پیام خوزستان

آخرين مطالب

سینمای ایران 900 میلیاردی شد فرهنگی

سینمای ایران 900 میلیاردی شد
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - مهر /فروش سینمای ایران در هفته آخر شهریور از مرز 900 میلیارد تومان عبور کرد و استقبال از آثار جدید به تدریج جایگزین فیلم‌های قدیمی‌تر می‌شود. برمبنای آمار سمفا تا ساعت 23:45 شنبه 31 شهریور؛ 16 میلیون و 538 هزار و 324 نفر در 434 هزار و 481 سانسی که 38 فیلم سینمای ایران را در سالن‌های سینمایی نمایش می‌دهند، به تماشای آثار نشسته اند و فروشی نزدیک به 932 میلیارد و 367 میلیون و 106 هزار تومان را برای سینمای ایران به ارمغان آورده‌اند. بدین ترتیب فروش سینمای ایران از مرز 900 میلیارد تومان عبور کرد.
در هفت روز گذشته فیلم‌های سینمای ایران فرصت نمایش در 21 هزار و 898 سانس را پیدا کرده اند و توسط 709 هزار و 143 نفر تماشا شده اند ؛ به این ترتیب در این هفته، میزان فروش سینمای ایران عددی معادل با 38 میلیارد و 314 میلیون و 900 هزار تومان بوده است که نسبت به هفته قبل افزایش 18 میلیاردی فروش را تجربه کرده است.
«تگزاس 3» با در اختیار داشتن 396 سالن سینما، توسط بیش از 153 هزار نفر تماشا شده و فروش 8 میلیارد و 325 میلیون تومان را تجربه کرده است، «تگزاس 3» از هفته گذشته صدر جدول را مجدداً از آن خود کرده و «قیف» و «پول و پارتی» که در هفته‌های قبل صدرنشین بودند این جایگاه را به «تگزاس 3» برگردانده اند .
«تگزاس 3» پرفروش‌ترین فیلم سال 1403 تا امروز است که اکران خود را از 8 خرداد به تهیه کنندگی ابراهیم عامریان به سرگروهی پردیس سینمایی هویزه آغاز کرده است و با در اختیار داشتن 699 سالن سینما توسط 4 میلیون و 203 هزار نفر تماشا شده و به فروشی بیشتر از 234 میلیارد تومان رسیده است.
«پول و پارتی» سعید سهیلی که از 3 مرداد بر پرده سینماها نقش بسته مثل سه هفته گذشته صدر جدول را واگذار کرده است و با 115 هزار و 829 مخاطب در جایگاه دوم قرار دارد. این فیلم در هفته گذشته به فروش حدود 6 میلیارد و 175 میلیون تومانی دست یافته است.
کمدی رمانتیک «پول و پارتی» که اکران خود را توسط پخش شایسته فیلم در سینماهای سراسر کشور آغاز کرده است، با جذب حدود 1 میلیون و 439 هزار مخاطب به فروش کلی بیش از 78 میلیارد رسیده است.
فیلم سینمایی «مفت‌بر» به کارگردانی عادل تبریزی که اکران خود را از 15 شهریور آغاز کرده است؛ این هفته با افزایش یک میلیاردی فروش و حفظ روند صعودی خود در جایگاه سوم جدول فروش قرار گرفته است. 4 میلیارد و 900 میلیون تومان عددی است که از فروش این فیلم سینمایی اعلام شده است.
فیلم سینمایی «قیف» به کارگردانی محسن امیریوسفی که اکران خود را از 15 شهریور آغاز کرده است این هفته با فروش بیش از 5 میلیارد و 621 میلیون تومان با روند نزولی فروش در جایگاه چهارم جدول فروش قرار گرفته است.
« شه سوار» به کارگردانی حسین نمازی که از 21 شهریور بر پرده سینماها نقش بسته است در هفته گذشته توسط بیش از 51 هزار نفر تماشا شده و به فروش 3 میلیارد و 87 میلیون تومان در هفته دوم اکران دست یافته است بر این اساس این فیلم در جایگاه پنجم قرار می‌گیرد.
فیلم سینمایی «شهر گربه‌ها 2» به کارگردانی سیدجواد هاشمی نیز که اکران خود را از 15 شهریور آغاز کرده است با حضور بیش از 56 هزار مخاطب فروش 2 میلیارد و 800 میلیونی را تجربه کرده و در جایگاه ششم قرار دارد.
فیلم سینمایی «قلب رقه » به کارگردانی خیرالله تقیانی که اکران خود را از 24 مرداد آغاز کرده است با فروش بیش از 1 میلیارد و 700 میلیون تومانی مثل هقته گذشته در جایگاه هفتم قرار می‌گیرد، این فیلم اکشن جنگی از آغاز اکران اثبات و فروش خوبی را تجربه کرده است.
«خجالت نکش 2» که از 16 خرداد بر پرده سینماها نقش بسته در هفته گذشته توسط بیش از 33 هزار نفر تماشا شده و به فروش 1 میلیارد و 747 میلیون تومان دست یافته و با کاهش آرام فروش هفتگی در جایگاه هشتم جدول فروش قرار گرفته است.
چند صد میلیونی‌ها پس 8 فیلم میلیاردی این هفته
