پیام خوزستان

آخرين مطالب

اهوازیان، مشاور فرمانده سپاه قدس: حداقل 2 میلیون ایرانی حاضرند به جنگ با اسرائیل بروند/ روزانه ده ها تلفن به من می شود؛ جوانان ایرانی با گریه خواستار اعزام به جنگ هستند/ احتمال استفاده اسرائیل از گاز سیانور در عملیات ترور سید حسن نصرالله شهرستان ها

اهوازیان، مشاور فرمانده سپاه قدس: حداقل 2 میلیون ایرانی حاضرند به جنگ با اسرائیل بروند/ روزانه ده ها تلفن به من می شود؛ جوانان ایرانی با گریه خواستار اعزام به جنگ هستند/ احتمال استفاده اسرائیل از گاز سیانور در عملیات ترور سید حسن نصرالله
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - به گزارش جماران؛ سایت دیده‌بان ایران نوشت: عصر سه‌شنبه (10 مهر) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که «در انتقام از ترور شهید اسماعیل هنیه، شهید سید حسن نصرالله و شهید عباس نیلفروشان، تعدادی از پایگاه‌های هوایی و راداری و مراکز راهبردی رژیم صهیونیستی در داخل سرزمین‌های اشغالی با شلیک ده‌ها موشک بالستیک ساخت ایران هدف قرار گرفتند و علی‌رغم این که این پایگاه‌ها با پیشرفته‌ترین و پرحجم‌ترین سامانه‌های پدافندی محافظت می‌شد، 90 درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده است.
» براساس اعلام روابط‌عمومی سپاه، «این عملیات در چارچوب حق دفاع مشروع و براساس قوانین بین‌المللی انجام شده است و هرگونه حماقت دشمن به صورت ویرانگر و پشیمان‌کننده پاسخ داده خواهد شد.»
دیده بان ایران با «سردار عبدالفتاح اهوازیان»، فرمانده با سابقه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و از فرماندهان قرارگاه سری نصرت گفت و گو کرده است. سردار اهوازیان از جمله افراد تحریم شده است.
دولت بریتانیا امسال سردارعبدالفتاح اهوازیان و همچنین یگان 700 نیروی قدس سپاه را در لیست تحریم‌های خود قرار داده بود.
اسرائیل می‌خواست از غزه فرار کند، در جنوب لبنان دعوا راه انداخت در همین راستا، «سردار عبدالفتاح اهوازیان»، فرمانده ارشد سپاه پاسداران که در سال‌های جنگ ایران و عراق، فرماندهی قرارگاه نصرت را برعهده داشته است و سابقه فرماندهی بخشی از نیروهای مدافع حرم در سوریه را هم در کارنامه دارد و البته تحت تحریم‌های دولت بریتانیا نیز قرار دارد، در تحلیل وضعیت کنونی منطقه به دیده بان ایران: دکترین نظامی اسرائیل بر این اساس استوار شده است که جنگ‌های آن‌ها حداکثر یک ماه و با ضربه‌های تاکتیکی سریع انجام شود. اما در حال حاضر حدود یک سال است که رژیم صهیونیستی به غزه حمله کرده و دستاوردی جز یک کارنامه سیاه و نگین از آدم‌کشی نداشته است. در چنین شرایطی، صهیونیست‌ها نیاز داشتند که بدون امتیاز دادن از غزه خارج شوند و به همین دلیل، دعوایی را در جنوب لبنان راه انداختند که هیچ ضرورتی نداشت. 
وی با بیان این که اسرائیلی‌ها در حال خارج کردن عمده نیروهای خود از غزه هستند، اظهار داشت: این روزها نیروهای مقاومت فلسطینی در حال شکار کردن صهیونیست‌هایی هستند که می‌خواهند از غزه خارج شوند و نمی‌گذارند که آن‌ها بدون تلفات غزه را ترک کنند. این اقدام اسرائیل به‌نوعی یک فرار تاکتیکی است. اما در حین این فرار، صهیونیست‌ها دست به اقداماتی در لبنان زده‌اند که نمی‌شود اسم آن را نبرد گذاشت. اساسا ما اقدامات امنیتی را نبرد نمی‌دانیم، یعنی ممکن است دشمن در وسایل ارتباطی بمب بگذارد یا به طریق دیگری نیروهای مقاومت را ترور کند که این‌ها یک‌سری اقدامات تاکتیکی - امنیتی موقت است، اصل نبرد، نبرد میدانی است که وقتی آغاز می‌شود که دشمن، نیروهای زرهی و پیاده خود را وارد میدان کند. 
بعد از شهادت فرماندهان، حتی یکی از رده‌های فرماندهی حزب‌الله خالی نشد اهوازیان با تاکید بر این که اسرائیل در حین فرار تاکتیکی خود از غزه، یک ضربه راهبردی نیز به خودش وارد کرد، عنوان کرد: اقدام زمینی اخیر رژیم صهیونیستی برای این بود که آن‌ها می‌خواستند امتحان کنند که آیا بعد از شهادت سید حسن نصرالله، می‌توانند در جنوب لبنان کاری انجام دهند یا خیر، اما در همان اقدام زمینی محدود خود، شدیدا شکست خوردند و فرار کردند، زیرا آن‌ها متوجه شدند که نمی‌توانند به این راحتی‌ها به صورت زمینی با حزب‌الله درگیر شوند. 
این فرمانده ارشد سپاه ادامه داد: بعد از ماجرای انفجار پیجرها، صهیونیست‌ها گمان می‌کردند که صدها نیروی حزب‌الله را فلج کرده‌اند و الان زمان آن است که به صورت میدانی در جنوب لبنان حضور پیدا کنند و خودشان را از غزه خلاص کنند. البته شهید سید حسن نصرالله در سخنرانی چهار ماه قبل خود، به طور مفصل درباره جاسوسی با استفاده از موبایل‌ها تذکراتی داده بود و دو هفته قبل از شهادت نیز اعلام کرد که ممکن است خودشان و تمام مسئولان رده‌بالای حزب‌الله به شهادت برسند، ولی گفت که نیروهای جایگزین تا چند رده بعدی مشخص شده است و هیچ دغدغه‌ای از این بابت وجود ندارد. 
