پیام خوزستان

آخرين مطالب

بخش تعاونی در زمینه معادن باید فعال شود شهرستان ها

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - ایسنا/همدان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: بخش تعاونی در زمینه معادن باید فعال شود و بتواند در عدالت اقتصادی موثر باشد.
آیت‌الله حبیب الله شعبانی موثقی جمعه ششم مهرماه در آیین سیاسی عبادی نماز جمعه همدان با اشاره به حادثه معدن طبس، اظهار کرد: کشور ایران در بحث معادن جز 10 کشور برتر دنیا به شمار می‌رود و در سال 1401 بر اساس آمار بیش از 134 هزار فعالیت شغلی کارگران در حوزه‌های مختلف معدن کشور در بخش‌های خصوصی و دولتی با ذخایر فراوان بوده است.
شعبانی موثقی با بیان اینکه وزارت صمت یک برنامه راهبردی را در همین ارتباط با هدف عدالت اقتصادی تدوین کرده است، یادآور شد: امروز در استان همدان و برخی از شهرستان‌های استان همدان معادن خوب و درجه یک داریم اما چقدر مردم و هم استانی‌ها از این معادن بهره‌مند می‌شوند؟
وی گفت: طی برنامه راهبردی که وزارت صمت دارد باید از این معادن در راستای عدالت اقتصادی استفاده شود و باید امروز سازوکاری طراحی شود که کارگران ما سهام‌دار معادن باشند نه اینکه کارگر با ماهیانه هشت تا 10 میلیون تومان حقوق ناچیز در معادنی که بیشتر آنان امنیت کافی را ندارند کار کند.
شعبانی موثقی افزود: یکی از راهکارهای عدالت اقتصادی در این ارتباط این است که این معادن در اختیار بخش تعاونی‌ها قرار بگیرد.
وی اظهار کرد: بر اساس آمار در حال حاضر تنها پنج یا هشت درصد معادن در اختیار بخش تعاونی‌های کشور قرار دارد ،چرا باید در یکی از شهرستان‌های ما معدن درجه یک وجود داشته باشد و مردم نتوانند از آن بهره‌مند شوند؟
شعبانی موثقی تصریح کرد: بخشی از معادن ما در اختیار بخش خصوصی و بخشی در اختیار بخش دولتی است که در این ارتباط نیاز است بخش تعاونی در زمینه معادن فعال شود و بتواند در عدالت اقتصادی موثر باشد ضمن اینکه این اتفاقات در دهه 90 برای چندمین بار است که رخ می‌دهد و باید توسط دولت تدبیری برای ارتقا امنیت معادن اندیشیده شود.
وی در ادامه تصریح کرد: یکی از مصادیق تقوا پذیرش حق بوده که انسان در مقابل حق باید پذیرنده باشد و آیات الهی و انبیا را تکذیب نکند و سرسختی نداشته باشد.
شعبانی موثقی با بیان اینکه انبیا انسان‌هایی بودند که در پذیرش حق آسان بودند، افزود: برخی در طول تاریخ در مقابل حق ایستادند و امروز هم نسل همان قوم قبل همان کارها را دنبال می‌کنند در دنیا دست از ظلم و ستم خود بر نمی‌دارند.
وی با اشاره به اینکه بخشی از قوم بنی اسرائیل (صهیونیست‌ها) از جمله این اقوام بودند که در مقابل حق مقاومت داشتند و پیامبر خود را بسیار آزردند، خاطر نشان کرد: این بخش از قوم بنی اسرائیل با وجود اینکه قدرت خدا و کرامت و معجزه موسی را در شکافته شدن نیل و قرق شدن فرعون دیده بودند اما باز هم در مقابل حق ایستادند و گوساله پرستی را برای خود انتخاب کردند.
شعبانی موثقی قاتل انبیا بودن را یکی دیگر از ویژگی‌های برخی از قوم بنی اسرائیل و دانست و ادامه داد: خداوند در قرآن کریم به یک سابقه تاریخی از بخشی از یهودیان و بنی اسرائیل اشاره دارد که آنان هم گوساله پرست شدند و هم انبیا خدا را که از خودشان بود را به قتل رساندند و آیات الهی را تکذیب کردند. 
وی بیان کرد: آیا ملتی که پیغمبر می‌کشند به زن و کودک رحم می‌کنند؟ آیا چنین قومی که امروز 41 هزار زن و کودک در غزه می‌کشد و به قتل می‌رساند جای تعجب دارد؟
