پیام خوزستان

آخرين مطالب

سینمای مقاومت از این آهنگساز فاصله نمی‌گیرد شهرستان ها

سینمای مقاومت از این آهنگساز فاصله نمی‌گیرد
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - یکی از چارچوب‌های مرتبط با فعالیت‌های فرهنگی-هنری که پیرامون موضوع دفاع مقدس توانسته یادگاری‌های خوبی برای ما به جای بگذارد و تبدیل به سندی ارزشمند در جریان جنگ تحمیلی شود، «موسیقی فیلم» است که بسیاری از آن‌ها آنچنان در ذهن ما ثبت شده که شاید خیلی از ما با شنیدن یا مواجهه با کلیدواژه‌ای چون «دفاع مقدس» و «جنگ» یاد این آثار می‌افتیم.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
آثاری که حتی گاهی از خود فیلم هم بیشتر در گوش شنیداری و نگاه دیداری جامعه ایرانی باقی مانده و به حدی از خود تأثیر به جای گذاشته که قطعاً نمی‌توان از آنها بی تفاوت عبور کرد. این‌ها قطعاً اسنادی ارزشمند در کنار سایر مستندات دورانی هستند که تاریخ هم از رشادت‌ها و شهامت‌هایش به نیکی و احترام یاد خواهد کرد.
بر همین اساس گروه هنر خبرگزاری مهر همزمان با فرارسیدن «هفته دفاع مقدس» در ادامه دیگر پروژه‌های مناسبتی و موضوعی خود که طی ماه‌های اخیر متناسب با مناسبت‌های تاریخی، مذهبی و ملی به آن پرداخته در پرونده‌ای ویژه به بررسی کارنامه و فعالیت تعدادی از آهنگسازان برگزیده سینمای ایران در حوزه سینمای دفاع مقدس و سینمای مقاومت خواهد پرداخت.
همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، در نهمین روایت از این سلسله گزارش که از سال 99 توسط گروه هنر خبرگزاری مهر با عنوان «آهنگسازان شاخص سینمای جنگ و دفاع مقدس » در اختیار مخاطبان قرار داده شد به بررسی و معرفی اجمالی کارنامه مسعود سخاوت‌دوست از آهنگسازان مطرح کشورمان می‌پردازیم. البته نیاز به توضیح نیست که پرونده آهنگسازان شاخص و خاطره‌ساز در سینمای دفاع مقدس محدود به 9 چهره شاخصی که در این سلسله گزارش مروری بر کارنامه‌شان داشتیم نیست و در فرصت‌های دیگر می‌توان سراغ کارنامه دیگر هنرمندان این عرصه رفت و ضمن مرور خاطرات، از دستاوردهایشان گفت و شنید.
مسعود سخاوت‌دوست از جمله هنرمندانی است که طی دوران فعالیت‌های خود در عرصه آهنگسازی به ویژه این چند سال اخیر تجربه همکاری های متعددی با کارگردانان معروف سینمای ایران در ژانرهای مختلف داشته است. مسیری که سبب شده او به واسطه همین تجربه‌های متعدد تبدیل به آهنگسازی قابل اعتماد برای پروژه های سینمایی شود. چارچوبی که در کمتر آهنگسازی می توان جستجو کرد که بتواند براساس معیارهای فنی و حسی مورد نظر فیلمنامه نویس، کارگردان، تهیه کننده و عوامل مرتبط با ساخت یک اثر سینمایی خود را وفق دهد و ملودی فیلم را تا حد زیادی به ذهنیت کارگردان و محتوای اثر نزدیک کند.

