پیام
خوزستان - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای
خوزستان با بیان اینکه تصادفات در محدوده در حوزه وظایف راهداری نیست، گفت: سهم تقصیر جادهها در تصادفات ابتدای سال تاکنون
خوزستان یک درصد است. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از
اهواز، محمد جولانژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای
خوزستان در جمع خبرنگاران در خصوص حوزه عملکردی این اداره کل و ارتباط آن با تصادفات جادهای استان اظهار داشت: در موضوع علت وقوع سوانح رانندگی در
خوزستان که باعث بروز نگرانی شده دلایل گوناگونی دخالت دارند که در مواردی به اشتباه و عدم آگاهی از تفکیک وظایف سازمانی این دلایل به راهداری و حمل و نقل جادهای استان نسبت داده میشود.
وی با اشاره به این موضوع که به اشتباه در تصادفات درون شهری، راهداری و حمل و نقل جادهای مورد پرسش قرار میگیرد، بیان کرد: برخی از سوانح رانندگی که منجر به جرح و فوت شدن سرنشینان وسیله نقلیه میشود در محدودههای شهری رخ میدهد که اصلاً در حیطه وظایف و مسئولیت این اداره کل نیستند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای
خوزستان تصریح کرد: ساخت، توسعه و تعریض جادههای بین شهری و طرح این موضوع که چرا مسیرهای پرحادثه تعریض و اصلاح نمیشوند و یا چرا جاده جدید احداث نمیشود نیز در حوزه فعالیت این اداره کل نیست و راهداری و حمل و نقل جادهای تنها مسئولیت نگهداری و ایمنسازی جادههای برون شهری که عملیات احداث آنها به پایان رسیده را با اقداماتی نظیر "خط کشی، اصلاح شیب شیروانی و نصب علائم" بر عهده دارد.
جولانژاد اضافه کرد: بر اساس گزارشهای پلیس راه از ابتدای سال جاری تاکنون سهم تقصیر جادهها در محورهای
خوزستان یک درصد از کل تصادفات منجر به فوت بوده که این نشان میدهد واکاوی علتهای افزایش آمار سوانح رانندگی اخیر استان، عوامل دیگری نیز دخیل هستند.
وی اذعان کرد: بخشی از تصادفات در محدوده کارگاهی پروژههای راه سازی رخ دادهاند که متعاقب آن محور هنوز تکمیل و در اختیار راهداری قرار نگرفته است و مسئولیت حفظ ایمنی کاربران جاده ای بر عهده متولیان ساخت راه میباشد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای
خوزستان با اشاره به حجم بالای تردد در جادههای
خوزستان و لزوم توسعه مسیرهای ارتباطی با توجه به موقعیت و ظرفیتهای اقتصادی خوزستان، اضافه کرد: در 10ماهه امسال بیش از 310 میلیون تردد در سطح محورهای استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه رشد 7 درصدی نشان میدهد و سهم تردد خودروهای سنگین از این میزان بیش از 43 میلیون است که نسبت به مدت مشابه سال قبل با 11 درصد رشد همراه است.
جولانژاد یادآور شد: طبق آمارها تردد جادهای در محورهای
خوزستان با ثبت 253 میلیون تردد خودرو در سال 1401 رشد 30 درصدی نسبت سال 1400 را نشان میدهد؛ در سال گذشته (1402) نیز با ثبت 259 میلیون تردد جادهای، شاهد رشد 17 درصدی تردد خودروها در محورهای استان نسبت به سال 1401 بودیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای
خوزستان با بیان اینکه افزایش تردد جادهای در افزایش تصادفات نقش مستقیمی دارد، تصریح کرد: زیرساختهای جادهای در استان متناسب با میزان تردد خودروها در این استان نیست و استان وسیع و حمل و نقلی
خوزستان نیازمند توسعه در بخش جادهها است؛ موضوعی که بارها در جلسات مرتبط با حوزه توسعه زیرساختهای استان از جمله کمیسیونهای ایمنی راه به آن اشاره شده و مورد تأکید سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای و این اداره کل نیز است .
وی با تأکید بر لزوم هم افزایی و تعامل همه سازمانهای مربوطه در جذب اعتبارات برای تسریع در توسعه جادههای استان بیان کرد: در خصوص رفع نقاط پرحادثه که توسط یک کمیته مشترک از پلیس راه و وزارت راه و شهرسازی شناسایی و ابلاغ میشوند که در این راستا 19 نقطه پرحادثه در استان شناسایی شد و از این تعداد 16 نقطه اصلاح و برطرف شده است.
جولانژاد با بیان اینکه 50 درصد اعتبار رفع این نقاط از محل طرح مولدسازی است، افزود: تصمیم گیری در خصوص تأمین منابع رفع نقاط پرحادثه استان از محل طرح مولدسازی در کارگروه تخصصی با همین موضوع انجام و سهم ادارات و دستگاههای اجرایی استان برای تأمین این منابع از محل طرحهای مولدسازی مشخص خواهد شد.
انتهای پیام/
http://www.khozestan-online.ir/fa/News/1046026/سهم-جادهها-در-تصادفات-خوزستان-فقط-یک-درصد-است