پیام خوزستان

آخرين مطالب

مصوبه مهم شورای شهر دزفول برای تسویه سه هزار میلیارد ریال دیون بانک شهر شهرستان ها

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - به گزارش ایرنا، رییس شورای اسلامی شهر دزفول در نشست رسمی این شورا در صحن علنی با اشاره به لایحه صدور مجوز واگذاری املاک تعیین شده به بانک شهر برای پرداخت دیون شهرداری دزفول به این بانک گفت: تفاهم نامه‌ای پیش از این در تیرماه 1402 میان شهرداری دزفول و بانک شهر امضا و مقرر شد برای پرداخت بدهی نسبت به معرفی املاک مورد تایید بانک اقدام شود.
سیدباقر موسوی فخر با ضروری دانستن گره گشایی از طرح قائم و پرداخت بدهی انباشته شهرداری دزفول به بانک شهر در این طرح افزود: 2 ملک و 38 قطعه زمین از جمله ملک واقع در میدان آزادی (پارک سوار سازمان حمل و نقل) و ملک واقع در کوچه آزادی منشعب از خیابان طالقانی برای واگذاری به بانک تعیین شده است.
وی با اشاره به مخالفت برخی اعضا برای واگذاری یکی از قطعات تعیین شده در این لایحه ادامه داد: مکان ملک مورد نظر برخی از اعضا در داخل کوچه است و به همین دلیل تبدیل این قطعه زمین به پارک محلی بنا به خواست برخی اعضا نمی‌تواند گره گشای این منطقه باشد.
رییس شورای اسلامی شهر دزفول با بیان اینکه دیون شهرداری دزفول به بانک شهر موجب چالش جدی مالی برای این شهرداری شده است، گفت: شهرداری دزفول هم اکنون در فهرست سیاه بانکی قرار دارد و این موجب شده تا این شهرداری حتی از داشتن دسته چک محروم باشد که این مشکل باید هر چه سریعتر حل شود.
وی با تبریک هفته نیروی انتظامی بر حافظان نظم و امنیت، مدال آوری رزمی کار جوان دزفولی در مسابقات جهانی وشوو را تبریک گفت.
رییس شورای اسلامی شهر دزفول با تجلیل از مدال طلای جهانی وشوو توسط ابوالفضل اسدی از فرزندان دزفول گفت: این مدال طلا، نخستین مدال طلای جهانی وشووی خوزستان طی چند دهه اخیر است که این افتخارآفرینی توسط فرزند دزفول موجب مباهات است.
تسویه دیون بانک شهر، موجب خارج شدن شهرداری دزفول از فهرست سیاه بانکی می‌شود
شهردار دزفول گفت: بدهی شهرداری دزفول به بانک شهر بیش از سه هزار میلیارد ریال است که با واگذاری این املاک تعیین شده به بانک، تمام این بدهی پرداخت و شهرداری از فهرست سیاه بانکی خارج می‌شود.
محمد عتاب اهوازی ادامه داد: بدهی‌های انباشته شهرداری دزفول به بانک شهر برای طرح قائم موجب شده تا این شهرداری نه تنها در فهرست سیاه بانکی قرار گرفته و از گرفتن هر گونه وام و اوراق قرضه دولتی محروم باشد؛ حتی امکان اخذ دسته چک نیز برای این شهرداری وجود نداشته باشد.
وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای خرید ماشین آلات مورد نیاز شهرداری دزفول افزود: چهار دستگاه ماشین آلات توسط شهرداری خریداری و پول آنها نیز پرداخت شده ولی به دلیل اینکه هر خودرو نیازمند 24 چک صیادی است و شهرداری دزفول از داشتن دسته چک محروم است، شرکت سازنده با وجود پیگیری معاون وزیر، تاکنون از تحویل این ماشین آلات به دزفول امتناع کرده است.
اوراق قرضه فرصتی مهم برای تکمیل طرح‌های بزرگ دزفول است
