پیام خوزستان

آخرين مطالب

مقاومت در برابر رژیم غاصب اسرائیل ادامه خواهد داشت شهرستان ها

مقاومت در برابر رژیم غاصب اسرائیل ادامه خواهد داشت
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا ایمانی مقدم، رئیس مجمع جهانی اهل بیت مشهد، امروز در مراسم بزرگداشت شهید سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان در جمع طلاب جامعه المصطفی العالمیه اظهار داشت: این سید مقاومت در سال 56 یک سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی از نجف به همراه استاد خودسید عباس موسوی از عراق اخراج شد زیرا در آن برهه زمانی رژیم بعثی عراق با حضور در حوزه های علمیه شیعه حوزویان ایرانی و لبنانی را تحت فشار قرار می داد و آن ها را گروه، گروه از عراق بیرون کرد.
وی در ادامه به به چگونگی شکل گیری حزب الله لبنان اشاره کرد و ادامه داد: برای شهید سید عباس موسوی فضایی فراهم بود در بیروت بتواند از فضای مسجد و منبر استفاده کند، مرحوم علامه فضل الله هم از ایشان خواست که در بیروت بماند ولی سید عباس در خواست را رد کرد زیرا قصد داشت در استان خود بماند و کادر تربیت کند؛ این تعبیر «کادر» همیشه در کلمات و الفاظ سید شهید بود.
رئیس مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) مشهد در این باره ادامه داد: کادری که تربیت کرد در حلقه اولیه هفت طلبه جوان از جمله سید حسن نصرالله، شیخ محمد خاتون، شیخ حسن یاسین، احمد اسماعیل و.. بود این افراد، حلقه اولیه طلبه‌های درس شهید سید عباس موسوی بودند.
وی با بیان اینکه شهید موسوی اصرار داشت کادر تربیت کند و بر این اصرارپافشاری کرد و موفق شد، در ادامه به حوادث پس از انقلاب اسلامی در سال های 60 و 61 اشاره کرد و افزود: بعد از سقوط رئیس جمهور خائن ایران، مردم دوباره برای انتخاب رئیس جمهور به پای صندوق های رای رفتند منافقین تهدید کردند نمی گذارند رجایی رئیس جمهور بماند و بعد از دوماه او را به شهادت رساندند.
وی در ادامه به مدیریت جنگ توسط مقام معظم رهبری در دوران ریاست جمهوری ایشان اشاره کرد و ادامه داد: پس از پایان هشت سال دفاع مقدس و ضربه سنگینی که ایران اسلامی به رژیم بعث و کشورهای همکار او در حمله به ایران وارد کرد باعث شد استکبار این بار در خارج ازمرزها برای مبارزه با ایران برنامه ریزی کند.
عضو هئیت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به اولین حمله اسرائیل غاصب به جنوب لبنان خاطر نشان کرد: شهید سید عباس موسوی حلقه اولیه درس خود در حوزه علمیه امام منتظر در مسجد امام علی (ع) بلعبک ایجاد کرده بود در همان جا امام جمعه شهر بود و حوزه علمیه به تازگی شکل گرفته بود و وقتی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان حمله کرد در دنیا تبلیغ کردند که امام خمینی (ره) وقتی که عراق بود می گفت می گفت اسرائیل غده سرطانی است باید از بین برود لذا باید صهیونیست ها را از بین ببریم.
حضور سپاه در جنوب لبنان در آغاز شکل گیری حزب الله
نماینده سابق ولی فقیه در سپاه سوریه و لبنان در ادامه به حمایت امام خمینی (ره) از لبنان، و اعزام نیروهای سپاه در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و لبنان اشاره کرد و گفت: ما در مسجد امام علی (ع) در بعلبک لبنان محضر شهید بزرگوار سید عباس موسوی رسیدیم؛ گفتیم سید ما بچه‌های خمینی هستیم آمده ایم اینجا به قصد جنگ ولی امام خمینی مسیر ما را تغییر داد فرمود اگر می توانید تجربه انقلاب رامنتقل کنید اگر مایلید ما در خدمتیم در پاسخ، شهید موسوی با آغوش باز ما را پذیرفت.
وی خاطر نشان کرد: شهید عباس موسوی، سید حسن نصرالله را مامور کرد برای تهیه مقدمات، در نماز جمعه به ما گفت خودتان صحبت کنید؛ از اولین کسانی که ثبت نام کردند طلبه های درس شهید سید عباس بودند و در راس سید شهید و بقیه علمای آن منطقه بود و سپس دوره‌های آموزشی یکی پس از دیگری شروع شد.
