کلنگزنی پل جدید در اهواز بهجای تکمیل پلهای قبلی!
اجتماعی
بزرگنمايي:
پیام خوزستان - فارس / در سال پایانی شورای ششم که انتظار میرفت اولویتهای اعلام شده شورا سرانجام عملی شود اما به دلایلی نامعلوم قرار است کلنگ پروژه «میدان سید خلف» زده شود.
مراد حسینی، معاون عمرانی شهرداری اهواز از کلنگ زنی قریب الوقوع پروژه احداث میدان سید خلف خبر داد.
میدان سید خلف در شمال اهواز نسبت به برخی نقاط دیگر از ترافیک روانتری برخوردار است و مشخص نیست کلنگزنی پروژه آن در سال پایانی شورای ششم با چه هدفی انجام خواهد شد. کلنگ زنی این پروژه درحالی است که شورای ششم با گذشت سه سال از عمرش انتظار میرفت اولویتهای اعلام شده خود را عملی کند؛ مهمترین اولویتهای اعلام شده، بهسازی رمپ و لوپهای پلهای کارون و ترمیم و تعریض نقاط حادثهخیز مانند پلهای شهید دغاغله، راهنمایی، کوی علوی و لشکر است.
سیاوش محمودی، رئیس وقت شورای شهر اهواز آذرماه 1401 با اشاره به خطر بالای این نقاط بر اولویت داشتن این پروژهها تاکید کرد و گفت: رمپ و لوپ پلهای کارون و تعریض و بهسازی پلها، اولویت دارد؛ برخی از پلهای اهواز مانند پل راهنمایی، کوی علوی، لشکر و شهید دغاغله وضعیت بسیار خطرناکی دارند و نیاز به ترمیم و تعریض دارند.
سلیمانی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اهواز نیز با بیان اینکه برای کار در زمینه باکسها اولویت در جنوب شهر است، افزود: کار در زمینه رمپ پلهای چهارم، پنجم و هفتم در اولویت است؛ پل پنجم از منظر تکمیل شبکه در این نقطه در اولویت است زیرا این محدوده علاوه بر پر ترافیک بودن، حادثهخیز نیز هست.
سلیمانی در همان سال گفت: ایجاد رمپهای پل چهارم (نادری) و پل هفتم (حضرت علی مهزیار) در کاهش ترافیک تاثیرگذار خواهند بود که مشاور در حال بررسی کارشناسی در این زمینه است.
پهلوان در انتظار تکمیل پل علی مهزیار
خیابان پهلوان شاید سنگینترین ترافیک شهری در اهواز را داشته باشد که به علت ناقص بودن رمپهای پل حضرت علی مهزیار است؛ همچنین از شهرداری اهواز خبری از اجرای شهرک سلامت به گوش نمیرسد و این نقطه پر ترافیک، روز به روز شاهد افزایش مراکز درمانی است.
پل شهید دغاغله و اتوبان مدرس در محدوده کیانآباد نیز حادثهخیز ترین نقطه شهر به شمار میرود که همواره شاهد تصادفهای مرگبار است ولی برنامه شهرداری اهواز برای ترمیم و ایمنسازی آن مشخص نیست.
امینی شهردار اهواز در آغاز مسوولیت خود به انتقاد از پروژههای پل سازی در اهواز پرداخت و تاجایی که مراسمی برای افتتاح پل میدان دانشگاه (لشکرآباد) برگزار نشد و عملیاتی شدن قرارداد ساخت پل میدان جمهوری اسلامی نیز دو سال به تعویق افتاد.
عملیات پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان جمهوری اسلامی در یک سال گذشته متوقف شده و شهرداری اهواز در این پروژه راکد نیز متحمل هزینههای اجاره ماشینآلات و دستمزد نیروی انسانی است؛ گفته میشود تعطیلی این پروژه به علت عدم حل مشکل معارض (شرکت توزیع برق) است.
بنا بر این گزارش، انتظار میرود شهرداری اهواز برنامه خود برای تکمیل و ترمیم پلها را ارائه دهد تا از وقوع اتفاقات ناگوار پیشگیری شود.
لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/944430/