پیام خوزستان

آخرين مطالب

راه آزادی قدس فقط از جنگ با رژیم صهیونیستی می‌گذرد شهرستان ها

راه آزادی قدس فقط از جنگ با رژیم صهیونیستی می‌گذرد
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - امام جمعه قم گفت: رهبر کبیر انقلاب با درک اصولی این قضیه و نقد اصول مذاکره بر این نکته تأکید داشتند که راه آزادی قدس و سرزمین‌های اشغالی و نابودی اسرائیل فقط از طریق مبارزه و جنگ با رژیم صهیونیستی است و بس. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با اشاره به آیه کریمه 104 سوره توبه اظهار داشت: انسان وقتی به اسلام ناب و توحید خالص معرفت پیدا کرد و معتقد و ملتزم شد نگاهش به امور به‌گونه‌ای می‌شود که همه چیز را در دست خدا می‌بیند لذا می‌داند که باید از او اطاعت کرد.
وی گفت: همه انبیای الهی آمدند که بگویند در عالم هستی فقط یک خداست و حتی قطره‌ای باران بدون اذن خدا بر زمین نمی‌ریزد و هیچ مؤثری در عالم وجود جز خدا وجود ندارد و وقتی انسان به این باور برسد دست از منیت بر می‌دارد.
امام‌جمعه قم با بیان اینکه آیه 104 توبه در صدد رساندن دو پیام بلند است، ابراز داشت: اول این که همه بدانند که خدا است که توبه را می‌پذیرد و شخص گنهکار حق ندارد از گناهی که مرتکب شد در نزد دیگران دم بزند و اعتراف کند و پیام دوم این آیه این است که تنها خدا است که صدقات را دریافت می‌کند؛ لذا در روایت است که امام سجاد (ع) قبل از اینکه صدقه را به نیازمند بدهند دست خود رامی بوسیدند و می‌بوییدند و فرمودند قبل از اینکه صدقه به دست نیازمند برسد در دست خدا قرار می‌گیرد.
آیت‌الله سعیدی در خطبه دوم با اشاره به سالروز ورود حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها به شهر مقدس قم ابراز داشت: هجرت آن حضرت از مدینه به قم از هجرت‌های مهم و تمدن‌ساز در تاریخ اسلام است که روزبه‌روز آثار و برکات آن بیشتر و جهانی‌تر می‌شود.
وی با بیان اینکه بر اساس روایاتی چند انتخاب شهر قم از طرف حضرت معصومه (س) بسیار دقیق و حساب شده طراحی شده بود و پدیده انقلاب اسلامی یکی از آثار و برکات این هجرت است، افزود: یکی دیگر از آثار و برکات هجرت حضرت معصومه (س) این است که قمی‌ها سرآمد مبارزه با اسرائیل متجاوز هستند که در آینده اتفاق خواهد افتاد.
امام‌جمعه قم اظهار داشت: روزی امام صادق (ع) با یاران خود نشسته بودند و قرآن تلاوت می‌کردند تا اینکه به آیه 5 سوره اسراء رسیدند که خداوند به بنی‌اسرائیل می‌فرماید؛ چون زمان انجام وعده عذاب الهی به سبب افساد شما فرارسد بندگان به‌شدت جنگجو، سخت‌گیر و نیرومند خود را بر ضد شما بر می‌انگیزم تا لابه‌لای خانه‌های شما را برای دستیابی به شما جستجو کنند و این وعده یقیناً محقق می‌شود؛ یاران امام صادق فرمودند این قوم چه کسانی هستند؟ ایشان سه بار قسم جلاله خوردند که این‌ها اهل قم هستند.