شهردار دزفول با بیان اینکه موافقت‌های اولیه برای دادن تخفیف نسبت به جریمه‌های دیرکرد اخذ شده است، گفت: مذاکره‌های فراوانی میان این شهرداری و بانک شهر انجام شده و تا مراحل نهایی نیز پیش رفته که به دلایلی این مذاکرات به نتیجه نهایی نرسیده است و این موجب شده تا اعتماد بانک به شهرداری دزفول سلب شود.
وی اوراق قرضه را یکی از ظرفیت‌های مهم قانونی برای اجرای طرح‌های بزرگ شهری در کشور دانست و افزود: 240 هزار میلیارد ریال اوراق قرضه شهرداری‌ها در کشور همچنان موجود است که در صورت خارج شدن شهرداری دزفول از فهرست سیاه بانکی می‌توان از این ظرفیت قانونی برای تکمیل برخی طرح‌های مهم این شهر از جمله قائم و نیایش استفاده کرد.
عتاب اهوازی ادامه داد: 50 درصد بازپرداخت اوراق قرضه توسط دولت و 50 درصد توسط شهرداری انجام می‌شود که با توجه به یکساله بودن تنفس این اوراق، فرصتی کم نظیر برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام دزفول است.
وی با اشاره به پیگیری برای اخذ 10 هزار میلیارد ریال اوراق قرضه برای تکمیل طرح‌های بزرگ درآمدزای شهرداری دزفول گفت: تسویه بدهی سه هزار میلیارد ریالی شهرداری دزفول به بانک شهر، فرصت‌های زیادی برای شهرداری دزفول فراهم می‌کند و بار سنگینی از دوش این شهرداری بر می‌دارد.
استخوان لای زخم بدهی شهرداری به بانک شهر یک بار برای همیشه تعیین تکلیف شود
نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول نیز با بیان اینکه تمام اعضای این شورای اسلامی برای تسویه کامل بدهی شهرداری دزفول به بانک شهر موافق هستند، گفت: شورای شهر دزفول باید با تصمیم قاطعانه این اجازه را به شهرداری بدهد تا تمام بدهی شهرداری به این بانک پرداخت و یک بار برای همیشه از دوش شهرداری برداشته شود.
محمدحسن پرآور با مخالفت نسبت به پرداخت بخشی از بدهی شهرداری به بانک شهر و موکول کردن پرداخت بخش دیگر به آینده افزود: باید این بدهی که مانند استخوان لای زخم شهرداری و دزفول را رنج می‌دهد یک بار برای همیشه تعیین تکلیف و تسویه این بدهی یکجا انجام شود.
وی از سایر اعضای شورای اسلامی شهر دزفول درخواست کرد که در این نشست تصمیم قطعی برای پرداخت دیون شهرداری دزفول به بانک شهر در قالب واگذاری زمین بگیرند و موضوع به نشست بعد موکول نشود.
نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول گفت: اگر فروش املاک مصوب شده کمتر از بدهی شهرداری به بانک شهر شد، شهرداری دزفول مکلف است از مابقی مبلغ را از محل درآمدهای خود پرداخت و بدهی به بانک شهر را به طور کامل تسویه کند.
وی ادامه داد: تاخیر در تعیین تکلیف بدهی شهرداری دزفول به بانک شهر در طرح قائم موجب شده تا این بدهی از 700 میلیون ریال به سه هزار میلیارد ریال افزایش یابد به همین دلیل تاخیر بیشتر در تعیین تکلیف این بدهی جایز نیست.
هر چه سریعتر باید دیون شهرداری دزفول به بانک شهر تسویه شود
رییس کمیسیون املاک و حقوقی شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست با اشاره به لایحه صدور مجوز واگذاری املاک تعیین شده به بانک شهر برای پرداخت دیون شهرداری دزفول به این بانک گفت: تمام املاک و زمین‌های تعیین شده در این لایحه در کمیسیون املاک و حقوقی شورای اسلامی شهر دزفول طرح و به جز یک قطعه ملک اعضای کمیسیون با این لایحه موافق بودند.