«آغوش باز» به کارگردانی بهروز شعیبی که از 21 شهریور بر پرده سینماها نقش بسته است در هفته گذشته توسط بیش از 14 هزار نفر تماشا شده و به فروش 809 میلیون تومان در هفته دوم اکران دست یافته است بر این اساس این فیلم در جایگاه نهم قرار می‌گیرد.
«ملاقات با جادوگر» که اکران خود را از 20 تیر آغاز کرده است با یک پله سقوط و فروش 700 میلیون تومانی در جایگاه دهم قرار گرفت.
«در آغوش درخت» که از 17 مرداد بر پرده سینماها نقش بسته است در هفته گذشته توسط بیش از 15 هزار نفر تماشا شده و به فروش 629 میلیون تومانی رسیده است. این فیلم نیز با نزول یک پله‌ای در جایگاه یازدهم جدول فروش هفتگی قرار می‌گیرد.
«یادگار جنوب» که اکران خود را از 20 تیر آغاز کرده است با فروش 192 میلیون تومانی و مشابه هفته‌های گذشته در جایگاه دوازدهم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است.
«روزی روزگاری آبادان» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ که از 10 مرداد بر پرده سینماها نقش بسته است در هفته گذشته به فروش حدود 153 میلیون تومانی دست یافته است و در جایگاه سیزدهم جدول فروش قرار می‌گیرد.
«مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی در هفت روز گذشته با در اختیار داشتن 12 سالن سینما، توسط 1800 نفر تماشا شده و 109 میلیون تومان فروخته است و در رده چهاردهم قرار می‌گیرد.
قعر جدول چه خبر است
فیلم «کارزار» به کارگردانی شهرام اسدزاده که اکران خود را از 15 شهریور آغاز کرده است با فروش حدود 55 میلیونی در هفته سوم اکران در جایگاه پانزدهم جدول قرار می‌گیرد.
فیلم «لختگی» به کارگردانی کاوه دهقانپور که اکران خود را این هفته و از 28 شهریور آغاز کرده است با فروش حدود 42 میلیونی در جایگاه شانزدهم جدول قرار می‌گیرد.
« عطرآلود » که از 16 خرداد بر پرده سینماها آمده است در این هفته توسط 1110 نفر تماشا شده و در هفته گذشته به فروش 35 میلیون تومانی دست یافته و در رده هفدهم قرار می‌گیرد.
«تمساح خونی» که روند اکران آنلاین آن نیز آغاز شده است با فروش حدود 21 میلیون تومانی در رده هجدهم جدول فروش هفتگی قرارمی گیرد.
«سال گربه» در رده نوزدهم قرار می‌گیرد. 12 میلیون تومان عددی است که از فروش فیلم مصطفی تقی‌زاده در هفت روز گذشته اعلام شده است.
فیلم سینمایی «سودابه» به کارگردانی محمدعلی سجادی که اکران خود را از 31 مرداد آغاز کرده است با فروش حدود 10 میلیونی در جایگاه بیستم قرار می‌گیرد.
«ساعت 6 صبح» که از 3 مرداد روی پرده سینماها رفته است در هفته گذشته به فروش حدود 9 میلیون تومانی راضی شد و در جایگاه بیست و یکم قرار گرفت؛ این اثر سینمایی مهران مدیری هم مانند اثر قبلی شکست سنگینی از گیشه خورده است.
فیلم «سفر پر ماجرا» به کارگردانی حجت‌الله سیفی که اکران خود را از 23 مرداد آغاز کرده است با فروش حدود 5 میلیون و 290 هزار تومان در جایگاه بیست و دوم قرار می‌گیرد.
فیلم سینمایی «خانه شیشه ای » به کارگردانی امیرپورکیان که اکران خود را از 31 مرداد آغاز کرده است با یک پله نزول و فروش حدود 4 میلیونی در جایگاه بیست و سوم قرار دارد.
فیلم سینمایی «ایلیا؛ جستجوی قهرمان» به کارگردانی سیدعلی موسوی نژاد با فروش حدود 4 میلیونی در جایگاه بیست و چهارم گیشه فروش سینماها قرار می‌گیرد.
«روایت ناتمام سیما» که از 13 تیر ماه اکران شده است در هفته گذشته به فروش حدود 1 میلیون و 640 هزار تومانی دست یافته است؛ این فیلم در جایگاه بیست و پنجم جدول فروش قرار گرفته است.
«آبی روشن» که اکران خود را از 23 خرداد آغاز کرده است با فروش بیش از 1 میلیون و 480 هزار تومانی در جایگاه بیست و ششم جدول فروش هفتگی قرار گرفته است.
«شور عاشقی» که از 13 تیر اکران شده است در این هفته توسط 44 نفر تماشا شده و در هفته گذشته به فروش 1 میلیون و 300 هزار تومانی دست یافته است؛ این فیلم در جایگاه بیست و هفتم قرار می‌گیرد.
«مصائب شیرین 2» که از 3 مرداد بر پرده سینماها نقش بسته است در جایگاه بیست و هشتم جدول فروش قرار گرفته است. این فیلم در هفته گذشته به فروش 780 هزار تومان دست یافته است.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/947103/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نگاهی به زندگی محمود حکیمی؛ مسافر قصه و تاریخ