وی در ادامه تاکید کرد: بعد از این که سید حسن نصرالله و جمع دیگری از فرماندهان حزب‌الله به شهادت رسیدند، حتی یکی از جایگاه‌های فرماندهی این جنبش دچار خلأ نشد، فقط اشخاصی که عزیز و مهم بوده‌اند، رفته‌اند و عزیزان دیگری جای آن‌ها را گرفته‌اند. اتفاقا شهادت سید حسن نصرالله باعث شده است که یک شور حسینی هم در نیروهای حزب‌الله و هم در مردم لبنان که بخش زیادی از آن‌ها مسیحی هستند، به وجود بیاید. 
تهدیدها و حمله محدود ایران، به‌شدت دشمن را ترسانده است اهوازیان با بیان این که بعد از شهادت سید حسن نصرالله، ارتش لبنان با حزب‌الله همراه‌تر شده است، عنوان کرد: برخی ممکن است بپرسند که چرا ارتش لبنان عقب‌نشینی کرده است، در پاسخ باید گفت که از اول قرار این بود که در شرایط صلح، ارتش از مرزها صیانت کند و وقتی درگیری پیش می‌آید، نیروهای حزب‌الله وارد عمل شوند. این تصمیم هم مربوط به الان نیست و از سال 2006 به بعد، چنین شرایطی در مرز جنوبی لبنان وجود دارد؛ همان‌طور که در ایران، مرزهای کلاسیک در اختیار ارتش قرار دارد و درگیری‌های نامنظم در مرزها برعهده سپاه است. 
این فرمانده ارشد سپاه با بیان این که ارتش لبنان از امکانات نظامی اندکی برخوردار است، گفت: متاسفانه غربی‌ها تجهیزاتی مثل بالگرد، تانک و موشک ضدهوایی را به لبنان نمی‌دهند تا برای اسرائیل مزاحمتی ایجاد نکند. البته متاسفانه عده‌ای غرب‌گرا هم در لبنان حضور دارند، همان‌طور که در هر کشوری، تعدادی نوکر و جاسوس غرب وجود دارد. در داخل کشور خومان نیز عده‌ای غرب‌زده حضور دارند که می‌گویند چرا به اسرائیل جوابی قاطع نمی‌دهید، در صورتی که بازار شام نیست که هرچه پول داریم را همان اول خرج کنیم و هرچه سلاح داریم را همان اول استفاده کنیم. 
وی در همین راستا خاطرنشان کرد: هنوز ما با اسرائیل وارد جنگ نشده‌ایم، هم سرزمین‌های اشغالی به هم ریخته است و هم بازارهای مالی و جهانی که عمدتا در دست یهودی‌ها یا جماعت سلفی حاشیه خلیج فارس قرار دارد، دچار زیان شده و 10 تریلیون دلار ضرر کرده‌اند. خب ما چقدر باید بجنگیم که به این‌ها 10 تریلیون دلار ضرر بزنیم؟ این‌ها نشان می‌دهد که تهدیدها و حمله محدود ایران، به‌شدت دشمن را ترسانده است. 
افزایش بُرد موشک‌های حزب‌الله بعد از شهادت سید حسن نصرالله اهوازیان با تاکید بر این که جبهه مقاومت هنوز بخش زیادی از توان خود را وارد میدان نکرده است، اظهار داشت: نیروهای مقاومت هنوز به صورت جدی وارد زمین نشده‌اند و اصطلاحا در حال گرم کردن خودشان هستند. صهیونیست‌ها گمان می‌کردند که اگر سید حسن نصرالله را به شهادت برسانند، اوضاع برای آن‌ها بهتر می‌شود، این در حالی است که سید هاشم صفی‌الدین، شیخ نعیم قاسم و افرادی مانند این‌ها، شاید از شهید نصرالله هم تندتر باشند. بعد از شهادت سید حسن، آتش‌باری حزب‌الله روی سر اسرائیل به شکل بی‌وقفه ادامه دارد و صهیونیست‌ها زیر رگبار موشک‌های سهگمین هستند؛ به نحوی نیروهای حزب‌الله، برای اولین بار به قدس هم موشک زندند که اقدامی بی‌سابقه بود. در زمان شهید نصرالله، بُرد موشک‌های حزب‌الله عمدتا حدود 15 کیلومتر بود، ولی الان از 100 کیلومتر هم عبور کرده است. 
این فرمانده ارشد سپاه با بیان این که اسرائیل، عمق سرزمینی اندکی دارد، عنوان کرد: پهن‌ترین قسمت اسرائیل 86 کیلومتر و باریک‌ترین قسمت آن 17 کیلومتر است. این در حالی است که مساحت ایران، 80 برابر سرزمین‌های تحت اشغال رژیم صهیونیستی است، بنابراین اسرائیل در برابر حمله‌های موشکی بسیار آسیب‌پذیر است. در شرایط کنونی، رژیم صهیونیستی در حلقه جبهه مقاومت گرفتار شده است، به نحوی که هم یمنی‌ها، هم نیروهای مقاومت عراق، هم حزب‌الله سوریه، هم حزب‌الله لبنان و هم حماس و نیروهای فلسطینی، اسرائیل را می‌زنند. وقتی هم که همه این نیروها در حال انجام عملیات هستند، فعلا ضرورتی برای اعزام نیروی میدانی از ایران وجود ندارد، زیرا وقتی می‌شود که کار یک نفر را با شلیک یک گلوله تمام کرد، نیازی نیست که به آن شخص توپ شلیک کنیم. البته اگر لازم باشد، نیرو هم اعزام خواهیم کرد. 
وی همچنین یادآور شد: در حال حاضر اسرائیل شبیه گربه‌ای شده است که در گوشه اتاق گیر کرده و وقتی کسی می‌خواهد آن را بگیرد، چنگ می‌اندازد. چنگ‌زدن‌های امروز اسرائیل همین ترور فرماندهان عزیز مقاومت مانند اسماعیل هنیه و سید حسن نصرالله است که نشانه زوال رژیم صهیونیستی است. اسرائیلی‌ها، یهودی‌های افراطی هستند که با مسلمان‌ها دشمنی دیرینه دارند. قرآن کریم می‌فرماید که ضعف یهودی‌ها در این است که پول‌دوست و جان‌دوست هستند. این در حالی است که قرآن به ما مسلمان‌ها دستور داده است که با جان و مال خودمان جهاد کنیم، در صورتی که اسرائیلی‌ها حاضر نیستند که جان و مال خود را فدا کنند. 