علیرضا زمانی راد ادامه داد: شورای اسلامی شهر دزفول پیش از این تهاتر ملک با بانک شهر برای پرداخت دیون شهرداری به این بانک را به تصویب رسانده بود که با توجه به اینکه مقرر شد زمین‌ها به طور مشخص تعیین شوند، این موضوع در دستور کار کمیسیون املاک شورای شهر قرار گرفت.
وی با بیان اینکه برخی اعضای کمیسیون املاک و حقوقی با واگذاری ملک 576 متری واقع در کوچه آزادی موافق نبودند، افزود: استدلال اعضای کمیسیون املاک قرار گرفتن این ملک در بافت قدیم و نیاز این منطقه به فضای سبز است به همین دلیل پیشنهاد کمیسیون جایگزین کردن این ملک با قطعه زمین دیگر است.
رییس کمیسیون املاک و حقوقی شورای اسلامی شهر دزفول تاکید کرد: تسویه هر چه سریعتر تمام بدهی شهرداری دزفول به بانک شهر برای حل چالش‌های جدی مالی شهرداری دزفول و ایجاد فرصت‌های درآمدزایی برای این شهرداری ضروری است.
پیگیری‌های گسترده‌ای برای تسویه بدهی بانک شهر در حال انجام است
مسوول پیگیری بدهی شهرداری دزفول به بانک شهر نیز در این نشست با تشریح پیگیری‌های گسترده انجام شده برای پرداخت دیون بانک شهر گفت: پس از مصوبه شورای اسلامی شهر دزفول در تیرماه سال گذشته و تفاهم شهرداری دزفول و بانک شهر موضوع تعیین املاک مورد تایید بانک برای تهاتر بدهی بانک در دستور کار قرار گرفت.
سیدعباس وسمه گر ادامه داد: املاک و قطعه زمین‌هایی که امکان واگذاری آنها به بانک شهر وجود داشت مورد ارزیابی و سرانجام 2 قطعه ملک و 38 قطعه زمین برای این واگذاری تعیین شد.
وی افزود: یکی از املاک تعیین شده واقع در میدان آزادی (مثلث) بر اساس مصوبه قبلی شورا، پیش از این به مسوولان بانک معرفی و مورد تایید قرار گرفته است که ارزش این ملک یک هزار و 700 میلیارد ریال است.
مسوول پیگیری بدهی شهرداری دزفول بیان کرد: ملکی به وسعت 576 مترمربع واقع در کوچه آزادی منشعب از خیابان طالقانی دارای سند تک برگ یکی دیگر از این املاک است که این ملک بر مبنای کاربری مسکونی و عوارض در حال قیمت گذاری است که ارزش این ملک حدود 400 میلیارد ریال برآورد اولیه شده است.
وی با بیان اینکه پیگیری برای اخذ تخفیف از بدهی‌های شهرداری دزفول به بانک شهر ناشی از جرایم دیرکرد به طور جدی در حال پیگری است، ادامه داد: 38 قطعه زمین دیگر نیز در این لایحه تعیین شده که مشکل این زمین‌ها عرض کم و عمق زیاد است همچنین مختصات برخی زمین‌ها با اسناد اداره ثبت مغایرت‌هایی دارد که رفع این مشکل در حال پیگیری است.
به گزارش ایرنا، برخی اعضای شورای اسلامی شهر دزفول نسبت به فروش یک ملک از40 ملک و قطعه زمین تعیین شده برای واگذاری به بانک شهر به دلیل موقعیت زمین و شرایط منطقه، مخالف بودند که در نهایت پس از طرح دیدگاه مختلف تمام 9 عضو شوراری اسلامی شهر دزفول به لایحه فروش تمام قطعه زمین و املاک تعیین شده در لایحه موافقت کردند.
همچنین با نظر اعضای شورای اسلامی شهر دزفول، عادل دوایی فر عضو شورای اسلامی شهر دزفول به عنوان ناظر این شورای اسلامی بر نحوه قیمت گذاری، تهاتر و تسویه بدهی شهرداری دزفول به بانک شهر انتخاب شد.
استان‌ها خوزستان 0 نفر برچسب‌ها طرح عمرانی دزفول بانک شهر شهرداری دزفول

