پیام خوزستان

آخرين مطالب

گنبد آهنین از شیشه شکننده‌تر است شهرستان ها

گنبد آهنین از شیشه شکننده‌تر است
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز پنجشنبه دوازدهم مهر 1403_ را در ادامه می‌خوانید.
به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا، مرور عناوین مطبوعات کشور را به‌صورت روزانه در دستور کار خود دارد.
در صفحه نخست امروز خود با تیتر «گنبد آهنین از شیشه شکننده‌تر است» به سخنان رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت پرداخت و نوشت: رئیس‌جمهور روز گذشته در جلسه هیأت دولت، ضمن قدردانی از عملیات غرورآفرین سه‌شنبه شب نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران (وعده صادق 2) در هدف قرار دادن مراکز نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی گفت: این عملیات افتخارآمیز که بار دیگر غرور ملی ایرانیان را به رخ جهان کشید، بر طبق موازین بین‌المللی و در پاسخ به جنایت این رژیم در ترور شهید هنیه در کشورمان و همچنین شهادت سیدحسن نصرالله و شماری از فرماندهان مقاومت بود.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
مسعود پزشکیان با بیان اینکه پس از ترور شهید هنیه در تهران که نقض آشکار حاکمیت و امنیت ملی ایران بود، کشورهای غربی مدام ما را به خویشتنداری دعوت و وعده برقراری فوری آتش‌بس در غزه را می‌دادند، افزود: ما نیز به‌رغم انتظار بحق مردم در پاسخ به این جنایت، به امید اینکه نسل‌کشی مردم مظلوم و بی‌گناه غزه متوقف شود، اقدامی نکردیم، اما این رژیم جنایتکار و خونریز نه تنها به کشتار زنان و کودکان ادامه داد، بلکه دامنه جنایات خود را به لبنان نیز گسترش داد و با انفجار پیجرها در دست مردم عادی فاجعه آفرید و نکته قابل تأمل اینکه همین کشورهای مدعی حقوق بشر که ما را به خویشتنداری دعوت می‌کردند، در مقابل اقدامات این رژیم سکوت کردند.
رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه عملیات غرورآفرین سه‌شنبه شب نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بار دیگر ثابت کرد گنبد آهنین ادعایی آنان از شیشه شکننده‌تر است، تصریح کرد: ما همچنین ثابت کرده‌ایم که بر سر عزت و غرور ملت‌مان با کسی شوخی نداریم و اگر این رژیم بخواهد خطایی مرتکب شود، پاسخی به مراتب کوبنده‌تر دریافت خواهد کرد.

پیام خوزستان

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «موشک‌هایی که قلب اسرائیل را شکافت قلب جهان را شاد کرد» نوشت: حمله کوبنده جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل، بر سرنوشت منطقه اثری تعیین‌کننده گذاشت و گامی تاریخ ساز و تمدن آفرین بود. وجود امنیت‌ساز جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت اسلامی در منطقه و نقش ثبات‌آفرین آنها را تثبیت کرد و به اتاق‌های فکر محور شرارت پیام ترسناکی ارسال کرد؛ مبنی بر زوال وجودی رژیم خونخوار صهیونیستی مقابل اتحاد، قدرت روزافزون و ساخت مستحکم زنجیره مقاومت اسلامی. رهبر انقلاب هفتم مهرماه در پیامی درباره قضایای اخیر لبنان تأکید کردند؛ «سرنوشت این منطقه را نیروهای مقاومت و در رأس آنان حزب‌الله سرافراز رقم خواهد زد.»
نظم جدید منطقه در شکست کامل توطئه تجزیه کشورهای منطقه و نقشه شوم خاورمیانه‌ای آمریکا و اسرائیل توسط جبهه مقاومت ریشه دارد. خیال می‌کردند انقلاب اسلامی و مقاومت با دو جنگ جهانیِ (تعبیر استراتژیست‌های غرب) «افغانستان و عراق» و سپس «جنگ نیابتی در عراق و سوریه» و نیز جنگ 33 روزه از میان می‌رود اما جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت با مدافعان حرم، شهیدان و حجت‌های بالغه‌ای همچون حاج قاسم سلیمانی، سید حسن نصرالله، حاج عماد مغنیه، ابومهدی المهندس و… آمریکا و سگ هار صهیونیست آن را ناکام و مستأصل ساخت. موشک‌باران رژیم جعلی از سوی جمهوری اسلامی ایران گامی دیگر در تحکیم نظم جدید منطقه است که مولود مقاومت اسلامی است و غرب را به وحشت انداخته است.
حمله طوفانی جمهوری اسلامی ایران که قلب رژیم جعلی را شکافت و محور شرارت را به ترس و وحشت انداخت، جهان و حق‌طلبان و آزادگانش را از امید و سرور لبریز کرد. در سراسر ایران اسلامی مردم به خیابان‌ها ریختند و خوشحالی عمیق خود را نشان دادند. تصاویر و فیلم‌های بسیاری از شادی مردم غزه منتشر شده است. یکی از تصاویر نشان می‌دهد اهالی غزه بوستر یکی از موشک‌های ایران را مجسمه یک میدان قرار داده‌اند.
تصاویری منتشر شد که نشان می‌داد اهالی رام‌الله با بوسترهای برجای مانده از موشک‌ها، عکس یادگاری می‌گیرند. فیلم دیگری منتشر شد که نشان می‌داد فلسطینی‌ها پوکه سوخت یکی از موشک‌ها را روی یک دستگاه تراکتور قرار داده‌اند و در حال حرکت و سرشار از خوشحالی هستند. تصاویر و فیلم‌های بسیاری نیز از شادی مردم عراق منتشر شده است.