اسرائیل نزدیک 2 میلیون آواره دارد و یک میلیون صهیونیست فرار کرده‌اند اهوازیان با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) در ایام جنگ تحمیلی، گفت: در دوره دفاع مقدس، امام فرمود که ما در زمان محاصره اقتصادی، فرمانده رمضان هستیم و در زمان محاصره نظامی، فرزند عاشورا. این در حالی است که صهیونیست‌ها اهل خوشگذرانی هستند، نه اهل جنگ. آن‌ها کاباره و مشروب و رقص و قمار و استخر و کشتی تفریحی و بساط لهو و لعب می‌خواهند، اما حالا صهیونیست‌ها به پناهگاه‌ها و مدارس پناه برده‌اند. الان اسرائیل نزدیک 2 میلیون آواره و جنگ‌زده دارد و بیش از یک میلیون نفر از صهیونیست‌ها هم از سرزمین‌های اشغالی فرار کرده‌اند. 
این فرمانده ارشد سپاه ادامه داد: کل یهودی‌های جهان حدود 15 میلیون نفر هستند و جمعیت اسرائیل قریب به 5.5 میلیون نفر است که البته نصف آن‌ها زن و بچه هستند؛ بنابراین اکنون نتانیاهو چیزی در چنته ندارد، چون بسیاری از مردم خود او در رنج و سختی هستند یا فرار را بر قرار ترجیح داده‌اند. اسرائیلی‌ها در یک سال گذشته آوارگی کشیده‌اند. بسیاری از آن‌ها شغل و سرمایه خود را از دست داده‌اند و صنعت گردشگری هم در سرزمین‌های اشغالی مختل شده است. 
وی با تاکید بر این که امروز روشنگری و بصیرت‌افزایی از شلیک موشک واجب‌تر است و رسانه‌ها باید عموم مسلمان جهان را آگاه کنند، اظهار داشت: الان گرفتاری مهم ما، جهالت مسلمان‌نماها است. در حال حاضر فلسطینی‌ها در محاصره اسرائیل نیستند، بلکه در محاصره دولت‌هایی مثل مصر و اردن و عربستان و بحرین و امارات هستند. همین حالا از طرف کشورهایی مثل مصر و اردن، روزانه چند صد کامیون مواد غذایی، مشروبات الکلی و حتی سلاح و مهمات وارد اسرائیل می‌شود، ولی اجازه نمی‌دهند که یک بطری آب معدنی برای مردم غزه ارسال شود. 
ترور اسماعیل هنیه، شیعه و سنی را به هم نزدیک کرد اهوازیان به ترور اسماعیل هنیه در تهران نیز اشاره کرد و گفت: شهید هنیه در زمانی که مسئولیت حماس را برعهده داشت، به بسیاری از کشورهای جهان از جمله تونس، الجزایر، ترکیه، قطر، امارات، اردن و … سفر می‌کرد و اسرائیل می‌توانست ایشان را خیلی راحت‌تر از ایران، در این کشورها به شهادت برساند. ولی رهبران تمام این کشورها سنی هستند و اسرائیلی‌ها مترصد بودند که آقای هنیه را به عنوان یک رهبر مبارز سنی، در کشور شیعه یعنی ایران شهید کنند که به 2 میلیارد مسلمان جهان القا کنند که شیعه‌ها ضد سنی‌ها هستند. 
این فرمانده ارشد سپاه ادامه داد: سنت الهی بر این بود که اشتباه دشمن برای ما مایه خیر شود. صهیونیست‌ها فکر نمی‌کردند که 2 میلیون ایرانی شیعه در فصل تابستان با لباس سیاه زیر تابوت یک رهبر سنی بیایند و سینه بزنند. دشمنان فکر نمی‌کردند که رهبر انقلاب نماز بدرقه شهید را بر پیکر اسماعیل هنیه بخواند. اگر ما در طول چند سال صد میلیارد دلار هزینه می‌کردیم که به اهل سنت جهان ثابت کنیم که شیعیان دوست شما هستند، نمی‌توانستیم چنین دستاوردی کسب کنیم، اما به برکت خون شهید هنیه، 2 میلیارد مسلمان، محبت شیعه را دیدند. 
چشم 2 میلیارد مسلمان جهان به دست بچه‌های شیعه است اهوازیان با بیان این که چشم 2 میلیارد مسلمان جهان به دست بچه‌های شیعه است تا انتقام سخت را از رژیم صهیونیستی بگیرند، اظهار داشت: بعد از شهادت آقای هنیه، تمام مسلمانان دنیا دیدند که ایران شیعه چطور برای این مبارز سنی عزادار شد، ولی بسیاری از مراکز اهل سنت از دانشگاه الازهر مصر گرفته تا جماعتی که در ایران، ما را به آزار دادن سنی‌ها متهم می‌کنند، حتی پیام تسلیت ندادند. برای تشییع جنازه شهید هنیه در قطر هم کسی مثل محمود عباس نیامد و او را غریبانه در صحرا خاک کردند. همین‌ها باعث شده است که این روزها گرایش به تشیع در فضای مجازی بیشتر شود، چون مسلمانان دیدند که این شیعه‌ها بوده‌اند که در طول یک سال گذشته به مردم مظلوم غزه که اهل تسنن هستند، کمک کرده‌اند. 
وی با تاکید بر این که ایران همیشه پای کار مقاومت بوده است، عنوان کرد: یک مجری تلویزیونی عراقی اخیرا به‌درستی اعلام کرد که در گذشته صدام آن‌ها را شکنجه می‌داد، اما امروز آن‌ها صهیونیست‌ها را با موشک می‌زنند، زمانی یمنی‌ها نان نداشتند، ولی آن‌ها امروز اسرائیلی‌ها را با موشک‌ها و پهپادهای پیشرفته هدف قرار می‌دهند، فلسطینی‌ها در گذشته سنگ پرتاب می‌کردند، اما امروز به صهیونیست‌ها موشک می‌زنند. نقش ایران و حاج قاسم در حمایت از حزب‌الله لبنان از زمان جنگ 33 روزه کاملا نمایان شد و از گذشته تا امروز، ایران همیشه از جبهه مقاومت حمایت کرده است و بازهم حمایت می‌کند. 