پیام خوزستان

آنچه مسعودسخاوت و برخی دیگری از هم نسلان او در عرصه آهنگسازی سینما انجام داده اند، بی تردید خالی از عیب و ایراد نیست، اما دربرگیرنده وجوه مثبت فراوانی است که توانسته او را به عنوان یکی از هنرمندان شاخص این عرصه معرفی کند. فرآیندی که در آهنگسازی سینمای دفاع مقدس نیز به چشم خورده و از او آهنگسازی مولف پرورش داده که می توان وی را اکنون در ردیف موثرترین و معروف‌ترین آهنگسازان سینمای جنگ معرفی کرد.
مسعود سخاوت‌دوست آهنگساز سینمای ایران متولد پنجم آذر ماه سال 1363 است. او در سن 10 سالگی با تشویق و حمایت پدر نوازندگی سنتور را نزد محمدعلی درافشان آغاز کرد و در سن 15 سالگی به آهنگسازی علاقه مند و بعد از آشنایی با نوازندگی پیانو به صورت تخصصی به فراگیری آهنگسازی مشغول شد. اگرچه تحصیلات دانشگاهی او ابتدا در کارشناسی مهندسی عمران به پایان رسید اما او به دلیل علاقه وافری که به موسیقی داشت تحصیلات خود در عرصه کارشناسی ارشد آهنگسازی دانشگاه سوره ادامه داد و حتی پس از آن نیز موفق به اخذ مدرک دکترای خود در رشته فلسفه دانشگاه بین المللی قزوین شد.
وی علاوه بر آهنگسازی در حوزه های نوازندگی نیز مهارت دارد که بنا به آنچه از پیشینه هنری او در این عرصه یافت شده است، در زمینه نوازندگی سازهای سنتور، پیانو و ویولنسل نیز تخصص دارد. مسیری که بی تردید می تواند یکی از مهم ترین مولفه ها برای یک آهنگساز صاحب سبک باشد. راهی که معرف یک آهنگساز دغدغه مند شد ابتدا با آهنگسازی چند اثر نمایشی مختلف آغاز و حتی منجر به دریافت جوایز متعددی از جشنواره های تئاتری شد. جوایزی که بخشی از آنها مرتبط با تعدادی از آثارش در حوزه تئاتر دفاع مقدس بودند و شرایطی را برای او ایجاد کرد که بتواند خود را به عنوان یک هنرمند مستعد و حرفه ای در عرصه آهنگسازی معرفی کند.
سخاوت دوست پس از این فعالیت های تئاتری بود که وارد عرصه آهنگسازی سینما شد و از آن زمان تاکنون برای آثار متعددی آهنگسازی و خود را به عنوان یک هنرمند پرکار و خوش قریحه در این عرصه معرفی کرده است. آهنگسازی که هم در مسیر ساخت موسیقی برای آثار اجتماعی و تاریخی موفق بود و هم در عرصه سینمای دفاع مقدس توانست آثار شاخصی را پیش روی مخاطبان قرار دهد. آثاری که تعدادی از آنها نیز موفق به دریافت سیمرغ بلورین جشنواره بین المللی فیلم فجر و دیگر رویدادهای ملی و بین المللی شد.
وی چندی پیش بود که در یکی از گفت‌وگوهای رسانه‌ای‌اش درباره سینمای دفاع مقدس و سینمای مقاومت توضیح داد: آهنگسازی زیاد من برای فیلم‌های دفاع‌مقدس و مذهبی با اقبال خوبم ارتباط دارد و خودم دخلی در این موضوع ندارم. در موسیقی تئاتر به دلیل کار آقای آذرنگ جایزه فجر را گرفتم و آن هم موضوعش جنگ بود. این اقبال من است و خودم در آن نقشی ندارم و معمولاً برای این ژانرها به سراغم می‌آیند. در ژانرهای دیگر هم کار کرده‌ام و فیلم‌هایی که چنین موضوعی دارند برایم موفقیت‌آمیزتر بوده است. به هر حال کارهایی که به من پیشنهاد می‌شود هرکدام ارزش‌های زیاد و متفاوتی به لحاظ سوژه، کارگردانی، فنی و بازیگران دارند. حتی اگر خودم هم بخواهم، پیشنهادهای خوب باعث می‌شوند که نتوانم از ژانر دفاع مقدس فاصله بگیرم. البته باید بگویم که کارهای دیگری در ژانر دفاع مقدس به من پیشنهاد شده که رد کرده‌ام ولی این آثار از نظر خودم ارزشمند بودند و آنقدر به لحاظ محتوا و فرم تأثیرگذار بودند که توان ردکردن نداشتم.
