پیام خوزستان

آخرين مطالب

امر جامع، امام ناصر و امت متحد شهرستان ها

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - امروز جهان دید که چگونه ایرانیان در امر جامعِ ایستادگی مقابل زور و جنایت، متحد و همدل، زیر پرچم انقلاب و امام ناصر اجتماع کردند و «وعده صادق 3» را با تن‌ها و دل‌هایشان رقم زدند. یقیناً حماسه یوم‌الله 13 مهر 1403 مصداق نصرت خدا و رسول او و مایه جلب نصرت الهی است. یقیناً دست خدا با این جماعت است.
به گزارش ایسنا، احسان صالحی در سرمقاله روزنامه ایران نوشت: جمعه 13 مهر 1403 بی‌تعارف و بی‌مبالغه یوم‌الله شد؛ مثل همان شب وعده صادق 1، مثل شب وعده صادق 2، مثل شب حمله به عین‌الاسد.
دستور قرآنی در خصوص ایام‌الله، «یادآوری» است؛ یادآوری نوعی تکریم است مثل شعائرالله که قرآن دستور به تعظیم آنها داده است. اینها نباید فراموش و خاموش شوند، باید چراغ باشند و راه نشان بدهند.
نماز جمعه دیروز تهران، به معنی واقعی کلمه، «امر جامع» بود. امر جامع، تعبیری است که قرآن کریم برای امور حیاتی که اجتماع امت اسلامی در آن لازم باشد، به کار بسته است؛ هم تعظیم شعائر الهی یعنی مقاومت و سید شهید مقاومت بود هم تذکر و تکریم یوم‌الله وعده صادق 2، هم شور داشت هم شعور، هم سوگ داشت هم حماسه، هم اقتدار داشت هم عقلانیت.
دو روز بعد از پاسخ کوبنده ایران به صهیونیست‌ها که تصویر دستان لرزان قصاب غزه و بیروت نشان از استیصال و غافلگیری کودک‌کش از وعده صادق‌2 را می‌داد، حالا رهبر انقلاب اسلامی و فرمانده کل مقاومت و امید مستضعفان و مظلومان عزم میدان کرده بود. از لبنان خبر می‌رسید که روحیه بچه‌های حزب‌الله مناسب نیست، داغ سید داغ کمی نیست، کمرشکن است. صدای هلهله و هل من مبارز طلبیدن بوق‌های شیطانی استکبار هم فضا را پر کرده بود. باید عصای موسی بلند می‌شد تا بساط این جادو و اغوای ساحران را جمع کند.
خبر عزم فرمانده برای حضور در میدان که منتشر شد، هر کاری بلد بودند کردند که معرکه‌شان به‌هم نخورد. انتشار پرحجم اخبار تهدیدآمیز برای ایجاد رعب در دستور کار رسانه‌های شیطان قرار گرفت. حتی بامداد جمعه و ساعاتی قبل از آغاز مراسم در تهران، جوری ضاحیه را بمباران کردند که برخی رسانه‌ها نوشتند، حجم بمباران بیش از بمباران منجر به شهادت سید مقاومت بوده است.
اما قرار بود باذن‌الله، برگ دیگری از تاریخ رقم بخورد، قرار بود وعده صادق 3 محقق شود. صبح جمعه 13 مهر 1403 شد؛ رسانه‌های عبری خبر دادند آژیر قرمز در اطراف خانه نتانیاهو به صدا درآمده و او هم حتماً شبیه همان دو سه شب پیش دوباره دوان و ترسان راهی پناهگاه شده است. اینجا در تهران ولی، امام و امت در محل از پیش اعلام شده، در برابر چشمان همه دنیا برای سید شهید مقاومت عزا و حماسه گرفتند، اشک ریختند، قرآن خواندند، بعد رهبرِ باصلابت در بلندای مصلای صلاه جمعه ایستاد، خطبه خواند، نمازهای جمعه و عصر را امامت کرد و به همه اشرار عالم این پیام را داد که ما اینجا هستیم، مرد این میدان ما هستیم، حریفتان ما هستیم.