احتمال استفاده اسرائیل از گاز سیانور در عملیات ترور سید حسن نصرالله اهوازیان ضمن ناجوانمردانه خواندن نحوه به شهادت رساندن سید حسن نصرالله توسط رژیم صهیونیستی، بیان کرد: تا به حال در هیچ کجای دنیا سابقه نداشته است که در یک نقطه، نزدیک 85 تن بمب سنگرشکن و ضد استحکامات تخلیه شود و 6 بلوک ساختمانی شش‌طبقه را با خاک یکسان کند و موج انفجار تا ده‌ها متر به زیر زمین برود. احتمال می‌رود که هم‌زمان با موج انفجار، از مواد شیمیایی نیز استفاده شده و گازهای سمی هم به فرماندهان حزب‌الله آسیب زده است. گفته می‌شود که گاز سیانور نیز همراه این بمب‌های سنگرشکن بوده است. 
این فرمانده ارشد سپاه با بیان این که باید شهدایی که همراه سید حسن نصرالله بوده‌اند، کالبدشکافی شوند تا موضوع استفاده از مواد شیمیایی همراه بمب‌های ضداستحکامات توسط رژیم صهیونیستی مشخص شود، یادآور شد: آنچه در حال حاضر مطمئن هستیم، این است که پیکر شهید نصرالله ترکش نخورده، ولی انگشتر ایشان بر اثر شدت موج انفجار، ترکیده است. محل حضور سید حسن نصرالله و همراهانش چند طبقه زیر زمین بوده و تاسیسات زیرزمینی آسیب زیادی ندیده است، ولی اساسا موج انفجار باعث می‌شود که مویرگ‌ها از درون بترکد، بنابراین حتما موج انفجار شدیدی بوده است که می‌توانیم نشانه آن را در ترکیدن انگشتر ببینیم، ولی بعید نیست که دشمن از مواد شیمیایی نیز استفاده کرده باشد. 
فرمانده سابق قرارگاه نصرت سپاه همچنین گفت: احتمال دارد این که تشییع پیکر سید حسن نصرالله و همراهان ایشان به تاخیر افتاده است، به خاطر بررسی‌هایی باشد که روی پیکر شهدا در حال انجام است، البته قطعا می‌دانیم که ترکش یا آسیب جسمی بیرونی به پیکر شهید نصرالله وارد نشده است، ولی به هر حال موج انفجار اثر خود را گذاشته و این احتمال هم در دست بررسی است که آیا دشمن از مواد شیمیایی مثل سیانور استفاده کرده است یا خیر؛ اگر چنین موضوعی ثابت شود، پرونده سیاه جدیدی در کارنامه صهیونیست‌ها باز می‌شود که در ترورهای خود، از گازهای ممنوعه نیز استفاده می‌کنند. 
سراسر اسرائیل زیر آتش نیروهای جبهه مقاومت قرار دارد اهوازیان با تاکید بر این که در حال حاضر سراسر اسرائیل زیر آتش نیروهای جبهه مقاومت قرار دارد، اظهار داشت: ایران به عنوان پدر معنوی جبهه مقاومت هنوز کُت خود را در نیاورده و به صورت جدی وارد میدان نشده است. گروه‌های مقاومت تا امروز فقط خودشان را گرم کرده‌اند و بسیاری از سلاح‌های استراتژیک خودشان را خارج نکرده‌اند، چون قرار نیست خرج آخر را همان روز اول انجام دهیم. اگر لازم باشد، آن‌قدر دشمن را می‌زنیم تا پشیمان شود و توان پاسخ دادن نداشته باشد. این هدف می‌تواند با شلیک یک موشک به دست بیاید یا صدها موشک یا هزاران موشک. هنوز بچه‌های مقاومت، کشتی‌ها و ناوچه‌های اسرائیل را نزده‌اند و هنوز نیروهای پیاده حزب‌الله و دیگر گروه‌های مقاومت وارد عمل نشده‌اند. 
این فرمانده ارشد سپاه پاسداران ادامه داد: مدتی قبل، نتانیاهو اعلام کرد که یک تونل را کشف کرده‌اند که از جنوب لبنان به شهرهای اسرائیل کشیده شده است و نیروهای حزب‌الله می‌توانند با استفاده از این تونل‌ها، از زیر زمین خودشان را به سرزمین‌های اشغالی برسانند. وقتی اسرائیلی‌ها این تونل را کشف کردند، سید حسن نصرالله گفت که ما 14 سال است که در حال بهره‌برداری از این تونل هستیم و صدها تونل دیگر شبیه این داریم. صهیونیست‌ها از آن روز می‌ترسند که وقتی سربازهایشان در غزه یا جنوب لبنان در حال جنگ هستند، نیروهای حزب‌الله با استفاده از این تونل‌ها خودشان را به شهرهای اسرائیل برسانند و برای تسخیر آن‌ها تلاش کنند. 
وی در ادامه تاکید کرد: ما برگ‌های برنده زیادی داریم که هنوز رو نکرده‌ایم و کسانی که سید حسن نصرالله یا اسماعیل هنیه را زده‌اند، بدانند که یحیی سنوار بسیار تندتر از شهید هنیه است و در حزب‌الله نیز آقایان سید هاشم صفی‌الدین و شیخ نعیم قاسم، علاوه بر اراده قوی خودشان، این روزها اراده خون‌خواهی از شهید نصرالله را نیز دارند و خیلی تندتر شده‌اند و هیچ جایی برای عقب‌نشینی، مسامحه و تعلل قائل نیستند. 
