پیام خوزستان

آخرين مطالب

اهتزاز پرچم فلسطین دستاورد مقاومت غزه مظلوم است شهرستان ها

اهتزاز پرچم فلسطین دستاورد مقاومت غزه مظلوم است
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: دستاورد مظلومیت غزه این است که پرچم رژیم صهیونیستی در قلب آمریکا پایین کشیده می شود و پرچم فلسطین به اهتزاز در می آید. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در اختتامیه نمایش حماسی فرهنگی فصل شیدایی که به همت هیأت رزمندگان شهر شال در این شهر برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و نام امام راحل و شهدای دوره های مختلف انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، شهدای جبهه مقاومت و شهدای مظلوم غزه بیان کرد: منطقه شال یکی از کانون های جوشان تشیّع و نیز امروز در طول مسیر تحولات انقلاب چه در دوران مبارزه با رژیم ستمشاهی، پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس و دوران دفاع از حرم از مناطق برجسته و نمونه است.
وی گفت: برگزاری چنینی مراسماتی با حضور امت حزب الله و شهید پرور و برگزاری یادواره و مراسم پاسداشت 153 شهید این خطه جوشان تشیّع، نشان از یک مسیر تاریخی و مردمی تاریخ ساز دارد.
سردار سلیمانی در ادامه با بیان اینکه عاشورا برای ملت های جهان درس ها و عبرت های بزرگی داشته اظهار کرد: عاشورا ملت ما را زنده کرد و به ملت ما حیات بخشید، ما از مسیر عاشورا توانستیم در مواجهه با بزرگترین قدرت های جهانی یعنی آمریکا خونخوار، شیطان بزرگ و رژیم منحط پهلوی پیروز شویم و ملت ایران با تمسک به راهبرد غلبه خون بر شمشیر که همان راهبرد امام‌حسین(ع) در قیام کربلاست، بر یک رژیم تا دندان مسلح و عامل و نوکر آمریکای جنایتکار پیروز شود.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: اولین پیروزی که ملت ایران در دوران معاصر توانست با تمسک بر فرهنگ عاشورا به دست آورد، ساقط کردن رژیم پهلوی بود. رژیمی که از ابتدای تأسیس در مقابل بیگانگان کرنش نشان داد. در شهریور 1320 زمانی که متفقین از شمال کشور و انگلیس از جنوب، قصد حمله به کشور ما کردند، رضاخان قلدر بدون قید و شرط تسلیم شد و بدون قید و شرط کشور ما را در اختیار بیگانگان قرار داد و دستور داد ارتش 125 نفری و تازه نفس دوران رضاخان تسلیم شود.
وی افزود: صحنه های بسیار غم انگیزی در تاریخ ما رقم خورد طوری که برای فتح و تصرف خرمشهر، انگلیس ها دو اتوبوس سرباز پیاده کردند و خرمشهر بزرگترین بندر آن زمان را اشغال کردند و سپس پایتخت و شهرهای کشور ما اشغال شد. از سال 1320_1325، ایران در اشغال بود. یک گلوله از سمت ارتش سازمان دهی شده رضاخان به سوی اشغالگران شلیک نشد. در دوره پنج سال حکومت محمدرضا پهلوی، وی هم، حتی یک جمله علیه اشغالگران برزبان جاری نکرد.
سردار سلیمانی در ادامه ضمن مقایسه دوران پهلوی با دوران دفاع مقدس و رشادت فرزندان این خاک و بوم در پاسداشت خاک وطن پس در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: زمانی که ملت ایران در انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، هنوز به دنبال ایجاد نظام ها و دستگاه های اداره کشور بود و کشور در حال تحول بود و نیروهای مسلح دستخوش تحول شده بودند و 60 هزار مستشار آمریکایی در درون ارتش قبل از پیروزی انقلاب در کنار فرماندهان دوره طاغوت، ارتش را ترک کرده بودند، پادگان ها در غرب و شمال غرب کشور توسط تجزیه طلبان غارت و کشور درگیر یک توطئه بزرگ تجزیه طلبی شده بود.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: از طرفی آمریکایی ها به صدام اجازه دادند با تمام توان و ظرفیتی که در طول سال های گذشته به پشتیبانی از بلوک شرق ایجاد شده بود و در عین حال کشورهای اروپایی و آمریکایی ها هم در کنار او قرار گرفتند به کشور ما حمله کرد، بخش های مهمی از پنج استان ما را اشغال کرد، امام راحل در صفحه تلویزیون بیان فرمودند؛ «دزدی آمده سنگی انداخته، ملت ایران چنان سیلی بر صورت صدام خواهد نواخت که نتواند از جایش بلند شود.» فرزندان ملت ایران و از جمله فرزندان منطقه شال شهرستان بویین زهرا استان قزوین به میدان های نبرد شتافتند.
