پیام
خوزستان - تین نیوز |
شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در راستای ارائه خدمات نوین و منحصربه فرد خود با حضور تأثیرگذار در پروژه های عمرانی کشور، این بار با تجهیزات منحصربه فرد و نوین خدمات مشاوره فنی و مهندسی، عملیات ترمیم باند فرودگاه بین المللی آیت الله جمی
آبادان را برای توسعه این فرودگاه آغاز کرد.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، شعبانی مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان
خوزستان اظهار کرد: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک یک شرکت دانش بنیان و فناورانه است که با قدمتی 70 ساله به عنوان امین دولت و بازوی توانمند وزارت راه و شهرسازی در زمینه مطالعه، مشاوره و انجام خدمات ارتقای پروژه های عمرانی در کشور فعالیت می کند.
شعبانی با اشاره به حضور مهندسین مشاور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در نخستین فرودگاه بین المللی کشور در
آبادان گفت: فرودگاه بین المللی
آبادان در مسیر توسعه نیاز به نوسازی و بهسازی باند فرودگاه داشت که عملیات ترمیم 12 نقطه از باند با کمک دانش مهندسین و تجهیزات غیرمخرب و مدرن شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آغاز شد.
وی ادامه داد: در باند فرودگاه بین المللی
آبادان ظرفیت باربری لایه های روسازی سطوح پروازی فرودگاه با استفاده از دستگاه (HWD) توسط کارشناسان و تکنسین های فنی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به صورت غیرمخرب انجام خواهد شد.
شعبانی با اشاره به اینکه فرودگاه
آبادان دو باند فرود آسفالتی دارد و طول یکی از باندها حدود 3 کیلومتر است، افزود: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بهره گیری از دانش تخصصی، نیروی انسانی مجرب و متخصص و تجهیزات پیشرفته سخت افزاری (غیر مخرب) و نرم افزاری در زمینه مدیریت روسازی، ایمنی و ابنیه فنی توان انجام پروژه های مختلف در سطح شبکه و پروژه را دارا است.
وی با بیان اینکه دستگاه HWD به منظور ارزیابی ظرفیت باربری روسازی سطوح پروازی در این فرودگاه مورد استفاده قرار می گیرد خاطر نشان کرد: دستگاه HWD با اعمال تنش های بیشتر به سبب وزنه های سنگین تر امکان شبیه سازی تنش ناشی از بار چرخ هواپیما بر روسازی فرودگاه را فراهم می کند و افت و خیز ناشی از بارگذاری را بوسیله ژئوفون ها اندازه گیری و ثبت می نماید. دمای هوا و سطح آسفالت به صورت خودکار توسط دستگاه و دمای عمق لایه آسفالتی دستی توسط کاربر اندازه گیری می شود.
مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان
خوزستان افزود : فاصله نقاط برداشت بر اساس نوع ارزیابی از 3 تا 500 متر متغیر است و ژئوفون های دستگاه HWD به فواصل 200، 300، 450، 600، 900، 1200، 1500 و 1800 میلی متر از هم قرار داشته و در هر نقطه از روسازی حداقل سه مرتبه بارگذاری توسط دستگاه در مدت زمان 1 الی 2 دقیقه انجام می شود. یکی از خروجی های مهم این دستگاه نمودار منحنی افت و خیز سطوح پروازی است که با استفاده از نرم افزار ELMOD و نرم افزار FAARFIELD و میزان روکش طرح محاسبه می شود.
شعبانی همچنین افزود: با استفاده از این دستگاه می توان شاخص PCN روسازی فرودگاه و میزان انتقال بار درز دال بتنی (LTE) را نیز تعیین کرد.
وی در پایان اضافه کرد: نتایج آزمایش HWD پس از تجزیه و تحلیل داده ها توسط کارشناسان اداره کل مهندسین مشاور شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک جهت بهره برداری در اختیار کارفرما و مشاور طرح قرار خواهد گرفت.
http://www.khozestan-online.ir/fa/News/992542/تجهیزات-و-دانش-فنی-شرکت-آزمایشگاه-فنی-و-مکانیک-خاک-در-خدمت-توسعه-فرودگاه-های-کشور