پیام خوزستان

آخرين مطالب

این مرسدس‌بنز به شما نه نمی‌گوید! /12 نسل متحیر کننده/عکس علمي

این مرسدس‌بنز به شما نه نمی‌گوید! /12 نسل متحیر کننده/عکس
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - یونیماگ از آن دسته محصولات بسیار خاص در دنیای خودروست که این خاص بودنش مختص تعداد محدود نبوده و به خاطر کلاس و سگمنتش است. در ادامه تاریخچه این بنز همه جا برو را خواهیم دید.

در تاریخ خودروسازی دنیا در هر دوره‌ای، خودرو یا خودروهای خاصی طراحی و تولید شده که طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند. محصولاتی که از تمام جهات، از قیمت و آپشن گرفته تا سبک طراحی از باقی خودروهای رایج سطح متفاوت تر و بالاتری دارند.
مرسدس بنز یونیماگ یکی از همین دست خودروهای خاص و افسانه‌ای است که به سبب نوع طراحی و قابلیت های فراوانش تبدیل به یک خودروی بسیار خاص و البته پرطرفدار شد. خودرویی که به دلیل سبک طراحی‌اش کاربری های مختلفی داشته و یکی از توانمندترین و پر قابلیت ترین خودروهای آفرودی دنیا محسوب می شود.

پیام خوزستان


یونیماگ در ایران هم حضور داشته اما بخاطر واردات خیلی کم و تعداد بسیار محبوب این خاص بودنش در کشورمان بیش از پیش به چشم می خورد. در ادامه نگاهی به تاریخچه این خودروی جذاب آلمانی خواهیم انداخت که بخاطر کارایی های فراوانش در بحث امداد و کمک رسانی هم توسط دولت های مختلف به کار گرفته شده است.
سبک طراحی سیستم تعلیق و فنربندی مرسدس بنز یونیماگ به گونه‌ای است که در انواع و اقسام سطوح ناهموار این خودروی آلمانی به هیچ وجه چرخ هایش از زمین جدا نخواهد شد. این نشان از انعطاف پذیری بالای سیستم تعلیق این محصول آلمانی خاص است که سبب می شود تا در مسیرهای بیراهه و صعب العبور به هیچ عنوان به مشکل خاصی برخورد نکند.
نسل اول یونیماگ (1947)
یونیماگ پس از جنگ جهانی دوم به صورت رسمی پروژه‌اش استارت خورد تا یک خودروی همه کاره بوجود آید. اواسط دهه 40 میلادی آلفرد فردریک که در گروه دایملر بنز وظیفه طراحی محصولات را بر عهده داشت طرحی جدید و خاص را ابتدا برای کار در زمینه کشاورزی ارائه داد. البته که ابتدا یونیماگ توسط شرکت Boehringer تولید می شد و دایملر نظارت بر آن را عهده دار بود.
آلمان در آن سال ها از داشتن صنایع مختلف محروم بود چرا که دیگر ابرقدرت های جهان دوست نداشتند آلمان را دوباره در قامت شروع کننده جنگی دیگر ببینند. به همین علت یونیماگ ابتدا برای کاربری های کشاورزی تولید شد. بر روی این محصول ابتدا یک موتور بنزینی قرار گرفت اما چندی بعد مرسدس بنز موتور دیزلی OM363 را جایگزین آن کرد.

پیام خوزستان


یونیماگ نسل اول از نظر طراحی ظاهری کاملا شبیه به یک کامیونت کوچکی بود که لاستیک های بزرگش آن را تبدیل به کامیونتی آفرودی کرده بودند ضمن اینکه کابین و اتاق نسل اول یونیماگ به صورت فابریک بدون سقف بود. نمای جلوی آن هم شبیه به کامیون های بنز در آن سالها بود.
نسل دوم یونیماگ (1951)
یونیماگ در سال 1951 وارد دومین نسل خود شد تا این بار با قدرتی بیشتر وارد بازار شود. در آن سالها دیگر آلمان محدودیت برای توسعه صنعت خود نداشت و به همین خاطر نسل دوم یونیماگ با پیشرفت های قابل توجهی روبرو شد.
یونیماگ نسل دو از نظر طراحی ظاهری حالا بسیار بهتر از نسل قبلی خود شده بود و اتاق آن هم به صورت مسقف طراحی شد. این نسل رسما از شرکت قبلی وارد دایملر بنز شد تا رسما با پیشوند بنز به کار خود ادامه دهد.

