پیام
خوزستان - رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت تهران گفت: گامهای مؤثر و مثبتی با همدلی و همکاری در این مجموعه برداشته شده است و امیدواریم به هدف و شعار خود که «انتخاب اول کارکنان، سازمان و بهداشت درمان صنعت نفت باشد» برسیم.
به گزارش شانا بهنقل از سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، محمدجواد کیان، بهداشت و درمان صنعت نفت تهران را بزرگترین مرجع در سطح مناطق بهداشت و درمان صنعت نفت معرفی کرد و گفت: بهداشت و درمان صنعت نفت تهران با جمعیت تحت پوشش نزدیک به 100 هزار نفر در پایتخت باید بهترین خدمات را ارائه کند و الگوی دیگر مراکز درمانی در سطح سازمان باشد.
وی افزود: بیمارستان فوقتخصصی صنعت نفت تهران، آخرین مرکز ارجاع در سطح کشور است و باید براساس همین سطح ارجاع، بهترین خدمات را با حضور متخصصان و تجهیزات بهروز ارائه کند. با گذشت زمان و بهدنبال افزایش جذب نیروی انسانی در صنعت نفت، تعداد مراجعان به مراکز درمانی هم افزایش یافته است و امیدواریم در سیاستهای کلان وزارت نفت به بهداشت و درمان صنعت نفت توجه شود.
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت تهران بیان کرد: کیفیت خدمات ارائهشده بستگی به سه محور فضای فیزیکی، تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی دارد که توجه به این سه مورد همزمان مؤثر است. با برنامهریزیهای انجامشده، در نخستین گام با راهاندازی نظرسنجی پایش مراقبت بیمارمحور، نقاط ضعف را شناسایی و انتظار بیماران و مراجعان را ارزیابی کردیم.
کیان تصریح کرد: طرح پایش خدمات مراقبت بیمارمحور با هدف بهبود عملکرد بخشهای بستری بیمارستان که در شورای هماهنگی سلامت صنعت نفت به تصویب رسیده بود، از اواخر پارسال کلید خورد و در 6 ماه گذشته اجرایی شده و ما در این مدتزمان به نکات مهمی دست یافتیم و توانستیم با مداخله بموقع و سریع، موجب افزایش رضایتمندی در جمعیت تحت پوشش شویم.
وی ادامه داد: طرح نظرسنجی بیمار، از سوی پرسشگران خارج از بیمارستان در حال انجام است و براساس استاندارد جهانی 15 سؤال پرسیده میشود و طی این مدت شاخص کلی بیمارستان از عدد 3 کاهش یافته و این شاخص در هر بخش متفاوت است و حتی برخی بخشها عدد یک دارد. مستندهای آن بسیار دقیق و شفاف در اختیار ما قرار میگیرد تا بتوانیم درباره عملکرد و اهداف خود برنامهریزی کنیم.
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت تهران گفت: خوشبختانه موارد نارضایتی محدود و قابل بررسی بوده، برخی موارد درباره بازسازی و تعمیر برخی بخشها در داخل بیمارستان است که به زمان نیاز دارد و امیدواریم همانطور که بعد از گذشت هفت ماه رضایتمندی بهصورت محسوسی بالاتر رفته است، بعد از گذشت یک سال از اجرای این طرح شاهد میزان رضایتمندی بیشتری در جمعیت تحت پوشش باشیم.
کیان بیان کرد: ازآنجاکه رضایت کارکنان تأثیر بسزایی در کیفیت ارائه خدمات دارد، بعد از اجرای این طرح بهدنبال نظرسنجی در بین کارکنان بهداشت و درمان صنعت نفت تهران هستیم که چه میزان از شغل خود راضی هستند تا بتوانیم با شناخت چالشها و مشکلها در این گروه، میزان رضایتمندی آنان را افزایش دهیم تا شاهد افزایش رضایتمندی جمعیت تحت پوشش از خدمات دریافتی باشیم.
250 میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی و بازسازی بیمارستان نفت تهران
وی افزود: بیمارستان نفت تهران نزدیک به 65 سال پیش ساخته شده و از لحاظ فیزیکی قدیمی است و هرچه بازسازی و بهسازی را افزایش دهیم، باز هم مورد قبول استاندارد بیمارستانی نیست. برای بهسازی و بازسازی فضای فیزیکی بیمارستان و خرید تجهیزات پزشکی به مبلغی افزون بر 250 میلیارد تومان نیاز داریم. از آبان پارسال تاکنون برای خرید تجهیزات پزشکی بیش از 55 میلیارد تومان هزینه شده است که شامل، خرید یک دستگاه میکروتوم آزمایشگاه، خرید 11 عدد کنسول دیواری برای ICU، خرید و تحویل هشداردهنده MIR، خرید 29 عدد کنسول دیواری برای بخش جراحی مردان، خرید و تحویل اتوکلاو واحد دندانپزشکی درمانگاه کرج و... بوده و تا پایان امسال این میزان به بیش از 70 میلیارد تومان میرسد.
