مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در خوزستان:
رویکردهای حمایتی بانک قرض الحسنه مهر ایران موجب افزایش رضایتمندی مشتریان شده است
گفتگو
بزرگنمايي:
پیام خوزستان - مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در خوزستان گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان الگوی بانکداری اسلامی تلاش دارد تا در اجرای ماموریت های خود تحقق رسالتها و مسئولیتهای اجتماعی را در اولویت قرار داده و گزارشهایی که از شعب این بانک در سراسر کشور به گوش میرسد، حاکی از آن است که رویکردهای حمایتی بانک قرض الحسنه مهر ایران موجب افزایش رضایتمندی مشتریان شده است.
مجتبی سخنور روز شنبه در استان خوزستان در گفتگوی خبری به تشریح عملکرد و دستاوردهای این بانک در خوزستان پرداخت.
وی با بیان اینکه تعداد مشتریان بانک در استان 551 880 نفر ،است گفت: در سال 1403 تسهیلات پرداخت شده به مردم در استان تاکنون 93،464 فقره به مبلغ 89،800 میلیارد ریال بوده است.
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در خوزستان با بیان اینکه بانک قرض الحسنه مهر ایران در مسیر تحقق اهداف و مسئولیتهای اجتماعی حمایت و توانمندسازی اقشار کمتر برخوردار و کمک به رشد اشتغال را در اولویت خود قرار داده است گفت در این راستا در سال 1403 تسهیلاتی به سازمانهای حمایتی از جمله کمیته امدادامام خمینی (ره) ، سازمان بهزیستی ، بنیاد برکت سازمان زندانها امور، عشایر بنیاد، ،علوی بنیاد، کرامت مهارت آموزی نظام وظیفه جهاد دانشگاهی بسیجسازندگی بنیاد شهید و معاونت روستایی استانداری پرداخت شده که تا کنون از ابتدای سال مجموعا 576 فقره وام بالغ بر 783 میلیارد ریال بوده است.
وی با بیان اینکه ترویج امر ازدواج و فرزندآوری نیز یکی دیگر از تکالیف اجتماعی بانک قرض الحسنه مهر ایران است :گفت تعداد وام ازدواج که از سوی بانک قرض الحسنه مهر ایران در سال 1403 در استان خوزستان پرداخت شده است تعداد 1293 فقره و مبلغ 4362 میلیارد ریال و تعداد وام فرزندآوری نیز 1129 فقره به میزان بالغ بر 1170 میلیارد ریال بوده است.
سخنور در پاسخ به نحوه همکاریها و تعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با خیرین و حمایت از امور خیریه نیز، گفت: با توجه به شرایط خدماتی که بانک دارد وجه اشتراکش با موسسات، خیریه کمک به نیازمندان جامعه بر همین اساس با همکاری کمیته امداد و بهزیستی و نهادهای حمایتی برای این هم افزایی جلساتی داشته و توانستهایم مراکزی را جذب کنیم که میتوان به موسسه خیریه چهارده معصوم و موسسه آوای مهر اشاره کرد که هم اکنون این دو موسسه به صورت فعال در استان هستند.
وی با تاکید بر اهمیت نقش بانوان در جامعه چه از بعد اجتماعی فرهنگی و چه اقتصادی اظهار داشت: طی سالهای اخیر به حدود سه هزار بانوی سرپرست خانوار در کشور تسهیلات قرض الحسنه تا سقف 300 میلیون ریال پرداخت شده که این نیز بخشی از مسئولیتهای اجتماعی از سوی این بانک بوده است.
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در خوزستان مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع را بسیار مهم دانست و با بیان اینکه بانک قرض الحسنه مهر ایران مصداق و تبلور بانکداری اسلامی است و همکاران ما باتاسی و الگو گرفتن از ارزشهای اسلامی و اخلاق حسنه و سعه صدر و برخورد وزین با مشتریان و با صبر و حوصله درخواست مشتریان را پاسخ میدهند اظهار داشت: هر ساله بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان خوزستان طی ارزشیابی که از سوی برنامه و بودجه انجام می شود جزو بانکهایی بوده که با درصد بالا ارزیابی شده که این موید این موضوع است که قاطبه مشتریان از رفتار و خدمات بانک رضایت دارند و آمار شکایات ما در حداقل ممکن است.
وی ادامه داد: به لحاظ نسبت مطالبات به مصارف هم ما جزو رتبه برتر کشور هستیم و خوش حسابی مشتریان را میبینیم که افراد متعهد هستند و در سررسید اقساط خود را به موقع پرداخت می کنند که این میتواند دلیل روشنی بر رابطه مطلوب بین مشتریان و بانک در استان باشد.
سخنور یکی دیگر از خدمات متمایز و برجسته بانک قرض الحسنه مهر ایران در سال 1403 را ارائه خدمات بانکی دانست و گفت: در این مدل خدمات موجب افزایش رضایتمندی مشتریان شد و بر همین اساس آمار افتتاح حسابهای غیر حضوری به تعداد 85000 و تعداد ثبت آمار وامهای غیر حضوری به 73000 مورد رسیده است.
وی در حمایت از کالای ایرانی را با اجرای طرح کالاکارت از دیگر اهداف بانک قرض الحسنه مهر ایران عنوان کرد و افزود: با اجرای طرحهایی مثل خرید با کالا کارت و حمایت از کالای ایرانی توانستیم با بسیاری از صنوف تعاملات بیشتری پیدا کرده و از طریق پرداخت تسهیلات خرد و تعاملات با سازمانهای حمایتی و همچنین تعامل با صنوف مختلف منابع پایدار بانک افزایش یافته است.
لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/1010296/