نفوذ، بخشی از عملیات ترکیبی دشمن در ترور شهید نصرالله بود اهوازیان در پاسخ به این سوال که آیا در عملیات شهادت سید حسن نصرالله، نفوذ در حزب‌الله لبنان صورت گرفته است یا خیر، به دیده بان ایران گفت: ترور شهید نصرالله بر اثر انجام اقدامات ترکیبی توسط رژیم صهیونیستی اتفاق افتاد؛ یعنی هم نفوذ در آن دخالت داشت، هم جمع‌آوری آشکار اطلاعات، هم جمع‌آوری پنهان اطلاعات، هم تحلیل داده‌ها. اسرائیلی‌ها گفته‌اند که وقتی تصمیم به انجام عملیات ترور سید حسن نصرالله گرفتند که دیدند شخصیت‌های مهمی به منطقه ضاحیه بیروت آمده‌اند، ارزیابی آن‌ها این بود که برای چنین شخصیت‌هایی باید خود سید حسن نصرالله حضور پیدا کند، ولی نمی‌دانستند که سید حسن دقیقا در کدام بلوک قرار دارد، بنابراین تصمیم گرفتند که تمام بلوک‌ها را تا عمق زمین بزنند که ایشان هرکجایی که هست، قطعا به شهادت برسد. 
این فرمانده ارشد سپاه ادامه داد: تصمیم‌گیری دشمن برای انجام عملیات ترور شهید نصرالله براساس جمع‌بندی مجموعه‌ای از اقدامات که بخشی از آن‌ها مربوط به نفوذ بود، انجام شد. سید حسن نصرالله هیچ‌وقت خودش نگفته بود که دشمن توانسته است در حزب‌الله نفوذ کند. الان برخی رسانه‌ها، گزارش‌هایی منتشر می‌کنند که فلان شخصیت حزب‌الله نفوذی بوده است، چنین گزارش‌هایی در جنگ 33 روزه در سال 2006 هم منتشر می‌شد. اما این گزارش‌ها صحت ندارد، اگر واقعا اسرائیل در حزب‌الله نفوذ گسترده داشت، نیازی نداشت که سید حسن نصرالله را بمباران کند، بلکه او را با روش‌های ساده‌تری مثل مسموم کردن یا ... به شهادت می‌رساند که این همه هزینه مادی و معنوی را برای ترور سید حسن تقبل نکند. 
اهوازیان خاطرنشان کرد: وقتی دشمن بمباران سنگین را صرفا برای ترور یک شخص انجام می‌دهد، حاکی از آن است که به نتیجه گرفتن از طریق نفوذ در حزب‌الله امید ندارد. همچنین وقتی شهید هنیه را با این روش در تهران ترور می‌کند، یعنی امیدی به نفوذ به مجموعه اطرافیان ایشان ندارد. اگرچه نمی‌توان نفوذ را در حزب‌الله به طور کامل رد کرد، ولی باید توجه داشت که ترور شهید نصرالله ناشی از نفوذ نبود، بلکه به دلیل انجام یک عملیات ترکیبی شامل جمع‌آوری آشکار و پنهان اطلاعات و تحلیل داده‌ها صورت گرفت و در این میان، شاید هم عوامل داخلی حزب‌الله اطلاعاتی را به دشمن داده باشند. البته این اطلاعات را ممکن است مردم عادی هم به اسرائیل بدهند، مثلا شاید بقال سر کوچه به دشمن بگوید که دیدم دختر سید حسن نصرالله وارد فلان ساختمان شد. 
وی همچنین بیان کرد: در گزارش تلویزیون خود صهیونیست‌ها آمده است که ما متوجه شدیم در این محل قرار است جلسه مهمی برگزار شود و از نوع شخصیت‌ها احتمال دادیم که خود سید حسن برای ملاقات با این افراد خواهد آمد. یعنی وقتی دیدیم برخی فرماندهان اصلی حزب‌الله در یک محل حضور پیدا کرده‌اند، احتمال دادیم که این‌ها می‌خواهند با سید حس نصرالله دیدار کنند، البته گفتند که ما نمی‌دانستیم سید حسن دقیقا در کدام بلوک یا کدام طبقه قرار دارد، بنابراین تصمیم گرفتیم که نزدیک 85 تن بمب ضداستحکامات را با استفاده از 6 جنگنده F15 روی شش بلوک خالی کنیم تا ساختمان‌های بتنی پودر شوند و موج انفجار تا ده‌ها متر زیر زمین برود. 
حشدالشعبی حاضر است 400 هزار نفر را برای پس گرفتن جولان اعزام کند سردار اهوازیان در واکنش به اظهارات اخیر بنیامین نتانیاهو خطاب به ملت ایران گفت: دشمن اگر قصد زدن ایران را داشت، اصلا صحبت نمی‌کرد، بلکه ضربه خود را می‌زد. یاوه‌گویی‌هایی که اخیرا نتانیاهو انجام داد، نوعی رجزخوانی پوچ است. دشمن پیش از آن که هر اقدام احمقانه‌ای انجام دهد، باید توجه داشته باشد که نیروهای مقاومت هنوز به صورت زمینی وارد عمل نشده‌اند. جبهه جولان برای گروه‌های مقاومت بسیار حساس است و این گروه‌ها به دنبال بهانه‌ای برای حضور در این جبهه هستند. همین الان حشد الشعبی عراق اعلام کرده است که آمادگی دارند چند صد هزار نیرو را به این جبهه اعزام کنند. برای رفتن از عراق به سوریه نیز مرز هیچ کشور دیگری در میان نیست و نیروهای عراقی به‌راحتی می‌توانند خودشان را به جولان برسانند. 
این فرمانده ارشد سپاه پاسداران ادامه داد: اگر قرار باشد عملیاتی توسط نیروهای مقاومت عراق در جبهه جولان انجام شود، حزب‌الله سوریه نیز حتما همراهی خواهد کرد. ضمن این که محبین اهل بیت (ع) از همه‌جای دنیا حاضر هستند که جان خود را در راه مبارزه با رژیم صهیونیستی فدا کنند. همان‌طور که در دفاع از حرم، نیروهای مقاومت از همه کشورها خودشان را به سوریه رساندند، اگر جنگ زمینی با اسرائیل صورت بگیرد، بازهم این آمادگی وجود دارد؛ با این تفاوت که از نظر نیروهای مقاومت، صهیونیست‌ها صد برابر نجس‌تر از داعشی‌ها هستند، بنابراین حتما نیروهای مقاومت با عزم و اراده بیشتری نسبت به داعش با رژیم صهیونیستی خواهند جنگید. 
حداقل 2 میلیون ایرانی حاضرند به جنگ با اسرائیل بروند اهوازیان با تاکید بر آمادگی غاطبه مردم ایران برای اعزام داوطلبانه به میدان نبرد با اسرائیل در صورت لزوم، گفت: اگر نبرد زمینی بین جبهه مقاومت با اسرائیل صورت بگیرد، بسیاری از ایرانی‌هایی که نسبت به‌عدم حضور در دفاع از حرم غبطه خوردند، حتما در میدان حاضر خواهند شد. حداقل 2 میلیون ایرانی غبطه می‌خورند که چرا اجازه پیدا نکردند برای نبرد با داعش در میدان حاضر شوند. بسیاری از این‌ها قسم می‌خورند که آماده‌اند به نبرد با اسرائیل بروند. 