«سپیده - 1389» به کارگردانی روح الله حجازی، «سایه - 1389» به کارگردانی روح الله حجازی، «کمی دورتر - 1389» به کارگردانی مجید اسماعیلی، «گلوگاه - 1389» به کارگردانی محمد ابراهیم معیری، «خدا جیرجیرک ها را دوست دارد - 1390» به کارگردانی مجید اسماعیلی، «سه و نیم - 1390» به کارگردانی نقی نعمتی، «ستاره - 1390 » به کارگردانی روح الله حجازی، «خشت بهشت - 1390» به کارگردانی مجید اسماعیلی، «زمانی برای ایستادن - 1391» به کارگردانی علی سرآهنگ، «رقص روی یخ - 1391» به کارگردانی مجید اسماعیلی، «برج آرام - 1391» به کارگردانی مسعود اطیابی، «با دیگران- 1392» به کارگردانی ناصر ضمیری، «پاپ - 1392 » به کارگردانی احسان عبدی پور، «سایه های موازی - 1393» به کارگردانی اصغر نعیمی، «طعم شیرین خیال - 1393» به کارگردانی کمال تبریزی، «حورا - 1394» به کارگردانی غلامرضا ساغرچیان، «کاکا - 1395» به کارگردانی علی سرآهنگ، «زرد - 1395» به کارگردانی مصطفی تقی‌زاده، «راه رفتن روی سیم - 1395» به کارگردانی احمدرضا معتمدی، «گمیچی- 1395» به کارگردانی مجید اسماعیلی، «عشقولانس - 1395» به کارگردانی محسن ماهینی، «نفس - 1395» به کارگردانی نرگس آبیار، «افسونگر - 1396» به کارگردانی حسین تبریزی، «جاده - 1396» به کارگردانی مجید اسماعیلی، «یک کیلو و بیست و یک گرم- 1396» به کارگردانی ابراهیم طوفان، «این خون من است - 1396» به کارگردانی هما معینی، «پریسا - 1396» به کارگردانی محمدرضا رحمانی، «مصادره - 1396 » به کارگردانی مهران احمدی، «حمال طلا - 1397» به کارگردانی تورج اصلانی، «پالتو شتری - 1397» مهدی علی میرزایی، «سامورایی در برلین - 1397» به کارگردانی مهدی نادری، «شبی که ماه کامل شد- 1397» به کارگردانی نرگس آبیار، «شب لرزه- 1398» به کارگردانی محمد رحمان، «شنای پروانه - 1398» به کارگردانی محمد کارت، «سایه زندگی - 1399» به کارگردانی حمید خیرالدین، «هفته ای یک بار آدم باش - 1399» به کارگردانی شهرام شاه حسینی، «تک نوازی روی یخ های شناور - 1399» به کارگردانی روح الله صدیقی، «لیپار - 1399» به کارگردانی حسین ریگی، «بچه گرگ های دره سیب - 1399» به کارگردانی فریدون نجفی، «ایمو - 1399» به کارگردانی هاشم مرادی، «ابلق - 1399» به کارگردانی نرگس آبیار، «گورکن - 1400» به کارگردانی داود امیریان و امیر ابیل، «مزون کار - 1400» به کارگردانی سجاد قره گوزلو، «میجر - 1400» به کارگردانی احسان عبدی پور، «چهره به چهره - 1400» به کارگردانی بابک بهرام بیگی، «برف آخر - 1400» به کارگردانی امیرحسین عسگری، «بدون قرار قبلی - 1400» به کارگردانی بهروز شعیبی، «بعد از رفتن - 1401» به کارگردانی رضا نجاتی، «کت چرمی - 1401» به کارگردانی حسین میرزا محمدی، «عطر آلود - 1401» به کارگردانی هادی مقدم‌دوست، «حدود 8 صبح - 1401» به کارگردانی منوچهر هادی، «تایلندی - 1401» به کارگردانی حسام حسینی، «لارو - 1401» به کارگردانی لیلا فرداد، «این جمعیت قابل کنترل - 1402» به کارگردانی محمد متین اوجانی، «دو روز دیرتر - 1402» به کارگردانی اصغر نعیمی، «شور عاشقی - 1402» به کارگردانی داریوش یاری، «آغوش باز - 1402» به کارگردانی بهروز شعیبی، «آپارات چی - 1402» به کارگردانی علی طاهرفر، «قیف - 1402» به کارگردانی محسن امیر یوسفی، «میرو - 1402» به کارگردانی حسین ریگی و «تمساح خونی - 1402» به کارگردانی جواد عزتی از جمله آثاری بودند که سخاوت دوست در عرصه‌های مختلف تصویر اعم از فیلم های سینمایی و تله فیلم آهنگسازی کرده است.

