پیام خوزستان

آخرين مطالب

در صدوچهل‌وهشتمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟ شهرستان ها

در صدوچهل‌وهشتمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  بزرگنمايي:

پیام خوزستان - صدوچهل‌وهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار و پیرامون موضوعات عملیات وعده صادق2، لزوم تقویت دکترین دفاعی کشور، پروژه قطار شهری و حقوق کارگران بحث و گفت‌وگو شد. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، محمد نورصالحی در نطق پیش از دستور صدوچهل‌وهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان به شهادت رسیدن سیدحسن نصرالله و سردار عباس نیلفروشان را تسلیت گفته و اظهار کرد: در ماه‌های اخیر جنایات و دیوانگی رژیم ملعون صهیونیستی به اوج خود رسیده و تعداد زیادی از مردم بی‌گناه و مظلوم لبنان و غزه و رزمندگان جبهه مقاومت را به شهادت رسانده است.
وی در ادامه به حضور پرشکوه مردم در نماز جمعه تهران اشاره و از همه حاضران در این نماز تقدیر و تشکر کرد و افزود: از خداوند متعال بابت همه نعمت‌های الهی که به ما عطا کرده، به ویژه نعمت داشتن یک رهبر شجاعانه سپاسگزاریم؛ رهبر معظم انقلاب شجاعانه و دلیرانه در بین امت حاضر شدند و به مردم قوت قلب دادند و با خطبه‌های خود تمام نقشه‌های دشمن را نقش برآب کردند.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در بخش دیگری از سخنانش به موضوع تامین آب فضای سبز شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: میزان آب فعلی فقط نیمی نیاز آبی فضای سبز اصفهان را تامین می‌کند؛ فضای سبز شهر به حدود 60 میلیون متر مکعب آب نیاز دارد که در حال حاضر کمتر از 30 میلیون متر مکعب از این نیاز آبی تأمین می‌شود و مردم شاهد شرایط بحرانی فضای سبز شهر هستند.
وی در ادامه به آغاز جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان اشاره کرد و گفت: قرار بود که در جریان جشنواره رویدادهای مختلفی در شهر برگزار شود اما به دلیل اتفاقات اخیر، بخشی از این برنامه‌ها لغو شد.
دشمن اعتقادات و ارزش‌های دینی نوجوانان و جوانان را هدف قرار داده
در ادامه محمدرضا فلاح با تبریک و تسلیت شهادت سید حسن نصرالله و سردار نیلفروشان گفت: بدون شک شهادت بزرگان و فرماندهان مقاومت به پیکر مقدس اسلام صدمه می‌زند ولی اعتقاد و یقین داریم که ریختن خون کودکان و زنان مظلوم فلسطین و فرماندهان جبهه مقاومت درخت تنومند اسلام و مقاومت را محکم‌تر، استوارتر و پربارتر خواهد کرد.
وی افزود: جنایات وحشیانه صهیونسیت مانند جان کندن سگ هاری است که در لحظات آخر عمر با چنگ و دندان‌های خون آشام به اطرافیان خود آسیب می‌رساند و بی‌شک اتحاد و همبستگی ملت‌های مسلمان جهان این سگ هار را غل و زنجیر می‌کند و ان‌شاء‌لله در آینده بسیار نزدیک شاهد نابودی و زوال کامل رژیم جعلی و غاصب اسرائیل خواهیم بود.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: مردم ایران و رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس با حداقل امکانات و تجهیزات در مقابل دشمن بعثی و متحدانش دلاورمردانه ایستادند و دشمن بعثی را محکوم و منکوب کردند و با رهبری داهیانه حضرت امام پیروز شدیم. اینکه تصور کنیم دشمن از دشمنی دست برداشته سخت در اشتباه هستیم، دشمن با مذهب و مکتب ما مشکل دارد لذا با تمام قوا دنبال است که به خواسته‌های استکباری و استبدادی خودش برسد.
فلاح با بیان اینکه مذهب شیعه هیچ‌گاه زیر بار استعمار و استکبار و ظلم نمی‌رود، خاطرنشان کرد: دشمن با مذهب شیعه و مکتب اسلام مشکل دارد و به همین دلیل در کشورهای مسلمان به ویژه شیعه‌نشین جنگ‌افروزی می‌کند. دشمن می‌داند که توان مقابله نظامی با مردم ایران را ندارد لذا جبهه‌های جنگ را به شبکه‌ها و نرم افزارهای مجازی کشانده است.