شعبانی موثقی با اشاره به اینکه در روایات آمده است برخی از این یهودیان از طلوع فجر تا طلوع آفتاب 70 پیغمبر را به قتل می‌رساندند و با طلوع آفتاب مشغول به کارهای روزمره خود می‌شدند، اظهار کرد: با صهیونیست‌هایی که سابقه تاریخی تاریکی دارند چگونه می‌توان با منطق صحبت کرد؟
وی افزود: قومی که معجزه موسی را دیده و وقتی که به گوساله می‌رسد و گوساله پرست می‌شود آیا با چنین قومی می‌توان حرف از منطق زد و با این قوم مذاکره کرد؟ و با این قوم حرف از حقوق بشر زد؟ آیا با چنین قومی باید منتظر شویم که سازمان‌های بین‌المللی با این قوم گفتگو و آنان را محکوم کنند تا آنان با آتش بس موافقت کنند؟
امام جمعه همدان با بیان اینکه ما با چنین قومی با این سابقه تاریخی تاریک مواجه هستیم که می‌بینید، تصریح کرد: این قوم کسانی هستند که در کنار موسی(ع) و دیدن معجزه ایشان گوساله پرست شدند، برای این قوم حرف از حقوق بشر و صحبت از عقلانیت هیچ معنایی ندارد.
وی با اشاره به اینکه در مقابل چنین قوم لجوج که عناد و کفر محض دارد چه باید کرد؟ یادآور شد: آن‌ها بخشی از یهودیان صهیونیست بوده که خبیث‌ترین کفار هستند.
شعبانی موثقی تصریح کرد: باید در مقابل صهیونیست‌ها همان کاری را کرد که امروز جبهه مقاومت و حزب الله انجام می‌دهد، باید در برابر آنان مقاومت کرد چرا که هیچ چاره‌ای برای نجات اسلام در مقابل این قوم و امثال آنان جز مقاومت وجود ندارد.
وی ادامه داد: اگر چه در ظاهر معادلات سیاسی و نظامی چیز دیگری را نشان می‌دهد اما دست پنهان خدا را باید در اینجا دید، دست خدا همواره پشت سر سربازان اسلام است و این وعده الهیست و پیروزی همواره با جبهه حق است.
شعبانی موثقی افزود: امروز اگر حزب الله می‌جنگد و با قدرت ایستاده است به پشتوانه خداست. ما نیز باید از جبهه حق حمایت کنیم.
وی با تاکید بر اینکه امروز در جریان مقاومت، در کشورهای اسلامی دنیا و بین مسئولین به وحدت و انسجام نیاز داریم، یادآور شد: امروز جریان رسانه‌ای دشمن علاوه بر حمله نظامی در جبهه مقاومت و قصد ایجاد شکاف در داخل و خارج کشور دارد.
امام جمعه همدان اظهار کرد رسانه‌های دشمن قصد داشتند که حاشیه‌های سفر ریاست جمهوری به نیویورک را پررنگ کنند تا به حرف‌های اصلی نوبت نرسد و با این اقدام خود بگویند که در کشور ایران بر سر جبهه مقاومت ختلاف وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه هیچ اختلافی در حمایت از جبهه مقاومت در داخل کشور بین مسئولین و در خارج بین فرماندهان جبهه مقاومت وجود ندارد، اظهار کرد: رئیس جمهور کشور در سفر به نیویورک حمایت بسیار خوبی از جریان مقاومت و جبهه مقاومت داشتند و جنایت‌هایی را که رژیم صهیونیستی بر غزه کرده را به خوبی بازگو کردند که قابل تقدیر است. 
شعبانی موثقی با اشاره به سفر رئیس جمهور به سازمان ملل، خاطرنشان کرد: این سفر می‌تواند بسیاری از واقعیت‌های سیاسی و اقتصادی را برای دنیا روشن‌تر کند، رئیس جمهور کشور دکتر پزشکیان در سفر خود به سازمان ملل به صلح اشاره داشتند و گفتند که ما اهل جنگ نیستیم و این صحبت ایشان کاملا درست است چرا که ما اهل جنگ نیستیم و موشک درست نکرده‌ایم که به کشوری حمله کنیم بلکه می‌خواهیم از خود دفاع داشته باشیم.
امام جمعه همدان تصریح کرد: در حالی که همزمان رئیس جمهور کشور ایران سیاست‌های کلی را در سازمان ملل مطرح می‌کند و حرف از ما اهل صلح هستیم، می‌زند در همان لحظه کشور مقابل تحریم بر علیه ایران را بیشتر می‌کند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/952048/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گوهر خود را مزن بر سنگ هر ناقابلی!

