پیام خوزستان

آخرين مطالب

نوسازی ناوگان تاکسیرانی اهواز نیازمند 500 میلیارد تومان/ بانک‌های خوزستان همکاری کنند شهرستان ها

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - ایسنا/خوزستان مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اهواز با بیان اینکه در مجموع 500 میلیارد تومان برای نوسازی یک هزار و 700 دستگاه ناوگان تاکسیرانی اهواز نیاز است، بر لزوم همکاری بانک‌های خوزستان برای اعطای تسهیلات به رانندگان متقاضیان خرید تاکسی نو تاکید کرد.
امیر صفی‌خانی در نشست خبری که امروز (7 مهرماه) برگزار شد، اظهار کرد: در سال 88 حدود سه هزار و 600 دستگاه تاکسی در اهواز داشتیم اما در سال 1401 تنها یک هزار و 955 تاکسی به صورت اسمی داشتیم.
بنابراین یک هزار و 700 تاکسی از سهمیه اهواز کاهش یافته است. 88 درصد تاکسی‌های اهواز یعنی یک هزار و 700 دستگاه نیز فرسوده بودند و عملا در اهواز تاکسی نداشتیم.
به گزارش ایسنا، وی افزود: در این سال‌ها در تمام شهرهای ایران برای نوسازی ناوگان، به رانندگان تاکسی تسهیلات قرض‌الحسنه داده می‌شد تا چرخه نوسازی‌ تاکسی‌ها متوقف نشود اما در 13 تا 14 سال اخیر در اهواز تعداد زیادی از تاکسی‌های اهواز اسقاط نقدی (بدون جایگزین) شدند.
صفی‌خانی با بیان اینکه نباید با آمدن و رفتن یک مدیر، ریل‌گذاری در یک سازمان به‌هم بریزد و از بین برود، عنوان کرد: یا توجه به وضعیت درآمدی رانندگان و مسائل اقتصادی، برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی هیچ راهی جز دادن تسهیلات به رانندگان وجود ندارد.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی اهواز گفت: با توجه به اینکه واگذاری تاکسی‌هایی که برای رانندگان در نظر گرفته می‌شود به صورت نقدی است و وامی از سوی دولت در کار نیست، مدیریت هر استان یا شهر باید در این زمینه برنامه‌ریزی کند. در برنامه پنج ساله دوم شهرداری اهواز گفته شده است باید سپرده‌گذاری در بانک انجام شود و از این محل به رانندگان تسهیلات بدهیم.
وی عنوان کرد: با الگوبرداری از سایر کلانشهرها و با استفاده از ظرفیت یک سری سازمان‌ها و نهادها، تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری اهواز و اتحادیه حمل و نقل مسافر درون شهری کشور برای توسعه ناوگان منعقد شد تا از طریق اعطای تسهیلات مددجویان اشتغال جدید انجام و ناوگان تاکسیرانی نیز نوسازی شود. کمیته امداد خوزستان با نگاه درست به کمک ما آمد و برای جلوگیری از افزوده شدن تعداد بیکاران در این دو سال 90 فقره تسهیلات به رانندگان تاکسی داده است. در این خصوص، بالاترین میزان وام در کشور را کمیته امداد خوزستان داده است که جای تقدیر دارد.
وی افزود: در حال حاضر کمیته امداد برنامه‌ریزی برای اعطای 100 فقره وام دیگر را نیز انجام داده است و رانندگان را به کمیته امداد معرفی کرده‌ایم و مراحل کار در حال انجام است. مبلغ این وام‌ها 300 میلیون تومان است و به صورت قرض‌الحسنه و 4 درصد است.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی اهواز بیان کرد: همچنین در قالب همکاری با سازمان بهزیستی خوزستان تعدادی از رانندگان تاکسی که می‌خواستند خودروهایشان را اصلاح کنند را به این اداره‌کل معرفی کردیم و 12 نفر از مددجویان بهزیستی برای اولین بار صاحب یک تاکسی صفر شدند. همین مسیر را با بنیاد شهید هم انجام دادیم اما فعلا تنها دو نفر که تحت پوشش بنیاد شهید هستند را صاحب تاکسی کرده‌ایم و باید این مسیر را ادامه دهیم.
وی تصریح کرد: در این دو سال اجازه ندادیم حتی یک تاکسی اهواز اسقاط نقدی شود در حالی که بیش از 250 نفر درخواست اسقاط نقدی داشتند.
صفی‌خانی بیان کرد: در سال 1402 در شورای شهر اهواز تصویب شد به 150 راننده تاکسی اهواز هر کدام 280 میلیون تومان وام پرداخت شود و اگر بانکی حاضر باشد مبالغ این وام را با 23 درصد به رانندگان پرداخت کند شهرداری اهواز 19 درصد را پرداخت می‌کند و رانندگان تنها 4 درصد را پرداخت می‌کنند. تفاهم‌نامه این کار بین شهرداری اهواز و بانک ملی منعقد و اجرایی شد و در اسفندماه 1402، 63 نفر وام‌های خود را دریافت و خودروهایشان را تحویل گرفتند. 62 نفر دیگر در مرحله صدور پیش‌ فاکتور و 25 نفر در حال انجام فرآیند کار هستند. 
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی اهواز گفت: در مجموع 500 میلیارد تومان برای نوسازی یک هزار و 700 دستگاه ناوگان تاکسیرانی اهواز نیاز است.
وی با اشاره به مصوبه شورای شهر اهواز در خصوص پرداخت وام بلاعوض به رانندگان تاکسی عنوان کرد: سال گذشته ایران خودرو دو مرحله افزایش قیمت داشت و این مسأله کار را بسیار سخت کرد و موجب شد بخشی از افراد مشمول تفاهم‌نامه بانک ملی، آورده لازم را نداشته باشند. بنابراین لایحه‌ای برای شورای شهر اهواز ارسال کردیم تا به 150 نفر وام 300 میلیون تومانی و 40 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض داده شود.
صفی‌خانی گفت: فعلا در کمیسیون بودجه شورای شهر تصویب شده است به 75 نفر وام 300 میلیونی 4 درصد و به 75 نفر دهک یک تا پنج وام 300 میلیونی 8 درصد و 40 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت شود که امیدواریم در صحن شورا مصوب شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی اهواز با بیان اینکه بانک‌های خوزستان باید پای کار بیایند، گفت: بانک‌ها به سختی پای کار می‌آیند. شهردار اهواز دستور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی را گرفت تا بانک رفاه یک هزار فقره وام 300 میلیون تومانی به رانندگان تاکسی اهواز پرداخت کند اما با وجود پیگیری‌های مستمر و دستور وزارت، تاکنون بانک رفاه خوزستان حاضر به پرداخت 300 میلیارد تومان وام به رانندگان نشده و نتیجه‌ای حاصل نشده است. همچنین بانک شهر باید 45 میلیارد تومان وام پرداخت کند تا مصوبه شورای شهر اجرایی شود.
وی بیان کرد: پرداخت این وام‌ها برای شهری با این همه صنایع، عدد بسیار کوچکی است و برای 500 میلیارد تومان برای نوسازی تاکسی‌های اهواز نباید اینقدر با چالش مواجه شویم.
صفی‌خانی گفت: در مجموع از دو سال پیش تاکنون 178 دستگاه سورن پلاس صفر را تحویل داده‌ایم‌ و 108 دستگاه در مراجع صدور پیش فاکتور هستند و امیدواریم در دهه فجر تحویل داده شوند. اگر بانک رفاه و بانک شهر همکاری کنند می‌توانیم نوسازی یک هزار دستگاه را داشته باشیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/953014/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رفت و غزلم چشم به راهش نگران شد

