پیام خوزستان

آخرين مطالب

ادعای عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: ایران در خرید پیجرهای حزب‌الله دخالت داشته است سياسي

ادعای عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: ایران در خرید پیجرهای حزب‌الله دخالت داشته است
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - دیده‌بان ایران/ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره خرید پیجرها و تجهیزات ارتباطی حزب الله و نیروهای مقاومت، به دیده بان ایران گفت: ایران حتما در خرید پیجرهای حزب‌الله دخالت داشته، چون به هر حال یکی از این پیجرها دست سفیر ایران در لبنان بوده است. براساس اطلاعاتی که از برخی نیروهای اطلاعاتی و نظامی گرفته‌ایم، شهید رئیسی نیز از یک پیجر استفاده می‌کرد که البته شاید نوع آن با پیجری که دست نیروهای حزب‌الله بود، تفاوت داشت، ولی یکی از سناریوهای محتمل درباره حادثه‌ای که برای رئیس‌جمهور فقید ما پیش آمد، منفجر شدن پیجر ایشان است. قطعا نیروهای ایرانی هم در خرید پیجرهای حزب‌الله نقش داشته‌اند و بنابراین، دستگاه‌های اطلاعاتی خود ما نیز باید به این مساله ورود پیدا کنند.
در روزهای اخیر حزب‌الله لبنان متحمل حوادث سختی شده است که حتی سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله از آن‌ها به عنوان «ضربه سنگین» یاد کرده است. در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه 27 و 28 شهریور، هزاران پیجر و بی‌سیم که نیروهای این گروه به‌جای موبایل‌های هوشمند برای ارتباط با یکدیگر از آن‌ها استفاده می‌کردند، به صورت هم‌زمان منفجر شد و در خبرهای بعدی مشخص شد که در این دستگاه‌های ارتباطی، مواد منفجره کوچکی کار گذاشته شده بود. اگرچه اسرائیل مسئولیت انفجار پیجرها و بی‌سیم‌های حزب‌الله را قبول نکرده، اما تحولات میدانی منطقه و گزارشات رسانه‌های دولتی رژیم صهیونیستی از این حکایت دارد که این رژیم پشت این انفجارها بوده است. 
انفجار وسایل ارتباطی نیروهای حزب‌الله دست‌کم 37 شهید و حدود 3000 هزار زخمی برجای گذاشت و هم‌زمان با این انفجارها، اسرائیل حملات هوایی خود را به جنوب لبنان گسترش داده و طی یک هفته اخیر، صدها بار مناطق مختلف تحت کنترل حزب‌الله را بمباران کرده است. روز جمعه 30 شهریور نیز رژیم صهیونسیتی در یک حمله هوایی که مسئولیت آن را پذیرفت و آن را «هدفمند» خواند، دو ساختمان در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت، پایتخت لبنان را هدف قرار داد که در یکی از آن‌ها، جلسه‌ای بین شهید «ابراهیم عقیل»، از فرماندهان ارشد حزب‌الله با تعدادی از نیروهای نظامی مهم این گروه از جمله نیروهای گردان رضوان که شاخه کماندویی حزب‌الله محسوب می‌شوند، در حال برگزاری بود. 