گروسی: نشانه‌هایی از همکاری ایران با آژانس به‌وجود آمده است

ایران خواستار تحریم‌ رژیم اسرائیل ذیل فصل هفت شورای امنیت شد

دیدار وزرای خارجه ایران و قزاقستان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل

صهیونیست‌ها جرات حمله زمینی به لبنان را ندارند

رژیم صهیونسیتی به فروپاشی نزدیک‌تر شده است

قیام جهانی در حمایت از رزمندگان مقاومت هر روز گسترده‌تر می‌شود

اسرائیل در جنگ زمینی با حزب الله شکست عجیبی خواهد خورد

تیم فوتبال بعثت کرمانشاه به مصاف صنعت نفت آبادان می‌رود

دفاع مقدس، سرمشق ملت‌های آزادیخواه و مسلمان برای آزادی فلسطین است

تشکیل 2 کارگروه کاهش آسیب‌های اجتماعی شهرستان شوشتر با دستور دادستانی

شروع مقتدرانه تیم فوتسال بانوان پالایش نفت آبادان در لیگ برتر

دنیا برای انقلاب و جبهه مقاومت و حزب الله و انصارالله، دندان تیز کرده است.

پیشنهاد امام جمعه همدان؛ کارگران سهامداران معادن باشند

ورود تمام عیار مقاومت عراق به جنگ در حمایت از حزب‌الله لبنان / جزئیات ضربه به صهیونیست‌ها با عملیات‌های کم‌سابقه و تسلیحات پیشرفته + نقشه میدانی و فیلم

خروش مردم مازندران در «جمعه خشم» علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی

امید به پیروزی جبهه مقاومت روزبه‌روز در حال افزایش است

القسام شهادت فرمانده حزب الله را تسلیت گفت

راهپیمایی مردم لرستان در حمایت از محور مقاومت و حزب‌الله لبنان

راهپیمایی مردم رودسر در حمایت از محور مقاومت

خروش مردم ایران در جمعه خشم علیه جنایات رژیم صهیونیستی

فیلم| راهپیمایی مردم بهارستان اصفهان در حمایت از جبهه مقاومت

فیلم| راهپیمایی مردم دهاقان در حمایت از جبهه مقاومت

حزب الله با موشکهای فادی 1 شهرک صهیونیستی «کریات آتا» را هدف قرار داد

ورود دو تیم ملوان و استقلال خوزستان به سن سیروس

نگاهی به بهترین فیلم‌های «سوفیا لورن»

تیتراژ پایانی بامزه و جالب جوکر بانوان

گفت‌وگوی صمیمانه با عباس محبی، هنرمند پیشکسوت رادیو؛

روایت امین‌ حیایی درباره ازدواج اولش با مونا بانکی‌پور

واقعا گوشای مهران غفوریان رو با چسب چسبوندن به سرش!؟

ناسا در ساخت زیردریایی غرق‌شده نقش نداشته است

انفجارهای قدرتمند در خورشید

رئیس انجمن تولیدکنندگان طلا: ایران جزو 7 کشور برتر در صنعت جواهر است

دانش‌بنیان‌های خراسان رضوی یاریگر صنعت نفت کشور هستند

سخنان ارزشمند اردشیر رستمی

هرچیزی زمان خودشو داره!

بادامچیان: انفجار پیجرها در لبنان اعتبار کالاهای غربی را از بین برد

7 وزیر به کمیسیون‌های مجلس می‌روند

ادعای هاآرتص: استفاده حزب‌الله از موشک‌های نقطه‌زن بستگی به مجوز ایران دارد

عکس جدیدی از سردار قاآنی با لباس غیرنظامی

دیدار عراقچی با رئیس مجمع اقتصاد جهانی در نیویورک

پاسخ آذری جهرمی به کنایه سنگین یک بازیگر: اگر دویدم برای ایران بود نه پست و جایگاه!

عراقچی با وزیر خارجه بورکینافاسو گفتگو کرد

امام جمعه خوشاب اعلام کرد؛ اتحاد در اصول انقلاب و حمایت از جبهه مقاومت

حمایت از تفکر مقاومت عامل مهم پیروزی ملت‌های مسلمان

راهپیمایی جمعه‌های خشم در آبادان و خرمشهر

سرنوشت رژیم بعث عراق در انتظار رژیم صهیونیستی

ایثار و شهادت مهمترین عنصر هویتی خوزستان است

جبهه مقاومت طومار رژیم صهیونیستی را می پیچد/ احتمال جنگ تمام عیار

قدرت حزب الله هر روز آشکارتر می شود