پیام خوزستان

آخرين مطالب

سهم 100درصدی بومی‌ها در اشتغال پایانه‌های نفتی خارک وزارت نفت

سهم 100درصدی بومی‌ها در اشتغال پایانه‌های نفتی خارک
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - نیروهای بومی در گذشته کمتر مورد توجه شرکت‌های مستقر در جزیره خارک قرار می‌گرفتند، اما با عزم جدی مدیریت پایانه‌های نفتی ایران، سهم خارکی‌ها در اشتغال در این شرکت به 100درصد رسید.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، جزیره خارک یکی از نقاط کلیدی در چرخه تولید تا صادرات نفت کشور شمرده شده و بیش از 90درصد نفت خام کشور از طریق این جزیره راهبردی صادر می‌شود.
برخورداری از پایانه‌های نفتی بزرگ با اسکله‌های صادرات و تجهیزات مناسب، جزیره خارک را به قطب صادرات نفت خام به‌عنوان یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی کشور تبدیل کرده است و این جزیره در اقتصاد نفتی ایران نقش بسزایی ایفا می‌کند.
مردم جزیره خارک در دوره‌های مختلف ازجمله دوران پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، دوران سازندگی و اکنون در گام دوم انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی کرده و در کنار کارکنان صنعت نفت، میزبانانی شایسته برای فعالیت‌های تولیدی و صادراتی بوده‌اند.
هرچند تاکنون اقدام‌هایی برای رسیدگی به مسائل و مشکل‌های جزیره خارک انجام شده است، اما انتظار می‌رود مسئولان دستگاه‌های مختلف از بخشداری و شهرداری گرفته تا پتروشیمی و شرکت نفت و پایانه‌های نفتی نگاه ویژه‌تری به درخواست‌های اهالی جزیره داشته باشند.
یکی از مهم‌ترین مطالبه‌های مردم جزیره خارک از مسئولان به‌ویژه صنایع نفت مستقر در این جزیره، اشتغال نیروهای بومی در این شرکت‌ها بوده است و مردم انتظار دارند فرزندانشان در اولویت اشتغال قرار گیرند.
درحالی‌که در گذشته، نیروهای بومی کمتر مورد توجه شرکت‌های مستقر در جزیره خارک قرار می‌گرفتند، اما در یک سال اخیر، با عزم جدی مدیریت پایانه‌های نفتی ایران، سهم خارکی‌ها در اشتغال در این شرکت به 100درصد رسیده است.
شرکت پایانه‌های نفتی با نگاهی عادلانه به بومی‌های خارک تلاش کرده نیروهای مورد نیاز خود را براساس شایستگی و عدالت‌ از بین اهالی این جزیره انتخاب کند و سهم 100درصدی نیروهای بومی، گویای نگاهی ویژه به مطالبه دیرینه اهالی است.
یکی از مسئولیت‌های اجتماعی صنایع نسبت به محیط پیرامونی، توجه به مسئله اشتغال است که می‌تواند باعث رفع بسیاری از مسائل و چالش‌های مبتلابه و زمینه‌ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی در آن منطقه و جغرافیا شود.
اشتغال بومی‌ها در اولویت قرار گرفت
به گفته عباس غریبی، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران، اشتغال نیروهای بومی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مطالبه‌های مردم جزیره خارک مورد توجه قرار گرفته است و در این شرکت نگاه ویژه‌ای به این موضوع داریم.
وی با اشاره به نگاه ویژه به اشتغال بومی‌های جزیره خارک تأکید کرد: جوانان خارکی در پیمان‌های شرکت پایانه‌های نفتی ایران مشغول کار شدند و با پیگیری انجام‌شده، وضع اشتغال نیروهای بومی بهبود یافت.