در چنین شرایطی، جای طرح این پرسش وجود دارد که حزب‌الله لبنان چطور و در چه سطحی به نفوذ آلوده شده است که هزاران دستگاه ارتباطی آن بمب‌گذاری شده و جلسه فرمانده ارشد آن نیز دقیقا مانند محل اقامت «فؤاد شکر» که حدود 50 روز قبل در یک حمله دقیق دیگر توسط اسرائیل به شهادت رسید، لو رفته است؟ همچنین حزب‌الله و سایر گروه‌های مقاومت در منطقه خاورمیانه که به طور مستقیم و غیرمستقیم با اسرائیل درگیر هستند، برای جلوگیری از نفوذهای مشابه، چه اقداماتی را باید انجام دهند؟ 
اسرائیل از لحاظ تکنولوژی و دوراندیشی دست برتر را دارد
این پرسش‌ها و سوالات دیگری درباره وضعیت بحرانی منطقه خاورمیانه به‌ویژه لبنان و فلسطین اشغالی را با «احمد بخشایش اردستانی»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در میان گذاشتیم که او نیز در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران، توضیح داد: اسرائیل هم از لحاظ تکنولوژی و هم دوراندیشی دست برتر را دارد و حتی از فیلم‌های هالیوودی هم الگوبرداری می‌کند؛ مثلا درباره همین انفجار پیجرها که هفته گذشته در لبنان رخ داد، بیش از 10 سال پیش فیلمی را ساخته بودند که در آن وسایل ارتباطی افراد منفجر می‌شد و کشته می‌شدند. بنابراین بعید نیست که اسرائیلی‌ها از فیلم‌های هالیوودی که توسط آمریکایی‌ها و بعضا توسط لابی‌های صهیونیستی ساخته می‌شود، برای چنین عملیات‌هایی استفاده کنند که این هم یک نوع دوراندیشی است. 
نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هدف اصلی اسرائیل از ضربه زدن به حزب‌الله این است که رژیم صهیونیستی می‌خواهد این گروه را از صحنه جنگ غزه بیرون کند، به همین دلیل از انواع عملیات‌ها و روش‌های خرابکارانه بهره می‌برد تا حزب‌الله را به‌هم بریزد. انفجار هزاران وسیله ارتباطی نیروهای حزب‌الله نیز عملا قوه ادراک را از این گروه گرفت و نوعی سردرگمی را برای مقامات آن به وجود آورد. رژیم صهیونیستی اساسا پول بسیار کلانی خرج می‌کند و سازمان‌های جاسوسی هم یا با دادن پول یا از طریق پرستوها، اهداف خود را دنبال می‌کنند. در چنین شرایطی، وجود نفوذ در حزب‌الله کاملا طبیعی است، همان‌گونه که متاسفانه در دستگاه‌های اطلاعاتی خود ما نیز بعضا شاهد نفوذ دشمن هستیم. 
نباید نفوذ را انکار کنیم
وی در ادامه خاطرنشان کرد: شخصا هنوز با این صحبت وزیر محترم اطلاعات که گفتند در مساله ترور شهید اسماعیل هنیه، در جمهوری اسلامی نفوذ وجود نداشت، مخالفم، چون قانع نشده‌ام که بدون نفوذ، محل دقیق اقامتگاه شهید هنیه، طبقه محل اقامت ایشان در آن اقامتگاه و زمان دقیق حضور ایشان، لو رفته باشد. اساسا مساله نفوذ در دستگاه‌های اطلاعاتی، امری طبیعی است و همان‌گونه که ما از دشمن جاسوسی می‌کنیم، آن‌ها هم این کار را انجام می‌دهد. بنابراین نباید نفوذ را انکار کنیم، بلکه باید شکاف‌هایی را که باعث نفوذ دشمنان می‌شود، تا جایی که امکان دارد، ببندیم. 
لو رفتن محل برگزاری جلسه «ابراهیم عقیل» حتما ناشی از نفوذ بود