آیت‌الله سعیدی با تأکید بر اینکه شما مردم شریف و غیور قم باید برای این مأموریت مهم الهی مهیا باشید، ابراز داشت: به‌طورقطع استکبار جهانی و صهیونیست جنایت‌کار با غور در احادیث ما به جایگاه شما پی بردند و از شما کینه‌ها به دل دارند و می‌خواهند با توطئه‌های مختلف از جمله ترویج ابتذال نظام جامعه شما را به هم بریزند؛ اما شما سعی کنید بهترین‌ها باشید؛ زیرا قم حرم اهل‌بیت (ع) و عش آل محمد است.
وی در ادامه به فرمایش مقام معظم رهبری که ضمن تبیین دلایل آغاز جنگ تحمیلی، سخن نو و جاذبه‌های انقلاب اسامی در برابر نظم فاسد و باطل جهان را دو عامل اساسی دانستند اشاره و اضافه کرد: ایشان فرمودند دفاع مقدس علاوه بر دفاع از وطن دفاع از دین و جهاد فی‌سبیل‌الله بود که اسلام را عزیز و روح معنوی را در کشور ترویج کرد.
امام‌جمعه قم ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان، مقاومت و ایستادگی جبهه مقاومت را از جنس مجاهده فی‌سبیل‌الله در دوران دفاع مقدس خواندند و فرمودند به‌رغم حوادث تلخ در لبنان، غزه و کرانه باختری تا کنون پیروز در این صحنه، طرف جهاد فی‌سبیل‌الله بوده و به فضل خدا پیروز نهایی نیز خواهد بود.
وی با بیان اینکه از زمان اشغال فلسطین عده‌ای از سران عرب با هدف جایگزین‌کردن مذاکره به‌جای مبارزه قصد داشتند با این رژیم از در سازش وارد شوند تا بتوانند قدس را از چنگال رژیم صهیونیستی آزاد کنند، افزود: با نگاهی به تاریخ متوجه می‌شویم که روش مذاکره از سوی دشمنان ترفند و راهی بوده که رژیم صهیونیستی بتواند به حیات و جنایات خود ادامه دهد و به اهداف شوم خود در منطقه برسد.
آیت‌الله سعیدی تصریح کرد: رهبر کبیر انقلاب با درک اصولی این قضیه و نقد اصول مذاکره بر این نکته تأکید داشتند که راه آزادی قدس و سرزمین‌های اشغالی و نابودی اسرائیل فقط از طریق مبارزه و جنگ با رژیم صهیونیستی است و بس؛ امام در ارتباط با قدس هر گونه مذاکره و مصالحه با صهیونیست‌ها را پذیرفتنی نمی‌دانستند و به‌شدت مواضع سازش‌کاران عرب را محکوم می‌کردند و معتقد بودند که رژیم غاصب و کودک کش را با سلاح و توکل به خدا می‌شود از این سرزمین بیرون کرد و نظرشان این بود که مسلمانان باید تا نابودی کامل اسرائیل دست از مبارزه بر ندارند.
وی تأکید کرد: پیام قرآن کریم هم این است که ای مردم با آنان بجنگید تا خدا آنان را به دست شما عذاب و رسوا کند و شما را بر آنان پیروزی دهد و سینه‌های مردم مؤمن را شفا بخشد؛ بنابراین ما بر اساس فرمان قرآن اعلام می‌کنیم تا محو کامل اسرائیل سلاح خود را بر زمین نخواهیم گذاشت.
امام‌جمعه قم در پایان با تقدیر و تشکر از همه مردم عزیز قم و دستگاه‌های مربوطه که مراسم باشکوه استقبال از کاروان نمادین حضرت معصومه (س) را برگزار کردند از راهیپمایان جمعه خشم علیه رژیم صهیونیستی جنایت‌کار نیز تشکر کرد.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/951961/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سخنان ارزشمند اردشیر رستمی