وی با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال تسخیر و تجاوز به اعتقادات و ارزش‌های دینی نوجوانان و جوانان است، یادآور شد: با توجه به شرایط روز جهان جبهه‌های جنگ در شبکه‌های مجازی اهمیت بالایی دارند و اگر از این جبهه غافل شویم، خسارت جبران‌ناپذیر است؛ سستی، افسردگی، اضطراب، روابط ناسالم، کاهش عزت‌نفس، بی‌دینی، کاهش عرق به ارزش‌های دینی و بزرگان مذهبی و دینی و کاهش عرق به میهن و کشور و هزاران مشکل دیگر از عواملی است که در شبکه‌های مجازی برای نسل نوجوان و جوان ما ایجاد خواهد شد.
فلاح گفت: دشمن به دنبال آن است که ایران را تبدیل به آندلسی دیگر کند و تمدن بزرگ ایرانی اسلامی را از بین ببرد، مطمئنا نیروهای نخبه علمی، دانشگاهی و حوزوی و دلسوزان و دغدغه‌مندان ارزش‌های اسلامی با تجهیز سلاح پیشرفته قرآن و اهل بیت به شبکه‌ها و نرم‌افزارهای مجازی اعزام شوند، در این جبهه هم پیروز خواهیم شد.
سامانه شفافیت به‌روزرسانی شود
در ادامه حجت الاسلام منوچهر مهروی‌پو، فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی را تبریک گفت و با اشاره به حضور پرشکوه مردم در نماز جمعه تهران اظهار داشت: نماز جمعه تهران صلابت کشور و شجاعت امام و امت اسلامی ایران را به نمایش گذاشت و تمام جهانیان به خصوص دشمنان اسلام، انقلاب، فلسطین، مقاومت و لبنان متوجه اقتدار ایران اسلامی و رهبر معظم انقلاب شدند.
وی افزود: سگ هار صهیونیستی با منفجر کردن پیجرها و ترور سید مقاومت و حتی تهدید به ترور رهبران مقاومت به دنبال آن بود که ارعاب ایجاد کند و ژست پیروزی بگیرد؛ مطمئن باشیم اگر وعده صادق 2 رقم نمی‌خورد اوضاع و احوال به گونه‌ دیگری بود.
عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: البته علاوه بر عملیات وعده صادق 2 ما شاهد حضور چند میلیونی امت اسلامی در نماز جمعه بودیم و این حضور مقتدرانه، شکوه و اقتدار ایران عزیز را نشان داد و دشمنان ما فهمیدند که هرینه موشک‌ها از کجا می‌آید و حساب کار دست‌شان آمد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به مصوبه شفافیت و ارتقای سلامت اداری اشاره کرد و یادآور شد: ما این طرح را در نوزدهم دی ماه 1400 مصوب کردیم و این طرح در راستای نهادینه سازی شفافیت و مبارزه نظام‌مند با فساد به تصویب رسید و البته وظایفی در این طرح برای مجموعه‌ شهری و شهرداری مشخص شده بود از جمله بارگذاری گزارش‌ها، مجموعه‌های درآمدی، عملکردهای مالی، گزارش‌های پیشبرد و پیشرفت پروژه‌ها، مطالبی که مرتبط با پیمانکاران و مسافرت‌های خارجی مدیران و اعضای شورای اسلامی شهر. اما متأسفانه سامانه شفافیت شهرداری از حوالی مرداد 1402 به روز نشده است. به عنوان مثال در قسمت پیمانکاران ارتباط با رسا قطع شده و گزارش‌ها به روز نیست و گزارش‌های هیئت‌های مدیره بارگذاری نشده است که حتما دوستان باید نسبت به این موضوع دقت ویژه‌ای داشته باشند.
مهروی پور گفت: موضوعی را همشهریان ارجمند در قالب ارائه مکاتبه اعلام کردند، از جمله اینکه شاهد تکرار به کارگیری اتباع غیرمجاز در برخی مجموعه‌ها و قالب‌های پیمانکاری بودیم، شاید این مجموعه شهری هم مرتبط باشند، این اتفاق باعث ضربه خوردن به اشتغال مردم است، البته می‌دانیم که خلاف مقررات است البته مقررات در جاهایی نیز این اجازه را داده است اما خواهش می‌کنم دوستان نسبت به این موضوع دقت داشته باشند.
دکترین دفاعی و تسلیحاتی کشور نیازمند تجدیدنظر است
در ادامه ابوالفضل قربانی، شهادت سیدحسن نصرالله و سردار نیلفروشان را تسلیت گفت و اظهار کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند خون خواهی و سفاکی دشمن تماما به ریاست، هدایت و دستور مستقیم آمریکاست و مردم ما به خوبی از این موضوع آگاه هستتد؛ همه سلاح‌های رژیم صهیونیستی ساخت آمریکاست و همه مهمات این رژیم ملعون از آمریکا ارسال می‌گردد.