بخشایش اردستانی با تاکید بر این که لو رفتن محل برگزاری جلسه شهید «ابراهیم عقیل» نیز حتما ناشی از نفوذ در حزب‌الله بوده است، اظهار داشت: وقتی جلسه یکی از مهمترین فرماندهان حزب‌الله با تعدادی از فرماندهان و نیروهای مهم این گروه، به صورت دقیق توسط جنگنده اسرائیلی مورد هدف قرار می‌گیرد، دیگر شکی باقی نمی‌ماند که حزب‌الله لبنان به نفوذ آلوده شده است. همان‌طور که در موضوع انفجار پیجرها نیز قطعا نفوذ رخ داده است و مسئولان اطلاعاتی حزب‌الله باید به وصتر دقیق روی این نکته کار کنند که این پیجرها از چه طریقی خریداری شده، از چه مسیری به لبنان منتقل شده و چگونه بین اعضای گروه توزیع شده است. 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاسی خارجی مجلس در ادامه به دیده بان ایران گفت: یکی از سوال‌های موجود این است که اساسا چرا پیجرهای خاصی برای نیروهای حزب‌الله لبنان خریداری شده است؟ اگر افراد حزب‌الله از همان موبایل‌های عادی استفاده می‌کردند که سایر مردم لبنان هم از آن‌ها استفاده می‌کنند، شاید این مشکل برایشان پیش نمی‌آمد؛ چون اسرائیل هیچ‌وقت نمی‌تواند چندین هزار گوشی موبایل اهالی لبنان را هم‌زمان باهم منفجر کند، اما وقتی متوجه می‌شود که صرفا نیروهای حزب‌الله از یک نوع پیجر خاص استفاده می‌کنند، حتما برای هدف قرار دادن این پیجرها، برنامه‌ریزی می‌کند. مقامات اطلاعاتی حزب‌الله حتما باید این مسائل را مورد بررسی قرار دهند و هم‌زمان باید درزهایی را که باعث ایجاد نفوذ در این گروه شده است، بپوشانند. 
وی در ادامه تاکید کرد: مسئولان حزب‌الله حتما باید حواسشان را جمع می‌کردند که این پیجرها را از چه مسیری تهیه می‌کنند و در اختیار نیروهای خود می‌گذرند، چون بارها درباره ابزارهایی که از برخی کشورها خریداری می‌شود، هشدار داده شده است؛ از جمله این که رهبر انقلاب هم درباره واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی گفتند که نباید از این‌ها استفاده کنیم و هم درباره لزوم پرهیز از به‌کارگیری ابزارهایی که در کشورهای دشمن تولید می‌شود، هشدار داده‌اند. البته قطعا نیروهای ایرانی هم در خرید پیجرهای حزب‌الله نقش داشته‌اند و بنابراین، دستگاه‌های اطلاعاتی خود ما نیز باید به این مساله ورود پیدا کنند. 
انفجار پیجرها، اقدام جنون‌آمیز اسرائیل بود
بخشایش اردستانی با تاکید بر این که به تاخیر افتادن پاسخ ایران به اسرائیل برای به شهادت رساندن اسماعیل هنیه، رژیم صهیونیستی را گستاخ‌تر کرده است، عنوان کرد: شاید صبر و انتظار خودش یک استراتژی باشد که مقامات نظامی کشورمان در پیش گرفته‌اند و می‌خواهند همواره وحشت از پاسخ احتمالی ایران در دل اسرائیلی‌ها بماند تا سر فرصت این کار را انجام دهند، اما به نظر می‌رسد که طولانی شدن زمان ارائه این پاسخ، باعث گستاخی رژیم صهیونیستی شده و به آن‌ها این جرات را داده است که ضربات سنگین‌تری را به حزب‌الله وارد کنند. 