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت تهران گفت: نزدیک به 12 میلیارد تومان هزینه تغییرات عمرانی در مدتزمان هشت ماه بوده است که در بخشها و قسمتهای مختلف انجام دادهایم و توانستیم میزان رضایتمندی را افزایش دهیم. ازجمله این اقدامها میتوان به بازسازی کامل بخش دیالیز، آندوسکوپی، ادیومتری، بخش داخلی مردان و بهسازی و نوسازی رستوران و آشپزخانه و سرویسهای بهداشتی اشاره کرد.
کیان بیان کرد: ایجاد کالسنتر و سامانه 1519 نقش مؤثری در رضایت بیماران و نوبتدهی کلینیکها، پاراکلینیک و بخشهای بیمارستانی دارد و با توجه به رشد تعداد تماسها، همه تلاش ما این است که کیفیت کار کاهش نیابد. به همین منظور افزون بر سامانه تلفنی 1519، سامانه نوبتدهی اینترنتی را راهاندازی کردیم. روزانه بیش از یکهزار و 300 نفر فقط به کلینیکهای تخصصی بیمارستان نفت تهران مراجعه میکنند. براساس مستندها، میزان انتظار بیماران برای نوبتدهی از سامانه 1519، پس از راهاندازی سامانه نوبتدهی اینترنتی، از 6 هزار ساعت در ماه به 2 هزار ساعت کاهش یافته است که البته باز هم قابل قبول نیست و این عدد هم باید کاهش یابد.
وی با اشاره به راهاندازی نوبتدهی اینترنتی بخش دندانپزشکی بهصورت جداگانه گفت: در گام دوم، برای کاهش زمان انتظار بیماران، 12 دندانپزشک جذب کردیم که به افزایش رضایتمندی منجر شد. پارسال میانگین زمان انتظار برای دریافت خدمات دندانپزشکی چهار ماه بوده که در بازه زمانی پنج ماه نخست امسال به یک ماه کاهش یافته است.
انجام 21 هزار خدمت دندانپزشکی در اردیبهشت امسال
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت تهران با اشاره به میانگین خدمات دندانپزشکی ارائهشده بیان کرد: سال گذشته میزان خدمات ارائهشده 4 هزار و 700 خدمت بوده که با اقدامهای انجامشده فقط در اردیبهشت امسال به رقمی نزدیک به 21 هزار خدمت رسیده و همین عدد نشاندهنده افزایش خدمات و میزان رضایتمندی مراجعان است. همچنین، افزون بر موضوعهای گفتهشده، بخش دندانپزشکی مراکز درمانی در سطح تهران تجهیز شد تا بیماران با مراجعه به نزدیکترین مرکز درمانی خدمات دریافت کنند.
کیان افزود: امکانات تخصصی مرکز سلامت خانواده صنعت نفت آزادی با توجه فضای فیزیکی مناسب و ظرفیتی که دارد افزایش یافته است و میتواند در همه روزهای هفته خدمات مورد نیاز را به جمعیت تحت پوشش در منطقه غرب ارائه کند و بار مراجعان به بیمارستان صنعت نفت تهران را کاهش دهد؛ ازجمله بخشهای راهاندازیشده یا در حال راهاندازی، بخش دیالیز، تصویربرداری، سونوگرافی، دندانپزشکی، نورولوژی، گوارش، کلینیک غدد، ریه، روماتولوژی، توانبخشی، کلینیک زخم و درد و ترک سیگار است.
وی تصریح کرد: بهروزشدن وقتدهی و انجام MRI و انجام گزارش در 24 تا 72 ساعت کاری در بیمارستان تهران، افزایش کلینیکهای دندانپزشکی درمانگاه کرج، راهاندازی شنواییسنجی در قم، افزایش کلینیکهای داخلی، چشم و زنان در پاسداران و امام حسین(ع) از دیگر اقدامهای انجامشده است.
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت تهران با اشاره به استفاده از هوش مصنوعی در فرایندهای بیمارستانی بیان کرد: یکی از راههای کنترل هزینهها و سهولت دسترسی پزشک به سابقه بیمار، راهاندازی پرونده الکترونیک است. یکی دیگر از مزیتهای راهاندازی پرونده الکترونیک، دسترسی به سوابق بیمار و ارائه مستندهایی برای مدیریت هزینه و ارائه گزارش عملکرد هر مرکز درمانی برای میزان مراجعات و میزان نسخ دارویی و... است.
کیان گفت: گامهای مؤثر و مثبتی با همدلی و همکاری در این مجموعه برداشته شده است که البته باید اقدامهای بیشتری برای ارائه خدمات باکیفیت انجام شود و امیدواریم به هدف و شعار خود که «انتخاب اول کارکنان، سازمان بهداشت درمان صنعت نفت باشد» برسیم.
http://www.khozestan-online.ir/fa/News/939768/سازمان-بهداشت-و-درمان-صنعت-نفت-باید-به-انتخاب-نخست-کارکنان-تبدیل-شود