پیام خوزستان

آخرين مطالب

اصرار اعضای شورای شهر دزفول برای تفویض اختیار فروش املاک شهرداری شهرستان ها

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - به گزارش ایرنا، رییس شورای اسلامی شهر دزفول روز سه‌شنبه در نشست علنی این شورا ضمن تبریک هفته دولت گفت: لایحه تفویض اختیار فروش املاک شهرداری توسط کمیته تطبیق فرمانداری رد شده که قرار است امروز در این خصوص تصمیم‌گیری شود.
افزود: این لایحه چند بار به کمیته تطبیق فرمانداری ارسال شد که ایراداتی مطرح و در حد توان رفع شد.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
وی ادامه داد: کمیته تطبیق فرمانداری برای این لایحه مغایرت اعلام کرده است حال آنکه برخی ایرادات در حوزه شرح وظایف شورا است و جزو وظایف کمیته تطبیق نیست،
رییس شورای اسلامی شهر دزفول بیان کرد: این لایحه شامل تهاتر یا فروش املاک شهرداری برای تامین هزینه‌های طرح‌های عمرانی به مبلغ سه هزار و 750 میلیارد ریال و تفویض اختیار برای تامین اعتبار قرارداد بین شهرداری و بسیج سازندگی ولی عصر به مبلغ سه هزار میلیارد ریال است.
وی افزود: پس از ارسال این لایحه و ارزش‌گذاری تیم کارشناس، کمیته تطبیق فرمانداری اعلام کرد فهرست اموال باید مشخص و طرح‌هایی که قرار است اجرا شوند، معرفی شوند.
موسوی فخر با بیان اینکه این لایحه حدود هفت بار ارسال و رد شده است، گفت: قرار نبود کل املاک موردنظر به صورت یکجا به فروش بروند بلکه قرار بود بر اساس قیمت روز و به مرور و با پیشرفت طرح‌ها ملک با قیمت روز به فروش برود.
وی با تاکید بر اینکه این لایحه با رای 9 نفر عضو شورا تصویب شده است، افزود: تدابیر لازم برای اجرای این امر دیده شده و فروش املاک و اجرای طرح‌های عمرانی زیرنظر شورا انجام خواهد شد.
رییس شورای اسلامی شهر دزفول تصریح کرد: رای اصرار شورا به منزله تقابل با کمیته تطابق فرمانداری نیست و صرفا اصرار بر پیگیری موضوع است.

پیام خوزستان

درآمدهای شهرداری کفاف هزینه اجرای طرح‌های عمرانی را نمی‌دهد
شهردار دزفول نیز در این نشست گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته هیچ شهری با اعتبارات داخلی نتوانسته است طرح عمرانی اجرا کند زیرا منابع داخلی شهرداری کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد.
محمد عتاب اهوازی با اشاره به مشکلات مالی شهرداری افزود: طی سه ماه اخیر به علت گرما و تعطیلی شهرداری‌ها درآمدهای روزانه به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و تاثیر منفی داشته است که امیدواریم روزهای گرم سال سپری و وضعیت بهبود یابد.
وی با بیان اینکه درآمد پایدار شهرداری بسیار ناچیز است، ادامه داد: کمک‌های دولتی نیز از سال 90 قطع شده که بعد از آن تبدیل ملک به دارایی‌های سرمایه‌ای مطرح است.
شهردار دزفول خاطرنشان کرد: پرونده مصالحاتی که انجام شده بیش از هشت هزار میلیارد ریال به دارایی‌های شهرداری اضافه می‌کند ضمن اینکه پیش بینی می‌شود این میزان تا پایان این دوره شورا 2 برابر شود که در درآمدهای شهرداری ثبت خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه مقدار ملکی که در این دوره شورا برای شهرداری تولید شده تفویض و تهاتر خواهد شد، ادامه داد: 13 ماه از زمان ارایه این لایحه می‌گذرد که اگر در آن زمان موافقت اعلام می‌شد می‌توانستیم با مبلغ کمتری طرح‌ها را اجرا کنیم.
عتاب اهوازی بیان کرد: اگر طرح آسفالت خیابان‌های دزفول اجرا می‌شد اکنون باید جشن آسفالت برگزار می‌کردیم و خودروهای مردم دچار آسیب کمتری می‌شدند و تجهیزات آتش نشانی با قیمت پایین تری خریداری می‌شد.
وی افزود: قرار است درصورت تایید لایحه، شماره حساب اختصاصی برای این امر در نظر گرفته شود و بند هشت و 15 ماده قانون شهرداری‌ها اجرا شود ضمن اینکه مشاوره حقوقی نیز در این خصوص انجام شده است.
شهردار دزفول گفت: شورای تطبیق زمانی می‌تواند اعتراض کند که مصوبه مغایر قانون و مقررات کشور باشد؛ باتوجه به اینکه بند قانونی در این خصوص اعلام نشده از نظر ما رد نشده است در واقع لوایح باید مستدل رد شوند.
وی با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها نقدینگی ندارند و نمی‌توان برای دریافت عوارض بیشتر به مردم فشار آورد از اعضای شورا درخواست کرد رای اصرار صادر کنند؛ اگر بعد از 48 ساعت موضوع به شورای حل اختلاف ارجاع داده نشد به منزله موافقت کمیته تطبیق است.
یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر دزفول نیز اظهارکرد: پس از دعوت هیات تطبیق در نشست شورا، از آنها خواسته شد اگر ابهامی وجود دارد رئیس شورا و شهردار را در نشست کمیته تطبیق دعوت کنند ولی هیچ درخواستی نشد و لایحه رد شد.
علیرضا زمانی‌راد افزود: اگر این پروسه ادامه یابد دوره شورا تمام می‌شود و ضرر و زیان زیادی متحمل خواهیم شد.
وی ادامه داد: چند راهکار در این خصوص وجود دارد که نخستین راهکار رای اصرار است یا اینکه باید میزان اختیارات معاملات شهردار را بالا ببریم.
این عضو شورای اسلامی شهر دزفول بیان کرد: اجرای طرح عمرانی نیازمند اعتبار است که منبع مالی که در بودجه پیش بینی شده فروش زمین است؛ فروش املاک شهرداری برای اجرای طرح‌های عمرانی یک امر بسیار عادی است و نباید به یک چالش تبدیل شود.