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به این نکته که حزب‌الله لبنان باید پاسخ هم‌سطحی را به جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی بدهد تا بازدارندگی ایجاد شود، خاطرنشان کرد: حزب‌الله باید به گونه‌ای جواب بدهد که اسرائیل متوجه شود حزب‌الله نسبت به سال 2006 قدترمندتر شده است و می‌تواند ضربات سنگین‌تری را وارد کند. ضمن این که وسعت جغرافیایی گروه‌های مقاومت در منطقه بیشتر است و اگر اسرائیل خود را مشغول مرزهای شمالی فلسطین اشغالی و درگیری با حزب‌الله نگه دارد، می‌تواند با ضربات سنگینی توسط یمنی‌ها یا عراقی‌ها مواجه شود؛ همان‌طور که فعالیت‌های این گروه‌ها در طول ماه‌های گذشته نیز اسرائیل را بیچاره کرده است. 
وی در ادامه تاکید کرد: جنایت اخیر اسرائیلی‌ها یعنی منفجر کردن هزاران دستگاه ارتباطی هم‌زمان با یکدیگر، اقدامی جنون‌آمیز بود که نشان داد مقامات رژیم صهیونیستی دچار یأس و استیصال شده و به‌نوعی به سیم آخر زده‌اند، چون تداوم استفاده نیروهای حزب‌الله از این پیجرها می‌توانست برای اسرائیلی‌ها سودمند باشد، زیرا آن‌ها می‌توانستند که این وسایل ارتباطی را به صورت هوشمند و سیتماتیک کنترل کنند، اما حالا یک شبکه وسیع را که برای رصد اقدامات حزب‌الله از آن استفاده می‌کردند، به دست خودشان از بین برده‌اند. 
مشابهت نحوه به شهادت رساندن «ابراهیم عقیل»، «فؤاد شکر» و «اسماعیل هنیه»
بخشایش اردستانی با بیان این که حتما بخشی از پیجرهایی که نیروهای حزب‌الله از آن‌ها استفاده می‌کردند، توسط اسرائیلی‌ها شنود می‌شد، گفت: سناریوهای متفاوتی درباره این که چرا اسرائیل، پیجرها را منفجر کرده است، وجود دارد؛ یکی از سناریوهای محتمل این است که تحت شنود قرار داشتن دو عدد از این دستگاه‌های پیجر لو رفته و وقتی رژیم صهیونیستی فهمیده است که حزب‌الله متوجه این مساله شده، از طریق انفجار پیجرها، ضربه خود را به حزب‌الله زده است. البته گفته می‌شود که عده‍‌ای در دانشگاه آمریکایی لبنان به نیروهای حزب‌الله گفته بودند که پیجرهای قدیمی خود را تحویل دهید و پیجرهای جدید تحویل بگیرید و سپس، برخی عوامل حزب‌الله متوجه آلوده بودن این پیجرها می‌شوند. 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در به دیده بان ایران گفت: اسرائیلی‌ها یا به این دلیل که فهمیده‌اند تحت شنود قرار داشتن پیجرها لو رفته است، دست به منفجر کردن آن‌ها زده‌اند یا آن‌قدر از عملیات حزب‌الله در هدف قرار دادن ساختمان 8200 که یکی از مقرهای اصلی اطلاعاتی ارتش اسرائیل بود، عصبانی شدند که خواستند به این صورت، انتقام بگیرند. به هر حال، حزب‌الله هم عملیات‌های موفقی انجام داده است که یکی از آن‌ها عملیاتی بود که در انتقام به شهادت رساندن «فؤاد شکر» انجام شد. همین که حزب‌الله لبنان در طول 11 ماه گذشته به اسرائیل اجازه نداده است که تمام تمرکز خود را روی غزه بگذارد، صهیونیست‌ها را بسیار عصبانی کرده است. 
