پیام خوزستان

آخرين مطالب

وحشت تل‌آویو از سلاحی قوی در کرانه باختری/ «نبوغ مقاومت» اشغالگران را مات کرد شهرستان ها

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - به گزارش روز شنبه ایرنا، روزنامه رای الیوم در گزارش خود با اشاره به زخمی شدن دو کارمند وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در نزدیکی نقطه تماس در خط موسوم به «سبز» (مرز اراضی اشغالی سال 1967) در کرانه باختری اشغالی و اذعان اشغالگران مبنی بر زخمی شدن آنها بر اثر انفجار از راه دور به دست مقاومت فلسطین، از وحشت صهیونیست‌ها خبر داد.
این رسانه نوشت: نبوغ فلسطینی‌ها همچنان اسرائیل را غافلگیر می کند و مقاومت در کرانه باختری با وجود اقدامات و حملات نیروهای «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و اشغالگران، پیروزی هایی را به دست آورده و بمب ها و مواد منفجره و انفجار آنها از راه دور تبدیل به سلاحی قوی تبدیل شده که محمود عباس و اسرائیل را فرسوده و معادله را تغییر می‌دهد. به نظر می رسد که مقاومت فلسطین در کرانه باختری که شبانه روز از سوی نظامیان صهیونیست و نیروهای تشکیلات خودگردان وابسته به محمود عباس تحت تعقیب هستند، بسیار قوی شده اند و تجربه حداقل سه ساله از ساخت و به کارگیری مواد منفجره بر اقتدار و توان آنها افزوده و رژیم صهیونیستی را به شدت نگران کرده و مرحله جدیدی از اقدامات مقاومتی را آغاز کرده است.
رای الیوم نوشت: می توان گفت که سال 2021 میلادی و به ویژه پس از عملیات «تونل آزادی» یعنی فرار اسیران فلسطینی از زندان «جلبوع» رژیم اسرائیل در کرانه باختری به مثابه سال برخاستن مقاومت از خاکستر بود؛ بویژه در شهر جنین که درگیری شعله ور شد و به سراسر کرانه باختری سرایت کرد. همزمان با آن، صنعت ساخت بمب های دست ساز توسط گروههای مقاومت در کرانه باختری رونق گرفت. اگر قبل از آن تاریخ، اقدامات انفرادی از سوی مبارزان فلسطینی علیه اشغالگران انجام می شد اما از سال 2021 میلادی، این روند نظم، شکل و دقت بیشتری پیدا کرد و هم از حیث تلاشها برای گسترش آن و هم از حیث حجم یا مواد منفجره ساخته شده و نحوه کارگذاشتن و به کارگیری آن، تحول اساسی پیدا کرد و به سلاحی مهم در نبرد تبدیل شد.
رای الیوم آورده است: تا تاریخ کمین اردوگاه جنین در 19 ژوئن 2023 میلادی، بمب های به کارگرفته شده علیه خودروهای نظامیان اشغالگر همچنان کم اثر بود اما هنگامی که در این تاریخ بمبی چهل کیلوگرمی خودرو نظامیان اشغالگر را هدف قرار داد و 6 نظامی را زخمی کرد، تحول اساسی رخ داد و این عملیات، زنگ خطر را برای محافل امنیتی رژیم صهیونیستی بابت خطرناک بودن بمب های مبارزان مقاومت در کرانه باختری به صدا درآورد و ارتش اشغالگر به خودروهای رو باز در حملات خود روی آورد. در مقابل نیروهای مقاومت نیز صنعت ساخت مواد منفجره و بمب را در اردوگاههای «بلاطه» در شرق نابلس، و اردوگاههای «طولکرم» و «نور شمس» در طولکرم تعمیم دادند و خودروهای نظامیان صهیونیست در حمله به این اردوگاهها، با چالش بزرگی روبرو شد. طبق آنچه در برخی فایل های ویدئویی مشاهده می شود، مبارزان مقاومت به ابزارهای ساده برای ساخت بمب ها مانند لوله های گاز، سیلندرهای اکسیژن و لوله های آهنی که با باروت و مواد با قدرت انفجار سریع روی آورده اند که برخی از آنها با ترکش برای وارد کردن بیشتر آسیب به اشغالگران هنگام انفجار پر شده‌اند و همچنین با سیم و چاشنی برقی به هم متصل می شوند تا از راه دور منفجر شوند.
به نوشته رای الیوم، شبکه تلویزیونی صهیونیستی «کان» درباره بمب های به کار گرفته شده از سوی مبارزان فلسطین در کرانه باختری ضمن اذعان به کارآمد بودن این بمب ها گفت: این بمب ها که در هنگام حمله نیروهای اسرائیلی به جنین یا طولکرم به کار گرفته می شوند، حامل دهها کیلوگرم ماده منفجره است که از دور فعال می شود و مبارزان زیر آسفالت خیابانها آنها را کار می گذارند. ارتش اسرائیل از بولدوزرهای «دی 9» برای کندن خیابانها قبل از حمله نیروها استفاده می کند تا این بمب های کارگذاشته شده منفجر شوند اما در برخی موارد، چاره ساز نیست زیرا مبارزان راههای پیشرفته تری برای کارگذاشتن بمب ها در پیش می گیرند که شناسایی این بمبها و خنثی کردن آنها را قبل از رسیدن خودروهای حامل نظامیان اسرائیلی سخت می کند.
رای الیوم در ادامه به گزارش مرکز مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در تل آویو اشاره کرد که در آن آمده است که فروپاشی تشکیلات خودگردان فلسطین به عنوان بازی کمکی رژیم اسرائیل در کرانه باختری آثار منفی برای تل آویو به همراه دارد و رژیم صهیونیستی باید مانع آن شود.
این رسانه در پایان با اشاره به آغاز عملیات طوفان الاقصی مبارزان فلسطینی در نوار غزه در هفتم اکتبر 2023 (15 مهر 1402) نوشت: اسرائیل از تکرار هفتم اکتبری که این بار در کرانه باختری رخ دهد، به شدت در هراس است.
جهان آسیای غربی 0 نفر برچسب‌ها محمود عباس تشکیلات خودگردان فلسطین کرانه باختری اسرائیل مقاومت جنبش مقاومت اسلامی حماس رژیم صهیونیستی طوفان الاقصی جنگ غزه پروندهٔ خبری عملیات طوفان الاقصی