مراسم تشییع پیکر محمود حکیمی آغاز شد

دعای مالک شریعتی برای پزشکیان

حماسه تکاوران

فرزانه صادق: کشور ما به این بالندگی رسیده که یک بانو وزیر راه و شهرسازی است

آقاتهرانی: روند فعلی فیلترینگ را قبول ندارم

وزیر کشور: مشارکت زنان در عرصه‌های مدیریتی و سیاسی در ایران سرآمد دنیا و منطقە است

گزارش عراقچی از روز اول رایزنی‌هایش در نیویورک

حسین انتظامی از وزیر ارشاد حکم گرفت

واکنش نمایندگان مجلس به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان

روایتی از تاکید رهبر انقلاب به حضور نام امام خمینی در سرود ملی

«ایمان شمسایی» رئیس مرکز ارتباطات و رسانه مجلس شد

شلیک صدها موشک به شمال فلسطین اشغالی/ افزایش برد موشکها به 60 کیلومتر/پایگاه های نظامی اسرائیل زیر پتک موشکهای مقاومت

برای تیم ملی جان می دهم/آرزو دارم مادرم من راروی سکوی جهانی ببیند

عملیات سوم حزب الله علیه تأسیسات نظامی رژیم اسرائیل

آغاز خدمات رسانی سرویس سریع السیر دانشگاه ها در اهواز از اول مهر

اهدای دستگاه شتاب دهنده به بیمارستان خیریه سرطانی دزفول

شهادت عشق حقیقی به معبود

نواختن زنگ مهر و مقاومت در گچساران با موسیقی سنتی

حمله پهپادی مقاومت عراق به هدف حیاتی در سرزمین‌های اشغالی

عدم توانایی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در جذب اعتبارات عمرانی/ اعتباراتی که برگشت می خورند تا خوزستان رنگ توسعه به خود نبیند

زنگ مهر و مقاومت در مدارس سمنان نواخته شد

روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟

12 مدال رنگارنگ مسابقات کیک بوکسینگ کشور بر گردن بانوان چهارمحال و بختیاری

نواخته شدن زنگ سال تحصیلی در مدارس استثنایی خوزستان

سید مقاومت و طراحی معادله ابهام

شلیک صد‌ها موشک به شمال فلسطین اشغالی | پایگاه‌های نظامی اسرائیل زیر پتک موشک‌های مقاومت

زنگ مهر، مقاومت و نماز در مدارس کردستان طنین انداز شد

کیفیت هوای 2 شهر خوزستان برای گروه‌های حساس ناسالم است

درخشش بانوان ورزشکار چهارمحال و بختیاری در مسابقات قهرمانی کشوری

دشمنان امروز با جنگ ترکیبی و جنگ نرم به میدان ‌آمد‌ه‌اند

زنگ مهر و مقاومت در بیش از 6000 مدرسه استان کرمان به صدا درآمد

مقاومت برانکو برابر فشارها: استعفا نمی‌دهم!

رئیس مجلس شورای اسلامی شهادت حاج ابراهیم عقیل و جمعی از همرزمان ایشان را تسلیت گفت

سفیر مقاومت و صدای مظلومان در سازمان ملل باشید

زنگ «مهر، مقاومت و پایداری» در قم نواخته شد

نمره باید سطحی‌ترین نگاه در آموزش و پرورش باشد/ باید به دانش‌آموز فرهنگ را یاد داد

مجلس وحدت مسلمین پاکستان حمله به ضاحیه بیروت را محکوم کرد

سردار نقدی: پاسخی فراتر از انتظار به اسرائیل می‌دهیم‌

تصاویر کمتر دیده‌شده از برج آزادی تهران؛ بیش از 50 سال قبل

تکرار بازی هوادار - فولاد خوزستان

وضعیت «ناسالم» هوا در دو شهر خوزستان

آیت الله حیدری: دانش‌آموزان خوزستان به فکر آبادانی استان خود باشند

زنگ مهر، مقاومت و ایثار در مدارس سرپل‌ذهاب نواخته شد

نواختن زنگ بازگشایی مدارس همزمان با سراسر کشور در کرمان

نواختن شدن زنگ مهر و مقاومت در مدارس شهرستان خاتم

رئیس‌جمهور سفیر مقاومت و صدای مظلومان باشد

تنها راه، اعلان جنگ آزادی‌بخش است/ جنگ زمینی نیروی هوایی اسرائیل را از کار می‌اندازد

به بازخوانی مداوم درس‌های دفاع مقدس نیازمندیم

نواخته شدن زنگ ایثار و مقاومت در دبیرستان 17 شهریور سوسنگرد