وی در ادامه به سازمان دهی و شکل گیری حزب الله با تشکیل هسته های مقاومت در جنوب لبنان اشاره کرد و افزود: امام خمینی (ره) فرمودند آنچه که در لبنان آغاز می شود به منزله یک کلمه طیبه است هست ما اصلاً معنای آن را نمی ‌فهمیدیم ولی امروز آن پرچم زرد حزب الله کنار مرز فلسطین اشغالی به اهتزاز در آمده است و چنان رعب و وحشتی در دل این صهیونیست‌ها ایجاد کرده است و اکنون اشاره امام خمینی (ره) به آیه 24 سوره ابراهیم پی می بریم در این آیه آمده است ؛ أَ لَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَبَ اللهُ مَثَلاً کَلِمَهً طَیِّبَهً کَشَجَرَهٍ طَیِّبَهٍ أَصْلُها ثابِتٌ وَ فَرْعُها فِی السَّماءِ آیا ندیدی چگونه خداوند «کلمه‌ی طیّبه» [و گفتار پاکیزه] را به درخت پاکیزه‌ای تشبیه کرده که ریشه‌ی آن [در زمین] ثابت و شاخه‌ی آن در آسمان است؟
حجت الاسلام و المسلمین ایمانی مقدم در ادامه به ویژگی های سید حسن نصرالله اشاره کرد و گفت: سید وقتی که بحث جنگ و مبارزه و جهاد و شهادت می‌شد مثل یک جوان قلب گرم آتشین و فدایی که جان خود را قرار است برای دفاع از دست بدهد با برنامه ریزی و تدبیر عمل می کرد مانند یک شطرنج باز ماهر که می داند مهره ها را کجا قرار دهد و حرکت های بعدی دشمن چیست، زمان سخنرانی این شهید بزرگوار مانند یک شاعر فصیح و بلیغ عربی صحبت می کرد که هم رتبه های ایشان تعجب می کردند که چگونه این کلمات را بیان می کند و به بالاترین معنا به دوست و دشمن منتقل می کند.
وی اضافه کرد: شهید سید حسن نصرالله وقتی که موقع ارتباط با خدا و عبادت می شد انگار یه عارف اصیل است که هیچ کاری به جبهه و جنگ ندارد و فقط اهل عرفان و مناجات است لذا در سال 1992 که صهیونیست ها استاد ایشان سید عباس موسوی را به شهادت رساندند، جلسه شورای حزب الله تشکیل شد و به اتفاق آرا این شاگرد برجسته مکتب سید عباس را به عنوان دبیر کل حزب الله انتخاب کردند.
رئیس مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) مشهد در ادامه به اعتراف رژیم صهیونیستی پیرامون رهبری، مدیریت و تدبیر سید حسن نصرالله اشاره کرد و ادامه داد: سید حسن نصرالله 31 سال سکان دار کشتی مقاومت بود به همت حزب الله لبنان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین شکل گرفت همچنین در شکل گیری انصار الله یمن که امروز استخوانی در گلوی رژیم صهیونیستی هستند از خدمات دیگر حزب الله لبنان در منطقه است.
مقاومت در برابر رژیم اسرائیل ادامه خواهد داشت
وی با اشاره به اینکه با شهادت سید مقاومت فعالیت های حزب الله و قدرت حزب الله در منطقه کاسته نخواهد شد بلکه بر ای هریک از مسئولیت های حزب الله لبنان با توجه به تدابیری که سید عباس موسوی و سید حسن نصرالله داشته اند مقاومت در برابر رژیم اسرائیل ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: در هفته های اخیر حزب الله تا حداکثر شعار 30 کیلومتری به شهرک های اسرائیلی موشک پرتاب کرده است، در روزهای اخیر افزایش داشته است تا شعاع 45 کیلومتری در شمال حیفا پرتاب موشک داشته است.
نماینده سابق ولی فقیه در سپاه سوریه و لبنان تأکید کرد: بعد از شهادت سید حسن نصر الله، برد موشک‌های حزب الله به عمق 100 کیلومتری خاک فلسطین رسیده است مقاومت ادامه دارد این در حالی است که از دیروز و دیشب در رسانه‌های صهیونیستی تبلیغ کردن که ما با تانک‌هایمان وارد جنوب لبنان شدیم امروز صبح حزب‌الله اطلاعیه داده است اسرائیل دروغ می گوید و وارد خاک لبنان نشده است.
وی با اشاره به سخنان اخیر سید حسن نصرالله که ما شکست نمی‌خوریم و عقب نشینی نمی‌کنیم و شهید هم بشویم این مسیر ادامه خواهد داشت، یادآورشد: به برکت کادر سازی که در حزب الله لبنان توسط سید عباس موسوی و سید حسن نصرالله اتفاق افتاد امروز بیش از ده‌ها هزار جوان مسلح برای دفاع از اسلام تربیت شده اند.
حجت الاسلام و المسلمین ایمانی مقدم خطاب به طلاب حاضر در این نشست امروز وظیفه ما از روزهای قبل به مراتب شدیدتر و سنگین‌ترشده است، تأکید کرد: باید از این موقعیت استفاده کرد باید روشنگری و مطالبه‌گری کرد؛ نباید طلبه سکوت کند بلکه باید به تبلیغ جهاد تبیین بپردازد جوان این مملکت باید بداند که بچه های حزب الله با اسرائیل مبارزه می کنند تا امنیت ما را تأمین کنند.

