پیام خوزستان

آخرين مطالب

شکست سیاست وحشت‌افکنی صهیونیست‌ها علیه لبنان شهرستان ها

شکست سیاست وحشت‌افکنی صهیونیست‌ها علیه لبنان
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - رژیم اشغالگر قدس در روزهای اخیر، بر شدت کارزار وحشت‌افکنی و ترور فرماندهان جریان مقاومت در لبنان افزوده است. در این راستا، شاهد منفجر شدن پیجرها و سایر وسایل الکترونیکی نظیر گوشی های تلفن همراه و لپ تاپ ها و حتی پنل های خورشیدی در لبنان بوده‌ایم. - اخبار رسانه ها -
به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، رژیم اشغالگر قدس با حمله پیجری اخیر خود به لبنان و همچنین ترور شماری از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان نظیر شهید "ابراهیم عقیل"، بر آن بوده تا با این ایجاد فضای رعب و وحشت، دستورکارهای مطلوب خود را به ضرر جریان مقاومت به پیش برد.
با این حال، در عرصه میدانی با شوک های متعدد و جدی در فاصله زمانی بسیار کمی رو به رو شده است. موضوعی که عملا وضعیت این رژیم را در مواجهه با مقاومت اسلامی لبنان از بد به بدتر تغییر داده است.
رژیم اشغالگر قدس در روزهای اخیر، بر شدت کارزار وحشت‌افکنی و ترور فرماندهان جریان مقاومت در لبنان افزوده است. در این راستا، شاهد منفجر شدن پیجرها، بی سیم ها و دیگر وسایل الکترونیکی نظیر گوشی های تلفن همراه و لپ تاپ ها و حتی پنل های خورشیدی در لبنان بوده ایم. در عین حال، رژیم صهیونیستی با حمله به یک ساختمان در بیروت پایتخت لبنان، موجب به شهادت رسیدن "ابراهیم عقیل" از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان به همراه شمار دیگری از فرماندهان نظامی و میدانی این جنبش شده است.
اقدامات و تحرکاتی که همه و همه سعی داشته اند مقاومت اسلامی لبنان را وادار به متوقف کردن حملاتش به شمال اراضی اشغالی کنند. حملاتی که حزب‌الله لبنان آن ها را در راستای حمایت از ملت و مقاومت فلسطین انجام می دهد و تاکید کرده که تا جنگ غزه و کارزار نسل کشی و قتل و عام صهیونیست ها در قالب این جنگ خاتمه نیابد، حزب الله لبنان نیز به حملاتش علیه سایت های نظامی و اطلاعاتی فلسطین اشغالی ادامه خواهد داد.
با این همه، کارزار ایجاد رعب و وحشت رژیم اشغالگر قدس در لبنان با سه پیامد معکوس برای این رژیم همراه شده و در حقیقت، به جلوه ای عینی از شکست و ناکامی برای این رژیم تبدیل شده است.
شمارش معکوس آغاز شد!
یک: شکل گیری اتحاد فراگیر علیه اسرائیل در لبنان
حملات و اقدامات تروریستی اخیر رژیم اشغالگر قدس علیه لبنان، با موجی از واکنش های صریح ملت و دولت این کشور رو به رو شده است. در این راستا، اینطور به نظر می رسد که مردم لبنان به خوبی دریافته اند که رژیم اشغالگر قدس صرفا با یک طیف خاص از جامعه لبنان یعنی شیعیان این کشور و حزب الله مشکل ندارد و به دنبال تقابل و دشمنی با کلیت جامعه لبنان است. جالب است که به تازگی تصاویر مختلفی از استقبال مردم لبنان با سنگ از خودروهای نیروهای یونیفل منتشر شده است.
در این رابطه، معترضان بر این باورند که نیروهای مذکور صرفا در راستای منافع اسرائیل دست به جاسوسی می‌زنند و امنیت لبنان را به هم می ریزند. در کنار این ها، در کلیت فضای جامعه لبنان نیز شاهد اتحادی فراگیر در مقابله با اسرائیل هستیم. موضوعی که سبب شده تا دولت و ارتش لبنان اعلام کنند که در صورت تجاوز صهیونیست‌ها به خاک لبنان، به صورت متحد در کنار حزب الله به دفاع از لبنان خواهند پرداخت و البته که نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان نیز در اعتراض به اقدامات تروریستی اخیر اسرائیل علیه ملت و مقاومت لبنان، سفرش به نیویورک و شرکت در نشست سالیانه ممع عمومی سازمان ملل متحد را تحریم کرده است.
