برگزاری کارگاه آموزشی «تاریخ توصیفی دفاع مقدس» در مشهد+ تصاویر
گفتگو
بزرگنمايي:
پیام خوزستان - به گزارش خبرنگار دفاعپرس از خراسان رضوی، کارگاه آموزشی «تاریخ توصیفی دفاع مقدس» با موضوع مرجعشناسی در تاریخنگاری توصیفی دفاع مقدس با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلیزاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی، پژوهشگران و نویسندگان شاخص سراسر کشور امروز (چهارشنبه) در موزه دفاع مقدس و مقاومت استان برگزار شد.
سردار یوسفعلیزاده در این نشست آموزشی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت که سال گذشته در آستانه هفته دفاع مقدس انجام شد به این مهم اشاره داشتند باید بهگونهای کار کرد که همانگونه که شما نسبت به دفاع مقدس شناخت دارید نسل جوان هم نسبت به این حماسه آگاه باشد که در صورت تحقق این مهم، انتقال بین نسلی اتفاق میافتد و دفاع مقدس در بین اوراق تاریخ گم نمیشود.
وی افزود: احصا و ثبت و ضبط خاطرات و وقایع دفاع مقدس کار بسیار مهمی است و هر چقدر با تاخیر به آن پرداخته شود منابع معتبر را که پیشکسوتان دفاع مقدس هستند از دست میدهیم.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: حقایق و وقایع دفاع مقدس باید تبیین و بهروزرسانی شود.
این مقام مسئول تاکید کرد: برای اینکه دفاع مقدس مغفول نماند و یا دچار تحریف و انحراف نشود باید آن را سر دست گرفت و به آن پرداخت.
سردار یوسفعلیزاده با تاکید بر ضرورت پرداختن به وقایع دفاع مقدس، بیان داشت: امیدواریم برگزاری این کارگاه منجر به اقداماتی شود که قدمهای موثری در حوزه تاریخ توصیفی دفاع مقدس برداشته شود.
در این کارگاه که دبیری آن را «سید علیرضا مهرداد» بر عهده داشت «محمد کرمی» به تبیین دستورالعملهای تاریخ توصیفی پرداخت و «غلامرضا ایزدی» سخنران این نشست آموزشی بود.
همچنین در ادامه این جلسه؛ «معصومه رحمانی» مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس ادارهکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان شمالی به بیان تاریخ توصیفی این استان در ذوران دفاع مقدس پرداخت.
انتهای پیام/
مطالب مرتبط لزوم تغییر سیاستگذاری فرهنگی درباره ادبیات دفاع مقدس راهاندازی انجمن نویسندگان دفاع مقدس در
خوزستان فرهنگ مقاومت با تقریظهای رهبر انقلاب جهانی میشود برگزاری بیست و دومین نشست تخصصی ادبیات دفاع مقدس در همدان
لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/994044/