا ماموریت های دلخراشی که آنها در پیش گرفتند، این سریال هم وحشت و هم قهرمانی در مبارزات استراتژیک آنها علیه نازی ها در طول سه سال، از سال 1942 تا 1945 را به تصویر می کشد.
سریال جنگی Masters of the Air به کارگردانی کری جوجی فوکوناگا و با حمایت تهیه کنندگان اجرایی استیون اسپیلبرگ و تام هنکس، سریالی مورد انتظار بود که در درجه اول به دلیل حضور بازیگرانی طراز اول مانند آستین باتلر، کالوم ترنر و بری کیوگان شناخته می شد. تحقیقات گسترده، روش‌های تولید پیشرفته، و مقیاس جاه‌طلبانه، همه با هم باعث شده اند تا تجربه‌ای حسی از حملات هوایی ارائه دهند. این سریال به نوعی میراث خدمه هواپیمای نظامی متفقین را زنده نگه می دارد که در طول جنگ جهانی دوم به کشور خود خدمت کردند.

پیام خوزستان


8- The Pacific (2010)
پس از Masters of the Air بهترین گزینه این است که به سریال جنگی مشابه The Pacific اشاره کنیم زیرا آنها در واقع سریال هایی مکمل هستند. این یکی هم سریالی دیگر از سریال های کوتاه حماسی حول محور جنگ جهانی دوم است. این سریال جنگی داستان سه تفنگدار نیروی دریایی ایالات متحده از هنگ های مختلف – رابرت لکی، یوجین اسلج و جان باسیلون – را دنبال می کند که با نیروهای مصمم ژاپنی در اوکیناوا می جنگند. بسیار خشن و صادقانه در نمایش درگیری های نظامی بین ایالات متحده و ژاپن در طول جنگ جهانی دوم، این سریال، جنگ، کشتار و رابطه برادرانه بین سربازان را مستند می کند.
این مینی سریال جنگی با الهام از روایت‌های دست اول، عمدتاً از خاطرات دو تفنگدار دریایی ایالات متحده، سعی کرده «به فراتر از نبرد نگاه کند، و تصویری کامل و واضح از جنگ و افرادی که در آن جنگیدند را از طریق داستان‌های متمرکز و فردی ترسیم می‌کند.». به دلیل استفاده پیشرفته از اندام های مصنوعی، فیلمبرداری در لوکیشن و واقع گرایی دلخراش، سریال اقیانوس آرام برای افراد کم جرأت مناسب نیست. اما این جنبه تلخ همان چیزی است که آن را در حفظ شجاعت و انسانیت سربازان مهم تر می کند. برنده ده ها جایزه، از جمله جوایز امی و انجمن منتقدان تلویزیونی، این سریال از آن دسته سریال های جنگی است که باید حتماً ببینید.

پیام خوزستان


7- All the Light We Cannot See (2023)
تمام نوری که نمی‌توانیم ببینیم ، به کارگردانی ماهرانه شاون لوی، یک مینی سریال درام است که بر اساس رمانی به همین نام اثر آنتونی دوئر برنده جایزه پولیتزر ساخته شده است. این سریال تاریخی داستان ماری لوره لبلان، دختر نابینای فرانسوی و ورنر پنیگ، اپراتور نوجوان رادیوی آلمانی که مجبور به پیوستن به رژیم نازی شده است را روایت می کند. با تلاقی زندگی آنها به روش های غیرمنتظره، روایت به سمتی هدایت می شود که در آن ماری و ورنر برای تاباندن نور بر واقعیت می جنگند.
این سریال که روایتش دهه های متمادی را در بر می گیرد، به دلیل دیالوگ‌هایش مورد انتقاد قرار گرفت، اما برای تولید و لوکیشن های محلی‌اش که از فرانسه تا آلمان را دربرمی‌گرفت مورد تحسین قرار گرفته است. داستان سرایی بصری با لحنی پرمعنی و عمیق همراه شده بود، اما مهمتر از همه، این کانون روایت بود که احساسات مخاطبان را بر می انگیخت. انتخاب آریا میا لوبرتی برای نقش ماری-لور، نیز تحسین منتقدان را در پی داشت، و به تصویر کشیدن اعمال شجاعانه و شفقت آمیز باعث می شود حتی در تاریک ترین زمان ها نیز امکان بقا وجود داشته باشد.

