پیام خوزستان

آخرين مطالب

براساس آراء اعضای شورای شهر تهران؛

مسئولیت نگهداشت پل‌های پایتخت از سازمان زیباسازی گرفته به معاونت فنی و عمرانی داده شد شهرداری تهران

مسئولیت نگهداشت پل‌های پایتخت از سازمان زیباسازی گرفته به معاونت فنی و عمرانی داده شد
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - همزمان با دویست و هفدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، بررسی تبصره‌های لایحه بودجه سال 1403 شهرداری تهران در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار شهر، محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در دویست و هفدهمین جلسه شورا در جریان بررسی تبصره‌های لایحه بودجه شهرداری تهران در سال 1403 با بیان اینکه پیشنهاد شهرداری برای سال آینده نزدیک به 170 همت بود و 135 هزار میلیارد تومان در صحن شورا به تصویب رسید، اظهار کرد: 15 هزار میلیارد تومان به مأموریت حوزه حمل و نقل اضافه شد و در مجموع به 150 همت رسید.
وی با بیان اینکه شهرداری تهران موظف است 20 درصد بودجه را به صورت غیرنقد محقق کند، یادآور شد: شهرداری پس از 20 درصد وصول بیش از بودجه مصوب می تواند نسبت به ارائه اصلاحیه تا پایان آبان ماه اقدام کند.
آخوندی با اعلام اینکه چهار درصد از عوارض ناشی از طرح ترافیک پس از واریز به حساب متمرکز درآمد اختصاصی به احداث خط 7 و 10 مترو اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: در کمیسیون تلفیق در خصوص تخصیص بودجه به خط 10 مترو مخالفت شد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه 60 درصد از درآمدهای آگهی های تبلیغاتی باید به حساب سازمان زیباسازی واریز شود، گفت: نگهداشت پل های عابر پیاده در سال آینده بر عهده این سازمان خواهد بود.
جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: منابع باید در جایی که شورا تصویب می کند، هزینه شود و طرح کامل را برای خط 10 مترو ارائه کنند.
مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بودجه باید برای خط 10 در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: شورا باید در جریان باشد که موضوع چیست تا پس از بررسی کامل طرح، برای تخصیص بودجه آن تصمیم گرفته شود.
ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با تأکید بر اینکه باید پل های مکانیزه از بلاتکلیفی خارج شود، تصریح کرد: قرار بر این بود نگهداشت این پل ها به سازمان حمل و نقل و ترافیک واگذار شود اما به سازمان زیباسازی واگذار شد.
چمران در واکنش به امانی تأکید کرد: نگهداشت پل ها چندان با وظایف سازمان زیباسازی بیگانه نیست؛ با توجه به اینکه وضعیت مالی سازمان زیباسازی بهتر بود نگهداشت به آن انتقال یافت. ما گفتیم که نگهداشت پل ها به معاونت فنی و عمرانی داده شود، اما اعلام کردند که نشدنی است. با توجه به اینکه قراردادهای سازمان زیباسازی منعقد شده، پیشنهاد می شود نگهداشت همچنان توسط سازمان زیباسازی انجام شود.
تشکری هاشمی افزود: نه سازمان زیباسازی، نه معاونت فنی و عمرانی و نه سازمان حمل و نقل و ترافیک، هیچ یک تخصص نگهداشت پل ندارند. تعدادی شرکت پله برقی در شهر وجود دارند که می توانند این اقدام را انجام دهند. اگر قرار باشد سرکشی از پل ها انجام شود باید روزانه ده ها نفر نیرو در سطح شهرها حضور داشته باشند.
وی ادامه داد: سازمان زیباسازی به زیبایی و فضاسازی می پردازد و معاونت فنی و عمرانی اقدامات و پروژه های عمرانی را پیش می برد. باید این موضوع را به مناطق و پیمانکاران واگذار کنیم.
تشکری هاشمی با بیان اینکه هر منطقه می تواند با پیمانکاران این حوزه قرارداد منعقد کنند، یادآور شد: پیشنهاد بنده این است که نگهداشت پل ها به مناطق واگذار و قراردادها به صورت متمرکز در مناطق منعقد شود.
حبیب کاشانی خزانه دار شورا با اعلام اینکه ما سال قبل اصرار داشتیم که سازمان زیباسازی نگهداشت پل ها را برعهده بگیرید و امسال می گوییم که نباید روی این موضوع اصرار داشت، تأکید کرد: برای جلوگیری از اتلاف وقت و نگهداشت بهتر، تقاضا می کنیم این موضوع تعیین تکلیف شود؛ چراکه سازمان زیباسازی توانایی این کار را ندارد.
چمران در ادامه تأکید کرد که بنابر پیشنهاد شهردار تهران تصمیم گیری برای واگذاری نگهداشت پل ها به معاونت فنی و عمرانی واگذار شود.
آخوندی گفت: در این صورت سهم سازمان زیباسازی از درآمدهای حاصل از آگهی باید 50 درصد باشد و از مابقی باید 15 درصد سهم شهرداری و 35 درصد سهم بخشی باشد که نگهداشت پل ها را انجام خواهد داد. اعداد باید اصلاح و به معاونت فنی و عمرانی تحت عنوان نگهداشت پل ها اضافه شود. باید نزدیک به 400 میلیارد تومان از بخش دیگر کسر و به این بخش اضافه شود.
به گزارش شهر بر اساس آراء اعضای شورای شهر تهران مسئولیت نگهداشت پل‌های پایتخت از سازمان زیباسازی گرفته و به معاونت فنی و عمرانی داده شد.
آخوندی در ادامه این جلسه با بیان اینکه شهرداری تهران موظف است درآمد حاصل از واگذاری مجتمع های ایستگاهی مترو را صرفا به توسعه مترو اختصاص دهد، اظهار کرد: سازمان ها و شرکت هایی که سهام آنها متعلق به شهرداری تهران است باید تا پایان شهریورماه سال آینده با نظارت اداره کل امور مجامع، سود انباشته خود را به خزانه شهرداری واریز کنند.
وی افزود: سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی 82 میلیارد تومان، شهرکت شهروند 250 میلیارد تومان، سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار 350 میلیارد تومان، شرکت شهر سالم هفت میلیارد تومان، سازمان حمل و نقل و ترافیک 170 میلیارد تومان، شرکت ارتباط مشترک شهر 84 میلیارد تومان و سازمان زیباسازی 200 میلیارد تومان باید به حساب خزانه واریز کنند.
امانی هم در ادامه ضمن قرائت سایر تبصره ها با بیان اینکه کمک به مؤسسات باید از طریق سامانه شفافیت به اطلاع عموم برسد، خاطرنشان کرد: شهرداری تهران می تواند عوارض بهای خدمات ساختمان ها و وسایل نقلیه شهرداری را تحت عنوان عوارض این بخش در تفریغ بودجه لحاظ کند.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا تاکید کرد: در راستای اخذ سهم دولت، شهرداری نسبت به پیاده سازی بهای تمام شده خدمات در مترو و اتوبوسرانی  تا پایان تیرماه اقدام کند.   
ادامه دارد...