پیام خوزستان


یونیماگ نسل دوم که به عنوان سری 401 و 402 شناخته می شد با همان پیشرانه دیزلی بنز تولید شد. با توجه به اینکه این نسل یونیماگ با کاربری هایی غیر از کشاورزی از جمله نظامی و امدادی تولید شد این پیشرانه توانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد.
نسل سوم یونیماگ (1955)
یونیماگ پس از هشت سال و تجربه دو نسل سرانجام تنها چهار سال پس از نسل دو در یک پوست اندازی بزرگ در سال 1955 میلادی وارد نسل سوم خود شد. این نسل یونیماگ مهمترین نسل آن از ابتدای کار تا به حال بوده چرا که آنقدر مهندسی بالایی داشت که تا 25 سال تنها با اعمال چند فیس لیفت، مرسدس بنز آن را تولید و روانه بازار کرد.
نسل سوم بنز یونیماگ که با کد اتاق 404 شناخته می شود از نظر طراحی ظاهری نسبت به نسل قبل کمی آیرودینامیک تر شده بود اما همچنان همان چراغ های دایره‌ای و جلوپنجره کشیده با نشان بنز در این نسل ادامه یافته بود. البته که اتاق هم مقاوم تر از قبل شده و پوزه خودرو نیز کشیده تر شده بود.

پیام خوزستان


در بخش فنی هم همچنان از پیشرانه های دیزلی بنز و دایملر بر روی این نسل یونیماگ استفاده شد تا توان آن همچنان بی نظیر و عالی باقی بماند. سرانجام تولید این نسل با وجود بودن نسل چهارم یونیماگ در سال 1980 به پایان رسید و راه برای عرضه نسخه های متفاوت تر باز شد.
نسل چهارم یونیماگ (1963)
یونیماگ نسل چهار در سال 1963 میلادی با وجود تولید نسل سوم آن، به بازارهای جهانی معرفی شد. این نسل که با کد اتاق 406 و 416 شناخته می شود برای اولین بار در بخش فنی تفاوت های مهمی با نسل های پیشین خود پیدا کرده بود و چهره آن هم به مراتب مدرن تر از قبل شده بود.
نسل چهارم این بنز خارق العاده از نظر طراحی ظاهری کمی گردتر و بدور از خطوط و زوایای تند و تیز طراحی شده و چهره روان تری به خود گرفته بود. ضمن اینکه داخل این نسل هم بهبودهای مختلفی از ارگونومی داشبورد و کابین گرفته تا کیفیت مونتاژ و البته امکانات پیدا کرده بود.
چهارمین عضو تبار یونیماگ حالا برای اولین بار زیر کاپوت خود یک پیشرانه شش سیلندر را داشت که به مراتب از پیشرانه های دیزلی قبلی قدرت و گشتاور بیشتری را دارا بود. همچنین کد 416 نسخه‌ای کشیده تر از یونیماگ معمولی بود که با استقبال بسیار خوبی در بازار روبرو شد.
نسل پنجم یونیماگ (1972) 
شاید تعجب کنید از اینکه پنجمین نسل یونیماگ چیزی غیر از یک خودرو یا کامیونت همه کاره باشد، اما این طور است. بنز در تصمیمی عجیب پنجمین نسل خاندان یونیماگ را با یک تراکتور رونمایی کرد تا دوباره پس از چند سال شاهد آن باشیم که یونیماگ به اصل کار خودش که کشاورزی بود بازگشت!