هرچیزی زمان خودشو داره!

بادامچیان: انفجار پیجرها در لبنان اعتبار کالاهای غربی را از بین برد

7 وزیر به کمیسیون‌های مجلس می‌روند

ادعای هاآرتص: استفاده حزب‌الله از موشک‌های نقطه‌زن بستگی به مجوز ایران دارد

عکس جدیدی از سردار قاآنی با لباس غیرنظامی

دیدار عراقچی با رئیس مجمع اقتصاد جهانی در نیویورک

پاسخ آذری جهرمی به کنایه سنگین یک بازیگر: اگر دویدم برای ایران بود نه پست و جایگاه!

عراقچی با وزیر خارجه بورکینافاسو گفتگو کرد

امام جمعه خوشاب اعلام کرد؛ اتحاد در اصول انقلاب و حمایت از جبهه مقاومت

حمایت از تفکر مقاومت عامل مهم پیروزی ملت‌های مسلمان

راهپیمایی جمعه‌های خشم در آبادان و خرمشهر

سرنوشت رژیم بعث عراق در انتظار رژیم صهیونیستی

ایثار و شهادت مهمترین عنصر هویتی خوزستان است

جبهه مقاومت طومار رژیم صهیونیستی را می پیچد/ احتمال جنگ تمام عیار

قدرت حزب الله هر روز آشکارتر می شود

تفکر مقاومت عامل مهم پیروزی ملت‌های مسلمان

پیروزی جبهه مقاومت و انزوای صهیونیست‌ها کاملا آشکار است

رژیم اشغالگر در تلاش برای بقا

حقوق بشر به دستاویزی برای سلطه گری غربی‌ها تبدیل شده است

راهپیمایی قزوینی‌ها در حمایت از جبهه مقاومت

بخش تعاونی در زمینه معادن باید فعال شود

فعالان گردشگری عراق و عمان از جاذبه های دزفول دیدن کردند

شوش رکورددار گرما در خوزستان

قصرشیرینی ها در حمایت از محور مقاومت و حزب‌الله لبنان راهپیمایی کردند + فیلم

امام جمعه کرج: جریان نفوذ با پول شبکه‌سازی می‌کند

نماهنگ «اسمع یا صهیون» با نوای ابوذر روحی منتشر شد + فیلم

تاکیدبر عمل به فرامین و تدابیر مقام معظم رهبری

سردار فدوی: صهیونیست‌ها جرات حمله زمینی به لبنان را ندارند

درخواست سخنگوی جبهه اصلاحات از رئیس قوه قضاییه: آزادی‌ها را به تاجزاده و مدنی هم تعمیم بدهید

قیمت اجاره خانه در اهواز / برای اجاره خانه نوساز در اهواز چقدر باید هزینه کرد؟

راهپیمایی مردم یاسوج در حمایت از محور مقاومت و حزب الله لبنان

وظیفه کشورهای اسلامی حمایت تمام قد از جبهه مقاومت است

برگزاری راهپیمایی در محکومیت رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونسیتی در باتلاق جنایت‌های خود گرفتار است

امام جمعه شیراز: ایستادگی در مقابل نفود عناصر دشمن وظیفه همگانی است

جنگ امروز «ترکیبی» است/ دفاع مقدس الگوی مقابله و مقاومت

عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر از اردوگاه «بلاطه» تحت آتش رزمندگان مقاومت

اجرای برخی قوانین فرهنگ وقف کردن را تضعیف کرده است

راهپیمایی حمایت از محور مقاومت و حزب الله لبنان در گیلان

برتری سایپا و نفت آبادان در هفته نخست لیگ برتر فوتسال بانوان

امام جمعه ساوه: بومی‌سازی صنایع حساس بیش از گذشته در دستور کار قرار گیرد

مردمی که در لبنان و غزه پای کار هستند، در مقاومت کوتاهی نکرده‌اند

هشدار امام جمعه تبریز نسبت به مسئله نفوذ در مراکز حساس

جاده طلسم شده! ؛ تصادفات مرگبار هم حریف تکمیل این جاده نمی‌شود

خروش خشم مردم استان بوشهر علیه جنایات رژیم صهیونیستی

راهپیمایی حمایت از محور مقاومت و حزب الله لبنان درلاهیجان

راهپیمایی خشم مردم استان تهران از جنایات اخیر صهیونیست ها درلبنان

راهپیمایی لرستانی‌ها در حمایت از مردم لبنان و فلسطین

روایت رئیس سازمان بسیج از دوران سیاه پهلوی/ فقط خیانت!