پیام خوزستان


6- Hogan’s Heroes (1965-1971)
طولانی‌ترین سریال تلویزیونی با الهام از جنگ جهانی دوم، Hogan’s Heroes، برداشتی سبک‌تر و کمدی تر از این موضوع است. روایت این فیلم در یک اردوگاه اسیران جنگی در آلمان نازی اتفاق می‌افتد، جایی که فرمانده کلنل کلینک و زیردستانش دائماً توسط اقدامات هوشمندانه گروهی از اسیران متفقین فریب خورده و دست انداخته می شوند. هدف نهایی آنها استفاده از اردوگاه برای خرابکاری در فعالیت های نظامی آلمانی ها از طریق ساختن تونل های استادانه ای از درون بخش های پادگان بود.
سریال قهرمانان هوگان که به دلیل نویسندگی هوشمندانه و کشش متقابل فوق‌العاده بین باب کرین و ورنر کلمپرر ستایش می‌شود، به عنوان یکی از اولین سریال‌های تلویزیونی جنگی که نازیسم را به باد تمسخر می گرفت. با 168 قسمت، در طی شش فصل، هر فصل آن طنز سبک را با شدت و خشونت جنگ متعادل می کند. این سریال دو طرف را دست می اندازد و جوک های بدون تاریخ انقضا و انعطاف پذیری را ارائه می دهد که حتی در تاریک ترین ساعات نیز انسان را به وجد می آورد.

پیام خوزستان


5- Shōgun (2024)
شوگان یک مینی سریال جدید است که از رمانی به همین نام نوشته جیمز کاول در سال 1975 اقتباس شده است. این سریال تاریخی ژاپنی داستان در هم تنیده شده سه شخصیت را روایت می کند: لرد توراناگا، یک فئودال قدرتمند و بی ثبات که دائماً با رقبای خود درگیر است، جان بلکثورن، یک ملوان انگلیسی که خود را در دنیای تشریفاتی و خشونت آمیز ژاپن قرن شانزدهم سرگردان می بیند، و لیدی ماریکو، کسی که قدرت و اشتیاقش به تنهایی برای اثبات ارزشش کافی نیست.
سریال شوگان با بودجه ای نزدیک به 250 میلیون دلار، شاید مجلل ترین درام تاریخی نتفلیکس باشد که تا به حال روی صفحه تلویزیون دیده شده است. اهمیت داستان سرایی آن تا حد زیادی در کاوش رویارویی مناسبات بین شرق و غرب نهفته است. واکنش ها به این سریال، با توجه به نظرات بینندگان و منتقدان، بسیار مثبت و با احترام بوده است، و بسیاری از آنها “بازی های خیره کننده و تصاویر بصری مسحور کننده” این سریال را تحسین می کنند. این مینی سریال در 10 اپیزود ساخته و منتشر شده است و بسیاری منتظرند ببینند که آیا استقبال فوق العاده بینندگان و منتقدان باعث می شود سازندگان آن تغییر نظر داده و فصول بعدی اش را نیز بسازند یا نه.

پیام خوزستان


4- Homeland (2011 – 2020)
در سریال Homeland، کلر دینس نقش یک مامور باهوش سیا به نام کری متیسون را بازی می کند که از اختلال دوقطبی رنج می برد. دیمین لوئیس نیز نقش گروهبان تفنگداران دریایی آمریکا، نیکلاس برودی، که در اسارت القاعده به سر می برد، را بازی می کند. پس از هشت سال، برودی از زندان خود در خاورمیانه نجات می یابد و پس از آن، ماتیسون به این باور رسیده که دوران اسارت بر برودی تاثیر گذاشته، او را به یک دشمن تبدیل کرده و ممکن است با یک تهدید احتمالی ارتباط داشته باشد. برای پی بردن به حقیقت، ماتیسون به شکل مخفیانه وارد عمل می شود.
سریال Homeland ژانر جاسوسی را عمدتاً با تکیه بر افشاگری های تعلیق آمیز و ابزارهای داستانی غیرقابل پیش بینی به اوج دراماتیک ممکن رساند. علیرغم داشتن یک روایت واضح، این سریال بینندگان را به مدت هشت فصل، که همگی با فیلم‌نامه‌های بی نقص و داستان سرایی پرتنش ساخته شده بودند، درگیر نگه داشت. به غیر از دینس و لوئیس، ستارگانی مانند مندی پتینکین و روپرت فرند بازی‌های فوق‌العاده‌ای در این سریال ارائه نموده و تصویری تعریف کننده و مهم از دوران جنگ فراهم کرده اند.