ما خرابیم هنوز از غم ویرانی خود!

دو خط کتاب/ این کار، دوستی را مستحکم می‌کند

فرمانده کل ارتش: بی‌تردید آینده منطقه در دست نیروهای مقاومت خواهد بود

ماجرای سفر ورزشی سیدحسن نصرالله به ایران

روایتی از سیدحسن نصرالله درباره همدلی حاج قاسم با حزب‌الله لبنان

وزیر دفاع: به قول سید مقاومت، ما قطعاً پیروز این مبارزه هستیم

عراقچی در گفت‌وگو با گوترش: بی‌عملی شورای امنیت دلیل عمده استمرار جنایت‌های رژیم صهیونیستی است

پیام تسلیت خانواده شهید رئیسی در پی شهادت سیدحسن نصرالله

پیام تسلیت دو مرجع تقلید برای سیدحسن نصرالله

تصویری قدیمی از روحانی و سیدحسن نصرالله در کنار هم

رئیس دولت اصلاحات: امید است که این خون‌های پاک دامن آلوده بانیان این جنایات را بگیرد

وزیر کشور: تربیت‌شدگان مکتب مقاومت راه شهید نصرالله را ادامه می‌دهند

انتقام قاطع از جنایات اسرائیل نه‌تنها حق ما، بلکه وظیفه ماست!

