پیام خوزستان

آخرين مطالب

شکیبایی: رژیم صهیونیستی به‌دنبال ایجاد وحشت در بین مردم است/ سیدافقهی: نتانیاهو پشتش به دولت سایه آمریکا گرم است شهرستان ها

شکیبایی: رژیم صهیونیستی به‌دنبال ایجاد وحشت در بین مردم است/ سیدافقهی: نتانیاهو پشتش به دولت سایه آمریکا گرم است
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه خبر به بررسی جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان اختصاص داشت که شکیبایی و سیدهادی سیدافقهی به بیان تحولات اخیر در منطقه پرداختند.
شکیبایی در ابتدای برنامه گفت: ترور‌های دسته جمعی و اتفاقی که در ضاحیه جنوبی افتاد که همان هم یک ترور دسته جمعی است و تعدادی کودک و زن هم در بین شهدا هستند که ریشه تاریخی یعنی هدف تاسیس رژیم و ریشه تاکتیکی به اتفاقات یک سال اخیر ربط دارد.
وی اظهار کرد: در ریشه تاریخی از 1948 تا کنون تاریخ رژیم صهیونیستی پر از جنایاتی بوده که به نوعی کشتارجمعی بوده است که معروفترین آن جنایات دیر یاسین و بعد آن جنایات کفرقاسم است. قتل‌عام مردم غانا در لبنان و قتل‌عام مردم جنین است که با هدف ایجاد رعب انجام می‌شود و ایجاد یاس و دلخوری در دل مردمی که پشتیبان مقاومت هستند و هدفشان زدن مقاومت و مردم است.
این کارشناس مسائل منطقه بیان کرد: این نوع سیاست که در 76 سالی که از عمر رژیم می‌گذرد مورد شماتت در سازمان‌های بین‌المللی هم قرار نمی‌گیرد. علت انفجار پیجر‌ها و اتفاقاتی که در ضاحیه جنوبی بیروت افتاده به اتفاقات یک سال اخیر برمی‌گردد و سه نقطه در یک سال گذشته وجود دارد. یکی همان عملیات بی‌مثالی بود که مقاومت فلسطین انجام داد و به برخی از عادت‌های ذهنی کشور‌های عربی و دنیا پایان داد که یعنی مقاومت اشراف اطلاعاتی دارد. 
شکیبایی بیان کرد: نکته دوم عملیات وعده صادق بود که ایران به جنایات رژیم در کنسولگری ایران در سوریه پاسخ داد و مورد دیگر عملیات اربعین بود لذا طبیعی بود که رژیم صهیونیستی پشت صحنه را هدف قرار دهند تا در دل مردم رعب ایجاد کنند.
ترس اسرائیل از تهدید سید حسن نصرالله سیدافقهی در ادامه برنامه گفت: اقداماتی که رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد برای این است که می‌داند هر اقدامی که می‌کند عواقب وخیمی دارد. بندر حیفا بندر اصلی و مرکزی است و تمام تردد‌های انرژی، سوخت، تجاری و توریستی از آن و بنادر شمال ترد می‌کنند. اینکه مردم حیفا تظاهرات می‌کنند برای این است، چون وقتی سید حسن نصرالله تهدید می‌می‌کند آن را اجرا می‌کند و در عملیات اربعین با پهپاد‌های انتحاری آن را هدف قرار داد و رژیم صهیونیستی اجازه نداد یک عکس از آن منتشر شود، اما وقتی فرمانده رژیم صهیونیستی استعفا کرد همه دنیا متوجه اتفاقات آنجا شدند.
وی ادامه داد: اتفاقات اخیر باعث شکاف درونی در رژیم صهیونیستی شده است و احتمال عزل گالانت مطرح است و آمدن فرد دیگر خطرناک است. 
این کارشناس مسائل منطقه بیان کرد: رژیم صهیونیستی در بن‌بست است. جمعیت زیادی از شهر‌های شمالی فرار و به شهر‌های مرکزی فرار کردند و اختلاف فرهنگی باعث ایجاد درگیری می‌شود. حزب‌الله سعی کرده بود که عمق آن را بزند، اما رژیم صهیونیستی سعی کرد با این عملیات در لبنان گسلی بین مردم و حزب‌الله ایجاد کند.
شکیبایی در ادامه برنامه گفتگوی ویژه خبری اظهار کرد: ممکن است است جنگ خواسته رژیم باشد، اما در شرایطی نیست که جنگ بتواند انجام دهد، چون در جبهه جنوب همچنان درگیر است و نتانیاهو هیچ کدام از وعده‌هایش را نتوانسته محقق کند.
وی افزود: ورود به یک جنگ قواعد خود را دارد و عوامل می‌خواهد تا با یکی از اضلاع دیگر مقاومت درگیر شود. یکی از دلایلی که رژیم نتوانسته این کار را انجام دهد فشار‌های بیرونی است و وزیر جنگ رژیم درصدد استعفاست و او را با خواهش و تمنا نگه داشته‌اند. 