این فرمانده ارشد سپاه ادامه داد: روزی ده‌ها تلفن به بنده می‌شود و عزیزان با گریه و زاری می‌گویند که حاضرند از جان و مال خود برای چنین نبردی مایه بگذارند. شرایط مثل همان اوایلی است که بحث دفاع از حرم بود و من ایرانی‌هایی را در میدان می‌دیدم که می‌گفتند ما برای رسیدن به سوریه، سه کشور را دور زده‌ایم. یکی دیگر می‌گفت که من پراید مسافرکشی خود را فروخته‌ام و به اینجا آمده‌ام. یکی دیگر می‌گفت من چند ماه است که عروسی کرده‌ام و طلاهای هدیه را فروخته‌ام و به اینجا آمده‌ام. یکی دیگر می‌کفت که خانه خودم را به رهن داده‌ام و خانم خود را به منزل پدرش فرستاده‌ام و مبلغ رهن را هزینه کرده‌ام و به سوریه آمده‌ام. ما چنین آدم‌هایی در مملکت خودمان داریم که این چنین برای مبارزه با صهیونیست‌ها آماده هستند. 
وی در ادامه یادآور شد: اکنون نیروهای اسرائیلی خسته و بُریده و مستاصل هستند، ولی متاسفانه برخی کشورهای منطقه و اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها به اسرائیلی‌ها باج و خراج می‌دهند تا آن‌ها را سر پا نگه دارند. البته یهودی‌ها از مرگ می‌ترسند و مرگ را فنا می‌دانند، در صورتی که از نظر ما، مرگ همان حیات دوباره است. آن‌ها هراس دارند که اگر وارد جنگ شوند، اموال خود را از دست بدهند، ولی ما معتقدیم که باید با جان و مال خودمان در راه خدا جهاد کنیم. آن‌ها از نظر اعتقادی نسبت به ما ضعیف‌تر هستند و این که می‌گویند ایران را می‌زنیم، رجزخوانی پوچ است، ولی اگر هم بزنند، از آن‌ها تشکر می‌کنیم که برای حمله سراسری به اسرائیل به ما مجوز بین‌المللی می‌دهند. 
اصلاح‌طلبان و اصولگرایان آماده نبرد با اسرائیل هستند اهوازیان با تاکید بر این که در صورت پاسخ اسرائیل به حمله موشکی اخیر، ایران بسیار سنگین‌تر از عملیات دیشب وارد میدان خواهد شد، اظهار داشت: اگر برای پاسخ دادن به ترور شهید هنیه، شهید نصرالله و شهید نیلفروشان، به آن‌ها موشک بالستیک زدیم، اگر به خودشان جرات دهند و ایران را بزنند، طوری جواب آن‌ها را می‌دهیم که اصلا در محاسبات آن‌ها نمی‌گنجد. بیش از 40 سال است که حُقد و کینه صهیونیست‌ها در دل ایرانی‌ها ریشه داونده است، البته ممکن است تعداد معدودی در داخل کشورمان عقیده دیگری داشته باشند که آن‌ها یا ناآگاه یا مغرض هستند، ولی غاطبه ملت ایران، تمام نیروهای مسلح، تمام بچه‌های محب مستعفین (نیروهای بسیج) و تمام نیروهای سیاسی، فرقی هم ندارد اصلاح‌طلب یا اصولگرا، باریش یا بی‌ریش، همه آماده‌اند که به نبرد با اسرائیل بروند و هیچ باکی از جنگیدن با دشمن ندارند. 
این فرمانده ارشد سپاه پاسداران ادامه داد: یک برادر اصلاح‌طلب به من می‌گفت که آماده‌ام همین امروز چفیه عربی به گردنم بیندازم و به جنگ با اسرائیل بروم و اگر قرار باشد نیرو اعزام کنیم، حتما داوطلبانه می‌روم و تا زمانی که یا پیروز شویم یا شهید شوم، به ایران برنخواهم گشت. رهبر معظم انقلاب فرمان داده‌اند و فرمان ایشان در حکم واجب کفایی است که هرکس در توان خودش باید به حزب‌الله کمک کند. این روزها می‌بینیم که روی میز هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی چفیه می‌اندازند که نشان می‌دهد ما آماده نبرد هستیم. این‌ها نوعی رجزخوانی است که ما از حضرت عباس (ع) یاد گرفته‌ایم. حضرت عباس به حمل پرچم و رجزخوانی مشهور بودند. امروز پرچم حضرت عباس (ع) همین چفیه عربی است. همین را گردن خودمان بیندازیم، دشمن متوجه می‌شود که ما آماده هستیم و دچار وحشت می‌شوند. 
وی در همین راستا تاکید کرد: مردم خیالشان راحت باشد که اسرائیل هیچ غلطی نمی‌تواند انجام دهد. ایران هنوز بسیاری از موشک‌های پیشرفته خود را استفاده نکرده است. مردم بدانند که یک روزی ما می‌خواستیم سیم خاردار وارد کنیم، ولی کشور لهستان آن را 20 ماه توقیف کرد و گفت اجازه نمی‌دهیم که جلوی عراقی‌ها سیم خاردار بکشید. امروز اما بابت آن تحقیر و تحریم، به برکت وجود امام سید علی و نیروهای مسلح، حدود 60 کشور خریدار امکانات نظامی ایران هستند. امروز جهان سه ابرقدرت دارد که دو تا از آن‌ها مشتری امکانات نظامی ما هستند. امروز امکانات استراتژیک ما در جهان حرف اول را می‌زند. مردم نگران نباشند، اگر لازم باشد، ما تمام امکانات نظامی خود را هم برای بازاریابی، هم تست کردن و هم گرفتن انتقام شهدا، روی سر صهیونیست‌ها خواهیم ریخت. 