این مانور اقتدار فی‌نفسه کافی بود که دل مظلومان غزه و لبنان گرم شود، اما سخنان رهبر معظم انقلاب در دو خطبه فارسی و عربی، رخ دیگری از اقتدار و حماسه یعنی روشنگری و عقلانیت را نیز در خود داشت. در مقابل وسوسه‌های خناسانی که این روزها در سالگرد طوفان‌الاقصی شروع به تهمت‌زنی به طراحان و مجاهدان آن کرده‌اند، رهبر انقلاب منطق دفاع در مقابل متجاوز اشغالگر را بیان و از آن حرکت تاریخ‌ساز دفاع کردند. همچنین به کسانی که یا جمهوری اسلامی را به تعلل در پاسخ به رژیم جنایتکار متهم می‌کردند یا پاسخ دادن را شتابزدگی و درگیر کردن کشور در تله جنگ می‌خواندند، پاسخ دادند و گفتند هر کار دیگری هم در آینده لازم باشد با قدرت و صلابت انجام می‌دهیم. در خطبه دوم نیز به زبان عربی و با مخاطب خاص لبنان و غزه، حق سید شهید مقاومت را ادا کردند و یاد خیر مجاهدت‌های سیدحسن نصرالله را وسیله‌ای قرار دادند برای چشم‌انداز دادن و بالا بردن روحیه ملتی زخم‌خورده که حالا وقت نشستن آن نیست، بلکه اکنون باید استوارتر از گذشته برخیزد و کار ناتمام شهید نصرالله و همه مجاهدان این راه نورانی را تمام کند.
یوم‌الله 13 مهر 1403 یک ویژگی مهم دیگر هم داشت؛ مردم از گرایش‌ها و سلایق گوناگون همپای جلودار به میدان آمده بودند. هیچ ایرانی با غیرت و با شرفی نمی‌خواست در سرودن این حماسه غایب باشد. علاوه بر حضور میلیونی تن‌ها در نماز جمعه تهران که به گواه سرشماری‌ها بی‌سابقه‌ترین نمازجمعه تاریخ انقلاب بود، ده‌ها میلیون دل بازمانده اما بی‌تاب نیز در این میدان حاضر بودند.
این اتحاد و همدلی به برکت خون مطهر سید شهید مقاومت و به میدان آمدن فرمانده کل مقاومت شکل گرفت. آنها که روزی می‌گفتند «نه غزه نه لبنان» اگر تاکنون هدایت نشده‌اند، از دیدن این تابلوی بی‌نظیر از ایرانیان همدل که افتخارشان به «هم غزه، هم لبنان؛ جانم فدای ایران» بود، باید شرمنده و هوشیار شوند. یک شرمندگی هم برای دشمنان نگون‌بختی است که دو سال قبل این روزها سرمست اهانت‌های معدودی فریب‌خورده به ارزش‌ها بودند. آنها البته قرار نیست بیدار شوند.
امروز جهان دید که چگونه ایرانیان در امر جامعِ ایستادگی مقابل زور و جنایت، متحد و همدل، زیر پرچم انقلاب و امام ناصر اجتماع کردند و «وعده صادق 3» را با تن‌ها و دل‌هایشان رقم زدند. یقیناً حماسه یوم‌الله 13 مهر 1403 مصداق نصرت خدا و رسول او و مایه جلب نصرت الهی است. یقیناً دست خدا با این جماعت است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/958413/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