پیام خوزستان

«نوار زرد - 1396» به کارگردانی پوریا آذربایجانی، «دلدادگان - 1396» به کارگردانی منوچهر هادی، «آرماندو - 1396»، به کارگردانی احسان عبدی پور، «تنها در تهران - 1396» به کارگردانی نوید میهن دوست، «حوالی پاییز - 1396» به کارگردانی حسین نمازی، «محکومین - 1396» به کارگردانی سید جمال سید حاتمی، «بچه مهندس 2 - 1397» به کارگردانی مهدی غفاری، «خانواده دکتر ماهان - 1398» به کارگردانی علی محمد قاسمی، «آچمز - 1398» به کارگردانی مهرداد خوشبخت، «محکومین 2 - 1398» به کارگردانی سید جمال سید حاتمی، «شرم - 1399» به کارگردانی احمد کاوری، «جلال - 1399» به کارگردانی حسن نجفی، «هم سایه - 1400» به کارگردانی محمدحسین غصنفری، «کلبه ای در مه - 1400» به کارگردانی حسن لفافیان، «شرق بهشت - 1400» به کارگردانی محمدحسین غضنفری، «گیلدخت - 1401» به کارگردانی مجید اسماعیلی، «بازپرس - 1402» به کارگردانی احمد معظمی، «عشق کوفی - 1402» به کارگردانی حسن آخوندپور، «مانکن - 1397» به کارگردانی حسین سهیلی زاده، «سیاوش - 1399» به کارگردانی سروش محمدزاده، «ملکه گدایان - 1399» به کارگردانی حسین سهیلی زاده، «می‌خواهم زنده بمانم - 1399» به کارگردانی شهرام شاه حسینی، «جزیره - 1400» به کارگردانی سیروس مقدم، «میدان سرخ - 1400» به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان، «مترجم - 1401» به کارگردانی بهرام توکلی، «نیوکمپ - 1401» به کارگردانی منوچهر هادی، «قهوه ترک - 1402» به کارگردانی علیرضا امینی، «حیثیت گمشده - 1402» به کارگردانی سجاد پهلوان زاده، «مرداب - 1402» به کارگردانی بروز نیک نژاد، «داریوش - 1403 » به کارگردانی هادی حجازی فر و «غربت - 1403» به کارگردانی امیر پورکیان هم از جمله مجموعه ها و سریال هایی در حوزه تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی غیر از محتوای «مقاومت» و «دفاع مقدس» هستند که مسعود سخاوت دوست در آنها به عنوان آهنگساز حضور داشته است.
حضور در ساخت موسیقی متن آثار مستندی چون «بودن یا نبودن - 1390» به کارگردانی محمدحسن لطفی، «صورت خوانی - 1391» به کارگردانی هادی آفریده، «پسرک چشم آبی - 1392» به کارگردانی حسن لطفی، «میراث من آواز - 1393» به کارگردانی فاطمه موسوی، «پیرها اگر نباشند - 1392» به کارگردانی پیروز کلانتری، «خانه روشنان - 1393» به کارگردانی حسن لطفی، «نغمه های محمدی - 1394» به کارگردانی سیاوش ابراهیم زاده، «راننده و روباه - 1394» به کارگردانی آرش لاهوتی، «قنات بلده - 1394» به کارگردانی فرهاد ثریا، «مولوسیا - 1395» به کارگردانی حمید نجفی راد، «نشان - 1396» به کارگردانی الهام اسدی، «همایون - 1397» به کارگردانی پیروز کلانتری، «شیب تند - 1398» به کارگردانی لقمان خالدی، «هزار و یک شب دوری - 1399» به کارگردانی سروناز علم بیگی، «گره - 1400» به کارگردانی ابوذر حیدری و «پورزال - 1402» به کارگردانی ماریا ماواتی هم در کارنامه فعالیت های این آهنگساز ثبت شده است.
این آهنگساز اما در حوزه «سینمای مقاومت» و «سینمای دفاع مقدس» نیز آثار قابل اعتنایی را پیش روی مخاطبان قرار داده که می تواند در زمره آثار شاخص این عرصه به حساب آید.
آثاری سینمایی، تلویزیونی و مستندی که از میان آنها می‌توان به فیلم‌های «بدرود بغداد - 1388» به کارگردانی مهدی نادری، «پگاه و پیکر - 1390» به کارگردانی کاوه سجادی حسینی، «نخل گریان - 1390» به کارگردانی پناه برخدا رضایی، «ماهی سیاه کوچولو - 1393» به کارگردانی مجید اسماعیلی، «هیهات - 1394» به کارگردانی هادی نائیجی، دانش اقباشاوی، روح الله حجازی و هادی مقدم دوست، «شیار 143 - 1394» به کارگردانی نرگس آبیار، «دایان - 1397» به کارگردانی بهروز نورانی نژاد، «ضد - 1400» به کارگردانی امیرعباس ربیعی، «موقعیت مهدی - 1400» به کارگردانی هادی حجازی فر، «شماره 10 - 1401» به کارگردانی حمید زرگرنژاد، «آسمان غرب - 1402» به کارگردانی محمد عسگری، «احمد - 1402» به کارگردانی امیرعباس ربیعی، «مینو- 1396» به کارگردانی امیر مهدی پوروزیری، «سرباز - 1398» به کارگردانی هادی مقدم دوست، «نجلا - 1399» به کارگردانی خیرالله تقیانی پور، «سوران - 1402» به کارگردانی سروش محمدزاده، «ترانه اندوهگین کوهستان - 1386» به کارگردانی حامد خسروی، «سایه های روشن - 1390» به کارگردانی محمدرضا جهان پناه، «فرزندان شب - 1398» به کارگردانی بهروز نورانی نژاد اشاره کرد.