سردار سلیمانی در ادامه با اشاره به آغاز بروز نقش مردمی در پاسداری از میهن اسلامی اظهار کرد: در کنار ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جهاد سازندگی و نیروهای انتظامی یک قدرت عاشورایی به نام بسیج مردمی به میدان آمد.
تفکر علوی را وارد میدان های نبرد کرد و پس از آن که این تفکر توانست در کمتر از یک سال نیروی متجاوز را متوقف کند و مانع پیشروی او شود، « باتوجه به اینکه صدام قصد داشت تهران را اشغال کند»، صدام یکی از مصاحبه های خود را ناتمام گذاشت و به سمت چرخ بال حرکت کرد و به خبرنگاران گفت بقیه سوالات شما را در تهران پاسخ خواهم داد. 
وی اضافه کرد: در مرحله اول نیروهای مردمی در کنار نیروهای مسلح دشمن متجاوز را متوقف کردند و در مرحله دوم در کمتر از 9 ماه از عملیات ثامن الائمه مهر سال 1360 تا خرداد ماه 1361، متجاوزین را از میهن اسلامی بیرون کردند و این قدرت فرزندان ملت ایران که مبتنی بر تفکر علوی و فرهنگ عاشورا در میدان های نبرد سازمان پیدا کرده بود، توانست برای یکبار این ارتش متجاوز را به طور کامل منهدم کند.آمار عملیات های ثامن الائمه عملیات طریق القدس، عملیات فتح المبین و عملیات بیت المقدس، آمار کشته شدگان و مجروحین متجاوزین، آمار اسرا از ارتش بعث و آمار کسانی که صحنه نبرد را ترک کردند، این واقعیت را در مقابل دیدگان جهانیان نمایان کرد که ارتش متجاوز به طور کامل برای یک بار منهدم شد و سلاح ها و تجهیزات جنگ افزارهای خود را بر جای گذاشت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یگان های خود را تشکیل داد و با جنگ افزارهای غنیمتی از ارتش متجاوز صدام تجهیز کرد. 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: این درسی بود که ملت ایران از عاشورا فرا گرفت، این درسی بود که ملت ایران در طول اعصار گذشته از قیام حضرت امام حسین(ع) فرا گرفته بود و بارها آن را در مقابل سلاطین ظلم و جور مشق کرده بود. در دوره انقلاب اسلامی از آن نیرو گرفته بود، بر طاغوت چیره شده بود و توانسته بود بر خود تکیه کند و با تمسک بر این فرهنگ در دفاع مقدس، ملت ایران به پیروزی برسد. امروز که در این مکان این مراسم باشکوه برگزار شده، جهاد تبیین ما می بایستی بیان کننده زوایای دقیق و اثربخش این حوادث بزرگ و درس های بزرگ تاریخ بشری باشد.
این مسئول ارشد نظامی در ادامه عنوان کرد: امروز ما در مقابل چشمان خود در غزه شاهد هستیم که عاشورا تکرار شده، همان طوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ عملیات کربلای پنج تکرار کننده و به روز شونده حادثه و قیام عاشورا در مقابل دیدگان ما بود، امروز حادثه غزه، مقاومت مردم غزه، اهدا خون شهدای مظلوم و مقتدر غزه و فداکاری آنها عاشورای دیگری است که در مقابل چشمان ما متجلی شده است.
وی اضافه کرد: بیش از یکصد سال از سال 1917 میلادی، سالی که در جنگ جهانی اول امپراتوری عثمانی توسط انگلستان مکار، فروپاشی و تجزیه شد، فلسطین این سرزمین مظلوم را تحت الحمایه انگلیس قرار دادند و یک فرماندار یهودی برای آن انتخاب کردند. از طرفی به فرماندار یهودی که انگلیس در سال 1917 میلادی به فلسطین فرستادند ماموریت تشکیل یک ارتش را برای به شهادت رساندن مسلمانان و ساکنین سرزمین فلسطین و از طرف دیگر هم برنامه کوچاندن یهودیان را از سراسر عالم به سرزمین فلسطینیان مظلوم آغاز کردند.