پیام خوزستان


3- The Americans (2013-2018)
این درام جنگی از شبکه FX که توسط جو وایزبرگ خلق شده است، در دوران دهه 1980 در واشینگتن دی سی می گذرد. ​​فیلیپ و الیزابت جنینگز یک زندگی رویایی در حومه شهر داشته و خانواده ای خوب با فرزندان آمریکایی تبار خود ساخته اند. با این حال، پشت درهای بسته، آنها ماموران سرویس امنیتی کا گ ب هستند که برای جاسوسی از دولت آمریکا در این شهر مستقر شده اند. در شرایطی که دولت ریگان جایگاه مستحکم تری پیدا می کند، آنها زندگی خانوادگی خود را با ماموریت های مخفی و خطرناکی متعادل می کنند.
در طول شش فصل مورد تحسین منتقدان، سریال آمریکایی ها نه تنها ژانر جاسوسی را دوباره اختراع کردد، بلکه توطئه های شگفت انگیز و شخصیت های اخلاقی مبهم را نیز به شکلی هیجان انگیز به تصویر کشید. در حالی که هسته اصلی داستان در جاسوسی نهفته است، فصل های آخر به یک تریلر جنگ سرد تبدیل می شود و تفسیری دقیق در مورد میهن پرستی و هویت ارائه می دهد. کری راسل و متیو ریس شخصیت‌هایی چندوجهی را به تصویر می‌کشند که به طور مداوم در حال فعالیت و تغییر بوده و تنش، جذابیت و ابهام ایجاد می‌کنند، تا پایان نفس‌گیر و از لحاظ احساسی ویران‌کننده سریال.

پیام خوزستان


2- Band of Brothers (2001)
این مینی سریال شبکه HBO توسط استیون اسپیلبرگ و تام هنکس ساخته شده است. این سریال ماجرای دسته موسوم به ایزی کامپنی، از هنگ 506 لشکر 101 هوابرد در طول جنگ جهانی دوم را روایت می کند. فعالیت های قهرمانانه اما ویرانگر آنها با دوره آموزش چتربازان در کمپ توکوآ آغاز می‌شود و به پیروزی‌های متفقین در اروپا ختم می گردد – از روز دی دی تا پایان جنگ.
دسته برادران یا جوخه برادران با حضور یک گروه رویایی از بازیگرانی مانند کرک آسودو، مایکل کادلیتز، دیل دای، ایون بیلی، اسکات گرایمز و بسیاری دیگر، بینندگان را متفاوت از هر پروژه تلویزیونی دیگری در زمان جنگ غوطه ور می کند. فیلمبرداری در لوکیشن واقعی، شما را به تجربه واقعی میدان جنگ منتقل می کند و در هر قسمت بر شدت تنش این تجربه افزوده می شود. برنده چندین جایزه امی پرایم تایم و جایزه گلدن گلوب در بخش بهترین مینی سریال یا فیلم تلویزیونی، این درام جنگی حتی بیش از دو دهه بعد نیز استاندارد طلایی سریال های جنگی باقی مانده است.

پیام خوزستان


1- M*A*S*H (1972-1983)
M*A*S*H برگرفته از رمان ریچارد هوکر در سال 1968 به نام MASH: A Novel About Three Army Doctors، است، سریالی جنگی که داستان آن در یک مرکز جراحی سیار ارتش در جنگ کره اتفاق می‌افتد، جایی که کارکنان آن متشکل از جراحان، سرپرستاران، تکنسین‌های رادار و کارمندان هستند. خدمه این بیمارستان سیار در حالی که با جنون جنگ و تلفات جانی اش دست و پنجه نرم می کنند، طنز سیاهی را به تصویر می کشند. در همین حال، سرهنگ دوم هنری بلیک تیم را رهبری می کند.
به ندرت اتفاق می‌افتد که سریالی جنگی به جنبه‌های باطراوت و همدلانه این موضوع بپردازد. M*A*S*H راهی در پیش گرفت که به ندرت به آن پرداخته شده بود و سیاست های پوچ نظامی و سیستم‌های بوروکراتیک را به باد انتقاد می گیرد. و به همین دلیل این سریال به یکی از پربیننده ترین و هوشمندانه ترین برنامه های تلویزیونی تمام دوران تبدیل شد. فیلمنامه سبک و طناز اما تلخ با تصویرسازی تاثیرگذار از تراژدی ها و پیروزی های جنگ متعادل می شود. به طور کلی، کاوش آن در تم های جهان شمول، کلید محبوبیت پایدار M*A*S*H بوده است.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/861108/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برای بازی با پرسپولیس؛ بازیکنان استقلال خوزستان ممنوع‌المصاحبه شدند