پیام خوزستان

دریافت سیمرغ بلورین بهترین آهنگسازی از چهلمین جشنواره بین المللی فیلم فجر برای آهنگسازی فیلم «موقعیت مهدی»، دریافت سیمرغ بلورین آهنگسازی برای فیلم «عطر آلود» و «شماره 10» از چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر، دریافت جایزه بهترین موسیقی از جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران برای ساخت موسیقی متن فیلم «شنای پروانه»، دریافت جایزه بهترین موسیقی از جشنواره بین المللی فیلم مقاومت برای ساخت موسیقی متن فیلم «موقعیت مهدی»، دریافت تندیس جشن حافظ برای موسیقی متن «موقعیت مهدی»، دریافت تندیس جشن حافظ برای ساخت موسیقی «شبی که ماه کامل شد»، دریافت جایزه بهترین موسیقی فیلم از جشنواره «سینماحقیقت» برای فیلم «پورزال»، دریافت جایزه بهترین دستاورد هنری و فنی از جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان برای ساخت موسیقی فیلم «بچه گرگ های دره سیب»، دریافت دیپلم افتخار و پروانه زرین بهترین موسیقی برای فیلم «لیپار»، نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین آهنگساز از جشنواره بین المللی فیلم فجر برای موسیقی متن فیلم «شور عاشقی»، نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر برای آهنگسازی فیلم «شیار 143»، نامزد دریافت بهترین موسیقی فیلم جشنواره بین المللی فیلم یاس برای فیلم «گمیچی»، نامزد دریافت سیمرغ بلورین برای آهنگسازی فیلم «شبی که ماه کامل شد»، نامزد دریافت جایزه «بهترین دستاورد هنری» برای فیلم «بچه گرگ های دره سیب»، نامزد بهترین موسیقی متن برای آهنگسازی فیلم «ضد»، نامزد دریافت بهترین موسیقی برای فیلم «فرزندان شب»، نیز بخشی از افتخارات مسعود سخاوت دوست در حوزه دریافت جوایز و مقام است.
به هر ترتیب مسعود سخاوت دوست اکنون جزو پرکارترین آهنگسازان عرصه سینما است که کارنامه فعالیت هایش نشان از علاقه مندی به جریانی از سینما می دهد که اکنون در فصل تازه ای از ارائه محتوا قرار گرفته اند. مسیری که به خودی خود نیازمند ارائه خلاقیت های جدید و رجوع به جریان روز آهنگسازی در سینمایی است و باید حرف های جدیدی به همراه خود داشته باشد. مسیری که او و هم نسلانش باید تلاش کنند در کنار یادگیری تجربیات هنرمندان قدیمی و پیشگام این عرصه حرف‌های تازه ای برای گفتن داشته باشند.
کد خبر 6231658

پیام خوزستان

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/947476/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جوراب به معنای گور پا است!