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/910082/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

درگیری سنگین مبارزان مقاومت با صهیونیست‌ها در جنین

منابع خبری رژیم صهیونیستی : 750 هزار نفر در تظاهرات علیه نتانیاهو شرکت کردند

خوش‌خبری اقتصادی؛ تورم کم شد!

گفت و گو با معتمدکیا مدیر رسانه ای تیم ملی درباره وضعیت ملی پوشان برای تقابل با امارات

کومان: نمی‌خواهم با مصاحبه‌ام کشور را به هم بریزم

کیمیش: موسیالا نشان داد باید نامزد توپ طلا باشد

موسیالا: می‌توانستیم کل شب بازی کنیم و گل بزنیم

گزارش عملکرد نمایندگان ایران در روز دهم مسابقات پارالمپیک 2024

خاطره فن‌دایک در اولین دیدار با یورگن کلوپ

قسمت سی و هفتم؛ پرتغال و رونالدو چگونه قهرمان یورو 2016 شدن؟

قسمت سی و نهم؛ پرتغال و رونالدو چگونه قهرمان یورو 2016 شدن؟

قسمت سی و هشتم؛ پرتغال و رونالدو چگونه قهرمان یورو 2016 شدن؟

قسمت چهل و یکم؛ جورجینا و رونالدو اولین بار چطوری با هم آشنا شدن؟

قسمت چهل؛ جورجینا و رونالدو اولین بار چطوری با هم آشنا شدن؟

قسمت چهل و سوم؛ جورجینا و رونالدو اولین بار چطوری با هم آشنا شدن؟

قسمت چهل و دوم؛ جورجینا و رونالدو اولین بار چطوری با هم آشنا شدن؟

نیاز بهبهان به یک کوره لاشه سوز + فیلم

مصدومیت اولمو جدی نیست

تمرینات شاگردان یحیی در تهران از سر گرفته شد

سیو دیدنی مارک آندره تراشتگن در مقابل مجارستان

مقر فرماندهی لشکر 91 ارتش اسرائیل به آتش کشیده شد

بیفوما دروازه یک تیم تهرانی دیگر را هم باز کرد!

پیروزی آلمان و هلند با تحقیر رقبا!

رایس: شلوغ نکنید، چیز خاصی به هری کین نگفتم

خلاصه بازی هلند 5 - بوسنی 2

خلاصه بازی آلمان 5 - مجارستان 0

دستاوردهای پایگاه‌های مقاومت بسیج آمل درطرح «اسوه» به نمایش گذاشته شد

گل چهارم آلمان به مجارستان توسط پاولوویچ

گل پنجم آلمان به مجارستان توسط هاورتز

گل دوم بوسنی به هلند توسط ژکو

رئیس جدید شورای المپیک آسیا فردا انتخاب می‌شود

گل چهارم هلند به بوسنی توسط وخهورست

گل پنجم هلند به بوسنی توسط سیمونز

طلای بیت‌سیاح پس گرفته شد؛ اعتراض بی‌فایده ایران

اعتراض دوم ایران هم رد شد، طلای بیت سیاح برنگشت

تخلف 100 هزار میلیارد تومانی در شرکت فولاد اکسین «کذب محض» است

عملیات تونل آزادی؛ الهام‌بخش مقاومت فلسطین در طوفان الاقصی

ویدیو/ آغاز نصب صندلی‌های طبقه دوم ورزشگاه آزادی

حمله تند نبویان به رئیس جمهور: حرف پزشکیان کذب بود/ هر کسی راضی به فتنه زن زندگی آزادی بود در قتل هایی که انجام شد، شریک است؛ در اصل خود قاتل است

انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری مشترک بین منطقه آزاد اروند خرمشهر با کشور عمان

گسترده‌ترین تظاهرات در تل آویو از آغاز جنگ غزه

گریلیش: بدترین فصل زندگی من تمام شد

توضیحات مسئولان تیم پارادوومیدانی ایران درباره دیسکالیفه‌شدن صادق بیت‌سیاح

گل دوم آلمان به مجارستان توسط موسیالا

گل سوم هلند به بوسنی توسط خاکپو

رد اعتراض اول ایران به دیسکالیفه شدن بیت سیاح

نالد به حال زار من!

رئیس سابق کمیسیون اصل 90: اگر عشقی آن موقع که تذکر دادم، برکنار شده بود نه مال مردم می‌رفت، نه آبروی خودش

پزشکیان: اگر توان دفاعی را نداشتیم، جنایتکاران علیه مردم ما جنایات می‌کردند

تعاون راه حل نجات اقتصاد کشور است