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/959734/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دو خط کتاب/ آخرین بیان خوشحالی و غم زیاد سکوت است!

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

فرزندان شما به حقیقت فرزندان شما نیستند

شعرخوانی دلنشین با صدای هوشنگ ابتهاج

واکنش رسانه نزدیک به شورای امنیت ملی درخصوص لغو پروازها در فرودگاه‌های ایران

دستور پزشکیان بر اصلاح فوری روند فعالیت شرکت‌های دولتی زیان‌ده

کدام فرماندهان ایرانی نشان فتح دریافت کرده‌اند؟

حماس: ایران انتقام هنیه و نصرالله را گرفت

مقامات دولت بایدن: معتقدیم که اسرائیل به دنبال واکنشی معتدل خواهد بود که منجر به انتقام‌جویی ایران نشود

نتانیاهو: منع فروش سلاح به ما، ایران را قوی می‌کند

عارف: تهدیدات صهیونیست‌ها باعث عقب‌نشینی ما نخواهد شد

زیباکلام: اسرائیل به ایران حمله نخواهد کرد!

تراکتور 1-2 فولاد/ سعادتمندی فولاد از محروم نشدن بیرانوند!

معضل تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی به باغ ویلا در بهبهان

نگاهی به مهلک‌ترین ضربه‌های حزب‌الله بر بدنه رژیم صهیونیستی از سال 2000 تا 7 اکتبر 2023

الزامات پدافند غیرعامل درکلیه زیرساخت‌های استان خوزستان رعایت شود

خلاصه بازی تراکتور و فولاد + لینک دانلود فیلم

پیش‌بینی وضعیت بارش در فصل پاییز/ خوزستان آبان ماه پربارشی ندارد

تسهیلات قطره چکانی نهضت ملی مسکن در خوزستان قابل قبول نیست

یحیی گل‌محمدی مچ اسکوچیچ را خواباند/ فولاد دست پر به اهواز برگشت

نهضت ملی مسکن در خوزستان شتاب بیشتری لازم دارد

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی: نهضت مقاومت با تفکر برگرفته از اعتقادات اسلامی همواره ادامه دارد

رهاسازی 140 هزار قطعه انواع بچه ماهی در رودخانه مارون بهبهان

تراکتور 1-2 فولاد خوزستان/ کامبک شاگردان یحیی در تبریز + فیلم

اولین اجلاسیه معاونین پژوهش مدارس علمیه خوزستان در سالتحصیلی جدید برگزار شد+تصاویر

واکنش مقاومت فلسطین به عملیات ضد صهیونیستی در بئر السبع

تلاش می‌کنیم امسال شاهد هماهنگی دستگاه‌ها در زمینه مدیریت آلودگی هوا باشیم

پیروزی فولاد خوزستان مقابل تراکتور 10 نفره

تقدیر عشایر شهرستان حمیدیه از سپاه به دلیل انجام عملیات وعده صادق 2

برپایی نماز جمعه علی رغم تهدیدات نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی است

افتتاح مرکز روان‌شناسی و مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی خوزستان

شکست تراکتور 10 نفره مقابل فولاد/ صدرنشینی تعلیق شد! +جدول

حضور اعضای شورای حوزه علمیه تهران در دفتر حزب الله لبنان+تصاویر

اگر استقلال دنبال سرمربی داخلی است، فرهاد مجیدی را بیاورد/ با رفتن نکونام آزادی عمل بازیکنان بیشتر شد/ استقلال دیگر استرس ندارد

شکار تانک‌های اسرائیل توسط مقاومت فلسطین

در فرصت باقی مانده تا بارش‌ها باید نقاط بحرانی آبگرفتگی برطرف شوند

پیگیری حفاری نیمه کاره در خیابان ولیعصر منطقه گلستان اهواز

فرمانده کل ارتش: صهیونیست‌ها تاوان سنگینی خواهند داد

مصدوم شدن 7 نفر در حادثه رانندگی در محور شوش - دزفول

دعای پاپ برای مردم لبنان و هشدار درباره گسترش جنگ به منطقه

سعید جلیلی: طوفان‌الاقصی یک نقطه عطف در تاریخ فلسطین است

حملات محور مقاومت چه بلایی بر سر ایلات آورده است؟

پاپ برای مردم غزه دعا کرد/ هشدار گسترش جنگ به منطقه

گل‌محمدی: طبیعی است که از نتیجه راضی‌ام

طوفان الاقصی مناسبات غلط منطقه را بر هم زده است

مبارزه با اسرائیل ادامه دارد

فوری/ اردن شایعات همکاری با اسرائیل را تکذیب کرد | سپاه پاسداران پاسخ موشکی به ترور رهبران مقاومت داد

شواهد میدانی شکست اسرائیل در غزه

شکایت تراکتور از داور مسابقه با فولاد خوزستان – رسانه7 | اخبار ورزشی

خلاصه بازی تراکتور 1-2 فولاد خوزستان (لیگ برتر ایران 04-1403)