پیام خوزستان

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «اخطار بزرگ به صهیون» نوشت: پس از درهم کوبیده شدن مواضع اطلاعاتی، امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی در عملیات قهرمانانه، شجاعانه و مقتدرانه نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در قالب وعده صادق 2، برخی مقامات رژیم صهیونیستی، کوشیدند با برخی رجزخوانی‌ها، تهدید به اقدام تلافی‌جویانه علیه جمهوری اسلامی ایران، برای تسکین افکار عمومی ساکنان اشغالی کنند. این تهدیدات، اما از همان ساعات اولیه اقدام موشکی ایران، پاسخ در خور گرفت. اگرچه رفتارهای جنون‌آمیز سران رژیم صهیونیستی، نشان داده که آن‌ها از عقلانیت و محاسبه‌گری بویی نبرده‌اند، اما جمهوری اسلامی هم ثابت کرده در وعده‌های خود «صادق» است؛ چنانکه تاکنون هم چنین شده. حالا اگر آن‌ها اصرار دارند در سرزمین‌های اشغالی با موشک‌ها دفن شوند، انتخاب کنند.
سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح که خود بر عملیات وعده صادق نظارت می‌کرد، شامگاه سه شنبه در سخنان کوتاهی در تشریح تصمیم جمهوری اسلامی ایران گفت: «با وجود جنایات انجام شده توسط رژیم صهیونیستی جمهوری اسلامی ایران رعایت موازین را به انجام رساند فقط پایگاه‌های نظامی زده شد.» او گفت: «از هنگام ترور شهید هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران، با درخواست مکرر امریکایی‌ها و اروپایی‌ها و دیگران مبنی بر اینکه شما خویشتنداری کنید تا آتش بس را در غزه برقرار کنیم، دوره سختی را در خویشتنداری پشت سر گذاشتیم؛ اما رژیم جنایتکار صهیونیستی با حمایت آمریکا و حتی چراغ‌سبز امریکایی‌ها جنایات خود را افزایش دادند و قتل عامی را علیه مردم لبنان و به ویژه شهادت مجاهد کبیر شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و همچنین مستشار عالی نظامی سپاه پاسداران در لبنان سردار شهید نیلفروشان اجرا کردند که جنایت‌های بسیار بزرگی بود. دیگر وضعیت قابل تحمل نبود و بحمدالله سپاه پاسداران با عملیات بسیار ارزشمند موشکی خود توانست پایگاه‌های مهمی را در رژیم صهیونیستی مورد هدف قرار دهد. با وجود این جنایت‌ها جمهوری اسلامی ایران رعایت موازین را به انجام رساند و فقط پایگاه‌های نظامی زده شد؛ سه پایگاه هوایی نظامی اصلی رژیم صهیونیستی، موساد به عنوان مرکز ترور، پایگاه هوایی نواتیم به عنوان پایگاه هواپیمایی اف 35، پایگاه هوایی هاتزریم به عنوان پایگاهی که برای ترور شهید نصرالله عزیز مورد استفاده قرار گرفت، رادارهای راهبردی و همچنین مراکز تجمع تانک‌ها، نفربرها و نفرات رژیم صهیونیستی در منطقه پیرامون غزه که قتل عام مردم غزه را داشتند، مورد هدف قرار گرفتند.» این مقام ارشد دفاعی در ادامه هشدار و بلکه اخطار جدی خود به سران صهیونی تصریح کرد: «در این عملیات زیر ساخت‌های اقتصادی و صنعتی رژیم مورد هدف قرار نگرفت، مردم آن‌ها مورد هدف قرار نگرفتند، درحالی که این کار کاملاً امکان پذیر بود.»