معنی جالب زپرتی و پیزوری

«نخستینه‌چاپ‌های ایران»؛ کتابی درباره اولین چاپ‌سربی‌های کشور

عراقچی: وضعیت انسانی غزه بسیار اسفبار است

نظر متفاوت آذری جهرمی به انفجار مرگبار معدن طبس

واکنش رئیس جبهه اصلاحات به فاجعه طبس: مقصرین را شفاف به مردم معرفی و مجازات کنید

تصویر سردار قاآنی در حال عیادت از مجروحان حمله پیجری در لبنان

واکنش سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس به اظهارنظر یک نماینده درباره پیجرهای حزب‌الله

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی حادثه اندوهبار معدن طبس: برای کاهش ابعاد این مصیبت هر اقدام لازم را انجام دهید

استوری معاون توسعه روستایی رییس‌جمهور درباره حادثه معدن طبس

دیدار وزرای امور خارجه ایران و ازبکستان در نیویورک

محور مقاومت در آیینه طوفان‌الاقصی/ موازنه وحشت علیه اسرائیل

استاندار خوزستان: خانواده - مدرسه و جامعه سه رکن اصلی در تعلیم و تربیت هستند

واکنش چمران به ماجرای فروش تابلوهای موزه امام علی(ع)

نُجَباء: ضربات‌ دردناکی به اسرائیل زدیم/ صهیونیست‌ها نمی‌فهمند از کجا خورده‌اند

نمایشگاه استانی پایگاه‌های مقاومت بسیج خراسان جنوبی برپا شد

افزایش دمای هوا در خوزستان

کلینیک تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان امام رضا(ع) امیدیه افتتاح شد

افزایش محسوس دما تا اواسط هفته در خوزستان

اختصاص بیش از سه هزار ریال اعتبار به شهرستان آبادان

نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در مدارس همدان

استاندار خوزستان: امیدیه تبدیل به یک کارگاه عمرانی شده است

پیام استاندار خوزستان به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس

بهره‌بردای از 172 واحد مرغداری در خوزستان تا سال آینده

«تل‌آویو مقابل ضاحیه بیروت» / آیا زمان آزادسازی الجلیل رسیده است؟

منصور: مخالفان طالبان، صلاحیت جایگزینی با حاکمیت را ندارند

دانش‌آموزان با ارائه ایده‌های خود به مدیریت شهری کمک کنند

نام این بانوی شهید با روز بازگشایی مدارس عجین است+عکس

لزوم تلاش جامعه نخبگانی، علمی و فرهنگی کشور برای بازخوانی تجربه افتخارآفرین دفاع مقدس

جاده امیدیه – جایزان به بهره برداری رسید

اجرای طرح ملی تابستان فعال با آمادگی جسمانی در اهواز

دفاع مقدس، فرهنگ مقاومت و عمق راهبردی جمهوری اسلامی

کنعانی: سرنوشت جنایتکاران در غزه چیزی جز سرنوشت صدام تبهکار نخواهد بود.

صهیونیست‌ها نمی‌فهمند از کجا خورده‌اند

سخنگوی وزارت خارجه: سرنوشت جنایتکاران در غزه چیزی جز سرنوشت صدام تبهکار نخواهد بود

افزایش دمای هوای آبادان و خرمشهر در آغاز پاییز

حسن فضل‌الله: عملیات‌های حزب‌الله بار دیگر سقوط بازدارندگی و اقتدار دشمن صهیونیستی را ثابت کرد

رهبر جماعت اسلامی در لبنان: حمله زمینی به کشور ما، برای اشغالگر تفریح نخواهد بود

اقتدار ملی ناشی از دفاع مقدس معادلات قدرت در غرب آسیا را تغییر داد

بهره برداری از دو طرح درمانی و عمرانی در شهرستان امیدیه

تمجید حماس از ضربات بامدادی حزب‌الله به ارتش اسرائیل

حماس: واکنش مقاومت اسلامی لبنان را می‌ستاییم

برگزاری 125 عنوان برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در شهرستان چادگان

هیات رییسه شورای شهر دزفول برای دومین بار انتخاب شد

اعطای حق انتخاب به مردم برای عقد قرارداد اجاره با سامانه خودنویس/ دولت در مقابل فضاسازی‌های منفی مقاومت کند

«از خاکریز تا آسمان» روی موج رادیو آبادان

کشف احتکار 120 میلیاردی در دزفول

کفتربازان، 14 زندانی آزاد کردند

هاآرتص: معادلات تغییر کرده و حیفا نیز زیر آتش حزب الله قرار دارد

نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس در یزد افتتاح شد