انتشار «تنها کلاغ آبی چمنزار» برای بچه‌ها

گذشته دروغى بیش نیست...

ابوالقاسم ایرانی شاعر شعرهای دریایی

عراقچی با وزیر خارجه سوریه در دمشق دیدار کرد

2 هدف مهم رهبر انقلاب از نماز جمعه دیروز از زبان کمیل خجسته

ماجرای درخواست 100 هزار میلیاردی از رییس بانک مرکزی با اسناد جعلی؛ متهم دستگیر شد

پیام مقام دولت درباره سفر پزشکیان به قطر یک روز پس از عملیات وعده صادق 2

اظهارات معاون پزشکیان درباره عدم موافقت مجلس با استعفای حسین‌‌زاده

ساسان کریمی: پزشکیان، خاتمی یا روحانی نیست

جعفرزاده: رهبری مرد و مردانه به میدان آمدند

صحبت‌های وزیر کشور درباره ارزیابی استانداران پس از یک سال

بازتاب صحبت‌های رهبر انقلاب در رسانه‌های غربی از زبان خبرنگار حاضر در لبنان

سیدعلی خمینی: به پاس داشتن رهبری شجاع و ملتی شجاع سجده شکر بجا می آوریم

فیلم سینمایی «شه‌سوار» سعی بر ساخت قهرمان داشت

آزادی 1424 زندانی استان تهران با پابند الکترونیک

ساخت مجتمع فرآورده های خرما در خوزستان

روایت درست از دفاع مقدس داشته باشیم

سختی‌های دامپزشکی؛ از لگد گاو تا حمله سگ‌های هار

سالروز آغاز طوفان الاقصی همراه با رادیو

تعریض جاده ترکالکی به روستای بدیل گتوند آغاز شد

تجلی عزت و اقتدار حسینی در نماز جمعه تهران

وزیر کشور: جبهه مقاومت نابودشدنی نیست

شماره حساب ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت برای کمک به مردم لبنان

نماهنگ | دیدگاه آیت الله ناصری یزدی درباره جهاد و مقاومت

قیمت سکه گرمی امروز شنبه 14 مهر ماه 1403 + قیمت طلا و سکه بهار آزادی

مدیرکل زندان‌های استان تهران آزادی 1424 تن با پابند الکترونیک از ابتدای سال خبر داد

مراسمی به یاد سید مقاومت سیدحسن نصرالله و همرزمش

چرا امروز ادارات تعطیل اعلام شد

تجهیز هنرستان ها در خوزستان

پیکر ‌مطهر شهید دیوانی در زادگاهش خرمشهر به خاک سپرده شد

هوای چهار ایستگاه پایش هوا در خوزستان ناسالم برای گروه‌های حساس اعلام شد

پیروزی تیم شهید چمران لارستان در هفته دوم لیگ برتر هندبال بانوان کشور

قضاوت داور خوزستانی در مسابقات تنیس کشور

60 ناظر شرعی بر مراکز تولید محصولات غذایی هرمزگان نظارت می‌کنند

تدابیر تیم فنی پروژ پل شهدای خدمت جهت بازگشایی پل قدیم خرمشهر

استقبال مردم سوریه از بیانات رهبر معظم انقلاب + فیلم

واکنش عضو حماس به بیانات رهبر انقلاب در نماز جمعه

جمعه خاص، اما آرامِ این هفته تهران

این حماسه بزرگ جلوه‌ای از عظمت و اصالت گفتمان مقاومت است

فرامتن حماسه «وعده صادق 2»

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: حضور مردم در نماز جمعه نصر نمایانگر استحکام کافی مبنایی و مردمی نظام جمهوری اسلامی است

شروع فعالیت گردشگری مقاومت در یزد

بزرگداشت سید مقاومت در پاکستان

عملیات وعده صادق2 بازدارندگی ایران را تثبیت کرد

رسانه مقاومت در تراز جمهوری اسلامی کار خود را درست انجام می‌دهد

مدیر ورزشگاه آزادی: مسقف کردن استادیوم؟ شاید در آینده چنین تصمیمی گرفته شود

آزادی 1424 زندانی استان تهران با پابند الکترونیک از ابتدای سال

قدردانی حماس از بیانات رهبر انقلاب در نماز جمعه

زوایای حیرت آور طوفان الاقصی در رادیو | پخش ویژه برنامه‌های سالروز طوفان الاقصی

پیکر ‌مطهر شهید دیوانی در خرمشهر به خاک سپرده شد