پیام خوزستان

آخرين مطالب

رقابت‌های جهانی در انتظار سامان قنبری‌زاده موتورسوار بدون اسپانسور دزفول+ فیلم شهرستان ها

  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - دریافت 91 MB
انجام حرکاتی زیبا، مهیج و حیرت‌انگیز با موتورسیکلت که جوانان بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند رشته ورزشی سامان قنبری‌زاده یکی از ورزشکاران دزفول است که وقتی نامی از محل اجرای حرکات نمایشی وی برده می‌شود دیگر جایی برای تماشا یافت نمی‌شود.
استقبال بی‌نظیر علاقه مندان برای اجرای نمایش این ورزشکار صاحب سبک به قدری زیاد است که هر ورزشکاری را وجد می‌آورد و برای ادامه فعالیت تشویق می‌کند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
این ورزشکار تنها نماینده ایران در رشته حرکات نمایشی با موتورسیکلت و تنها نماینده ایران است که از حدود 10 سال پیش به صورت حرفه‌ای این رشته ورزشی را دنبال می‌کند؛ از سال 93 کار حرفه‌ای خود را ابتدا با موتور سبک و بدون مربی آغاز کرده و اولین نفری است که خودش بدون مربی وارد این رشته شده است.
برای آموزش به کشورهای مختلف سفر کرده و با یادگیری زبان انگلیسی با مربیان بین المللی ارتباط برقرار کرده است.

پیام خوزستان

با توجه به اینکه موتورسیکلت جنگنده خیابانی در سطح دنیا تولید نمی‌شود از 10 سال پیش، تحت تاثیر موتورسواری در فضای مجازی یک موتورسیکلت با جوشکاری و برشکاری طراحی و ساخته و بدون مربی شروع به تمرین کرده است.
وی که موفق به کسب مقام‌هایی در سال‌های 2016, 2015، 2018 و 2019 در سطح آسیا، خاورمیانه و دنیا شده است در آخرین رقابتش در مسابقات جهانی چک در بین 42 شرکت‌کننده مقام پنجم را از آن خود کرد.
اگرچه برای شرکت در مسابقات از جان مایه گذاشته و هزینه‌های زیادی متقبل شده ولی عشق به این ورزش این ورزشکار صاحب سبک را از ادامه فعالیت منصرف نکرده است.
سال گذشته با وجود پیگیری‌های فراوان برای گرفتن ویزا موفق نشد در مسابقات 2024 ایتالیا حاضر شود.
ورزشکار صاحب سبک دزفول حامی مالی ندارد
با وجود علاقه فراوان مردم به این رشته ورزشی و نمایش‌هایی که مملو از جمعیت جوانان علاقه‌مند است این ورزشکار از حامی مالی به صورت تمام و کمال محروم است البته حامی مالی مقطعی داشته ولی جوابگوی هزینه‌های این ورزشکار خوش ذوق نبوده است.
این در حالی است که ورزشکارانی با علاقه‌مندان گسترده باید از حمایت‌های مالی لازم برخوردار و دغدغه‌ای برای تامین هزینه‌ها نداشته باشند چرا که این ورزش یکی از سه ورزش پرهزینه دنیا محسوب می‌شود.
علاوه بر حمایت‌های مالی، این ورزشکار دزفولی برای گرفتن ویزا برای حضور در مسابقات و تردد موتورسیکلت خود نیازمند حمایت مسوولان است.
مشکلات این ورزشکار دزفول وی را مجبور کرده دست به دامان رسانه‌ها شود و با حضور در دفتر ایرنای دزفول(شمال خوزستان) مشکلات خود را مطرح کند.
به گفته قنبری‌زاده، نیاز است فدراسیون مربوطه همکاری و حمایت لازم را برای گرفتن ویزا و تردد موتورسیکلت داشته باشد.
وی که از 10 سال پیش با وجود هزینه‌های سرسام‌آور این ورزش را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کند خواستار حمایت مالی شرکت‌های خصوصی از ورزشکاران شده و قول می‌دهد در صورت حمایت جزو سه نفر برتر جهان در این رشته پرهیجان شود.
این ورزشکار می‌گوید: این رشته یکی از رشته‌های پرهزینه دنیا است و تامین مخارج از توان ورزشکار خارج است؛ وی ماهانه برای تمرین چهار حلقه لاستیک برای موتورسیکلت 600 سی سی با عنوان جهانی جنگنده خیابانی نیاز دارد و در هفته مجبور است 180 میلیون ریال هزینه کند تا بتواند ورزش موردعلاقه‌اش را ادامه دهد.
این ورزشکار که سال گذشته قصد داشته در مسابقات بدلکاری با موتورسیکلت ایتالیا حاضر شود 9 ماه برای گرفتن ویزا تلاش کرده است ولی در آخر نیز پس از نامه‌نگاری‌های فراوان با شورای برون مرزی موفق به شرکت در مسابقات نشد.
حضور در مسابقات بین المللی نیازمند پیگیری مسوولان ملی است
قنبری‌زاده ادامه می‌دهد: حضور در مسابقات بین المللی و جهانی نیازمند پیگیری مسوولان ملی است تا بتوان از این ظرفیت به درستی استفاده کرد و در سطح جهانی به رقابت پرداخت.
حمل موتورسیکلت ویژه این مسابقات به نام جنگنده خیابانی به کشورهای دیگر یکی از مهمترین دغدغه‌های این ورزشکار صاحب نام دزفولی است که باید از طریق وزارت ورزش و جوانان پیگیری و حل شود تا این ورزشکار صاحب نام بتواند در مسابقات جهانی حضور یابد.
ورزشکار صاحب سبک دزفولی پیست تمرین ندارد
قنبری‌زاده با بیان مشکلاتش هنگام تمرین می‌گوید زمین تمرینش بخشی از محوطه پارک دولت دزفول است که استاندارد لازم را ندارد و با توجه به تردد شهروندان و حضور گردشگران اجرای حرکات نمایشی با موتورسیکلت را برایش مشکل می‌کند.
او که تنها ورزشکار این رشته در ایران است، با ارائه پیشنهادی برای حل این مشکل می‌افزاید: زمینی پشت وسایل بازی پارک دولت وجود دارد که می‌توان با همکاری شهرداری و آسفالت آن در این مکان تمرین کرد تا مشکلی برای همشهریان و گردشگران ایجاد نشود.
پرداخت هزینه بالای سه میلیارد ریال برای شرکت در یک مسابقه بین المللی این ورزشکار دزفولی را مجبور به فروش خودروی شخصی‌اش کرد تا تا بتواند هزینه را پرداخت و در سطح جهانی دیده شود.
وی ضمن انتقاد از عملی نشدن وعده برخی مسوولان برای جوایزی که طی سال‌های گذشته قول داده بودند، می گوید: استقبال جوانان از این ورزش بالا است و بخشی از هزینه‌ها با آموزش به علاقه‌مندان تامین می‌شود ولی واقعیت این است که این موارد جوابگوی هزینه‌های این رشته ورزشی نیست.
این ورزشکار دزفولی خواستار حمایت وزارت ورزش و جوانان برای اعزام به مسابقات جهانی است و از مسوولان تقاضا دارد مکانی برای تمرین و اجرای حرکات نمایشی در اختیارش قرار دهند.
استقبال افزون بر 30 هزار علاقه‌مند برای اجرای نمایش این ورزشکار دزفولی در یک اجرا، ظرفیتی است که می‌توان از آن به بهترین نحو استفاده و ضمن تشویق این ورزشکار صاحب سبک، اوقاتی خوش و لذت بخش برای جوانان فراهم کرد.
اخذ ویزا، تامین هزینه‌ها و تردد موتورسیکلت از چالش‌های اصلی قنبری زاده
تیرماه سال آینده مسابقات جهانی آلمان برگزار می‌شود ولی قنبری‌زاده دغدغه اخذ ویزا، تامین هزینه‌ها و حمل موتورسیکلت خود را دارد و ممکن است مانند سایر مسابقات با رفع نشدن این مشکلات از حضور در این رقابت‌ها نیز باز بماند.
وی خواستار حمایت کمیته ملی المپیک برای صدور ویزای این مسابقات است و می‌گوید: متاسفانه عنوان این ورزش در کمیته ملی المپیک تعریف نشده این در حالی است که کشورهای دیگر هیچ مشکلی در این خصوص ندارند.