برگزاری جشن دختران در اهواز+فیلم

احتمال خیزش گرد و خاک‌های محلی و موقتی تا دوشنبه در خوزستان

سیاست تک مسئله ای

هلاکت 15 نظامی صهیونیست در جنوب نوار غزه

حجازی: چرا سوال از شرافت فقط برای استقلال است

ورزشگاه آزادی در بین 20 ورزشگاه برتر جهان

حذف تیراندازی در مراسمات/جمع آوری سلاح های غیرمجاز

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در باوی با بخشش اولیاء دم

بازارگردی در سی‌متری‌ اهواز، روایتی از نبود بهداشت در یک بازار بزرگ

تجهیز1100دستگاه تاکسی در اهواز به بارکد های پرداخت آنلاین کرایه

غبارروبی امامزاده ابراهیم(ع) طاق‌بستان با حضور خدام حرم رضوی

چرا قالیباف برای ریاست مجلس مناسب تر است؟

خرید سنگ تراورتن

آمار جدید قربانیان جنگ غزه

بیش از 13 هزار دانش آموز خوزستانی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند

دانش آموزان نگران کارت ورود به جلسه امتحان خود نباشند

محکومیت قاچاقچی 3000  لیتر سوخت در آبادان

قلع و قمع ساخت و سازهای غیر مجاز در دزفول

مقام صهیونیستی: واشنگتن به این حقیقت رسیده که حماس از غزه ناپدید نخواهد شد

روزهای پایانی اردیبهشت یادآور تشییع سردار هور در اهواز+فیلم

خالد مشعل: در لحظه‌ای تاریخی و فرصتی برای شکست اسرائیل هستیم

مقاومت فلسطین در غزه 15 سرباز اسرائیلی را در رفح از پای درآورد

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/29

جدول | ورزشگاه آزادی در بین 20 ورزشگاه برتر جهان

برگزاری مسابقات قهرمانی کاراته به مناسبت سالروز آزادی خرمشهر

چمران: هیچ درختی در تهران قطع نمی شود

برگزاری اردوی جهادی پزشکی در منطقه ملاشیه اهواز+فیلم

مطالبه حق بیمه از سوی کارگران شهرداری آبادان

آتیلا حجازی: شرافت؟ همه می‌خواهند استقلال قهرمان نشود!

رهایی محکوم ‌به‌ قصاص از چوبه دار در «باوی» پس از 7 سال

نسخه ساکت برای جدال با استقلال: سکوت

انتخاب دانشجوی دانشگاه علوم‌پزشکی ‌اهواز به عنوان پژوهشگر برتر آموزش پزشکی

بیداری دانشجویان غربی ریشه در فرهنگ مقاومت

چند خبر کوتاه از ورزش قزوین

اجاره سند با مناسب‌ترین قیمت برای تهران و شهرستان

آژیر خطر آلودگی هوا در اهواز و یاسوج به صدا در آمد /شاخص کیفی 20 شهر سالم و پاک است

باغ‌های شهرستان بام و صفی‌آباد 70 درصدخسارت دیدند

آسمانی شدن پدر شهیدان والامقام ملائکه زاده در دزفول

بسته بندی و جمع آوری کاه و کلش در شوشتر +فیلم

پل ‌عنافچه‌ شهرستان باوی تا دهه فجر افتتاح می‌شود

چمران: قطع درخت در تهران نداریم

خریداری بیش از یک میلیون و 375 هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی

خالد مشعل: در مقابل لحظه تاریخی و فرصتی برای شکست اسرائیل هستیم

کتاب وعده صادق ادای دین پژوهشگران مرکز پژوهش‌ها به محور مقاومت است / ضرورت توجه به ابعاد اجتماعی و اقتصادی عملیات وعده صادق

«دیمه» زیستگاه امنی برای احیای آهوی ایرانی است

کارگردان سریال ممنوعه فیلم کوتاه می سازد

حامد بهداد، علی مصفا و حبیب رضایی در خاکسپاری «زری خوشکام»

چهره ها/ تبریک متفاوت هوتن شکیبا به آقای مجری

چرا طرفداران «دونگ‌یی» باید سریال «ایلجیما» را ببینند؟