پیام خوزستان

روزنامه وطن امروز در صفحه نخست امروز خود تیتر «نظم مقاومت» را برگزید و نوشت: عملیات «وعده صادق 2» صحنه میدان جبهه مقاومت با رژیم صهیونیستی را به وضعیت پس از حمله 7 اکتبر تغییر داد. مهم‌ترین پیام و اثر عملیات توفان الاقصی، از بین بردن هیمنه نظامی - اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بود. حماس در باریکه محصور و محدود غزه، حباب ادعای شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را از بین برد و رژیم صهیونی در باتلاق خطر موجودیتی گرفتار شد. صهیونیست‌ها ابتدا گسترش دامنه و بعد جنگ را تنها راه احیای بازدارندگی خود تلقی کردند. حمله جنگنده‌های رژیم صهیونی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، در همین راستا انجام شد اما عملیات «وعده صادق 1» ضربه سهمگین دوم پس از عملیات توفان الاقصی بر پیکره رژیم تل‌آویو بود و یک بار دیگر میزان آسیب‌پذیری صهیونیست‌ها را در مقابل دیدگان مسلمانان و جوانان کشورهای غرب آسیا قرار داد.‌پس از عملیات «وعده صادق 1»، رژیم صهیونیستی تلاش خود را بر اقدامات تاکتیکی و ترور قرار داد. ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران و پس از آن ترور فرماندهان حماس و حزب‌الله، اقدام ضدانسانی انفجار پیجرها در لبنان و در نهایت ترور مجاهد کبیر، رهبر جبهه مقاومت، سیدحسن نصرالله اقدامات تروریستی رژیم صهیونی برای احیای توان بازدارندگی و ترمیم ادعای شکست‌ناپذیری اسرائیل بود. این ترورها باعث شد پس از عملیات توفان الاقصی، تصویر شکست خورده و چینی ترک برداشته هیمنه رژیم صهیونیستی تا حدودی ترمیم شود. عملیات «وعده صادق 2» اما همه این اقدامات تروریستی باند تبهکار نتانیاهو را بر باد داد. یک بار دیگر همه دنیا بویژه مردم مسلمان غرب آسیا غرش موشک‌های ایران بر فراز آسمان سرزمین‌های اشغالی و مهم‌تر از همه، شکست مفتضحانه پدافند چند لایه رژیم صهیونیستی را مشاهده کردند. عملیات «وعده صادق 2» در مقایسه با عملیات «وعده صادق 1»، به مراتب میزان آسیب‌پذیری و شکستنی بودن رژیم صهیونی را بیشتر آشکار کرد. در آستانه نخستین سالگرد عملیات توفان الاقصی، عملیات «وعده صادق 2»، مهم‌ترین پیام حادثه 7 اکتبر یعنی شکست‌پذیری رژیم صهیونی را مجدداً تثبیت کرد.