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران افزود: یکی از درخواست‌های اهالی بومی از مسئولان شرکت ملی نفت، جذب فرزندان آن‌ها در قراردادهای پیمانکاری حجمی مستمر غیرپروژه‌ای است که این مسئله را با جدیت دنبال کردیم.
غریبی گفت: به‌منظور اجرای عدالت در جذب و اشتغال بومیان جزیره، کمیته‌ای متشکل از مسئولان مرتبط با حوزه اشتغال راه‌اندازی شد تا با رعایت قوانین و مقررات و مصوبات ابلاغی، در حوزه جذب نیروی بومی در پیمان‌ها اقدام شود.
وی ادامه داد: در یک سال گذشته، با ظرفیت‌هایی که ایجاد شد، با تمرکز بر بومی‌گزینی و معرفی افراد متقاضی از طریق اداره‌های ذی‌ربط جزیره خارک اقدام‌های قابل قبولی درباره به‌کارگیری جوانان خارکی و استان در پیمان‌های شرکت پایانه‌های نفتی ایران انجام شده است که در قالب همین رویکرد تعدادی از آنان مشغول کار شدند.
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران بیان کرد: تلاش این شرکت بهبود شرایط اشتغال نیروهای بومی است و باید در سال پیش رو نیز همه مسئولان متولی این بخش در راستای تحقق این مهم گام بردارند.
غریبی تأکید کرد: مهارت‌افزایی نیروهای بومی به‌عنوان یک برنامه مهم دنبال و در قالب یک تفاهم‌نامه با سازمان فنی و حرفه‌ای، زمینه‌ای فراهم شده تا متقاضیان اشتغال در جزیره خارک فرصت مناسبی برای مهارت‌افزایی و اشتغال پیدا کنند و انتظار داریم جوانان در این دوره‌ها حضور یابند.
وی گفت: از سال گذشته تاکنون 106 نفر در شرکت پایانه‌های نفتی ایران در جزیره خارک مشغول کار شدند که همه این 106 نفر از بومی‌های جزیره هستند و ما افتخار می‌کنیم از نیروهای شایسته و توانمند بومی استفاده کنیم.
خارکی‌ها این خدمات را فراموش نمی‌کنند
احمدی، یکی از اهالی جزیره خارک، بیان کرد: سال‌هاست که ما از مسئولان می‌خواستیم فکری به حال جوانان بیکار این جزیره کنند، اما این صداها شنیده نمی‌شد.
وی افزود: خوشبختانه طی سال‌های اخیر نگاه‌ها تغییر کرده است و مردم جزیره خارک به خاطر سهم کامل بومی‌ها در اشتغال پایانه‌های نفتی، قدردان مسئولان این شرکت هستند.
خواجه، یکی دیگر از اهالی جزیره خارک نیز با اشاره به اینکه اشتغال جوانان بومی به‌نوعی تحقق عدالت در این جزیره است، ادامه داد: امیدواریم این نگاه در سال‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.
مردم قدرشناس جزیره خارک بی‌شک متوجه این نگاه ویژه به جوانان بومی می‌شوند و اشتغال نیروهای بومی در شرکت پایانه‌های نفتی افزون بر اینکه سبب رفع مشکل بیکاری در این جزیره می‌شود، به نفع شرکت پایانه‌های نفتی نیز خواهد بود.
انتظار می‌رود دیگر شرکت‌ها و صنایع مستقر در جزیره خارک نیز با این نگاه به جذب نیروهای بومی اقدام کنند و زمینه‌ساز رفع کامل مشکل بیکاری در این جزیره شوند.
اشتغال نیروهای بومی علاوه بر اینکه در رفع مشکلات جامعه محلی نقش دارد، هزینه‌های شرکت‌های مستقر را نیز کاهش داده است و منافع بسیار زیادی نیز برای شرکت‌ها خواهد داشت.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/906850/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خوش‌خبری اقتصادی؛ تورم کم شد!