تحقق سناریوِ لبنان متحد در برابر رژیم اشغالگر قدس، بدترین اتفاق ممکن برای صهیونیست ها است که اکنون محقق شده است. دلیل اصلی این مساله نیز این است که اساسا یک لبنان متحد به هیچ عنوان در راستای اهداف و منافع اسرائیل قرار ندارد.
دو: آشکارشدن بحران بزرگ صهیونیست ها
محافل خبری و تحلیلی صهیونیست ها در مدت اخیر که رژیم اشغالگر قدس بر شدت تحرکات تروریستی‌اش علیه مقاومت اسلامی لبنان افزوده بر این مساله تاکید دارند که اساسا رژیم اسرائیل از فقدان راهبردی مشخص در کنش‌های خود رنج می برد. به بیان ساده تر، آن ها می پرسند که چرا رژیم متبوعشان در شرایطی که با چالش‌های عدیده امنیتی رو به رو است، باید کاری کند که حجم این چالش ها علیه اسرائیل افزایش یابند و اساسا آیا مسوولان رژیم اشغالگر قدس پس از سال ها جنگ با جریان مقاومت به این جمع بندی و نتیجه نرسیده اند که رویه های تروریستی آن ها علیه این جریان نتایج معکوس به دنبال دارد؟
*مشکل عدم برخوداری رژیم اشغالگر قدس از یک راهبرد مشخص در مواجهه با جریان مقاومت مساله ای بوده که در ماه های اخیر به کرات از سوی تئوریسین های غربی مورد اشاره قرار گرفته است. در این راستا، استفان والت، اندیشمند آمریکایی نیز مدتی قبل در نشریه فارین پالیسی در گزارشی به این مساله اشاره کرده و آن را یک چالش بزرگ و بحرانی برای رژیم اسرائیل ارزیابی کرده است.
آیا آن ها نمی دانند که جریان مقاومت نیز راهبردهای خاص خود را برای مقابله با کارزار ترور و تحرکات تروریستی رژیم اشغالگر قدس دارد و می تواند هزینه های سنگینی را روی دست این رژیم بگذارد؟ از این رو، اینکه تحلیلگران و رسانه های اسرائیلی به صراحت عدم برخورداری این رژیم از راهبرد مشخص در جنگ با جریان مقاومت در منطقه را برجسته سازی می کنند و اقدامات اخیر صهیونیست ها علیه مقاومت اسلامی لبنان را زیر سوال می‌برند، خود پالسی معنادار را از درماندگی فزاینده صهیونیست ها مخابره می کند.
سه: پاسخ های معنادار حزب الله لبنان
در نهایت باید گفت که جنس واکنش حزب الله لبنان به اقدامات تروریستی اخیر رژیم شاغالگر قدس علیه لبنان و این جنبش نیز به یک شکست بزرگ برای اسرائیل تبدیل شده است. در این راستا، نتانیاهو که سعی داشت حزب الله را وادار کند که حملات خود را به شمال فسلطین اشغالی متوقف کند، به تازگی با این واقعیت رو به رو شده که این جنبش مناطقی را هدف قرار می دهد که پیشتر مورد اصابت قرار نداده بود.
به عنوان مثال، شهر بندری حیفا و یا پایگاه نامی رامات دیوید هدف دور تازه حملات حزب الله لبنان قرار گرفته‌اند و عمق حملات مقاومت اسلامی لبنان علیه فلسطین اشغالی را به مراتب گسترده تر و عیمق تر کرده است. موضوعی که تنها ظرف 24 ساعت سبب شد تا بیش از 300 هزار صهیونیست مجبور به رفتن به سمت پناهگاه های امن شوند. از این رو، حزب الله لبنان عملا شرایط امنیتی را برای رژیم اشغالگر قدس وخیم تر از دوره زمانی قبل از اقدامات تروریستی اخیر این رژیم علیه لبنان کرده است. موضوعی که یک شکست بزرگ برای اشغالگران صهیونیست محسوب می شود.
منبع: جهان نیوز
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/947424/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