مردم نباید هیچ هراسی از حمله هوایی و جنگنده‌های اسرائیل داشته باشند اهوازیان با تاکید بر این که مردم نباید هیچ هراسی از حمله هوایی اسرائیل داشته باشند، گفت: جنگنده‌های اسرائیل با ایران 2200 کیلومتر فاصله دارند و برای این که بخواهند خودشان را به آسمان ایران برسانند، ناچارند در طول مسیر سوختگیری انجام دهند. به تمام کشورهای منطقه هشدار داده‌ایم که اگر هرکدام از آن‌ها، زمین یا آسمان خود را در اختیار یهودی‌ها بگذارند و به آن‌ها کمک کنند که ما را بزنند، مانند خود اسرائیل آن‌ها را خواهیم زد. ایران در حال حاضر «رادار باور» را در اختیار دارد. این رادار 3000 کیلومتر بُرد دارد و از سامانه S400 روسیه هم بهتر است، یعنی وقتی جنگنده اسرائیلی از سرزمین‌های اشغالی بلند می‌شود، بچه‌های ما در تهران می‌توانند روی مانتیورهای خود آن را مشاهده کنند. ضمنا در کنار این رادار، موشک قادر 2 را داریم که ضدهواپیما است و بُرد آن 3000 کیلومتر است. 
این فرمانده ارشد سپاه پاسداران با بیان این که ایران تنها کشوری در جهان است که پهپادهایی در اختیار دارد که می‌تواند موشک هوا به هوا شلیک کند، خاطرنشان کرد: جنگنده F35 با مهمات آن حدود 150 میلیون دلار قیمت دارد، اما پهپاد 200 میلیون تومانی ما می‌تواند همراه این جنگنده در آسمان پرواز کند و آن را هدف قرار دهد. هیچ کشوری در دنیا این پهپاد را ندارد و فقط منحصر به ما ایرانی‌ها است. بنابراین مردم از لحاظ نیروهای مسلح و امکانات نظامی اصلا دغدغه نداشته باشند. دشمن می‌داند که ما چه امکاناتی داریم و هیچ وقت به خودش جرأت نمی‌دهد که حمله گسترده‌ای انجام دهد، بلکه بیرون گود ایستاده است و رجز می‌خواند و فحاشی می‌کند. 
وی در ادامه بیان کرد: اسرائیل اگر توان زدن ایران را داشت، به جای این رجزخوانی‌ها، سکوت می‌کرد و ضربه خود را می‌زد، ما به صیهونیست می‌گوییم که اگر جرات و قدرت داری، بفرما بزن، اما اگر این کار را بکنی، کاری می‌کنیم که نور موشک‌های ایران را شب و روز در آسمان خودتان ببینید و بلایی سر شما می‌آوریم که از اصل وجود خودتان و اشغال سرزمین فلسطین پشیمان شوید. 
کسانی که از «تله جنگ» می‌گویند، خودشان و فرزندانشان کجا خدمت کرده‌اند؟ اهوازیان همچنین در واکنش به اظهارات برخی کارشناسان سیاسی مبنی بر این که اسرائیل می‌خواهد ایران را وارد «تله جنگ» کند، اظهار داشت: من به چیزی به عنوان تله جنگ اعتقاد ندارم، ما مرد جنگ هستیم و کسانی باید بترسند که قوای لازم را برای جنگ ندارند. کل جمعیت صهیونیست‌ها حدود 5.5 میلیون نفر و کل نیروهای ارتش و پشتیبانی نظامی آن‌ها حداکثر یک میلیون نفر است. این در حالی است که ما همین حالا حدود 16 میلیون بسیجی آموزش‌دیده داریم، همچنین میلیون‌ها نفر عضو سپاه و ارتش داریم. همچنین میلیون‌ها نفر در کشورهای منطقه عضو گروه‌های مقاومت هستند. مقاومت اسلامی عراق اعلام کرده است که فقط برای پس گرفتن جولان حاضر است 400 هزار نفر را اعزام کند. خدا بیامرزد شهید نصرالله را که می‌گفت اگر بخواهم از همین بضاعت خود حزب‌الله استفاده کنم، می‌توانم یک هفته‌ای الجلیل را بگیرم. 
آقایانی که از اصطلاح «تله جنگ» استفاده می‌کنند، خواهش می‌کنم که آورده خودشان را اعلام کنند این فرمانده ارشد سپاه پاسداران ادامه داد: من از آقایانی که از اصطلاح «تله جنگ» استفاده می‌کنند، خواهش می‌کنم که آورده خودشان را اعلام کنند. حضرت امام (ره) می‌فرمود کسانی که می‌گویند انقلاب چه کرد، بفرمایند که آن‌ها برای انقلاب چه کرده‌اند. کسانی که از «تله جنگ» می‌گویند، بفرمایند که خودشان کجا خدمت کرده‌اند، در کدام جبهه بودند و در دوره دفاع مقدس چه کرده‌اند. آورده خودشان را بیاورند تا ما حرفشان را گوش بدهیم. کسانی که ادعا می‌کنند ما رجال سیاسی هستیم، پایان خدمت اولاد خودشان را بیاورند تا من استعلام بگیرم و ببینم فرزندان آن‌ها در بالاشهر تهران خدمت کرده‌اند یا در جایی مثل عجب‌شیر. عمده این جماعت که ناله‌کنان و برسرزنان هستند و حال ما را بد می‌کنند، کسانی هستند که سررشته‌ای از موضوعات نظامی ندارند.
وی در پایان تصریح کرد: از همه مردم و نیروهای سیاسی می‌خواهم که کار را به کاردان بسپارند. امروز نیروهای مسلح سنسورهای دفاعی مملکت هستند؛ سنسورهایی حساس، هوشیار و بیدار که می‌دانند چه کار کنند. ما هیچ‌وقت نمی‌آییم که یک گلوله سنگین خود را خرج شکار خرگوش کنیم. ما با این گلوله‌ها گرگ و گراز می‌زنیم. آقایان خواهشا با صحبت‌هایی مثل «تله جنگ»، مردم را احساسی نکنند، ما به صورت معقول به پیش می‌رویم، البته ما هیچ وقت مهاجم نبوده‌ایم و همیشه مدافع بوده‌ایم و حمله موشکی دیشب نیز خون‌خواهی از به شهادت رساندن شهید هنیه، شهید نصرالله و شهید نیلفروشان بود و طلبی بود که اسرائیل از ما داشت. 