گفت و گو با معتمدکیا مدیر رسانه ای تیم ملی درباره وضعیت ملی پوشان برای تقابل با امارات

کومان: نمی‌خواهم با مصاحبه‌ام کشور را به هم بریزم

کیمیش: موسیالا نشان داد باید نامزد توپ طلا باشد

موسیالا: می‌توانستیم کل شب بازی کنیم و گل بزنیم

گزارش عملکرد نمایندگان ایران در روز دهم مسابقات پارالمپیک 2024

خاطره فن‌دایک در اولین دیدار با یورگن کلوپ

قسمت سی و هفتم؛ پرتغال و رونالدو چگونه قهرمان یورو 2016 شدن؟

قسمت سی و نهم؛ پرتغال و رونالدو چگونه قهرمان یورو 2016 شدن؟

قسمت سی و هشتم؛ پرتغال و رونالدو چگونه قهرمان یورو 2016 شدن؟

قسمت چهل و یکم؛ جورجینا و رونالدو اولین بار چطوری با هم آشنا شدن؟

قسمت چهل؛ جورجینا و رونالدو اولین بار چطوری با هم آشنا شدن؟

قسمت چهل و سوم؛ جورجینا و رونالدو اولین بار چطوری با هم آشنا شدن؟

قسمت چهل و دوم؛ جورجینا و رونالدو اولین بار چطوری با هم آشنا شدن؟

نیاز بهبهان به یک کوره لاشه سوز + فیلم

مصدومیت اولمو جدی نیست

تمرینات شاگردان یحیی در تهران از سر گرفته شد

سیو دیدنی مارک آندره تراشتگن در مقابل مجارستان

مقر فرماندهی لشکر 91 ارتش اسرائیل به آتش کشیده شد

بیفوما دروازه یک تیم تهرانی دیگر را هم باز کرد!

پیروزی آلمان و هلند با تحقیر رقبا!

رایس: شلوغ نکنید، چیز خاصی به هری کین نگفتم

خلاصه بازی هلند 5 - بوسنی 2

خلاصه بازی آلمان 5 - مجارستان 0

دستاوردهای پایگاه‌های مقاومت بسیج آمل درطرح «اسوه» به نمایش گذاشته شد

گل چهارم آلمان به مجارستان توسط پاولوویچ

گل پنجم آلمان به مجارستان توسط هاورتز

گل دوم بوسنی به هلند توسط ژکو

رئیس جدید شورای المپیک آسیا فردا انتخاب می‌شود

گل چهارم هلند به بوسنی توسط وخهورست

گل پنجم هلند به بوسنی توسط سیمونز

طلای بیت‌سیاح پس گرفته شد؛ اعتراض بی‌فایده ایران

اعتراض دوم ایران هم رد شد، طلای بیت سیاح برنگشت

تخلف 100 هزار میلیارد تومانی در شرکت فولاد اکسین «کذب محض» است

عملیات تونل آزادی؛ الهام‌بخش مقاومت فلسطین در طوفان الاقصی

ویدیو/ آغاز نصب صندلی‌های طبقه دوم ورزشگاه آزادی

انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری مشترک بین منطقه آزاد اروند خرمشهر با کشور عمان

حمله تند نبویان به رئیس جمهور: حرف پزشکیان کذب بود/ هر کسی راضی به فتنه زن زندگی آزادی بود در قتل هایی که انجام شد، شریک است؛ در اصل خود قاتل است

گسترده‌ترین تظاهرات در تل آویو از آغاز جنگ غزه

گریلیش: بدترین فصل زندگی من تمام شد

توضیحات مسئولان تیم پارادوومیدانی ایران درباره دیسکالیفه‌شدن صادق بیت‌سیاح

گل دوم آلمان به مجارستان توسط موسیالا

گل سوم هلند به بوسنی توسط خاکپو

رد اعتراض اول ایران به دیسکالیفه شدن بیت سیاح

نالد به حال زار من!

رئیس سابق کمیسیون اصل 90: اگر عشقی آن موقع که تذکر دادم، برکنار شده بود نه مال مردم می‌رفت، نه آبروی خودش

پزشکیان: اگر توان دفاعی را نداشتیم، جنایتکاران علیه مردم ما جنایات می‌کردند

تعاون راه حل نجات اقتصاد کشور است

تجمع معترضان مقابل محل اقامت نتانیاهو

تیم فوتبال ساحلی مقاومت گلساپوش یزد بر دکتر تامین اصفهان غلبه کرد