مهاجرت شهرک‌نشینان صهیونیست از ترس جانشان این کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: رژیم صهیونیستی مثل مار رخمی است که ضربات سهمگینی را دریافت کرده است. نزدیک به سیصد هزار شهرک نشین مجاور غزه محل خود را ترک کرده و در مرز با لبنان حدود دویست هزار شهرک‌نشین از محل خود رفته‌اند که اینها به رژیم فشار می‌آورد.
شکیبایی اظهار کرد: امکان دارد رژیم با فشار‌هایی که متحمل شده این ماجرجویی را انجام دهد و در تله محور مقاومت گیر بیفتد و به نقطه پایان نزدیک شود. خیلی از مسئولان رژیم صهیونیستی می‌گویند گشودن جبهه جدید با لبنان باعث نابودی اسرائیل می‌شود.
وی بیان کرد: سابقه رژیم صهیونیستی می‌گوید در سال 2005 که رژیم می‌خواست از غزه خارج شود نفر‌های اول و دوم حماس را ترور کرد. اینها سوابقی از رژیم است که می‌خواهد وارد مرحله بعد شود که شخصیت‌ها حضور نداشته باشند.
آمریکایی‌ها همه حرف‌هایشان براساس نفرت‌پراکنی است سیدافقهی در ادامه برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: به هیچ کدام از اظهارات آمریکایی‌ها چه دموکرات و چه جمهوری‌خواه نمی‌شود اعتماد کرد و همه حرف‌هایشان براساس نفرت‌پراکنی است. درخصوص پیجر‌ها گفتند ما از آن خبر نداشتیم که بعد آبرویشان رفت. اول گفتند ما به جنگ نیاز نداریم و بایدن دید شاید ایران پاسخ دهد و گفت فضا آماده شود مردم شمال لبنان و اسرائیل به خانه‌هایشان برگردند لذا باید پرسید چرا به اسرائیل کمک می‌کنید.
وی اظهار کرد: گوترش گفت جنگ غزه یک نسل‌کشی است. چرا آمریکا در رفح هیچ کاری نکرد لذا اوج نفاق آمریکا را می‌توان دید، چون اظهاراتشان کاملا دروغ است.
این کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: بایدن تا یک جایی می‌تواند فشار بیاورد، اما نتانیاهو پشتش به دولت سایه آمریکا گرم است. وقتی پهپاد حزب‌الله لبنان به تل‌آویو رسید سید حسن نصرلله گفت پهپاد ما به دیمونا هم می‌رسد.
شکیبایی در ادامه برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: در سال 1982 رژیم مبادرت به اشغال جنوب لبنان کرد و از آن زمان شاهد شکل‌گیری هسته مقاومت هستیم. از آن سال تا سال 2000 ما شاهد پیروزی بزرگ از هسته مقاومت در فرار رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان هستیم. از سال 1982 تا 2000 که رژیم از جنوب لبنان خارج می‌شود جان‌های زیادی در این راه تقدیم شده است.
وی ادامه داد: مثل جنایات قانا در لبنان زیاد اتفاق افتاد. همین وضعیت در طوفان الاقصی ایجاد و رژیم ضرباتی به محور مقاومت زده، اما ضربات جبران‌ناپذیری به دشمن صهیونیستی تحمیل شده است. عملیات طوفان الاقصی و عملیات اربعین یکی دیگر از این عملیات است.
عقلانیت در جنگ سیدافقهی در اداه برنامه بیان کرد: رژیم صهیونیستی حمایت‌های نامحدود و سلاح‌های کشتارجمعی در اختیار دارد، اما بحث عقلانیت جنگ را باید دید. 
وی اظهار کرد: تاکنون سید حسن نصرالله این جنگ را با عقلانیت اداره کرده است. رژیم صهیونیستی امکانات هوایی دارد که حزب‌الله لبنان آن امکانات را ندارد، چون ارتش لبنان تحریم شده است و حق داشتن پدافند هوایی را ندارد، اما هواپیما‌های اسرائیل به آسمان لبنان می‌روند.
این کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: نتانیاهو می‌گوید امروز در پنج الی شش جبهه می‌جنگند لذا به دنبال این هسند به حزب‌الله ضربه بزنند تا ایران وارد جنگ شود و آنها از آن طرف آمریکا را وارد جنگ کنند.
شکیبایی در پایان برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: این جنگ ادامه خواهد داشت تا زمانی که منافعی برای غرب دارد و اجازه نمی‌دهند مردم روی خوش امنیت را ببینند لذا چاره‌ای جز این نیست که به حیات رژیم پایان داده شود؛ و اظهار کرد: اگر قرار باشد رژیم باشد و این جنگ تمام شود جنگ دیگری درخواهد گرفت، چون کشور‌های خارجی از حضور این رژیم نفع می‌برند.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/946948/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

