پیام خوزستان

آخرين مطالب

معادله نصرالله برای آوارگان صهیونیست:بازگشتی در کار نیست شهرستان ها

معادله نصرالله برای آوارگان صهیونیست:بازگشتی در کار نیست
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - سید حسن نصرالله در سخنرانی اخیر خود، در عین اطمینان به همه درباره حتمی و قطعی بودن پاسخ مناسب حزب‌الله به جنایات جدید رژیم اشغالگر،اهداف اصلی این رژیم در ترور سایبری علیه لبنان را ناکام گذاشته و توپ جنگ روانی را دوباره در زمین اسرائیل انداخت. - اخبار بین الملل -
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، از اولین لحظات انجام حمله تروریستی سایبری رژیم اشغالگر در لبنان در روز سه‌شنبه هفته گذشته، همه منتظر پاسخی بودند که حزب الله قرار است به این جنایت دشمن بدهد.
بعد از تکرار این جنایت در روز چهارشنبه، سوالات زیادی درباره اهداف اسرائیل از این ترور سایبری و اینکه آیا صهیونیست‌ها به دنبال جنگ همه جانبه هستند یا نه، مطرح شد.
برخی تحلیلگران این فرضیه را مطرح کردند که تل آویو به دنبال تحریک حزب‌الله برای پاسخ شتاب زده‌ای است که منجر به جنگی بزرگ شود؛ زیرا صهیونیست‌ها به خوبی می‌دانند، کاری که انجام دادند جنایت بزرگی است که حزب‌الله هرگز از آن چشم پوشی نمی‌کند.
نصرالله چگونه توپ جنگ روانی را به زمین صهیونیست‌ها برگرداند؟
اما شواهد نشان می‌دهد حزب الله تصمیم گرفته پاسخ به این جنایت دشمن را به روش خودش بدهد. یعنی در درجه اول مقاومت، این ترور سایبری اسرائیل را تجاوز به امنیت لبنان می‌داند و در همین چهارچوب پاسخ صهیونیست‌ها را خواهد داد؛ همانطور که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله در سخنرانی روز پنجشنبه خود به این نکته اشاره و درباره پاسخ حزب الله به جنایات رژیم اشغالگر صحبت کرد؛ بدون اینکه اشاره‌ای به جزئیات این پاسخ داشته باشد.
اینکه سید حسن نصرالله بلافاصله بعد از جنایت ترور سایبری رژیم صهیونیستی در لبنان اقدام به سخنرانی کرد، در درجه نخست، هدف اولیه این جنایت دشمن یعنی جنگ روانی و ایجاد نگرانی در صفوف مقاومت و همچنین تحریک مردم لبنان علیه حزب الله، با هدف جدا کردن جبهه جنوب لبنان از غزه و توقف عملیات‌های حزب الله ضد رژیم صهیونیستی را ناکام گذاشت.
سخنرانی قاطع سید حسن نصرالله که در عین حال آرامش خود را حفظ کرده بود، همانند همیشه موجب تقویت روحیه مردم لبنان، کل مقاومت و حامیان آن در منطقه شد و در عین حال به همه اطمینان داد که اسرائیل پاسخ مناسبی به خاطر این جنایات خود دریافت خواهد کرد.
البته این به معنای آن نیست که سید حسن نصرالله می‌خواست میزان خطرناک بودن جنایت ترور سایبری رژیم اشغالگر را کم اهمیت جلوه دهد؛ بلکه می‌خواست ابتدا اهداف صهیونیست‌ها از این جنایت را ناکام بگذارد و سپس به تحولات آینده پرداخت. به ویژه اینکه دبیرکل حزب الله تاکید کرد، مقاومت اسلامی لبنان تحقیقات لازم را درباره اتفاقی که افتاده انجام خواهد داد و کمیته‌های تحقیقاتی متعددی برای بررسی همه سناریوها، احتمالات و فرضیه‌ها تشکیل خواهد شد تا به نتایج دقیقی برسد.