سردار سلیمانی با اشاره به بیش از شصت کشتار و قتل عام بزرگ در طول 105 سال توسط اشغالگران در فلسطین یادآور شد: برخلاف تصور عمومی که این حادثه غمبار از سال 1948 شروع شده اما باید گفت سال 1948، سال اعلام موجودیت این رژیم جعلی کودک کش است. این حادثه غمبار از سال 1917 شروع شد. از زمانی که این فرماندار جنایتکار از سوی انگلیسی ها به آن منطقه اعزام شد و در واقع در اندیشه ایجاد یک دولت برای یهودی ها و ایجاد یک غده سرطانی در بین مسلمانان و در قلب جهان اسلام برآمدند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: آنها هدفشان این بود بیت المقدس قبله اول مسلمانان را اشغال کنند. در جنگ های صلیبی که 300 سال طول کشید و نتوانستند به این قصد شوم دست پیدا کنند، لذا با تزویر و با تمسک به سازمان های برآمده از جنگ جهانی اول یعنی جامعه ملل که قیومیت فلسطین را به انگلستان داد و همچنین سازمان ملل بعد از جنگ جهانی دوم و 1948 که بر اساس همین برنامه انگلیس ها و پشتیبانی قدرت های دیگر جهان، این رژیم جعلی را تاسیس کردند و تا به امروز این رژیم جعلی سیطره خود را بر مردم مظلوم فلسطین گسترانید و بیش از 60 قتل عام را در کارنامه ننگین خود ثبت و ضبط کرد.
وی افزود: اما شما ببینید امروز این مردم مظلوم فلسطین با تمسک به فرهنگ عاشورا، شعار هیهات من الذله سر می دهند چرا که جنایاتی که در غزه و رفح به دست نیروهای وحشی صهیونیستی در حال انجام است، تکرار عاشوراست، به شهادت رسیدن کودکان و طفلان معصوم آن سرزمین یادآور حوادث تلخ روز عاشوراست اما پیروزی های بزرگی را مردم مظلوم فلسطین و غزه توانستند به دست بیاورند. حدود یک سال از عملیات طوفان الاقصی گذشته، رژیم جنایتکار صهیونیستی هیچ گونه دستاوردی نتوانسته به دست بیاورد، اما دستاورد مظلومیت غزه این است که پرچم رژیم صهیونیستی در قلب آمریکا پایین کشیده می شود و پرچم فلسطین به اهتزاز در می آید، نیمی از نمایندگان کنگره آمریکا در مقابل سخنرانی سرکرده رژیم صهیونیستی حاضر نمی شوند.
سردار سلیمانی با اشاره به اینکه دانشگاه های آمریکا و اروپا مملو از جوانانی است که شعار آزادی خواهی و آزادی سرزمین فلسطین را سر می دهند و در شهرهای اروپا و آمریکا تظاهرات چند صد هزار نفری در حمایت از مردم مظلوم فلسطین برگزار می شود خاطرنشان کرد: این تکرار درس هایی است که ملت ایران از عاشورا مشق کرد و در انقلاب اسلامی به کار گرفت، آنها را در دوران دفاع مقدس به کار بست و در دفاع از حرم و در جبهه های مقاومت توسط سپهبد شهید پاسدار حاج قاسم سلیمانی توسعه پیدا کرد و تحت عنوان فرهنگ مقاومت امروزه در سرتاسر جهان از آن سخن بر زبان جاری می شود و مشق زندگی و حیات جوامع مختلف بشری شده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه اولین رساله تشیّع به زبان فارسی توسط علامه محقق کرکی که برخاسته از میان این مردم و علمای تشیّع صفوی است در منطقه شال سکنی گزیدند گفت: ایشان کتب اربعه را معرفی کردند و بنیان حوزه های علمیه را شکل دادند و در طول مسیر توسعه و تعمیق فرهنگ تشیّع فداکاری ها کردند تا به دوره انقلاب رسیدند و در کنار بنیانگذار فقید نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امام راحل و عظیم الشان قرار گرفتند. در دوره دفاع مقدس فرزندان خود را به میدان نبرد فرستادند و در مقام مدافعین حرم قرار گرفتند و جزو افرادی شدند که سرداران و رزمندگان برجسته ای را به محور مقاومت تقدیم کردند. حجم رزمندگان این منطقه حجم رزمندگان و جانبازان این منطقه 153 شهید است که تابلوهای بسیار زیبا و گویایی از فداکاری و عهدی است که مردم منطقه شال با آرمان های انقلاب اسلامی و اهداف بلند انقلاب اسلامی و آرمان امام راحل و عظیم الشان همین طور در بیعت با مقام معظم رهبری برای آن فداکاری کردند،در صحنه ماندند و در صحنه ها از این فرهنگ و این ارزش ها دفاع کردند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: امروز نیز مردم انقلابی شال در چنین مجالسی با حضور گسترده نوجوانان، جوانان، مردان و زنان، پیشکسوتان طی چند شب متوالی حاضر می شوند و در واقع تجدید میثاق با آرمان های امام راحل و شهدای عزیز و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری را اعلام می کنند.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/909713/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