پیام خوزستان


تراکتور یونیماگ که با نام MB Trac شناخته می شود در سال 1972 به عنوان یک تراکتور خاص با شاسی مستقل و البته سیستم چهارچرخ محرک 4WD معرفی شد. محصولی که به خاطر همین ویژگی های مهم همچنان به محبوبیت خاندان یونیماگ افزود و در بسیاری از کشورهای دنیا هم صادر شد.
نسل ششم یونیماگ (1974)
ششمین نسل یونیماگ که با کد اتاق های 425 و 435 شناخته می شود در سال 1974 میلادی رونمایی شد. این محصول نسبت به دو نسل پیشین خود در واقع تنها یک فیس لیفت را در بخش ظاهری تجربه کرده بود و چهره‌ای به مراتب بهتر و بروزتر پیدا کرده بود. در بخش داخلی هم همچنان داشبورد و تریم داخلی کمی تغییر پیدا کرده بودند.
یونیماگ نسل شش در بخش فنی هم با همان پیشرانه جدید دو نسل پیش خود یعنی یک موتور شش سیلندر دیزلی خطی وارد بازار شد اما در بخش شاسی و سیستم تعلیق کمی بروز رسانی های فنی بر روی آن اعمال شد. این تغییرات باعث شدند تا این نسل خودروی همه فن حریف آلمانی قابلیت حمل بار بیشتری داشته باشد.
نسل هفتم یونیماگ (1985)
سرانجام در نیمه های دهه 80 میلادی دوباره یونیماگ در سرنوشت خود دچار یک پوست اندازی دیگر شد. این نسا که با دو کد اتاق 407 و 427 شناخته می شود از نظر طراحی ظاهری حالا تفاوت های فاحشی با قبل پیدا کرده و چراغ های اصلی به صورت دوتایی روی سپر طراحی شدند. فرم کلی اتاق هم متفاوت شد و کمی خودروی مورد نظر آیرودینامیک تر از قبل شده بود.

پیام خوزستان


در بخش فنی هم با توجه به اینکه نسل قبلی از شاسی و تعلیق قدرتمندتری نسبت به قبل برخوردار بود، مرسدس بنز دست به این قسمت ها و همچنین موتور و گیربکس نبرد تا این محصولش همچنان برای آفرود بیش از پیش آماده و سرحال باشد.
نسل هشتم یونیماگ (1992)
مرسدس بنز از ایجاد تغییرات ظاهری بر روی یونیماگ راضی به نظر می رسید اما آن را کافی نمی دانست. بنابراین دست به کار شد تا در نسل هشتم این بچه غول آلمانی همچنان ظاهرش را بروزتر کند و نتیجه هم بسیار عالی شد. پوره کشیده تر با زاویه بیشتر از قبل به همراه چراغ هایی همچنان با اینکه روی سپر بوده اما فرم بهتری پیدا کردند.
هشتمین نسل بنز یونیماگ معروف در بخش فنی همچنان بدون هیچ تغییر بزرگی به کار خود ادامه داد. همان موتور شش سیلندر دیزلی فوق العاده کارآمد بنز که البته با انجام برخی تغییرات قدرتش افزایش پیدا کرده بود به همراه شاسی های تقویت شده قبل همگی یونیماگ جدید را همراهی می کردند.
نسل نهم یونیماگ (1996)
نهمین نسل یونیماگ هم در واقع یک اتفاق عجیب دیگری بود که پس از نسل پنجم رخ می داد. یونیماگ فوق العاده سبک و کوچکی که در واقع برای خدمات در سطح شهر و خصوصا معایر تنگ طراحی شده و چهره‌ای بسیار ساده و واقعا رشت را داشت.