پیام خوزستان

روزنامه شرق در صفحه نخست امروز خود تیتر «دوحه؛ فرصتی برای دیپلماسی؟» را برگزید و نوشت: بعدازظهر دیروز (چهارشنبه)، مسعود پزشکیان در صدر هیئتی راهی دوحه، پایتخت قطر شد. سفر دوروزه رئیس‌جمهور به دعوت رسمی شیخ تمیم بن‌حمد آل‌ثانی، امیر قطر صورت گرفت و قرار است دکتر پزشکیان علاوه بر دیدار رسمی با امیر قطر، در نشست هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور نیز شرکت کند و مراسم امضای اسناد همکاری مشترک میان دو کشور نیز برگزار شود. پزشکیان در روز دوم این سفر نیز در نوزدهمین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا (ACD) شرکت و سخنرانی می‌کند و احتمالاً دیدارهایی با برخی سران و مقامات کشورهای شرکت‌کننده در مجمع خواهد داشت.
مسعود پزشکیان دیروز چهارشنبه (11 مهر 1403) پیش از سفر به قطر، در گفت‌وگویی در پاویون فرودگاه مهرآباد به بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود درباره این سفر پرداخت و گفت: این سفر به دعوت رسمی امیر محترم قطر شکل می‌گیرد و قرار است در مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا شرکت کنیم. وی افزود: در این سفر دو هدف را دنبال می‌کنیم؛ نخست اینکه با دولت قطر گفت‌وگوهایی در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، اجتماعی و سرمایه‌گذاری خواهیم داشت و تفاهم‌نامه‌هایی امضا خواهد شد. رئیس‌جمهور اعلام کرد: گفت‌وگویی‌ها هم درباره وضعیت منطقه و اینکه کشورهای اسلامی در این زمینه چه همکاری‌هایی داشته باشند، انجام خواهد شد. پزشکیان افزود: در مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا نیز با کشورهای آسیایی درباره وضعیت بحرانی منطقه و جنایات اسرائیل و عدم پایبندی به قوانین بین‌المللی و هدف قراردادن انسان‌های بی‌گناه گفت‌وگو خواهیم کرد. وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی اگر دست از جنایات خود برندارند، شاهد عکس‌العمل سخت‌تری خواهد بود. رئیس‌جمهور گفت: با کشورهای آسیایی درباره مشکلات و مسائل امنیتی صحبت خواهیم کرد و امیدواریم به وحدت و انسجام لازم برسیم و دشمنان را از طمع ایجاد شورش در خاورمیانه دور کنیم.
احمد زیدآبادی نیز درباره هم‌زمانی سفر پزشکیان به قطر و تحولات بعد از حمله موشکی سپاه در یادداشتی تلگرامی با عنوان «وضعیت برزخی» نوشت: «پس از عملیات غافلگیرانه موشکی ایران علیه اسرائیل، ابتدا دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل، از حمله به نقاطی در خاورمیانه پس از نیمه‌شب سخن گفت، اما بلافاصله هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش، حرف او را تصحیح یا به عبارتی از آن موضع عقب‌نشینی کرد و گفت زمان و مکان و اهداف حمله متقابل به ایران را اسرائیل تعیین خواهد کرد. با این حساب، به نظر می‌رسد اسرائیل برای عملی‌ساختن وعده تهدید خود شتاب یا آمادگی لازم را ندارد و این شاید فرصتی برای دیپلماسی به منظور کنترل اوضاع باشد».

پیام خوزستان

روزنامه دنیای اقتصاد در صفحه نخست امروز خود با تیتر «شکاف در هسته تورم» نوشت: چندی پیش مرکز آمار ایران شاخص تورم شهریورماه را منتشر کرد. براساس این آمار، تورم نقطه‌ای در شهریورماه به حدود 31.2 درصد رسیده است. «دنیای‌اقتصاد» از ماه گذشته نرخ تورم هسته را براساس داده‌های مرکز آمار محاسبه و گزارش می‌کند. براساس محاسبات «دنیای‌اقتصاد» تورم نقطه‌ای هسته در شهریور، سد 30 درصدی را پشت سر گذاشته و به 29.2 درصد رسیده است. تورم هسته یا تورم پایه، نوعی از تورم است که نوسانات قیمت‌های پرنوسان را حذف می‌کند. این شاخص به‌دلیل نوسانات زیاد قیمت این اقلام که می‌تواند به دلایل مختلفی مانند تغییرات فصلی، شوک‌های عرضه و تقاضا و تغییرات جهانی در قیمت‌ها رخ دهد، مورد بررسی و انتشار قرار می‌گیرد. تورم هسته معمولاً پایداری بیشتری دارد و تغییرات ساختاری در اقتصاد را بهتر نشان می‌دهد. روند نزولی تورم هسته در صورت تداوم نشان می‌دهد که تورم کل نیز در مسیر کاهشی است و منجر به رسیدن تورم کل به سطح هدف بانک مرکزی یعنی ارقام زیر 30 درصد خواهد شد.

پیام خوزستان

کد خبر 796612

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/956772/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

این غم‌انگیزترین حالت غمگین شدن است

عمران صلاحی به روایت خودش!