همچنین سید حسن نصرالله تاکید کرد که تحقیقات در این زمینه تنها به یک موضوع خاص محدود نمی‌شود؛ بلکه همه مراحل، از تولیدکنندگان مواد منفجره کار گذاشته شده در دستگاه‌های ارتباطی تا کسانی که از این مواد استفاده کرده‌اند، در این تحقیقات مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
اتمام حجت سیدحسن نصرالله:آوارگان شمال اراضی اشغالی، با جنگ برنمی‌گردند
بنابراین می‌توان گفت که سید حسن نصرالله، سطح چالش‌های رژیم صهیونیستی و نگرانی‌های این رژیم درباره پاسخ حزب الله را در چند زمینه بالا برد و ابتدا تاکید کرد که هر اتفاقی هم بیفتد، حمایت مقاومت لبنان از غزه سر جای خود بوده و هیچ چیز نمی‌تواند اراده حزب الله برای حمایت از مردم فلسطین را از بین ببرد. بعد از آن دبیرکل حزب الله اتمام حجت کرده و به صهیونیست‌ها اطمینان داد که هرگز نمی‌توانند با تجاوزات نظامی خود به لبنان، شهرک نشینان ساکن شمال فلسطین اشغالی که از ترس عملیات‌های حزب الله آواره شده‌اند را به این شهرک‌ها برگردانند.
سید حسن نصرالله همچنین به صهیونیست‌ها هشدار داد که رفتن به سمت عملیات نظامی گسترده در جنوب لبنان، به معنای افزایش تعداد آوارگان صهیونیست در شمال اراضی اشغالی بوده و حزب الله منتظر است تا در جنوب، درس خوبی به ارتش اسرائیل بدهد.
علاوه بر آن در سایه اختلافات داخلی صهیونیست‌ها درباره گسترش جنگ در جبهه شمالی، باید به اهمیت مواضع سید حسن نصرالله در سخنرانی روز پنجشنبه ایشان اشاره کنیم. در وضعیتی که بسیاری از مقامات و مسئولان نظامی رژیم اشغالگر نگران پیامدهای فاجعه بار گسترش جنگ در جبهه شمالی هستند، دبیرکل حزب‌الله با تمسخر طرح صهیونیست‌ها برای ایجاد کمربند امنیتی در داخل خاک لبنان، تاکید کرد که رژیم اشغالگر بداند با این طرح هرگز نمی‌تواند از شهرک‌های شمالی محافظت کند؛ بلکه دایره عملیات‌های حزب الله را گسترش خواهد داد و این کمربند امنیتی برای ارتش اسرائیل همچون جهنم خواهد بود. سید حسن نصرالله گفت که این تهدید صهیونیست‌ها فرصتی تاریخی برای چیزی است که حزب الله منتظر آن بود.
معادله سیدحسن نصرالله برای سردرگم نگه داشتن دشمن
به این ترتیب دبیرکل حزب الله در این سخنرانی خود موفق شد توپ جنگ روانی را به داخل زمین رژیم صهیونیستی برگرداند و پیامی روشن به دشمن داد؛ مبنی بر اینکه خیل عظیم شهدا و مجروحان در جبهه مقاومت لبنان و فداکاری‌های عظیمی که در این جبهه انجام می‌شود، هرگز نمی‌تواند تل آویو را به هدف خود در توقف عملیات‌های حزب‌الله و جدا کردن جبهه جنوب لبنان از نوار غزه برساند.
سید حسن نصرالله به طور واضح درباره ابعاد پاسخ حزب الله به جنایت رژیم صهیونیستی صحبت نکرد و صهیونیست‌ها را همچنان در ابهام و سردرگمی نگه داشت؛ به ویژه جایی که گفت: خبر آن چیزی است که شما می‌بینید نه آنچه که می‌شنوید. این نشان می‌دهد پاسخ حزب الله فراتر از حد تصور نهادهای نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی است. دبیرکل حزب الله تاکید کرد که حساب صهیونیست‌ها را می‌رسیم، اما اینکه چگونه و کجا این کار انجام می‌شود، نزد ما محفوظ باقی می‌ماند.
شکست اهداف صهیونیست‌ها در ترور سایبری علیه لبنان