پیام خوزستان


این نسل واقعا یک زنگ استراحت برای این خودرو محسوب می شد! چرا که در این فرزند جدید خانواده هیچ قابلیت آفرودی وجود نداشت و ارتفاع خودرو هم بسیار پایین تر از استاندارد بود. تنها موتور شش سیلندر بر روی این از گذشته به ارث رسیده بود تا در هنگام خدمت در شهر با مشکل قدرتی مواجه نشود.
نسل دهم یونیماگ (2000)
پس از رنگ استراحتی که یونیماگ در نسل نهم خود تجربه کرد با ورود به قرن جدید میلادی مرسدس بنز هم تصمیم گرفت تا فرزند محبوبش را زیر تیغ جراحی برده و با ایجاد تغییرات سنگین ظاهری آن را در قالب نسل دهم رونمایی کند. در این نسل حالا شیشه جلو بزرگتر شده و پوزه خودرو هم کوتاه‌تر و با زاویه بیشتری طراحی شده اما خبری از خطوط تند و تیز نیست.

پیام خوزستان


در بخش فنی هم شاسی یونیماگ دچار تغییرات بسیاری شد و دوباره مهندسین بنز شاسی قدرتمندتر با قابلیت های بیشتری را برای این محصول خلق کردند. در کنار این، تعلیق خودرو هم دستخوش تغییرات متعدد شد تا قابلیت آفرود یونیماگ بیشتر شده تا این خودرو همچنان به هیچ مسیر سختی نه نگوید!
یازدهمین نسل یونیماگ (2015)
پانزده سال حضور داشتن نسل دهم یونیماگ بر روی خط تولید بنز اصلا عدد کمی نبوده و نشان از کارایی های زیاد این خودرو و محبوبیت بالایش داشت. اتفاقی که مرسدس با اطلاع از آن نسل جدید را در سال 2015 رونمایی کرد تا شاهد مدرن ترین و خوش چهره ترین یونیماگ در کل تاریخ آن باشیم.
حالا فرم جلوپنجره بسیار جذاب تر از قبل شده بود و چراغ ها هم به صورت دایره های ریز روی سپر تعبیه شده بودند. در بخش فنی هم تنها تغییر بزرگ این نسل مجهز شدن پیشرانه شش سیلندر دیزلی آن به استاندارد آلایندگی یورو 5 بود تا یونیماگ را کم آلاینده تر از قبل کند. اما همچنان یونیماگ بنز مسیرهای آفرودی را در می نوردید.
نسل دوازدهم یونیماگ (2020)
پنج سال پس از شاهکار مدرن بنز بر روی یونیماگ این خودروی همه فن حریف آلمانی دوباره در بخش طراحی آپدیت شد تا به عنوان آخرین نسل یونیماگ (تا به حال) همچنان دل طرفدارانش را برباید. این خودروی آلمانی در بخش ظاهری هم جلو پنجره بروزتری دارد و هم طول و عرض کاپوت هم بیشتر از قبل شده است.

پیام خوزستان


دوازدهمین نسل یونیماگ در بخش فنی همچنان از همان پیشرانه شش سیلندر خطی دیزلی بنز بهره می برد که حالا تغییرات زیادی با قبل پیدا کرده و علاوه بر قدرت بالاتر مصرف کمتری هم دارد. در بخش شاسی و تعلیق هم همچنان یونیماگ جدید به اصول اولیه خود پایبند بوده و شما در اکثر مسیرهای صعب العبور همراهی خواهد کرد.

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/1012074/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بوژوویچ و استقلال همچنان یقه بزرگان را می‌گیرند

هدف آمریکا و رژیم صهیونیستی، تضعیف روحیه محور مقاومت است

رشد ترانزیت در بندرامام/ 37 میلیون تن کالا در بنادر خوزستان تخلیه و بارگیری شد

سه گام احیای بازدارندگی ایران / محور مقاومت توان بازیابی قدرت پیشین را دارد؟

بودجه فرهنگی اکثر ارگان‌ها صرف نصب چند بنر می‌شود!

دو امتیاز مهم را از دست رفت / دربی خوزستان برنده نداشت | اخبار ورزشی

صلاح: حس متفاوتی دارم، وقت قهرمانی است!

