پیام خوزستان

آخرين مطالب

چرا غیرنظامیان صهیونیست هدف حملات قرار نمی‌گیرند؟ شهرستان ها

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - به گزارش «راهبرد معاصر»؛ صهیونیست ها قتل عام هایی علیه صاحبان اصلی سرزمین فلسطین انجام دادند. روز نکبت 1948 و وقایع پس از آن کمتر از جنایت نبود، با این هدف که سرزمین فلسطین را از مردمش خالی و «دیاسپورای یهودی» را در بلاد شام جمع کنند، جایی که ادعا می کنند سرزمین موعودشان است. از اینجا پایه و اساس ایدئولوژی نابودی فلسطین آغاز می شود؛ جایگزینی مردم به جای مردم، جایگزینی فرهنگ به جای فرهنگ و تمدن و همه اینها بر مبنای اصل «تفویض الهی» برای کشتن غیریهودیان در تورات (گوی) است.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
روز به روز، رسوخ جنایت و قتل در ادبیات مذهبی تلمودی آنها آشکار می شود. با بازگشت به این ادبیات، دو هدف برای وجود مردمی غیر از یهودیان وجود دارد نخست، اینکه اگر بنی اسرائیل از پروردگار خود «یهوه» اطاعت و احکامش را اجرا نکنند، شکست بخورند. دوم، اینکه اقوام غیریهودی با پایبندی به متون از آنها شکست بخورند. در اینجا یهودیان حق دارند از این پیروزی لذت ببرند و پیروزی شان اغلب در سه سطح به دست می آید؛ قتل، اخراج یا بردگی.
آنچه میان تشکیلات مقاومت مشترک است، اینکه آنها ذیل موافقتنامه های بین المللی مانند کنوانسیون ژنو (1949) نیستند که بر حفاظت از عناصر غیرنظامی در میدان های جنگ تأکید می کند
بنابراین، تعجب آور نیست ببینیم رژیم صهیونیستی در هر جنگ و تجاوز جدیدی اصرار دارد بدون توجه به جان غیرنظامیان قتل عام ها را یکی پس از دیگری انجام دهد. طبق آمار و ارقام، تعداد شهدای فلسطینی در نوار غزه از 41 هزار نفر گذشت و در لبنان به بیش از 2 هزار شهید، مجروح و مفقود رسید.
با هر قتل عام مردم بی گناه فلسطینی به وسیله رژیم صهیونیستی، سؤالی که نسبت به جنبش های مقاومت مطرح می شود، این است دلیل حمله نکردن به غیر نظامیان صهیونیست چیست و چرا آنها مانند فلسطینیان کشته نمی شوند یا خانه ها بر سرشان خراب نمی شود؟
بُعد اخلاقی با توجه به اینکه هر جنبش و سازمانی اندیشه، ایدئولوژی و جهت گیری های سیاسی خاص خود را دارد که آن را به پیش می برد، در مرامنامه گروه های مقاومت موضع واحدی در زمینه هدف قرار دادن غیر نظامیان صهیونیست وجود ندارد، هرچند آنچه میان تشکیلات مقاومت مشترک است، اینکه آنها ذیل موافقتنامه های بین المللی مانند کنوانسیون ژنو (1949) نیستند که بر حفاظت از عناصر غیرنظامی در میدان های جنگ تأکید می کند.
شاید در اینجا رژیم صهیونیستی به‌عنوان موجودیتی ظاهر شود که معنای «دولت» ندارد، نه تنها به این دلیل که در سرزمین دیگری غیر از فلسطین تأسیس شده، بلکه به این دلیل که خارج از محدوده احترام به توافق‌های بین‌المللی باقی مانده است و خشونت بی‌رویه را در همه اشکال آن اعمال می‌کند. ما متحدانش ازجمله آمریکا را دیدیم که به وسیله عناوین مختلفی مانند «خسارت جانبی» برای این جنایت ها توجیه می‌آورند. تناقض عجیبی وجود دارد، اینکه مقاومت فلسطین به کنوانسیون‌های بین‌المللی که هیچ امضایی روی اسنادش ندارد، توجه و در مقابل، رژیم صهیونیستی آن‌ها را نقض می‌کند.