وی افزود: تمام تاکتیک‌ها و استراتژی‌های ارتش رژیم صهیونیستی از آمریکا بر گرفته شده و در مراکز نظامی آمریکا آموزش می‌بینند. تمام اقدامات رژیم صهیونیستی با هماهنگی و دستور آمریکاست و حتی آنها به سک هارشان دستور داده‌اند که به مردم حمله کنند و آمریکا مسئول اصلی همه خباثت‌های این رژیم کودک‌کش است.
رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: امروز که سرزمین‌های اسلامی مورد تاخت و تاز دشمن قرار گرفته و مسلمانان اعم از شیعه و سنی به خاک و خون کشیده می‌شوند، کشورهای اسلامی باید برای مقابله با این غده سرطاتی بیشتر از هر زمان دیگری همبستگی داشته باشند.
وی ادامه داد: باید از سران کشورهای عربی پرسید که غیرت عربی شما کجا رفته؟ وجدان انسانی شما تا کی قرار است خواب باشد؟ در آخرت و در محضر خداوند متعال چه جوابی دارید که به پیامبر گرامی اسلام بدهید؟ ان‌شاء‌الله بتوانید پاسخگوی افکار عمومی و مردم خودتان باشید و برای آخرت پاسخ مناسبی داشته باشید که قطعا ندارید.
قربانی با بیان اینکه ایران أم‌القرای کشورهای اسلامی و شیعیان جهان است، گفت: ما به عنوان أم‌القرای جهان اسلام وظیفه داریم ایرانی قدرتمند و قوی بسازیم که معنی واقعی کلمه بازدارندگی در آن به صورت کامل حفظ گردد. بدیهی است که باید جواب دشمن در حد و اندازه خباثت‌هایش داد. بنابراین نظام باید بالاترین سطح آمادگی و قدرت را داشته باشد به طوری که سگ‌های ولگرد نتوانند ذره‌ای به آب و خاک و برنامه‌های نظام طمع کنند.
وی بیان داشت: بنده به عنوان عضوی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان درخواست دارم براساس آیه قرآن که فرمود: «فَمَن‌ِ اعتَدی‌ عَلَیکُم‌ فَاعتَدُوا عَلَیه‌ِ» و همچنین «وأعدوا لهم ما ٱسۡتطعۡتم من قوهࣲ» در دکترین دفاعی و تسلیحاتی کشور تجدیدنظر به عمل آید. بدیهی است که ممکن است در روزهای آینده ما و سرزمین‌های اسلامی مورد تهدید جدی‌تری قرار بگیریم.
قربانی یادآور شد: وقتی دشمن از دستگاه‌های الکترونیک نیز به عنوان سلاح استفاده می‌نماید، از وسائلی که قرار است به مردم خدمات ارائه دهند به عنوان طعمه استفاده می‌نماید، بدیهی است ما هم بایستی توانمندی خود را در تمام ابعاد افزایش دهیم. از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی درخواست داریم بیش از پیش نسبت به نفوذ و جاسوسی عناصر خائن و خود فروخته مراقبت نموده و با آن‌ها بدون هیچ اغماضی برخورد کنند.
رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان در بخش دیگری از نطق خود در خصوص مشکلات و مسائل این روزهای پروژه‌های شهری گفت: مطلع شدیم که پرداختی‌های به قطار شهری مختل شده؛ قطار شهری یکی از پروژه اولویت‌دار این دوره است و باید از همه جهت مورد حمایت قرار بگیرد و اجازه ندهیم ذره‌ای در انجام این پروژه اختلال حاصل شود.
وی افزود: از منابع مالی محدود هستند و از مشکلات اطلاع داریم اما باید اقداماتی که قرار است در سطح شهر انجام شوند، اولویت‌بندی لازم را داشته باشند؛ پروژه قطار شهری باید در اولویت باشد و به صورت دائمی مورد حمایت قرار بگیرد چرا که اگر الان اقدام نکنیم در سال‌ها و ماه‌های بعد با هزینه چند برابری این کار را انجام خواهد شد.
مصوبه و تأکید شورا در پرداخت حقوق‌ کارگران رعایت نشده است
در پایان احمدرضا مصور گفت: شورا در خصوص پرداخت حقوق شرکت‌های پیمانکاری و کارگران مصوبه‌ای دارد که روی اجرای آن شدیدا تاکید کردم اما تاکنون شهرداری این مصوبه را رعایت نکرده است.
وی افزود: بر اساس این مصوبه قرار بود که حقوق کارگران، قبل و یا هم‌زمان با حقوق پرسنل پرداخت شود اما هر منطقه در یک روز مجزا حقوق‌ها را پرداخت می‌کند و پرداختی‌ها هیچ نظمی ندارد. تاخیراتی نیز وجود دارد که بعضا موجه و بعضا موجه نیست.
رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: بنده به عنوان رئیس کمیسیون پایش و پیگیری مصوبات عرض می‌کنم که مصوبه و تاکید شورا در پرداخت حقوق‌ها رعایت نشده که باید صورت گیرد.
انتهای پیام/170