کسانی که سخنرانی سید حسن نصرالله در روز پنجشنبه را دنبال کرده باشند، متوجه می‌شوند که ایشان هم از نظر محتوا و هم شکلی، لحنی قاطع و محکم و در عین حال با آرامشی معنادار داشت که حاکی از اطمینان به تاثیرگذار بودن پاسخی است که مقاومت لبنان به جنایات رژیم اشغالگر خواهد داد.
سید حسن نصرالله در این سخنرانی خود کاملاً منطقی موضع‌گیری کرد و سعی نداشت که قدرت دشمن در زمینه تکنولوژی که کاملاً وابسته به حمایت‌های آمریکا و غرب است را نادیده بگیرد؛ بلکه به حامیان مقاومت اطمینان داد که مقاومت در آمادگی کامل به سر می‌برد و ساختار آن تحت تاثیر حوادث رخ داده قرار نخواهد گرفت و تاثیری بر برنامه‌های آینده آن در تقابل با دشمن صهیونیستی نخواهد داشت.
در این زمینه آنچه که بیش از همه قابل توجه بود، تمایل حزب الله به تداوم تشدید عملیات‌های خود در جنوب در روز بعد از ترور سایبری دشمن صهیونیستی است. در واقع حزب الله این معادله را ترسیم کرد که مسیر انتقام از اسرائیل به خاطر جنایت‌های اخیر، کاملاً جدا از عملیات‌های معمول در حمایت از غزه است.
همچنین باید توجه داشته باشیم که عملیات‌های حزب الله در روز بعد از ترور سایبری اسرائیل در لبنان، موثرتر از قبل بود و تنها در یک عملیات هفت نظامی صهیونیست کشته و زخمی شدند. در واقع حزب الله از این طریق می‌خواست بگوید که انسجام خود را حفظ کرده و به عملیات‌های خود ادامه می‌دهد. همانطور که سید حسن نصرالله گفت، این جنایت دشمن ضربه بزرگی بود، اما مقاومت همچنان پابرجاست و قوی‌تر از گذشته در میدان حضور دارد.
منابع آگاه گزارش می‌دهند که صهیونیست‌ها امیدوار بودند با این جنایات خود حزب الله را تحریک به انجام واکنشی شتاب زده کنند؛ اما مقاومت لبنان در این دام دشمن نیفتاد و به هیچ واکنش عاطفی و سریع متوسل نشد. یکی از مواضع مهمی که سید حسن نصرالله در سخنرانی خود اتخاذ کرد، این بود که اگر رژیم اشغالگر، آنگونه که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم هر روز می‌گوید، می‌خواهد آوارگان شمال اراضی اشغالی را به این منطقه برگرداند، بداند که راه تحقق این هدف، جنگ نیست و هرگونه تجاوز جدیدی منجر به افزایش تعداد آوارگان صهیونیست در شمال خواهد شد.
ناظران امور معتقدند، پیام اصلی که سید حسن نصرالله می‌خواست در سخنرانی خود مخابره کند، این بود که معادلات مقاومت لبنان همچنان پابرجاست و عملیات‌های آن ضد دشمن صهیونیستی متوقف نمی‌شود مگر اینکه تجاوزات رژیم اشغالگر به غزه متوقف گردد. این یعنی صهیونیست‌ها هر کاری هم بکنند، بدون پایان جنگ غزه، جبهه شمالی اراضی اشغالی آرام نخواهد شد و آوارگان نمی‌توانند به این منطقه برگردند.
در پایان، نکته مسلم آن است که این مواضع سید حسن نصرالله، درها را به روی همه احتمالات و سناریوها باز گذاشته است و باید منتظر تحولات آینده باشیم.
عملیات اربعین؛نصرالله چگونه اسرائیل را در وحشت نگه داشت؟نعیم قاسم: گسترش جنگ یعنی افزایش تعداد آوارگان صهیونیست انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/946709/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صالحی درگذشت محمود حکیمی را تسلیت گفت