به داغ عشق شهیدان چکیده لاله‌ی شعر

معرفی کتاب «دیگچه»

چرا ادبیات دفاع مقدس مهم است؟

محسن رضایی: عمق نیروی انسانی حزب‌الله تا صد سال تمام‌شدنی نیست

ناگفته‌های فلاحت‌پیشه از دلیل نظر ندادن مجمع در مورد FATF

اهمیت اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در کلام رهبر انقلاب

ادعای عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: ایران در خرید پیجرهای حزب‌الله دخالت داشته است

وزیر کشور عازم معدن زغال‌سنگ طبس شد

واکنش عارف به حادثه دردناک جان‌باختن جمعی از کارگران معدن طبس

یوسف پزشکیان: به نیویورک نرفتم

پیام روحانی برای حادثه معدن طبس

خاطره رئیس‌جمهور از رفتن به کلاس اول ابتدایی

سفیر ایران در لبنان: روند معالجاتم به‌ خوبی پیش می‌رود

دختران نقش بیشتری در آینده کشور دارند/ نسل جدید باید زنده بماند و یاد بگیرد

صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در شوش برگزار شد

واکنش چمران به ماجرای فروش تابلوهای موزه امام علی (ع): بیخودی شلوغ شد

آغاز سال تحصیلی جدید در بیش از 900 مدرسه در دزفول

کسب 12 مدال رنگارنگ در مسابقات قهرمانی کشور

قهرمان دهه هشتادی

سینمای مقاومت از این آهنگساز فاصله نمی‌گیرد

برپایی نمایشگاه سلاح و تجهیزات نظامی در سردشت

مقاومت و ایستادگی خاکریز مقابله با دشمن در دوران دفاع مقدس بود

آیا نتانیاهو سفر به آمریکا را لغو خواهد کرد؟

نگاه ویژه به بانوان ملی‌پوش در آیین تجلیل از قهرمانان ورزشی خوزستان‌

جبهه مقاومت در آستانه یک پیروزی بزرگ است

حمایت فلسطینی‌ها از مقاومت لبنان

زنگ مهر و مقاومت در آغاز سال تحصیلی

57 دفتر مشاور املاک و خودرو غیر مجاز در خوزستان پلمب شد

نواختن زنگ مهر و مقاومت در آغاز سال تحصیلی + فیلم

رفع ترافیک اول مهر در اهواز/ برخورد با اضافه سرنشین سرویس مدارس

دیدار مسئولان با امام جمعه خرمشهر

فتح انتفاضه: حملات علیه پایگاه‌های حساس اسرائیل قدرت مقاومت لبنان را نشان می‌دهد

مدیرکل بنیاد شهید خوزستان: پیگیری جدی درمان والدین شهدا و جانبازان در اولویت‌ است

فیلم- زنگ مهر و مقاومت در مدارس گچساران

تیر دروازه علیه زیباترین گل‌های هفته لیگ ایران!

33 وقف جدید در سال جاری رقم خورد/ آزادی 31 نفر زندانی جرائم غیر عمد در قم

اسامه حمدان: رژیم صهیونیستی تنها با مقاومت تسلیم خواهد شد + فیلم

فعالان فرهنگی و هنری استان بوشهر با پدر تئاتر آئینی دیدار کردند

اختصاص 340 میلیارد تومان اعتبار به شهرستان آبادان

آزادی 25 محکوم جرایم غیرعمد استان البرز به مناسبت هفته وحدت

نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در نقده

نواختن زنگ مهر و مقاومت در مدارس استان یزد + تصاویر

دفاع مقدس تبدیل به الگوی موفق برای جبهه مقاومت شده است

رشد فرهنگ‌سازی در جامعه با کمک هنر‌های نمایشی

زنگ مهر و مقاومت در مدارس خراسان شمالی نواخته شد

رشد قیمت‌ها در بازار طلا و سکه

مقاومت

فیلم «قلب رقه» در دانشگاه خرمشهر اکران می‌شود

نام این بانوی شهید با روز بازگشایی مدارس عجین است+ تصاویر

استاندار خوزستان: ارتقای رتبه علمی استان با برنامه ریزی ازدوره ابتدایی محقق می‌شود