وی همچنین خاطرنشان کرد: نحوه به شهادت رساندن «ابراهیم عقیل» بسیار مشابه عملیاتی بود که اسرائیلی‌ها در ماه‌های اخیر علیه شهید «فؤاد شکر» و برخی دیگر از فرماندهان حزب‌الله انجام داده بودند. این نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها حتما توانسته‌اند که در لایه‌های حزب‌الله لبنان نفوذ کنند و از محل اقامت یا برگزاری جلسات فرماندهان ارشد این گروه، باخبر شوند. در مساله ترور شهید هنیه نیز اتفاق مشابهی رخ داد و ساعت، محل دقیق اقامت و حتی طبقه‌ای که ایشان در اقامتگاه مربوطه در آن حضور داشت، لو رفته بود و رژیم صهیونیستی از این طریق، ایشان را به شهادت رساند. 
نتانیاهو، جنگ را تا انتخابات آمریکا طول می‌دهد تا ترامپ پیروز شود
بخشایش اردستانی با بیان این که ایران حتما در خرید پیجرهای حزب‌الله دخالت داشته، چون به هر حال یکی از این پیجرها دست سفیر ایران در لبنان بوده است، گفت: براساس اطلاعاتی که از برخی نیروهای اطلاعاتی و نظامی گرفته‌ایم، شهید رئیسی نیز از یک پیجر استفاده می‌کرد که البته شاید نوع آن با پیجری که دست نیروهای حزب‌الله بود، تفاوت داشت، ولی یکی از سناریوهای محتمل درباره حادثه‌ای که برای رئیس‌جمهور فقید ما پیش آمد، منفجر شدن پیجر ایشان است. البته این که شهید رئیسی از پیجر استفاده می‌کرد را مطمئن هستیم، اما این که آیا دقیقا انفجار پیجر باعث ایجاد حادثه برای ایشان شده باشد را مطمئن نیستیم، اگرچه ممکن است وقتی شهید رئیسی به مرز آذربایجان رفتند، اسرائیلی‌ها به اطلاعات پیجر ایشان دست پیدا کرده باشند. 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در حال حاضر وضعیت منطقه به‌شدت دچار تنش شده است. در شرایط جنگی، شدت تنش‌ها معمولا روی یک منحنی سینوسی حرکت می‌کند، یعنی وقتی تنش به اوج خود می‌رسد، بعد از مدتی فروکش می‌کند. درباره شرایط منطقه لبنان و فلسطین اشغالی نیز حتما در آینده نه‌چندان دور، تنش‌ها کاهش پیدا می‌کند و شرایط صلح برقرار می‌شود، اما به نظر می‌رسد که نتانیاهو می‌خواهد که همین فضای تنش‌زای موجود را تا انتخابات آمریکا نگه دارد تا به این صورت، دموکرات‌ها شکست بخورند و ترامپ پیروز شود، چون اولا نتانیاهو با ترامپ، دوستی شخصی دارد، ثانیا مقامات تندروی اسرائیل احساس می‌کنند که اگر دولت دموکرات‌ها ادامه یابد، نمی‌توانند حمایت‌های مد نظر خود را از آمریکایی‌ها دریافت کنند. 
وی در پایان تصریح کرد: انتخابات آمریکا مهمترین عاملی است که باعث شده پایان جنگ غزه به عقب بیفتد، وگرنه همین حالا بسیاری از مردم و حتی مقامات رژیم صهیونیستی فهمیده‌اند که در این جنگ به پیروزی نرسیده‌اند، چون نتوانسته‌اند اهداف خود را محقق کنند، یعنی حماس را از بین ببرند و اسیران خود را نجات دهند. اکنون شرایط در خود غزه به گونه‌ای است که به محض این که اسرائیل از یک منطقه عقب می‌کشد، حماس بلافاصله آن منطقه را پس می‌گیرد و این نشان می‌دهد که گروه‌های مقاومت فلسطینی با وجود این که 11 ماه درگیر یک جنگ بسیار سنگین بوده‌اند، هنوز توان نظامی خود را به طور کامل از دست نداده‌اند و همچنان می‌توانند به اسرائیل ضربه بزنند. 