جایزه مدیسی فرانسه فهرست اولیه 2024 را منتشر کرد

«زیر خط جنگ با دیگری»

مهاجری: در سال 1403، حاکمیت به این نتیجه رسید که «اعتماد ملی» کاملا مخدوش شده است

رشیدی کوچی: به مردم می‌گویند یک وعده غذا بخورید اما خودشان بر سر سفره رنگین می‌نشینند

«رضا سراج» سخنگوی دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی درگذشت

عکسی از روحانی در بیت رهبری؛ لاریجانی با ماسک آمد

قدرت‌نمایی موشک هایپرسونیک؛ ایران با رونمایی از این موشک جزو 4 کشور دارای این فناوری شد

اسماعیلی: رای کمیسیون اجتماعی برای تعطیلی پنجشنبه‌ها به دلیل ملاحظات مراجع بود

پزشکیان فردا عازم نیویورک می‌شود

همسر سفیر ایران در بیروت: حال امانی بسیار مناسب است

متن و معنای آیه نصب شده در محل سخنرانی امروز رهبر انقلاب

رهبر انقلاب: قطع ارتباط اقتصادی کشورهای مسلمان با رژیم صهیونیستی، قدم اول اتحاد اسلامی است

رژه نیرو‌های مسلح در دیار مقاومت

شهادت رزمنده حزب الله لبنان در راه قدس

توزیع بسته‌های لوازم‌التحریر بین خانواده‌های کم‌برخوردار کوی قائم اندیمشک

اسلام دارای غنی‌ترین الگوها در حوزه زنان و حقوق آنها

محسن رضایی: نبرد دفاع مقدس در جغرافیای اسلام روبه تکرار است

آغاز ویژه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سیستان و بلوچستان

نیروهای مسلح سرباز ولایت هستند

مروری بر زندگی سراسر جهاد و مقاومت فرمانده یگان رضوان حزب‌الله / شهید «ابراهیم عقیل» که بود؟

نمایش موشک های بالستیک نیروی هوا فضای سپاه در رژه تهران+فیلم

بوشهری‌ها در دفاع مقدس حماسه‌ آفریدند/ نبرد در زمین، هوا و دریا

فیلم/ لحظه ورود رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی(ره)

حرکت جبهه مقاومت تا فتح نهایی قله‌ها ادامه دارد

دوستی و برادری بین ایران و عراق الگویی برای تقویت همکاری بین کشور‌های منطقه است

خوزستان، شادمان در سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام و امام جعفر صادق (علیهما السلام)

آغاز دیدار سفرای کشورهای اسلامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی

آرزوهایی دست نیافتنی رژیم بعث عراق در حمله به ایران

تنها راه حراست از کشور، مقاومت و تقویت اقتدار ملی است

کنعانی: فرهنگ مقاومت به الگوی بی‌بدیل مقابله مقتدرانه با متجاوزان و اشغالگران در منطقه و جهان تبدیل شده است

آرزوهای دست نیافتنی رژیم بعث عراق در حمله به ایران

آرزوهای به گور رفته رژیم بعث عراق

جمهوری اسلامی موتور پیشران جبهه مقاومت است

نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس از مهدکودک‌ها و مدارس شروع شود

خاکریزهای ایران هزاران کیلومتر دورتر از کشور در مقابل دشمنان بنا شد

عراقچی خطاب به سید حسن نصرالله: «صدای مردم مظلوم فلسطین و لبنان در مجمع عمومی سازمان ملل خواهم بود»

جمعی از سفرای کشور‌های اسلامی با رهبر انقلاب دیدار کردند

شرایط برای بازگشایی دانشگاه کشاورزی خوزستان فراهم است

شناور بودن دو ساعت ابتدایی فعالیت ادارات در اهواز

پیام عراقچی برای سیدحسن‌ نصرالله

جشن پیروزی جبهه مقاومت در آینده نزدیک

دفاع مقدس به خلق فرهنگ غنی پایداری و رشادت منجر شد

جنگ تحمیلی نماد یک جنگ اسلامی بود

الگوگیری مردم غزه از مقاومت ملت ایران در دوران دفاع مقدس

تنها راه فائق آمدن بر فشارهای همه جانبه دشمنان مقاومت است

آذین‌بندی شهر اصفهان با تصاویر سرداران رشید اسلام

پیام عراقچی به سید حسن نصرالله: صدای رسای مردم قهرمان فلسطین و لبنان در نیویورک خواهم بود

مبارزه و مقاومت علیه رژیم صهیونیستی نویدبخش آرمان آزادی قدس شریف است

با فداکاری شهدا و جانبازان، اسلام ناب محمدی در کشور اسلامی ماندگار شد