این وضعیت درباره حزب‌الله صدق نمی‌کند، با وجود اینکه می‌داند هیچ غیرنظامی واقعی ای در رژیم صهیونیستی وجود ندارد و آنها شهرک نشینان مسلح هستند (بیش از 42 هزار زن صهیونیست تنها در سال 2023 میلادی درخواست سلاح دادند) و بیشترشان در ارتش صهیونیستی فعالیت می کنند (ارتشی که 465 هزار سرباز ذخیره دارد). تعریف غیرنظامی در جنگ، کسانی هستند که برای هیچ یک از طرف های درگیری ارزشی قئل نیستند و این تعریف درباره رژیم صهیونیستی صدق نمی‌کند. با وجود این، حزب الله به معیارهای اخلاقی پایبند است، زیرا می جنگد، نمی کشد و این همان چیزی است که در مرزهای شمالی با فلسطین اشغالی مشاهده شد.
گرچه بر مبنای دیدگاه اخلاقی حزب‌الله به طور ساختاری به اصول بشردوستانه که حتی در تئوری به وسیله نظام بین‌الملل تولید شده‌اند، متعهد است؛ ولی رژیم اشغالگر دیدگاهی کاملاً متفاوت دارد. به عنوان نمونه، شاحاک پژوهشگر صهیونیست در کتاب خود «تاریخ یهودیت» گفت و گوی میان سرباز صهیونیست و خاخامی را نقل می کند که سرباز می پرسد: آیا مواردی وجود دارد ما با وجود داشتن سلاح خلوص خود را امتحان کنیم؟ (مقصود پرهیز از کشتن اطفال، زنان یا به طور کلی غیرنظامیان است) خاخام پاسخ می دهد: بهترین غیر یهود کشته شدگانشان هستند.
هدف قرار دادن مراکز نظامی (پایگاه‌های هوایی، فرودگاه‌ها، انبارها و ...) امروزه خسارت های میلیون‌ها دلاری به همراه دارد و به معنای از کار انداختن امکاناتی است که عملاً در حملات و پشتیبانی عملیات ها استفاده می‌شوند
بُعد راهبردی از نظر راهبردی و با وجود اینکه واقعیت ها نشان می دهند رژیم صهیونیستی از سال 2006 میلادی در جنگ های خود «دکترین ضاحیه» را پذیرفته است (یعنی نابود کردن هر چیزی که می تواند نابود شود)، آنها ثابت کرده اند شکست راهبردی خوردند، زیرا نوک پیکان سلاحشان را محدود به هدف قرار دادن غیرنظامیان کردند، نه کشتن نیروهای مقاومت.
درباره حزب الله، واضح است به خوبی می داند چه چیزی می تواند به صهیونیست ها آسیب برساند. هدف قرار دادن مراکز نظامی (پایگاه‌های هوایی، فرودگاه‌ها، انبارها و ...) امروزه خسارت های میلیون‌ها دلاری به همراه دارد و به معنای از کار انداختن امکاناتی است که عملاً در حملات و پشتیبانی عملیات ها استفاده می‌شوند، در حالی که هدف‌گیری و کشتن سربازان به معنای ایجاد خسارت های انسانی میان نیروهای رژیم اشغالگر صهیونیستی است و این به نوبه خود باعث تقویت حس بی میلی بسیاری از صهیونیست ها برای پیوستن به جبهه ها به دلیل ترس از سرنوشتی مشابه کسانی می شود که در میدان جنگ حضور داشتند.
درباره هدف قرار دادن غیر نظامیان صهیونیست، ممکن است نتیجه یکسانی نداشته باشد، زیرا همبستگی آنها را افزایش می دهد و این علاوه بر دروغ هایی است که امکان دارد عملیات نظامی را تحت الشعاع هدف قرار دادن غیر نظامیان کند و خشم بین المللی را برانگیزد؛ همانطور که در عملیات «طوفان الاقصی» از نظر تمرکز بر گروگان‌های غیرنظامی اتفاق افتاد.
امروز تظاهرات بی وقفه ای در رژیم صهیونیستی به پا شده است و خانواده های سربازان گروگان گرفته شده به وسیله حماس خواهان بازگرداندن فرزندانشان هستند، ولی تا امروز هیچ یک از مسئولان صهیونیست پاسخگوی آن ها نیستند.
حزب‌الله بر مبنای منطق پاسخگویی همه‌جانبه که تجمعات شلوغ را هدف قرار می‌دهد، عمل نمی‌کند، اما اگر جنگ بیش از پیش گسترش یابد و با توجه به اصرار صهیونیست ها در ارتکاب قتل‌عام‌های بیشتر، امکان دارد مرزهای میان نظامیان و غیرنظامیان برداشته شود.
کلمات کلیدی: قتل عام فلسطین رژیم صهیونیستی یهودیان نوار غزه مقاومت اشتراک گذاری:

