پیام
خوزستان - معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه ضرورت امروز، حرکت به سمت فناوریهای نوین برای بازاریابی است، گفت: بازاریابی و دسترسی به بازارهای داخلی و خارجی دغدغه اصلی زنان تولید کننده در عرصههای صنایع دستی، کشاورزی و کارآفرینی است.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه ضرورت امروز، حرکت به سمت فناوریهای نوین برای بازاریابی است، گفت: بازاریابی و دسترسی به بازارهای داخلی و خارجی دغدغه اصلی زنان تولید کننده در عرصههای صنایع دستی، کشاورزی و کارآفرینی است.
معصومه ابتکار روز دوشنبه در مراسم امضای تفاهمنامه با شرکت ملی پست ایران که به منظور تسهیل فروش و توزیع محصولات زنان کارآفرین و تولیدکننده و بهره برداری از ظرفیت های لجستیک پست برای رسیدن به این هدف منعقد شد، ضمن یادآوری همکاری خوب وزارت ارتباطات با معاونت امور زنان و خانواده در همان سال های نخست دولت دوازدهم اظهار داشت: این همکاری نشان داد نگاه خوبی در مسیر توان افزایی خانواده ایرانی وجود دارد و همه نهادهای مرتبط تلاش می کنند با آخرین فناوری های روز دنیا و بکارگیری توان لجستیک در این راه گام بردارند.
وی افزود: در همین راستا، معاونت امور زنان و خانواده تا کنون 225 تفاهمنامه و موافقتنامه با دستگاه های مختلف منعقد کرده که تقریبا همه آنان عملیاتی شده و چیزی نیست جز حاصل همپیمانی خوب بین دستگاه های دولت دوازدهم برای ارتقای وضعیت زنان و خانواده ایرانی.
سهم 80 درصدی زنان در تولید صنایع دستی
ابتکار با تاکید بر اینکه سهم زنان کارآفرین و شاغل بخصوص در کسب و کارهای خرد و مشاغل خانگی سهم قابل توجهی است، تصریح کرد: حدود 80 درصد صنایع دستی ایران تولید زنان است و این در حالیست که 75 درصد تولید فرش دستبافت، حاصل کار دست و تولید زنان ایرانی است.
وی ادامه داد: خوشبختانه در بحث محصولات کشاورزی و تولید محصولات سالم و استانداردسازی محصولات کشاورزی هم همکاری خوبی با وزارت جهاد کشاورزی داریم که نتیجه آن آموزش و بکارگیری 18 هزار تسهیل گر برای آموزش و هدایت 50 هزار زن روستایی است که به ایجاد برند تخصصی و محصولات غذایی استاندارد شده منتتج شد.
معاون رئیس جمهوری، راه اندازی و حمایت از صندوق های خرد روستایی را از دیگر اقدامات این معاونت در مسیر توانمندسازی زنان روستایی و شهری عنوان و خاطرنشان کرد: نزدیک به 40 درصد از محصولات کشاورزی کشور توسط زنان تولید می شود. ضمن اینکه در بحث محصولات و فراورده های غذایی زنان سهم بزرگی دارند.
ابتکار تاکید کرد: در حوزه دریافت تسهیلات روستایی که با همت دولت و با حمایت مجلس قبل برای روستاییان فراهم شد، نزدیک به 40 درصد دریافت کنندگان این تسهیلات زنان بودند و خوشبختانه هم میزان موفقیت زنان در کسب و کارهای خرد بالا بوده و هم استفاده صحیح از این تسهیلات و بازگرداندن آن در میان زنان بهتر از مردان بوده است.
به گفته وی، در عرصه فناوری های نوین و شرکت های دانش بنیان حدود 20 درصد زنان سهم دارند اما خوشبختانه آهنگ آن رو به رشد است چنانچه بر اساس گزارش سازمان یونسکو، سهم زنان در فناوری های نوین نزدیک به 30.1 درصد است.
ضرورت امروز حرکت به سمت فناوری های نوین برای بازاریابی است
ابتکار با تاکید بر اینکه همه این کارها در شرایط کرونا متوقف نشد، تصریح کرد: ضرورت امروز حرکت به سمت فناوری های نوین برای بازاریابی است زیرا بازاریابی و دسترسی به بازارهای داخلی و خارجی مساله اصلی این زنان است.
وی با یادآوری اینکه معاونت با همکاری وزارت کشور در جهت توان افزایی اقتصادی زنان موفق شد 14 هزار زن سرپرست خانوار را از مرحله آموزش های ابتدایی تا بازاریابی حمایت کند، افزود: معاونت امور زنان در جهت تشویق و دیده شدن زنان کارآفرین و سرپرست خانوار تلاش کرده تا با رای مردمی، کارآفرینان برتر را معرفی کند که در حاضر نهمین دوره انتخاب زنان کارآفرین برتر با رای مردمی در حال انجام شدن است و همه افراد در پرتال معاونت می توانند به این زنان رای دهند.
توسعه روستایی یکی از دستاوردهای دولت دوازدهم است
معاون رئیس جمهوری با ابراز امیدواری از این که تفاهمنامه معاونت با شرکت ملی پست سریع تر جنبه اجرایی پیدا کند، تاکید کرد: بازار روستایی و توسعه پایدار روستایی بحث مهم و یکی از دستاوردهای دولت دوازدهم بوده که از وضعیت شعاری به عملی تبدیل شده است. امضای این تفاهمنامه هم گامی است در جهت این توسعه و توان افزایی اقتصادی خانواده ها در شرایط سخت کرونا و تحریم ها و جنگ اقتصادی که علیه کشور وجود دارد.
وی یادآور شد: کاش این حرکت اول انقلاب صورت می گرفت تا اینقدر شاهد مهاجرت از روستا به شهر نبودیم.
در بخش دیگر این مراسم، رمضانعلی سبحانی فر، مدیر عامل شرکت ملی پست اظهار کرد: شرکت پست همواره در تلاش بوده است تا واسطههای بخش تولید را حذف کند تا کالاها از تولید کننده به مصرف کننده و بدون دسترسی واسطهها به کالا به دست جامعه هدف برسد.
وی ادامه داد: با توجه به رسالت این معاونت که بسترسازی برای توانمندی زنان کارآفرین است، شرکت پست نیز میتواند با در اختیار گذاشتن لجستیک خود همکاری خوبی را انجام دهد. کووید 19 در بخشهایی از جمله فروش مجازی سرعت بخشید و این بستر خوبی برای حمایت از تولید کنندگان است.
سبحانی فر افزود: اغلب تولیدات بانوان خرد است و به راحتی میتوان دست واسطه را از پخش محصولات کوتاه کرد.
همچنین میتوان از بستر فروشگاهی شرکت پست استفاده کرد و با برپایی نمایشگاه های مجازی صنفی کالاهای زنان تولید کننده را به فروش رساند. اینگونه با اطلاع رسانی درست میان تعاونیها میتوان به اقتصاد خانوادهها کمک کرد. در این راستا شرکت پست با بیش از 1200 وسیله نقلیه و 16 هزار پرسنل در سطح کشور آماده همکاری است.
منبع: ایرنا
http://www.khozestan-online.ir/fa/News/286219/ورود-زنان-به-تولید-داروهای-گیاهی-سهم-80-درصدی-زنان-از-تولید-صنایع-دستی