ببینید | موشک فادی؛ سلاح مقاومت برای درهم کوبیدن شهرک‌های صهیونیستی

اولین برد درخشان با داماش

نویسنده لبنانی: جانشین سیدحسن نصرالله از او جدی تر و مصمم تر خواهد بود، این رسم مقاومت است

تجمع قزوینی‌ها در محکومیت ترور شهید «سیدحسن نصرالله» + فیلم

مردم قشم در محکومیت شهادت دبیرکل حزب الله لبنان تجمع کردند + فیلم

کنسرت‌های موسیقی تا اطلاع ثانوی تعطیل شدند

رهبر انقلاب: راه و مکتب سید مقاومت ادامه خواهد یافت

تداوم آتش بازی بعثت کرمانشاه در لیگ یک؛ نفت آبادان هم تسلیم شد + فیلم

فرماندهان شهید ، عامل تقویت محور مقاومت

اسرائیل به هیچ یک از قوانین بین‌المللی و حقوق بشری پایبند نیست

سرلشکر موسوی: آینده منطقه در دست نیروهای مقاومت خواهد بود

حوزه‌های علمیه روز یکشنبه تعطیل شد

بایدن شهادت دبیرکل حزب‌الله را «اجرای عدالت» خواند !

تجمع مردم لرستان در پی شهادت سید مقاومت

خشم و انزجار مردم گیلان در پی جنایت رژیم سفاک اسرائیل در به شهادت رساندن سیدحسن نصرالله

پیام تسلیت معاون پارلمانی رئیس جمهور در پی شهادت سید حسن نصرالله

خانواده شهید سلیمانی: شهادت سیدحسن نصرالله آغازی بر پایان عمر دشمنان اسلام است

تداوم ارتکاب جنایت بین‌المللی رژیم صهیونیستی بی‌کیفر نخواهد ماند

پیام تسلیت استاندار اصفهان در پی شهادت سید حسن نصرالله

شهادت سید حسن نصرالله جهان اسلام را بیدارتر می کند

تبعات ترور سید حسن نصرالله متوجه رژیم صهیونیستی و آمریکاست

شهید سیدحسن نصرالله تا آخرین لحظه در برابر دشمنان جدش حضرت رسول اعظم(ص) مقاومت کرد

حوزه‌ های علمیه یکشنبه تعطیل هستند

◼️ حزب‌الله شهادت سید حسن نصرالله را اعلام کرد.

هفته چهارم لیگ یک فوتبال/ اولین برد درخشان با داماش

پیام تسلیت مدیرعامل فولاد اکسین خوزستان درپی شهادت سید حسن نصرالله

راه پربرکت سید مقاومت دشمنان جبهه حق را متلاشی خواهد کرد

نظم جدید را فرزندان مقاومت رقم خواهند زد

فیلم/ حمله پهپادی مقاومت عراق به تل‌آویو

وزیر کشور: شهید نصرالله پرچم مقاومت را در منطقه برافراشته نگه داشت

حمایت آمریکا از اقدامات اسرائیل

پیام تسلیت رئیس و نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید به مناسبت شهادت شهید سیدحسن نصرالله

وزیر دفاع: رژیم صهیونیستی برای بقای موجودیت ننگین خود به هر اقدام وحشیانه‌ای متوسل می‌شود

رییس کل بانک مرکزی: رژیم غاصب صهیونیستی بار دیگر خوی تروریستی خود را در جنایت علیه آزادی‌خواهان جهان به نمایش گذاشت

اولین شکست ذوب‌آهن با مشارکت ذوب‌آهنی‌ها!

چهل سال بی‌توجهی به ورزشگاه آزادی