امروز بیرق مبارزه حق علیه باطل به دست مقام معظم رهبری است

اطلاعیه مهم سپاه پاسداران درباره سردار نیلفروشان

پیکر شهید سردار نیلفروشان پیدا شد + جزئیات

بیانیه روابط عمومی سپاه درباره پیدا شدن پیکر شهید نیلفروشان

اطلاعیه سپاه : پیکر شهید سردار نیلفروشان کشف شد/ مراسم تشییع اطلاع‌رسانی می‌شود

روز 370 طوفان الاقصی | گلوله‌باران اطراف بیمارستان

آغاز برداشت انار از باغات سردشت

پیکر سردار نیلفروشان کشف شد +جزئیات مراسم تشییع

میز خطاطی اسامی و القاب حضرت معصومه (س) برپا شد

حزب الله : نیروهای ما برای نبردی سخت آماده هستند/ انبارهای تسلیحات ما در وضعیت خوبی قرار دارد

تعمیرات سالیانه واحد های نیروگاهی سد کارون 3

بیانیه‌های حزب الله لبنان درخصوص حملات موشکی گسترده

کشتی فرنگی نونهالان کشور/ خوزستان به عنوان قهرمانی رسید

مقاومت زمام امور را در دست دارد/ حزب الله: جنگ با اسرائیل تازه شروع شده است

وضعیت قرمز آلودگی هوا در خرمشهر / 6 شهر خوزستان در وضعیت قرمز و نارنجی

حزب الله: انبار‌های تسلیحات ما در وضعیت خوبی قرار دارد

32 طرح بازآفرینی شهری در استان خوزستان مصوب شده است

روابط عمومی سپاه: پیکر سردار نیلفروشان کشف شد | مراسم تشییع اطلاع‌رسانی می‌شود

اطلاعیه مهم روابط عمومی سپاه

آغاز رقابت دوباره شهرداری ورامین و زاگرس جنوبی

پس از چند روز بی خبری؛ پیکر شهید نیلفروشان کشف شد

پیکر سردار نیلفروشان کشف شد/ مراسم تشییع اطلاع‌رسانی می‌شود

«ببعی قهرمان» بهترین پویانمایی جشنواره کودک و نوجوان

مرضیه برومند و هنرمندان خارجی داور یک رویداد تئاتری

کارگردان «شهر خاموش»: باران کوثری علاوه بر ممنوع‌الکاری، ممنوع‌الحضور هم هست!

صداوسیما: مرجعیت خبری اکثر مردم ایران داخل مرزها و رسانه ملی است

فیلم آلمانی «60 دقیقه» برای پخش از شبکه تهران دوبله شد

بزرگداشت استاد علی نصیریان برای هنر آفرینی در سینمای کودک

«برمودا»؛ چهره‌های قهرکرده و کامران نجف‌زاده

شلیک به شعور مخاطب؛ آقای جبلی این چه سریالی است؟

مژده لواسانی و بهرام افشاری در پشت صحنه «سیصد»

اولین میکرو ربات حلقوی با توانایی شنا کردن در مایعات چسبناک

چین لباس فضایی مخصوص راهپیمایی بر سطح ماه را معرفی می‌کند

قدرتمندترین انفجارات کیهان

جزئیات جدید از معافیت اجاره املاک مسکونی

چهار تیم طلاهای روز دوم لیگ تکواندو را کسب کردند

همه در انتظار خشن‌ترین ورژن هادی چوپان

تحلیلی از روابط مالی صنعت بلاگری یا اینفلوئنسری

پیش بینی قیمت دلار 21 مهر 1403

شعر همیشگی باران نیکراه

من نشستم بروی!

پزشکیان، روز حافظ را تبریک گفت

واکنش ایران به اقدام تروریستی در پاکستان علیه معدنچیان

مقام امنیتی اسرائیل: تصمیمی درباره پاسخ به ایران گرفته نشده است

سپاه بیانیه داد؛ پیکر سردار نیلفروشان کشف شد

دستورکار سفر آتی و دوجانبه پزشکیان به عشق‌آباد مشخص شد

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت مرحوم پورمحمدی

واکنش ایران درخصوص حمله صهیونیست‌ها به صلح‌بانان سازمان ملل در لبنان‌

بازرس سابق سازمان ملل: «وعده صادق 2» پاسخی به اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی بود

برپایی میز خطاطی اسامی و القاب حضرت معصومه(س) در حرم بانوی کرامت