پیام خوزستان


توصیه به جوانان علاقه‌مند رشته حرکات نمایشی با موتورسیکلت جنگنده خیابانی
قنبری‌زاده ضمن توصیه به ورزشکاران و جوانان علاقه مند به این رشته ورزشی برای تمرین در مکان‌های امن و با ایمنی بالا و همچنین استفاده از کلاه ایمنی، حوادث پیش آمده برای خود در جریان تمریانتش را یادآور می‌شود که به دلیل داشتن کلاه ایمنی و رعایت نکات ایمنی مشکل خاصی برایش ایجاد نشده است.
وی همچنین از علاقه‌مندان این رشته می‌خواهد در مکان‌هایی که خودرو زیاد است، تمرین نکنند تا دچار حادثه نشوند ضمن اینکه امیدوار است محلی برای تمرین و آموزش جوانان در دزفول در نظر گرفته شود تا جوانان بتوانند از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند.
برای پیگیری مشکلات این ورزشکار دزفولی موضوع را از طریق رییس اداره ورزش و جوانان دزفول جویا شدیم؛ خادمعلی تهذیبی در این خصوص می‌گوید: حضور هر ورزشکار در عرصه‌های مختلف ملی و بین المللی در هر رشته ورزشی باید از طریق ورزشکار یا هیات ورزشی موردنظر به اداره ورزش و جوانان اطلاع‌رسانی شود.
وی با بیان اینکه تاکنون موفق به دیدار قنبری زاده از نزدیک نشده است، ادامه می‌دهد: در اداره ورزش وجوانان دزفول به روی همه ورزشکاران باز است و مسوولان این شهرستان در حد توان تلاش خود را برای حل مشکل ورزشکاران به کار خواهند گرفت.