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/835729/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

من از تکثر باران ندیده‌ام خیری؛ مرا به خلوت آغوش یار برگردان

آیت‌الله جوادی‌آملی: اگر ما اصالت خود را حفظ کنیم، در مذاکرات و مسائل خارجی دچار ضعف نخواهیم شد

شناورهای سپاه با دیگر شناورهای جهان چه فرقی دارند؟

لزوم ایجاد بستر‌های لازم برای حضور جدی‌تر بخش خصوصی در صنعت نفت و گاز

بزودی؛ آغاز عملیات حفاری اولین چاه میدان نفتی سهراب

استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی برای تنظیم بازار کالا‌های اساسی در خوزستان

تکمیل محور اهواز به خرمشهر به بیش از 4 همت بودجه نیاز دارد

گزینه جانشینی درویش: رفتنم به پرسپولیس ناجوانمردی است

انتشار هفتمین شماره از نشریه تخصصی حوزه دفاع مقدس در خوزستان

راه‌اندازی بازارچه مرزی شلمچه در انتظار موافقت نهایی عراق

تغییر داور VAR بازی تراکتور و فولاد

نهمین دوره بصیرت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت در مشهد برگزار شد

تغییر داور VAR بازی فولاد خوزستان - تراکتور

دریاچه آزادی میزبان اردوی مشترک قایقرانان با تیم ملی عراق خواهد بود

داور VAR بازی حساس لیگ برتر تغییر کرد

مامان بابام به روایت تصویر!

پنج سریال خارجی برتر سال 2025 که باید دید

پرده‌برداری از راز مسری بودن خمیازه

یک پرونده 60 میلیارد ریالی در دزفول به سازش ختم شد

پیش‌بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان دوشنبه اول اردیبهشت 1404

وضعیت قرمز آلودگی هوا در شهرهای اهواز و بهبهان

معرفی برترین‌های آزمایشگاهی سال 1403 دزفول

محکومیت قاچاقچی کالا در اندیمشک

حضور علی پاکدامن در گرندپری سئول

دعوت از 19 ورزشکار به اردوی تیم ملی پاراتیراندازی با کمان

حذف وزنه‌برداری و گلف از المپیک جوانان 2026

پاسخ قطعی یحیی گل‌محمدی برای بازگشت به پرسپولیس

تغییر غیرمنتظره محل نشست پرسپولیس

استفاده از تجربیات بازنشستگان موجب ارتقا بهره وری بنیاد است

پیشنهاد افزایش تعرفه های برق از ابتدای خرداد

طلای جهانی پرواز کرد، اما دلار جا ماند!

برگزاری 16 نشست تخصصی در رویداد تحول در سرمایه‌گذاری صنعت نفت

ما چون ز دری پای کشیدیم کشیدیم

نظر مشاور مرحوم هاشمی درباره نقش دولت در مذاکرات

ظریفیان: موفقیت مذاکرات می‌تواند اعتماد عمومی به دولت را احیا کند

پرسپولیس محبوب نیازمند!

هوای اهواز و بهبهان در وضعیت قرمز

«نغمه ماندگار مقاومت» کارن همایونفر چطور خلق شد؟

اجرای طرح برخورد با تخلفات حادثه‌ساز در خوزستان

پیشرفت 35 درصدی ساخت بزرگترین هتل ایران در تبریز

نظامیان صهیونیست در کمین مقاومت/ وارد کردن ضربات دقیق به نیروهای صهیونیست/ معاریو: جنگ با حماس در بلند مدت پیچیده و شکننده است/ تحلیلگر صهیونیست: شبکه تونل‌های مقاومت همچنان گسترده باقی مانده است

دو هزار کیلومتر رکاب‌زنی برای دفاع از مردم غزه

گذرِ خواننده معروف هم به مرکز ناخن آقایان افتاد!

درمان نوین زخم‌های مزمن با کمک سلول‌های بدن

یارانه بیش از 400 هزار نفر قطع شد

برخورد قضایی در انتظار متخلفان تخلیه زباله در محل‌های غیرمجاز آبادان

VAR نبود رئال به جای بارسا قهرمان لالیگا می‌شد!

داور بازی فولاد - تراکتور تغییر کرد

آلکاراس: خانواده مهم است نه فشار افکار عمومی

روزانه 8 تن برنج در سفره مردم دورریز می‌شود!