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/956487/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

(تصاویر) اجتماع بزرگ مردم اصفهان در حمایت از جبهه مقاومت

ماجرای بوژوویچ و استقلال | لحظه

پاسخ ایران در صورت حمله اسرائیل کوبنده‌تر خواهد بود

یک میلیون هکتار در خوزستان زیر کشت پاییزه می‌رود

شادی مردم اهواز از حمله عملیات وعده صادق 2

گل چهارم بنفیکا به اتلتیکومادرید توسط کوکو

دستیار مهدوی‌کیا در الجزیره از کشور سوئد

خلاصه بازی لایپزیش 2 - یوونتوس 3

خلاصه بازی لیل 1 - 0 رئال مادرید

خلاصه بازی استون ویلا 1 - 0 بایرن مونیخ

طلسم ملی‌پوش ایرانی در لهستان شکست

سی ان ان: دولت بایدن تخمین می‌زند که اسرائیل به احتمال زیاد به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله نخواهد کرد

پزشکیان: سفر قطر خطرناک نیست؛ اگر قراره بمیرم با شهادت بمیرم بهتر است

بازتاب پاسخ موشکی ایران در رسانه‌های عربی؛ جهنم سوزان در اسرائیل

دستگیری مزاحمین خیابانی در طرح پوشش انتظامی مدارس در هندیجان

عملیات وعده صادق 2 خورشید امید را در دل جبهه‌ مقاومت روشن کرد

انقلاب اسلامی الهام‌بخش ملت‌های مظلوم در سراسر جهان است

صاعقه بلای جان یک سرباز شد

تصاویر/ غرفه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران در سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت

شهادت سید مقاومت موجب گسترش فرهنگ شهادت طلبی در میان نسل‌های آینده شد

عملیات سپاه علیه رژیم صهیونیستی یک حق مشروع برای ایران بود

جلسه هماهنگی مراسم بزرگداشت سید مقاومت در آران و بیدگل برگزار شد

شهید فهمیده اکنون الگوی دانش آموزان جبهه مقاومت است

بیانیه ائمه جمعه و جماعات اهل سنت آذربایجان غربی در حمایت از وعده صادق 2

فقدان سید حسن نصرالله ثلمه‌ای جبران‌ناپذیر برای جهان اسلام است

«وعده صادق 2»؛ شب شادمانی مردم غزه و وحشت صهیونیست‌ها

تصاویر/ رونمایی از کتاب «من می‌آیم» در سیزدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت

تجمع اعتراض‌آمیز هنرمندان ارومیه‌ای در محکومیت ترور شهدای مقاومت برگزار شد

هیئات مذهبی در آگاهی‌بخشی مردم نسبت به نبرد بزرگ با رژیم صهیونیستی تلاش کنند

شهید فهمیده الگوی دانش آموزان جبهه مقاومت

خون شهدای ترور مانند دریایی رژیم صهیونیستی را غرق می‌کند/ به برکت مقاومت، پیروزی از همیشه نزدیک‌تر است

گریه و زاری کماندوهای اسرائیلی در کمین حزب‌الله

نامگذاری 100 کودک عراقی به نام نصرالله

نماینده پارلمان لبنان: مقاومت تا آخر مسیر ایستاده است

تهدید سرمربی تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان به افشاگری!

تائید شد؛ رهبری به نماز جمعه می‌آیند

جغرافیای مقاومت و پیام موشکی ایران؛ «تدبیر» یا «تأخیر»؟

نامگذاری 100 نوزاد عراقی به نام «نصرالله»

نامگذاری 100 کودک به نام نصرالله

تصویری بی‌نظیر از ماه کامل در کنار برج آزادی

به هلاکت رسیدن 8 نظامی صهیونیست در 27 عملیات مقاومت اسلامی لبنان

حزب الله زنده است

«نصرالله» نام نوزادان در عراق پس از شهادت سید مقاومت

تمامی کماندوهای اسرائیلی رخنه کرده به اراضی لبنان، کشته و زخمی شده و یا فرار کردند

حزب‌الله: تمامی کماندوهای اسرائیلی رخنه کرده به اراضی لبنان، کشته و زخمی شده و یا فرار کردند

گزارش تصویری | تجمع بزرگ تهرانی‌ها در سوگ سید مقاومت

پانلا مقابل مقاومت البرز به پیروزی رسید

گل جون دوران به بایرن مونیخ روی خروج اشتباه مانوئل نویر

اشتباه مرگبار نویر؛ جان دوران ویلا پارک را منفجر کرد

خلاصه بازی لیورپول 2 - بولونیا 0