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/947500/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جوراب به معنای گور پا است!

معنی جالب زپرتی و پیزوری

«نخستینه‌چاپ‌های ایران»؛ کتابی درباره اولین چاپ‌سربی‌های کشور

عراقچی: وضعیت انسانی غزه بسیار اسفبار است

نظر متفاوت آذری جهرمی به انفجار مرگبار معدن طبس

واکنش رئیس جبهه اصلاحات به فاجعه طبس: مقصرین را شفاف به مردم معرفی و مجازات کنید

تصویر سردار قاآنی در حال عیادت از مجروحان حمله پیجری در لبنان

واکنش سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس به اظهارنظر یک نماینده درباره پیجرهای حزب‌الله

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی حادثه اندوهبار معدن طبس: برای کاهش ابعاد این مصیبت هر اقدام لازم را انجام دهید

استوری معاون توسعه روستایی رییس‌جمهور درباره حادثه معدن طبس

دیدار وزرای امور خارجه ایران و ازبکستان در نیویورک

محور مقاومت در آیینه طوفان‌الاقصی/ موازنه وحشت علیه اسرائیل

استاندار خوزستان: خانواده - مدرسه و جامعه سه رکن اصلی در تعلیم و تربیت هستند

واکنش چمران به ماجرای فروش تابلوهای موزه امام علی(ع)

نُجَباء: ضربات‌ دردناکی به اسرائیل زدیم/ صهیونیست‌ها نمی‌فهمند از کجا خورده‌اند

نمایشگاه استانی پایگاه‌های مقاومت بسیج خراسان جنوبی برپا شد

افزایش دمای هوا در خوزستان

کلینیک تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان امام رضا(ع) امیدیه افتتاح شد

افزایش محسوس دما تا اواسط هفته در خوزستان

اختصاص بیش از سه هزار ریال اعتبار به شهرستان آبادان

نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در مدارس همدان

استاندار خوزستان: امیدیه تبدیل به یک کارگاه عمرانی شده است

پیام استاندار خوزستان به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس

بهره‌بردای از 172 واحد مرغداری در خوزستان تا سال آینده

«تل‌آویو مقابل ضاحیه بیروت» / آیا زمان آزادسازی الجلیل رسیده است؟

منصور: مخالفان طالبان، صلاحیت جایگزینی با حاکمیت را ندارند

دانش‌آموزان با ارائه ایده‌های خود به مدیریت شهری کمک کنند

نام این بانوی شهید با روز بازگشایی مدارس عجین است+عکس

لزوم تلاش جامعه نخبگانی، علمی و فرهنگی کشور برای بازخوانی تجربه افتخارآفرین دفاع مقدس

جاده امیدیه – جایزان به بهره برداری رسید

اجرای طرح ملی تابستان فعال با آمادگی جسمانی در اهواز

دفاع مقدس، فرهنگ مقاومت و عمق راهبردی جمهوری اسلامی

کنعانی: سرنوشت جنایتکاران در غزه چیزی جز سرنوشت صدام تبهکار نخواهد بود.

صهیونیست‌ها نمی‌فهمند از کجا خورده‌اند

سخنگوی وزارت خارجه: سرنوشت جنایتکاران در غزه چیزی جز سرنوشت صدام تبهکار نخواهد بود

افزایش دمای هوای آبادان و خرمشهر در آغاز پاییز

حسن فضل‌الله: عملیات‌های حزب‌الله بار دیگر سقوط بازدارندگی و اقتدار دشمن صهیونیستی را ثابت کرد

رهبر جماعت اسلامی در لبنان: حمله زمینی به کشور ما، برای اشغالگر تفریح نخواهد بود

اقتدار ملی ناشی از دفاع مقدس معادلات قدرت در غرب آسیا را تغییر داد

بهره برداری از دو طرح درمانی و عمرانی در شهرستان امیدیه

تمجید حماس از ضربات بامدادی حزب‌الله به ارتش اسرائیل

حماس: واکنش مقاومت اسلامی لبنان را می‌ستاییم

برگزاری 125 عنوان برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در شهرستان چادگان

هیات رییسه شورای شهر دزفول برای دومین بار انتخاب شد

اعطای حق انتخاب به مردم برای عقد قرارداد اجاره با سامانه خودنویس/ دولت در مقابل فضاسازی‌های منفی مقاومت کند

«از خاکریز تا آسمان» روی موج رادیو آبادان

کشف احتکار 120 میلیاردی در دزفول

کفتربازان، 14 زندانی آزاد کردند

هاآرتص: معادلات تغییر کرده و حیفا نیز زیر آتش حزب الله قرار دارد

نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس در یزد افتتاح شد