پیام معاون علمی رئیس‌جمهور بعد از دیدار نخبگان با رهبر انقلاب

سردار سنایی‌راد: هر گونه اقدام رژیم صهیونیستی، پاسخ قاطع ایران را به دنبال خواهد داشت

بیگدلی: عملیات موشکی سپاه به موقع و درست بود

برنامه‌های امروز رئیس‌جمهور در قطر

هاشمی‌طبا: دولت پزشکیان با اجرای سیاست «دستش نزن بدتر می‌شه»، برنامه‌های دولت قبل را ادامه می‌دهد

پزشکیان در اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا: از گروه‌های مقاومت برای آزادی فلسطین حمایت می‌کنیم

فرمانده کل ارتش: اقتدار ایران در پرتوی درایت رهبری حاصل شده است

جزئیات دیدار پزشکیان با نخست‌وزیر تایلند

پولیتیکو: دولت بایدن به‌جای جلوگیری کامل از پاسخ اسرائیل به ایران، به‌دنبال کاهش دامنه آن است

سال‌ها زمان برای تبیین شخصیت سید مقاومت لازم است

صدور یک هزار و 275حکم مجازات جایگزین حبس در قزوین

فیلم / اجتماع بزرگ مردم اهواز در حمایت از «عملیات وعده صادق 2»

عملیات وعده صادق 2 هیمنه رژیم اسرائیل را در هم شکست

میعادگاهِ بیعت – به گزارش میهن تجارت

انجام بیش از 60 هزار ماموریت توسط اورژانس خوزستان در نیمه نخست سال جاری

استرالیا اتباعش را از لبنان خارج می‌کند

گرامیداشت یاد شهیدان سیدحسن نصرالله و سردار نیلفروشان در اقبالیه

محموله چوب جنگلی قاچاق در سردشت کشف شد

نتیجه اعتماد به مقام معظم رهبری از نگاه شهید سید حسن نصرالله

عملیات وعده صادق 2 موجب عزت و افتخار شد / ولایت‌مداری را از سیدحسن نصرالله بیاموزیم

اجتماع مردم نیشابور در سوگ شهادت سید مقاومت + فیلم و عکس

رایزنی وزیر دفاع انگلیس و گالانت درباره عملیات موشکی ایران

شماره 257 ماهنامه فکه منتشر شد

فعالیت بانوان مبلغه از مصادیق بارز جهاد تبیین است

اعلام آمادگی حوزه علمیه استان یزد به حکم مقام معظم رهبری

نشست رییس پلیس اطلاعات شهرستان شوشتر با خبرنگاران و اصحاب رسانه شوشتر

دیوارنگاره جدید چهارراه امام جمعه کرمان در بزرگداشت نصرالله

اجتماع سراسری در سوگ «سید مقاومت»

اجتماع مردم کاشان در محکومیت ترور سید مقاومت و قدردانی از عملیات وعده صادق 2 + فیلم

حزب‌الله بیش از 100 هزار نظامی دارد و نیازی به رفتن جوانان ایرانی به لبنان نیست

ایران مقتدر؛ فخر مقاومت و امت اسلام

نخستین روز سفر رئیس جمهور به قطر/ پزشکیان: اگر اسرائیل اشتباهی کند ایران پاسخی کوبنده‌‌تر خواهد داد

آیین بزرگداشت شهدای مقاومت در یزد برگزار شد

دنیا باید از مظلومیت و حقانیت جبهه مقاومت آگاه شود

سوخت‌رسانی به 1 هزار و 106 فروند هواپیما در منطقه آبادان

برگزاری مراسم گرامیداشت سید مقاومت در مشهدالرضا

بزرگداشت سید مقاومت در دفتر آیت الله العظمی نوری همدانی برگزار می‌شود

تصاویر/ کرسی تلاوت رضوی یادبود سید مقاومت

گرامیداشت شهدای راه مقاومت شهیدان سید حسن نصراله و نیلفروشان

مراسم بزرگداشت شهدای مقاومت در یزد

استاندار مازندران: عملیات غرورآفرین وعده صادق 2 عظمت نیروهای مسلح در سطح منطقه را به تصویر کشید

اضافه شدن حق مناطق جنگی به حقوق این بازنشستگان

حمایت بهزیستی از بیش از 19 هزار سالمند خوزستانی

انجام بیش از 60 هزار مأموریت توسط اورژانس خوزستان در نیمه نخست سال جاری

نخستین روز سفر رئیس جمهور به قطر/پزشکیان به اسرائیل هشدار داد

ترور؛ نقطه اشتراک جیش الظلم و صهیونیسم/وعده آزادی به مردم با ریختن خونشان+ فیلم

امضای تفاهم نامه همکاری بین پتروشیمی بندرامام با پارک علم و فناوری خوزستان

گرامیداشت شهدای مقاومت در مهمانشهر مهاجران افغانستانی+ فیلم