لینک کوتاه:
https://www.payamekhuzestan.ir/Fa/News/959757/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ترجمه آخرین رمان گابریل گارسیا مارکز به کتابفروشی‌ها آمد

رونق بازار کتاب با پخش یک سریال

بخشی از کتاب/ راز شاد زیستن

روایتی از کودتای 28 مرداد در «سمفونی شیاطین»

آیا عملیات موشکی ایران، سفره مردم را کوچک‌تر می‌کند؟

وقتی سفیر ژاپن از تجربۀ جراحی‌اش در بیمارستان‌های ایران می‌گوید

عضو مجمع نمایندگان استان فارس: استانداری رشیدی کوچی را تکذیب می‌کنم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: ایران برای پاسخ سخت، سریع و کوبنده به هر تهدیدی آماه است

قوچانی: دولت پزشکیان پاسخ مستقیم به بحران‌های 1400 تا 1403 است

زرشناس: شجاعت رهبر انقلاب در نماز جمعه تهران مشهود بود

معاون حقوقی پزشکیان: عملیات «وعده صادق 2» خواستی ملی بود

عراقچی به سردار حاجی‌زاده پیام داد

پاسخ محسن آرمین به قاسمیان: متعجبم کسی که مسئولیتش رسیدگی به خانه‌های عفاف بوده، درباره مسایل بین‌المللی اظهارنظر می‌کند

آخرین خبرها از خاکسپاری و مراسم تشییع سید مقاومت شهید سیدحسن نصرالله

استاندار خوزستان: شجاعت و بصیرت رهبری برای دوستان و دشمنان درس‌آموز بود / قدردان مجاهدت های فراجا هستیم

اصابت موشک‌ های حزب‌ الله لبنان به مرگلیوت و پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی

کشتار دسته جمعی در لبنان و غزه با حمایت آمریکا انجام می‌شود

ترکیب اصلی تراکتور مقابل فولاد + ساعت بازی

مقاومت، راه عزت ملت‌هاست

اصابت موشک‌های حزب‌الله به مرگلیوت و پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی

مشت آزادگان ؛ سریال فلسطینی که هنرمندانش در غزه به شهادت رسیدند (فیلم)

یورش موشک‌های حزب‌الله به مرگلیوت + بیانیه

جدال مردان فولادی با قرمز های شهر تبریز/ مچ اندازی برای یازدهمین پیروزی

ترکیب رسمی تراکتور در بازی با فولاد

حزب‌الله لبنان بیانیه منتشر کرد

مدیریت خوب انتظامی خود گواه خدمت رسانی به مردم است

آتش سنگین حزب‌الله علیه نظامیان و مواضع صهیونیستی

حمله موشکی مقاومت لبنان به شهرک صهیونیستی «شلومی»

اصابت موشک‌ های حزب‌ الله به مرگلیوت و پایگاه ارتش اسرائیل

سکه از مرز 49 میلیون تومان عبور کرد

کیفیت پایین یا نبود آب شرب و وضعیت بد آبخوان‌ها در خوزستان

در صدوچهل‌وهشتمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟

اجتماع بزرگ «حزب الله زنده است» در بابل برگزار می‌شود

نام‌گذاری تعدادی از معابر اصفهان به‌نام شهدای مقاومت

مقایسه انواع ورق استیل: راهنمای جامع انتخاب بهترین ورق استیل

طبل توخالی حمله اسرائیل؛ ضربه کوچک، صدای بلند

راهنمای جامع انتخاب بهترین ورق استیل

واژگونی مرگبار اتوبوس در جاده شوش به اهواز با 14 مصدوم

آغاز پویش «نصر مقاومت» در کانون‌های مساجد هرمزگان

عملیات طوفان الاقصی باعث رسوایی قدرت پوشالی رژیم غاصب اسرائیل شد

بزرگترین محفل انس با قرآن جهان به یاد سید مقاومت برگزار می‌شود

علی مطهری: با عملیات طوفان الاقصی اسرائیل به 70 سال قبل برگشت/ آزادی فلسطین بیش از اینها شهید و خسارت می‌طلبد

تشکیک در شدت عملیات علیه اسرائیل دستور کار رسانه‌های معاند است

تلاش برای انجام پروازهای ایمن در آسمان کشور/ فرودگاهیان رزمندگان اسلام در صنعت هوانوردی

طوفان هنر برای مقاومت

عَلم سید مقاومت روی زمین نخواهد ماند

تشکیل ستاد عملیات تبلیغات حمایت از جبهه مقاومت

مراسم گرامیداشت عملیات طوفان الاقصی و بزرگداشت شهدای جبهه مقاومت در قم

سهمیه ماهانه کارت سوخت تغییری نکرده است

ماموستا آداک: صهیونیست ها از بین رفتن خود را باور نکرده اند