پیام خوزستان

به نظر می‌رسد ناهماهنگی‌هایی درخصوص حضور ورزشکاران در مسابقات ملی و جهانی وجود دارد که نیاز است از طریق مسوولان ملی پیگیری شود.
انتظار می‌رود مسوولان مربوطه از حمایت ورزشکاران دریغ نکرده و برای توسعه ورزش در بین جوانان و مطرح شدن جوانان و ورزشکاران صاحب سبکی چون سامان قنبری‌زاده اهتمام بیشتری داشته باشند.
استان‌ها خوزستان 0 نفر برچسب‌ها دزفول وزارت ورزش و جوانان خوزستان

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/938381/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خَمِ ابرویِ توام، هیچ گشایشی نشد

رونمایی از پوستر جایزه جهانی «شهر شعر» / «همای زرین» بر شانه کدام شاعر خواهد نشست؟

حواشی نخستین نشست خبری رئیس‌جمهوری را مشاهده کنید

بازتاب نشست خبری پزشکیان در رسانه‌های انگلیسی‌ زبان

دیدار نماینده ویژه پوتین با دبیر شورای عالی امنیت ملی برای پیگیری توافقات کریدوری

پزشکیان: برای تامین معیشت مردم، شب و روز نمی‌شناسیم

جدیدترین اظهارات گروسی درباره برنامه هسته‌ای ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی: باید دست دولت را باز بگذاریم

تولید سالانه بیش از دو هزار تُن سماق در سردشت

گانتز: نتانیاهو به جای تمرکز بر آزادی اسرا درگیر دعوا‌های سیاسی است

نامه یحیی سنوار به سید عبدالملک الحوثی: مقاومت در وضعیت خوبی قرار دارد/ اخبار و اطلاعاتی که دشمن منتشر می‌کند در چارچوب جنگ روانی انجام / مقاومت خود را برای نبردی فرسایشی آماده می‌کند

طبق بررسی‌ها کیفیت نان در نانوایی‌هایی که انبار آرد دمای پایین تری دارد، بهتر است

دیدار نماینده جنبشن امل لبنان با وزیر خارجه

دستور ویژه پلیس برای دستگیری قاتل یک زن در اندیمشک

دستور ویژه پلیس برای دستگیری قاتل خانمی در اندیمشک

تداوم سیاست ایران در حمایت از مقاومت علیه اشغالگری صهیونیست‌ها

پژمان جمشیدی، بدلکار رقص استخدام کرد!

چهره ها/ تیپ خاص نیما شعبان‌نژاد در اکران سریال بازنده

صدف اسپهبدی در سریال بازنده

سپند امیرسلیمانی در قسمت جدید سریال «لالایی»

مقایسه ابعاد و اندازه زمین، زحل و مشتری

ستاره آلبانیایی اینتر تا 2028 ماندنی شد!

بزرگترین دشمن ما چیست؟

شعری زیبا از محمد علی بهمنی

آنالیز نخستین نشست خبری رئیس‌جمهور؛ سیگنال‌ پزشکیان به آمریکا قبل از سفر به نیویورک

نماینده جنبش امل در تهران با عراقچی دیدار کرد

ظریف: هر کاری بخواهم بکنم حتما با وزیر خارجه مشورت و هماهنگی می‌کنم

پاسخ سفارت ایران در لندن به ادعایی درباره همکاری هسته‌ای مخفیانه ایران و روسیه

توزیع بسته های معیشتی و نوشت افزار میان خانوارهای مددجو در اهواز ، باوی و کارون

پرتاب ماهواره چمران 1 نشان دهنده ممتاز بودن ایران در فناوری هوافضاست

واکنش عراقچی به اتهام علیه ایران درباره ارسال سلاح به یمن

تاکید عراقچی بر تداوم سیاست اصولی ایران در حمایت از مقاومت علیه اشغالگری

دستگیری سارقان حرفه‌ای منازل و قطعات خودرو در دزفول

اجرای طرح امنیت محله محور در بهبهان

حل مشکلات درمان شهرستان ایذه نیازمند همکاری همه‌جانبه خیّرین و مسئولان

گزارشگر ویژه سازمان ملل: فلسطینیان حق دارند در برابر ظلم مقاومت کنند

راه اندازی پویش زنگ مدرسه

چایی به آقا داماد نرسید

تعریف جالب بازیگر مشهور کره‌ای از زعفران ایران

ستاره اسکندری مادر «سلمان فارسی» شد

چهارشنبه منتظر ماه‌گرفتگی باشید

زندگی مخفی جهان قبل از بیگ بنگ

با این باتری می‌شود موبایلی به نازکی کارت بانکی ساخت

برگزاری همایش جایگاه نماز در سطح نیروهای مسلح

نمایشگاه پاییزه در اهواز افتتاح شد

ترکیب استقلال و الغرافه مشخص شد

دو مجموعه چوگان و سوارکاری از فهرست مزایده خارج شدند

رسانه‌ها درباره ناترازی برق، گاز و بنزین به ما کمک کنند و ایده دهند

عشق شادی است

عراقچی: ادعای ارسال سلاح از ایران به یمن کذب و اهانت است