پیام خوزستان

طرح‌های عمرانی و لیست املاک به فرمانداری اعلام شود
عادل دوایی‌فر یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر دزفول نیز گفت: باید 15 طرح شهرداری و املاکی که قرار است تهاتر یا به فروش برسند به فرمانداری ارسال شود تا روند کار طی شود.
غلامعلی رسالتی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر دزفول نیز با بیان اینکه گلایه‌مندی از کمیته تطبیق فرمانداری وارد است، گفت: باید از شورا و شهرداری خواسته می‌شد در کمیته تطبیق حاضر شوند تا ابهامات برطرف و روال کاری انجام شود.
وی افزود: نباید اجرای طرح‌ها به تعویق انداخته شود بلکه باید برای رفاه حال شهروندان هرچه سریعتر طرح‌های عمرانی را اجرا کرد.
تقدیر از خدمات ستاد اربعین دزفول
رییس شورای اسلامی شهر دزفول ضمن قدردانی از زحمات ستاد اربعین دزفول گفت: پیاده روی حرم تا حرم از سال 80 توسط ستاد اربعین در دزفول ابداع شد که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

پیام خوزستان

موسوی فخر این راهپیمایی را یک حرکت بسیار خوب و یادآور حرکت کاروان اسرا در روز اربعین دانست و از همه افرادی که در این راهپیمایی نقش داشتند قدردانی کرد.

پیام خوزستان

ستاد اربعین دزفول نیازمند حمایت است
ناصر نوری مسوول ستاد اربعین شهرستان دزفول نیز گفت: استمرار عاشورا به علت تداوم اربعین است و نیاز است توجه ویژه‌ای به آیین های این روز شود.
وی ضمن گلایه‌مندی از حمایت نکردن مسوولان شهرستان دزفول از ستاد اربعین افزود: دزفول برای اربعین برنامه پیاده روی بزرگی دارد و نباید همه اتوبوس‌ها و امکانات شهرستان روانه مرز شوند.
مسوول ستاد اربعین دزفول اظهار کرد: اورژانس جاده ای در مسیر اربعین وجود ندارد و نیاز است در این خصوص اقدام شود تا هنگام بروز مشکل بتوان از این خدمات استفاده کرد.
نوری نبود سرویس بهداشتی در مسیر راهپیمایی حرم تا حرم دزفول را یادآور شد و گفت: هیچ اعتباری برای این راهپیمایی در نظر گرفته نشده که نیاز است مسوولان توجه بیشتری داشته باشند.
غلامعلی پوررضایی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر دزفول ضمن قدردانی از خدمات ستاد اربعین دزفول برای برگزاری راهپیمایی حرم تا حرم گفت: بکارگیری 550 نیروی خدماتی و فضای سبز، بکارگیری 50 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین، مسدود سازی مسیرهای منتهی به حرم برای پیاده‌روی، بکارگیری سه دستگاه کارواش برای خنک کردن عزاداران و برپایی 2 موکب در مسیر و توزیع خوراکی از جمله اقدامات شهرداری برای برگزاری راهژیمایی حرم تا حرم دزفول است.
وی با اشاره به پاکسازی کامل مسیر به مدت 2 هفته و رفع سد معبرها در مسیر افزود: اهدای یکهزار و 500 متر تور سبز برای سایه‌بان در مسیر حرکت هیات، فضاسازی مسیر به وسیله ریسه و پرچم و بکارگیری 14 دستگاه اتوبوس و قرارگاه ایاب و ذهاب رایگان خودرهای سواری از دیگر اقدامات انجام شده است.
این عضو شورای شهر دزفول بیان کرد: بکارگیری 2 دستگاه خودروی آتش نشانی برای ایمنی در مسیر هیات، هماهنگی برای 150 دستگاه تاکسی جهت ایاب و ذهاب و لکه‌گیری آسفالت و نصب المان یا فاطمه الزهرا در ابتدای مسیر از دیگر اقدامات شهرداری برای برگزاری راهپیمایی حرم تا حرم دزفول است.
استان‌ها خوزستان 0 نفر برچسب‌ها شورای شهر دزفول شهرداری دزفول خوزستان