پیام خوزستان

مراسم بزرگداشت سید وپرچمدار مقاومت در جامعه المصطفی العالمیه مشهد

پیام خوزستان

مراسم بزرگداشت سید وپرچمدار مقاومت در جامعه المصطفی العالمیه مشهد

پیام خوزستان

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/955774/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حمایت از مقاومت از اصول جمهوری اسلامی است

تشییع پیکر سید حسن نصرالله در نجف اشرف+ فیلم

کام شیرین محور مقاومت از غزه تا بوسنی+ فیلم

حمله موشکی سپاه به اسرائیل کام همه آزادی خواهان جهان را شیرین کرد

رژیم اسرائیل شیطنتی کند پاسخی ویرانگرتر دریافت خواهد کرد

شادی مردم اهواز از حملات موشکی سپاه پاسداران

حمایت مردم آبادان از حملات موشکی سپاه به سرزمین‌های اشغالی

انتقام ایران با نابودی رژیم کودک‌کش اسرائیل تکمیل می‌شود

جبهه مقاومت با انتقام ایران از نتانیاهو منسجم‌تر می‌شود

آزادی یک مادر با هزینه مراسم هفتم پدر

با شهادت سیدحسن نصرالله نابودی اسرائیل نزدیک تر می شود

شب شاد محور مقاومت از غزه تا بوسنی +فیلم

حمایت حداکثری از جبهه بین المللی مقاومت ضروری است

نقشه های رژیم غاصب اسرائیل در منطقه شکست خورده است

موشک‌های ایران اسلامی نشان دادند اسرائیل خانه عنکبوت است

حماس حملات موشکی ایران به اراضی اشغالی را تبریک گفت

مقاومت عراق؛ پایگاه های آمریکایی را هدف قرار می دهیم

مقاومت در برابر رژیم غاصب اسرائیل ادامه خواهد داشت

دستمریزاد دزفول به پاسخ کوبنده موشکی سپاه

اساتید، سران اقوام و رسانه‌ها نقش بسزایی در خنثی‌سازی القائات دشمن دارند

پاسخ سخت‌تر به اسرائیل در صورت ادامه جنایات و ماجراجویی‌هایش

هر واکنشی از سوی صهیونیست‌ها پاسخی کوبنده‌تر به دنبال دارد

باورنکردنی؛ گزینه سرمربیگری استقلال حتی یک برد هم در لیگ برتر ندارد/ سهراب بختیاری‌زاده گزینه تراز شهریاری، در حد بوسنیایی‌ها!

تحمیل ضربه‌های کشنده و شکست راهبردی به اسرائیل با عملیات وعده صادق 2

پایش‌های زیست محیطی در خوزستان دو برابر خواهد شد

مراسم گرامیداشت شهادت سیدحسن نصرالله در شهر ساری+عکس

90 درصد موشک‌ ها با موفقیت به اهداف اصابت کرد| استفاده سپاه برای اولین بار از موشک های هایپرسونیک فتاح

خلاصه بازی بایرلورکوزن 1 - آث میلان 0

ضربات جبهه‌ مقاومت بر پیکر فرسوده رژیم صهیونی کوبنده‌تر خواهد شد

ابوعبیده: پاسخ ایران ضربه‌ای قوی به اشغالگران جنایتکار بود/ امروز روزی استثنایی است

دانش‌آموزان با زندگی‌نامه سید حسن نصرالله آشنا شوند

جنبش النجباء: گنبد آهنین به مضحکه ای در برابر جهانیان تبدیل شد

رجزخوانی نتانیاهو پس از حمله موشکی کشورمان ؛ ایران اشتباه کرد!

90 درصد موشک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرد

لحظه استثنائی در تاریخ مقاومت فلسطین رقم خورد

شهادت سید حسن نصرالله و دیگر فرماندهان ارشد حزب الله پایان کار مقاومت لبنان نخواهد بود

(عکس) تغییر چهره «زهره» سریال پدر سالار بعد 31 سال در 66 سالگی

بیانیه حزب موتلفه اسلامی در پی شهادت مجاهد کبیر سید حسن نصرالله

رجزخوانی نتانیاهو پس از حمله موشکی سپاه ؛ ایران اشتباه کرد!

اگر خطایی از رژیم اسراییل سر بزند، پاسخ بعدی کوبنده‌تر خواهد بود

تجمع مردم عراق مقابل سفارت ایران در بغداد پس از پاسخ موشکی به اسرائیل

سپاه: ٩٠ درصد شلیک ها با موفقیت به اهداف اصابت کردند

بهترین انزونزی در 15 دقیقه ظاهر شد!

خلاصه بازی آرسنال 2 - پاری سن ژرمن 0

خلاصه بازی بارسلونا 5 - یانگ بویز 0

خلاصه بازی اینتر 4 - ستاره سرخ بلگراد 0

ستاد کل نیروهای مسلح بیانیه داد؛ اگر رژیم پاسخ دهد باید منتظر ویرانی گسترده زیرساخت هایش باشد

قالیباف خطاب به اسرائیل: ‏اگر می‌دانستید چه برای شما آماده شده تهدید ایران را متوقف می‌کردید

شادی مردم یمن بعد از عملیات وعده صادق2

هشدار لاریجانی به رژیم صهیونیستی