استان خوزستان با 5 زمین لرزه لرزید

شباهت جالب دبل سیو شزنی و رایا با پیراهن توپچی‌ها

پیروزی و تساوی نمایندگان خوزستان در لیگ برتر فوتبال

گوشی‌های «ضد آب» و «مقاوم در برابر آب» چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

ویدیوی رسمی باشگاه اینتر به مناسبت دربی میلان

جلوگیری از انفجار مهیب در پاساژ طلافروشان اندیمشک/ عملیات ایمن سازی ادامه دارد

اشتغال و مسکن مهمترین دغدغه معلولان و مددجویان است

پیشکسوتان دفاع مقدس در خوزستان تجلیل شدند

اول مهر، حضور یک میلیون و 100 هزار دانش آموز خوزستانی در مدارس

تظاهرات علیه نتانیاهو به خشونت کشیده شد/ حمله به رئیس اسبق ستاد کل ارتش

معاون استاندار خوزستان: هنرهای نمایشی می‌توانند در فرهنگ‌سازی مؤثر باشند

کل اول پاری سن ژرمن توسط دمبله؛ رنس 1-1 پاری‌سن‌ژرمن

گل چهارم رئال مادرید به اسپانیول

پرسپولیس آماده دریافت غرامت 324 هزار دلاری

دخالت شهریاری به سود نکونام!

سرمربی چادر ملو: برابر استقلال خوزستان مستحق برد بودیم

پیام تسلیت مشاور رهبر انقلاب به سید حسن نصرالله

سماق سردشت از مرغوب ترین محصولات کشور

تجلیل از لنجداران چوئبده حاضر در دفاع مقدس

جنایات اخیر رژیم صهیونیستی فرار رو به جلو از بن بست است

تساوی برابر چادرملو منصفانه بود/ عقب نشینی نکردیم

افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس در تبریز

امداد رسانی اورژانس هوایی در منطقه سخت گذر وارگه سبز اندیکا

یه زمانی موهام از روی ابروم بود تا روی کمرم

بررسی آمار فروش فیلم‌ها در 6 ماه ابتدایی 1403

طیبی: با تمام وجود تلاش‌می‌کنیم تادل مردم را شادکنیم

تن‌هاخ: کریستال پالاس را زنده زنده خوردیم!

چشم الوحده به احمد نوراللهی است

تکذیب خرید جدید پرسپولیس در الجزایر

گل دوم رئال مادرید به اسپانیول توسط رودریگو

گل سوم رئال مادرید به اسپانیول توسط وینیسیوس

نقشه میزازاده برای شکست لوپز کوبایی چه بود؟

پرسپولیس - پاختاکور در شهدای شهر قدس

چرا میرزازاده در المپیک مانند2023 آماده نبود؟

مادر معظم شهیدان محمودنژاد آسمانی شد

حکمت گمشده ی مومنه...

تجربه اعتیاد اردشیر رستمی

رضایی: می‌خواهند ما را به جنگ تمام‌عیار تحریک کنند

آخرین وضعیت درمانی سفیر ایران در لبنان

پیام قالیباف به سید حسن نصرالله

شعری که رهبر انقلاب صبح امروز در سالروز میلاد پیامبر اعظم(ص) خواندند

محمد مهاجری: ادبیات پزشکیان طرف مقابل را خلع سلاح کرد

بازتاب رژه نیروهای مسلح در رسانه‌های خارجی

عضو کمیسیون امنیت ملی: قدرت‌هایی مانند روسیه و ایران ساکت نخواهند نشست

تذکر مجری صداوسیما به عوامل استودیو پس از توهین به رئیس جمهور

محمد هاشمی: برخی مفهوم وفاق ملی را تحریف می‌کنند

دیدار عراقچی با تعدادی از مقامات سازمان ملل در نیویورک

توهین میهمان یک برنامه صدا و سیما به رئیس جمهور

عبدالملک الحوثی: هدف مقدس انقلاب پربرکت یمن آزادی و استقلال به معنای واقعی آن است

برگزاری مسابقه طناب کشی و طناب زنی در بستان آباد