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/963466/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

امروز بیرق مبارزه حق علیه باطل به دست مقام معظم رهبری است

اطلاعیه مهم سپاه پاسداران درباره سردار نیلفروشان

پیکر شهید سردار نیلفروشان پیدا شد + جزئیات

بیانیه روابط عمومی سپاه درباره پیدا شدن پیکر شهید نیلفروشان

اطلاعیه سپاه : پیکر شهید سردار نیلفروشان کشف شد/ مراسم تشییع اطلاع‌رسانی می‌شود

روز 370 طوفان الاقصی | گلوله‌باران اطراف بیمارستان

آغاز برداشت انار از باغات سردشت

پیکر سردار نیلفروشان کشف شد +جزئیات مراسم تشییع

میز خطاطی اسامی و القاب حضرت معصومه (س) برپا شد

حزب الله : نیروهای ما برای نبردی سخت آماده هستند/ انبارهای تسلیحات ما در وضعیت خوبی قرار دارد

تعمیرات سالیانه واحد های نیروگاهی سد کارون 3

بیانیه‌های حزب الله لبنان درخصوص حملات موشکی گسترده

کشتی فرنگی نونهالان کشور/ خوزستان به عنوان قهرمانی رسید

مقاومت زمام امور را در دست دارد/ حزب الله: جنگ با اسرائیل تازه شروع شده است

وضعیت قرمز آلودگی هوا در خرمشهر / 6 شهر خوزستان در وضعیت قرمز و نارنجی

حزب الله: انبار‌های تسلیحات ما در وضعیت خوبی قرار دارد

32 طرح بازآفرینی شهری در استان خوزستان مصوب شده است

روابط عمومی سپاه: پیکر سردار نیلفروشان کشف شد | مراسم تشییع اطلاع‌رسانی می‌شود

اطلاعیه مهم روابط عمومی سپاه

آغاز رقابت دوباره شهرداری ورامین و زاگرس جنوبی

پس از چند روز بی خبری؛ پیکر شهید نیلفروشان کشف شد

پیکر سردار نیلفروشان کشف شد/ مراسم تشییع اطلاع‌رسانی می‌شود

«ببعی قهرمان» بهترین پویانمایی جشنواره کودک و نوجوان

مرضیه برومند و هنرمندان خارجی داور یک رویداد تئاتری

کارگردان «شهر خاموش»: باران کوثری علاوه بر ممنوع‌الکاری، ممنوع‌الحضور هم هست!

صداوسیما: مرجعیت خبری اکثر مردم ایران داخل مرزها و رسانه ملی است

فیلم آلمانی «60 دقیقه» برای پخش از شبکه تهران دوبله شد

بزرگداشت استاد علی نصیریان برای هنر آفرینی در سینمای کودک

«برمودا»؛ چهره‌های قهرکرده و کامران نجف‌زاده

شلیک به شعور مخاطب؛ آقای جبلی این چه سریالی است؟

مژده لواسانی و بهرام افشاری در پشت صحنه «سیصد»

اولین میکرو ربات حلقوی با توانایی شنا کردن در مایعات چسبناک

چین لباس فضایی مخصوص راهپیمایی بر سطح ماه را معرفی می‌کند

قدرتمندترین انفجارات کیهان

جزئیات جدید از معافیت اجاره املاک مسکونی

چهار تیم طلاهای روز دوم لیگ تکواندو را کسب کردند

همه در انتظار خشن‌ترین ورژن هادی چوپان

تحلیلی از روابط مالی صنعت بلاگری یا اینفلوئنسری

پیش بینی قیمت دلار 21 مهر 1403

شعر همیشگی باران نیکراه

من نشستم بروی!

پزشکیان، روز حافظ را تبریک گفت

واکنش ایران به اقدام تروریستی در پاکستان علیه معدنچیان

مقام امنیتی اسرائیل: تصمیمی درباره پاسخ به ایران گرفته نشده است

سپاه بیانیه داد؛ پیکر سردار نیلفروشان کشف شد

دستورکار سفر آتی و دوجانبه پزشکیان به عشق‌آباد مشخص شد

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت مرحوم پورمحمدی

واکنش ایران درخصوص حمله صهیونیست‌ها به صلح‌بانان سازمان ملل در لبنان‌

بازرس سابق سازمان ملل: «وعده صادق 2» پاسخی به اقدامات تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی بود

برپایی میز خطاطی اسامی و القاب حضرت معصومه(س) در حرم بانوی کرامت