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/930788/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خَمِ ابرویِ توام، هیچ گشایشی نشد

رونمایی از پوستر جایزه جهانی «شهر شعر» / «همای زرین» بر شانه کدام شاعر خواهد نشست؟

حواشی نخستین نشست خبری رئیس‌جمهوری را مشاهده کنید

بازتاب نشست خبری پزشکیان در رسانه‌های انگلیسی‌ زبان

دیدار نماینده ویژه پوتین با دبیر شورای عالی امنیت ملی برای پیگیری توافقات کریدوری

پزشکیان: برای تامین معیشت مردم، شب و روز نمی‌شناسیم

جدیدترین اظهارات گروسی درباره برنامه هسته‌ای ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی: باید دست دولت را باز بگذاریم

تولید سالانه بیش از دو هزار تُن سماق در سردشت

گانتز: نتانیاهو به جای تمرکز بر آزادی اسرا درگیر دعوا‌های سیاسی است

نامه یحیی سنوار به سید عبدالملک الحوثی: مقاومت در وضعیت خوبی قرار دارد/ اخبار و اطلاعاتی که دشمن منتشر می‌کند در چارچوب جنگ روانی انجام / مقاومت خود را برای نبردی فرسایشی آماده می‌کند

طبق بررسی‌ها کیفیت نان در نانوایی‌هایی که انبار آرد دمای پایین تری دارد، بهتر است

دیدار نماینده جنبشن امل لبنان با وزیر خارجه

دستور ویژه پلیس برای دستگیری قاتل یک زن در اندیمشک

دستور ویژه پلیس برای دستگیری قاتل خانمی در اندیمشک

تداوم سیاست ایران در حمایت از مقاومت علیه اشغالگری صهیونیست‌ها

پژمان جمشیدی، بدلکار رقص استخدام کرد!

چهره ها/ تیپ خاص نیما شعبان‌نژاد در اکران سریال بازنده

صدف اسپهبدی در سریال بازنده

سپند امیرسلیمانی در قسمت جدید سریال «لالایی»

مقایسه ابعاد و اندازه زمین، زحل و مشتری

ستاره آلبانیایی اینتر تا 2028 ماندنی شد!

بزرگترین دشمن ما چیست؟

شعری زیبا از محمد علی بهمنی

آنالیز نخستین نشست خبری رئیس‌جمهور؛ سیگنال‌ پزشکیان به آمریکا قبل از سفر به نیویورک

نماینده جنبش امل در تهران با عراقچی دیدار کرد

ظریف: هر کاری بخواهم بکنم حتما با وزیر خارجه مشورت و هماهنگی می‌کنم

پاسخ سفارت ایران در لندن به ادعایی درباره همکاری هسته‌ای مخفیانه ایران و روسیه

توزیع بسته های معیشتی و نوشت افزار میان خانوارهای مددجو در اهواز ، باوی و کارون

پرتاب ماهواره چمران 1 نشان دهنده ممتاز بودن ایران در فناوری هوافضاست

واکنش عراقچی به اتهام علیه ایران درباره ارسال سلاح به یمن

تاکید عراقچی بر تداوم سیاست اصولی ایران در حمایت از مقاومت علیه اشغالگری

دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل و قطعات خودرو در دزفول

اجرای طرح امنیت محله محور در بهبهان

حل مشکلات درمان شهرستان ایذه نیازمند همکاری همه‌جانبه خیّرین و مسئولان

گزارشگر ویژه سازمان ملل: فلسطینیان حق دارند در برابر ظلم مقاومت کنند

راه اندازی پویش زنگ مدرسه

چایی به آقا داماد نرسید

تعریف جالب بازیگر مشهور کره‌ای از زعفران ایران

ستاره اسکندری مادر «سلمان فارسی» شد

چهارشنبه منتظر ماه‌گرفتگی باشید

زندگی مخفی جهان قبل از بیگ بنگ

با این باتری می‌شود موبایلی به نازکی کارت بانکی ساخت

برگزاری همایش جایگاه نماز در سطح نیروهای مسلح

نمایشگاه پاییزه در اهواز افتتاح شد

ترکیب استقلال و الغرافه مشخص شد

دو مجموعه چوگان و سوارکاری از فهرست مزایده خارج شدند

رسانه‌ها درباره ناترازی برق، گاز و بنزین به ما کمک کنند و ایده دهند

عشق شادی است

عراقچی: ادعای ارسال سلاح از ایران به یمن کذب و اهانت است