اتمام حجت موسیمانه با مهاجمان استقلال!

مدافعان بیشتر از گلرها توپ گرفتند!

برزیل ایران خوراک حسینی برای کلین‌شیت

اولین محک پرسپولیس با سرمربی جدید در قلعه با خیبر

ابراهیمی: حضور باقری در پرسپولیس از مربی خارجی بهتر است

ترکیب احتمالی پرسپولیس برای دیدار با خیبر در هفته چهاردهم لیگ برتر

تراکتور و سپاهان در اندیشه تصاحب صدر جدول

مدافع ملی‌پوش ناجی تیم یحیی (عکس)

یک استقلالی دیگر سرمربی هوادار شد – خبرگزاری ورزش ایران

کشتی فرنگی قهرمانی کشور؛ نفرات برتر 5 وزن نخست مشخص شدند | اخبار ورزشی

تاکید سخنگوی انصارالله یمن بر ادامه حمایت از مقاومت فلسطین

نشانه های هولناک آخرالزمان/ جنگ بزرگ در دمشق و یمن/ زلزله بزرگ در سوریه/ ویدئو

تمجید معاون وزیر از وزنه‌برداری/اسبقیان:تیم مدیریتی انوشیروانی دارند تلاش زیادی می‌کنند/این آینده روشن است – خبرگزاری ورزش ایران

اسکوربرد ورزشگاه غدیر در خواب زمستانی!

دو غایب کلیدی استقلال خوزستان در هفته آخر

آزاد سازی 38 هکتار از اراضی کشاورزی در بستان آباد

تصاویر/ هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال ایران، استقلال خوزستان - فولاد خوزستان

ارائه تسهیلات بانکی در خوزستان 18 درصد کمتر از میانگین کشوری

طرح مرخصی زندانیان مددجو؛ فرصتی برای بازگشت به کانون خانواده و جامعه

تمدید یامال با بارسا؛ قطعی در زمان نامعلوم!

کول پالمر: سه فرد مشهور برای قرار شام کریسمس؟

مدارس تهران هفته آینده تعطیل خواهد شد؟+ هواشناسی ایران در هفته آینده

گل‌محمدی استقلال را با خاک یکسان کرد!

برترین گل‌های سال 2024

خلاصه بازی لیورپول 3 - لسترسیتی 1

محمد سنوار؛ گزینه رهبری حماس و معمار مقاومت فلسطین کیست؟

عصبانیت هواداران لیورپول؛ مه نگذاشت بازی را ببینیم!

کشته شدن برادر ناتنی اندریک در یک حمله مسلحانه

رد گل سوم لیورپول به لسترسیتی توسط VAR

ضربه دیدنی صلاح؛ گل سوم لیورپول به لسترسیتی

درگیری شدید در بازی کیا - پرسپولیس

شوت فنی خاکپو؛ گل اول لیورپول به لسترسیتی

تصویر دلگرم‌کننده میلاد محمدی علیه ویروس!

از گل آزمون تا پاس گل طارمی؛ عملکرد لژیونرها در هفته اخیر

گل اول لیورپول به لسترسیتی توسط کودی گاکپو در دقیقه 45

گل دوم لیورپول به لسترسیتی توسط کورتیس جونز در دقیقه 49

آخرین تغییرات در حزب اتحاد ملت؛ پسر رئیس جمهور سابق عضو شورای مرکزی شد

اتهام‌پراکنی اتحادیه عرب علیه مواضع ایران پیرامون سوریه

پزشکیان، خراسان شمالی را ترک کرد

آملی لاریجانی: عده‌ای احساس کردند باید هر لحظه طعنه‌ای بزنند، این از خطا‌های جاهلین است

جزییات هولناک از آتش‌سوزی در پالایشگاه آبادان

کنایه سنگین سرمربی استقلال به یحیی گل‌محمدی

کشتی فرنگی قهرمانی کشور| فینالیست‌های 5 وزن دوم مشخص شدند