کسی که مقاومت را مزاحم مذاکرات خود میبیند اهل بصیرت نیست
سیاسی
بزرگنمايي:
پیام خوزستان - به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیفی مازندرانی در نشست علمی فقه مقاومت چیستی و مبانی که پیش از ظهر امروز به همت موسسه آموزش عالی امام رضا علیه السلام برگزار شد، با تبیین معنای مقاومت در قرآن کریم، گفت: قرآن کریم می فرماید «فاستقم کما امرت و من تاب معک» این خطاب به پیامبر و یاران ایشان است و آنچه که راه نبی کرم است، راهی است که باید در آن استقامت کرد.
اولین چیزی که باید در راه آن استقامت کرد اقامه دین الهی است. یعنی باید بر خطی که خداوند بر آن تاکید کرده بر مردم حاکمیت کرد و اقامه دین الهی مهم ترین مسئله در راه استقامت است. وی اسکتبار ستیزی را مسئله دیگر استقامت دانست و با تاکید بر اهمیت آن در تصمیمات راهبردی و سیاستگذاری حاکمیتی خاطرنشان کرد: همانگونه که خداوند متعال در آیات متعدد مسلمین را از زیر سلطه مستکبرین نفی کرده است. مانند آیه نفی سبیل که هرگونه سلطه کفار و مسلمین را نفی می کند و کسانی که به دنبال 2030 و دیگر معاهدات استکباری هستند این آیه باید آویزه گوششان باشد تا مبادا آمریکا و مستکبرین جهانی که به نسل کشی اسرائیل خدمت کردند و حلقه شر استکبار را تشکیل می دهند بر مسلمین مسلط شوند و به اهداف خود برسند. مذاکرات دام مستکبرین برای ملت ها است تا منابع آن ها را غارت کنند و به هر کجا رفتند منافع آن ملت را غارت کردند. کسی که این را نفهمد یا احمق است و یا خائن! استاد درس خارج حوزه علمیه قم بصیرت را عنصر محوری مقاومت دانست و اظهار داشت: استقامت معنایش این است که باید در راه حفظ دین خدا و اقامه دین الهی و عزت و اقتدار مسلمین بصیرت داشت. تا دام ها و نقشه های دشمن را نشناسیم نمی توانیم مقاومت کنیم. حقیقت مقاومت پایداری با بصیرت در راه اقامه دین و ارزش های الهی است و همه تلاش ائمه و نبی اکرم در همین راه بوده است. انقلاب و نظام چیزی جز استقامت در راه این ارزش ها نیست. وی افزود: کسی که مقاومت را مزاحم مذاکرات خود میبیند اهل بصیرت نیست. در روایت است کسی که بصیرت ندارد و دشمن را نمی شناسد هر چه در راه باطل خود مقاومت کند از حق و اسلام دور می شود. بدون بصیرت مقاومت نیست بلکه انحراف، گمراهی و ضلالت است. پیامبر اکرم 27 غزوه در مدت کوتاه حکومت بر مدینه داشتند که کمتر از عمر این انقلاب است. پیامبر اکرم می توانست مذاکره کند اما راه کنار زدن موانع اقامه دین است همانگونه که در قرآن می فرماید قاتلوا ائمه الکفر. آیت الله سیفی مازندرانی در ادامه با تبیین حکم عقل به وجوب مقاومت تصریح کرد: عقل حکم می کند که باید از خداوند متعال اطاعت کرد و به دنبال این حکم عقل به دنبال امر و نهی خالق می رود که در قرآن کریم و سیره ائمه علیهم السلام به این موضوعات دست می یابد و حکم به وجوب تبعیت از اوامر و اجتناب از نواهی می کند و موانع در راه تبعیت از مولا را می پذیرد و در راه اقامه دین و اطاعت پروردگار مقاومت می کند و حکم به مقاومت می کند و سختی در راه اطاعت را بر سختی اخروی عدم اتباع از مولا ترجیح می دهد و می پذیرد. وی مقاومت بر پایه ارزش های الهی را مقدمه دانست و اظهار داشت: اگر چنانچه اقامه دین الهی متوقف شود بر صلح در آن صورت صلح واجب است البته که در صلح با سران اسکتبار بالاخره با مشکلاتی مواجه هستیم که باید با آن مقابله کنیم و مقاومت می خواهد. جامعه امروز ما همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند در وضعیت شعب ابی طالب نیستیم. ما قدرتمندیم و در این قدرت سرآمد دنیا هستیم و ایمان این ملت با هیچ کجای دنیا قابل مقایسه نیست. آیت الله سیفی مازندرانی در پایان فرهنگ مقاومت و انقلاب اسلامی را عامل نجات مستضعفان و تنها راه پیروزی دانست و گفت: این فرهنگ انقلاب در طول این چهل سال ملت ها را بیدار کرد و ملت هایی مانند فلسطین و یمن و لبنان و عراق را به بازوانی قوی در راه این استقامت تبدیل کرد و ما به آن افتخار می کنیم. همه اینها ما را در موقعیتی قرار می دهد که هیچ توجیهی برای مذاکره باقی نمی گذارد. ما در موقعیت صلح امام حسن و شعب ابی طالب نیستیم بلکه در موقعیت «انا فتحنا لک فتحا مبینا» هستیم و ان شاء الله به همراه ولی الهی در قدس اقامه نماز خواهیم کرد.
لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/1046023/