رییس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان تاکید کرد:
ضرورت راهاندازی مرکز اختلالات یادگیری در شهرستان کارون
علمي
بزرگنمايي:
پیام خوزستان - رییس آموزش و پرورش استثنایی استان خوزستان با اشاره به لزوم راهاندازی یک مرکز اختلالات یادگیری در شهرستان کارون، گفت: دانشآموزان این شهرستان مشکلات مختلفی از جمله دو زبانه بودن دارند و امیدواریم سال آینده با راهاندازی این مرکز، مشکل افت تحصیلی کودکان برطرف شود.
به گزارش ایسنا - منطقه خوزستان، علی ممبینی در شورای آموزش و پرورش خوزستان با موضوع بررسی مسایل آموزش و پرورش شهرستان کارون که امروز دوشنبه (26 آذرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در راستای کیفیت بخشی به آموزش و پرورش، سال گذشته طرح سنجش و غربالگری دانشآموزان انجام شد و در این سال برای اولین بار دو پایگاه ثابت در شهرستان کارون مستقر شدند.
وی افزود: حدود چهار هزار و 415 نوآموز پیشدبستانی و بدو ورود به پایه اول ارزیابی شدند که از این تعداد بالغ بر چهار هزار و 100 نوآموز، نوآموز بدو ورود به پایه اول بودند و بیش از 317 نوآموز نیز نوآموز پیشدبستانی بودند که برای اولین بار سنجش شدند. از نوآموزان سنجش شده حدود دو هزار و 525 نوآموز شهری و هزار 900 نوآموز روستایی بودند.
رییس آموزش و پرورش استثنایی استان خوزستان با بیان اینکه کارون تنها شهرستانی است که مدرسه استثنایی ندارد، گفت: بیش از 200 دانشآموز استثنایی با معلولیتهای مختلف در شهرستان کارون وجود دارند که در اهواز تحصیل میکنند. این وضعیت موجب ایجاد مشکلاتی در رفت و آمد خانوادههای این دانشآموزان شده است. بنابراین ضرورت دارد که یک مدرسه استثتایی در شهرستان کارون وجود داشته باشد. البته ساخت مدرسه استثنایی در کارون شروع شده است و در صورتیکه در سال تحصیلی آینده این مدرسه به بهره برداری نرسد نیز موقتا فضایی برای تحصیل دانشآموزان استثنایی در نظر گرفته میشود.
ممبینی بیان کرد: با توجه به مشکلاتی که دانشآموزان کارون دارند، از جمله دو زبانه بودن، ضرورت دارد یک مرکز اختلالات یادگیری در شهرستان کارون ساخته شود. سال گذشته قرار بود یک مرکز اختلالات یادگیری در کارون راهاندازی شود اما به دلیل عدم توجه کافی به آن، این کار انجام نشد. امیدواریم سال آینده این مرکز راهاندازی شود تا مشکل افت تحصیلی کودکان برطرف شود.
انتهای پیام
لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/97130/